Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

vet du, når jeg skrev den posten så tenkte jeg faktisk inni meg: Mannen til Nótt virker faktisk til å være en sånn fyr. Så da er det faktisk håp, de eksisterer kanskje. :)

Det er håp, og de eksisterer. Er vel faktisk bare flaks som gjorde at jeg traff han. Men setter veldig stor pris på han og vil ikke miste han for alt i verden.

Så kos at du tenkte på han når du skrev akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er håp, og de eksisterer. Er vel faktisk bare flaks som gjorde at jeg traff han. Men setter veldig stor pris på han og vil ikke miste han for alt i verden.

Så kos at du tenkte på han når du skrev akkurat det.

Ja det er ikke noe jeg bare sa, jeg tenkte faktsik på dere når jeg skrev det.

Det virker som han er så uendelig glad i deg, endless love på en måte. Og så høres det ut som han respekterer deg sånn, både som person og som kjæreste. Virker rett og slett som dere har det utrolig bra sammen. Håper jeg en dag også får det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke noe jeg bare sa, jeg tenkte faktsik på dere når jeg skrev det.

Det virker som han er så uendelig glad i deg, endless love på en måte. Og så høres det ut som han respekterer deg sånn, både som person og som kjæreste. Virker rett og slett som dere har det utrolig bra sammen. Håper jeg en dag også får det sånn :)

Vi har det veldig bra sammen, selvom vi innimellom diskuterer så det ljomer etter og kan "hate" hverandre. Men vi gir hverandre lov til å ha det slik også, for som vi har blitt enige om - litt krangling må til for at et godt forhold skal klare å blomstre og gro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Jeg skulle til å si at vi også har det sånn... Men jeg kvier meg for å sammenligne følelsene mellom meg og Sondre, med det overfladiske "hjerte smerte han er sååå vakker"-typen følelser mellom Bella og Edward :sjenert:

Poenget er: Det er mulig, det finnes, og om det er det du ønsker deg, så bør du go for it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det veldig bra sammen, selvom vi innimellom diskuterer så det ljomer etter og kan "hate" hverandre. Men vi gir hverandre lov til å ha det slik også, for som vi har blitt enige om - litt krangling må til for at et godt forhold skal klare å blomstre og gro.

Det er jeg helt enig i - jeg er helt avhengig av å kunne diskutere og iblant krangle med de jeg har nær meg. Jeg må rett og slett få lov til å være usaklig og til tider sur, jeg takler ikke når alle bare skal lukke alt inni seg. E er sånn, vil helst bare feie alt under teppe og aldri snakke om noen ting.. Nå som jeg tenker over det så tror jeg det er litt av grunnen til at jeg har begynt å distansere meg. Jeg får så lite igjen fra han, så lite respons. Og til syvende og sist gjør det at jeg ubevisst føler at han ikke bryr seg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bare 20 sider igjen av det som ligger ute av Midnight Sun og de må nytes.

:dusje: og smøre meg inn med alskens kremer og dill, og så lage meg en god kopp te og nyyyte de siste sidene. Og så må jeg gå på Platekompaniet og kjøpe meg den superextramega-utgaven av Twilight. Jeg tror nemlig jeg skal se den igjen i kveld :) det blir da den 6 gangen siden slutten av september :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle til å si at vi også har det sånn... Men jeg kvier meg for å sammenligne følelsene mellom meg og Sondre, med det overfladiske "hjerte smerte han er sååå vakker"-typen følelser mellom Bella og Edward :sjenert:

Poenget er: Det er mulig, det finnes, og om det er det du ønsker deg, så bør du go for it.

Og det er ikke sånne følelser Mannen og jeg har for hverandre, men det vet du jo allerde. Jeg tenkte faktisk på deg og Sondre da jeg leste det Lekis skrev. :)

Det er jeg helt enig i - jeg er helt avhengig av å kunne diskutere og iblant krangle med de jeg har nær meg. Jeg må rett og slett få lov til å være usaklig og til tider sur, jeg takler ikke når alle bare skal lukke alt inni seg. E er sånn, vil helst bare feie alt under teppe og aldri snakke om noen ting.. Nå som jeg tenker over det så tror jeg det er litt av grunnen til at jeg har begynt å distansere meg. Jeg får så lite igjen fra han, så lite respons. Og til syvende og sist gjør det at jeg ubevisst føler at han ikke bryr seg så mye.

Jeg må være sammen med en som faktisk tør å si ifra og er sterk nok til å mene nei når han sier nei. Og det er Mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du snek deg innimellom du :ler:

jeg er nok generelt litt mer overfladisk enn deg.. og uten å høres ut som en skikkelig sytekjerring nå, så etter å ha vært i et forhold i over 4 år nå hvor jeg igrunn føler at E ikke legger merke til om jeg har på meg en striesekk eller verdens dyreste kjole, så hadde jeg gjort mye for å en fyr som faktisk la merke til meg når jeg prøvde å gjøre meg fin og ikke minst syns jeg var aller mest vakker uten sminke og i hans hettegenser...

hoisann, touchy spot for meg :sjenert:

jeg oppfatter ikke følelsene Edward har for Bella på samme måte som deg tydeligvis, syns ikke de er overfladiske i det hele tatt.. jeg sikter heller til den betingelsesløse kjærligheten og den utrolige respekten han har for henne, de intense ønskene om å gjøre alt for henne og ikke minst det at han er så gentleman :dåne:

:fnise:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Jeg synes hele Twilight er skrevet veldig overfladisk, særlig forholdet de to imellom. Jeg har lest mye bedre tolkninger av den typen kjærlighet. Det er derfor jeg sier at jeg ikke liker å sammenligne oss med Twilight. Og med overfladisk så mener jeg ikke utseendemessig; shallow er et bedre ord som jeg ikke greier å finne noen norsk variant av. Altså de føler veldig mye og veldig sterkt for hverandre; men for HVILKE deler av hverandre? Bella elsker Edward fordi han er såå vakker og såå perfekt, og Edward elsker Bella fordi hun er sårbar og vakker og trengs å beskyttes... Hvis du skjønner? De elsker ikke hverandre pga. humoren, de dype samtalene, de fine stundene, muligheten til å være sårbar og dele vonde ting, nærheten eller noe annet som går litt dypere... Skjønner du hva jeg mener?

Jeg sier IKKE at det er noe galt i å være overfladisk og ønske at kjæresten ens skal legge merke til når en har pyntet seg litt ekstra, og samtidig mene at man er på sitt aller fineste når man akkurat har våknet med soveøyne og bustehår. Alle ønsker å føle seg ønsket og begjært. Men slik er det ikke i de bøkene.

Og betingelsesløs kjærlighet... Nja, jeg mener at med kjærlighet følger det betingelser. Som at man kan ikke elske noen som ikke viser en respekt og forståelse. Kjærlighet og forhold er et spill for to, og begge må gi og ta, og det følger betingelser med. Å godta absolutt alt fra den en elsker, er i lengden bare selvødeleggende. Noe som også er en grunn til at jeg mener Bella og Edwards kjærlighet er overfladisk.

Ble en god blanding av filosofi og bokanalyse dette :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Jeg er litt enig i twilight-analysen din Problematique :Nikke: Alikevel er jeg utrolig fascinert :røme:

Akk ja, den kjærligheten, den kjærligheten. Elsk hverandre, og man blir lykkelig. Akkurat så enkelt - og så vanskelig er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele Twilight er skrevet veldig overfladisk, særlig forholdet de to imellom. Jeg har lest mye bedre tolkninger av den typen kjærlighet. Det er derfor jeg sier at jeg ikke liker å sammenligne oss med Twilight. Og med overfladisk så mener jeg ikke utseendemessig; shallow er et bedre ord som jeg ikke greier å finne noen norsk variant av. Altså de føler veldig mye og veldig sterkt for hverandre; men for HVILKE deler av hverandre? Bella elsker Edward fordi han er såå vakker og såå perfekt, og Edward elsker Bella fordi hun er sårbar og vakker og trengs å beskyttes... Hvis du skjønner? De elsker ikke hverandre pga. humoren, de dype samtalene, de fine stundene, muligheten til å være sårbar og dele vonde ting, nærheten eller noe annet som går litt dypere... Skjønner du hva jeg mener?

Jeg sier IKKE at det er noe galt i å være overfladisk og ønske at kjæresten ens skal legge merke til når en har pyntet seg litt ekstra, og samtidig mene at man er på sitt aller fineste når man akkurat har våknet med soveøyne og bustehår. Alle ønsker å føle seg ønsket og begjært. Men slik er det ikke i de bøkene.

Og betingelsesløs kjærlighet... Nja, jeg mener at med kjærlighet følger det betingelser. Som at man kan ikke elske noen som ikke viser en respekt og forståelse. Kjærlighet og forhold er et spill for to, og begge må gi og ta, og det følger betingelser med. Å godta absolutt alt fra den en elsker, er i lengden bare selvødeleggende. Noe som også er en grunn til at jeg mener Bella og Edwards kjærlighet er overfladisk.

Ble en god blanding av filosofi og bokanalyse dette :ler:

:fnise:

så interessant å lese dine tanker om det. mine er helt motsatt :ler:

jeg føler at de elsker hverandre så dypt og inderlig, nettopp for de grunnen du føler at de ikke gjør det. hehe.

og bare for å ha det på det rene; jeg siktet ikke til at du kalte meg overfladisk altså. bare føler meg litt sånn akkurat nå... har jo tryggheten og stabiliteten liksom, men hungrer etter romantikk, bekreftelse og lidenskap :sjenert:

Jeg er litt enig i twilight-analysen din Problematique :Nikke: Alikevel er jeg utrolig fascinert :røme:

Akk ja, den kjærligheten, den kjærligheten. Elsk hverandre, og man blir lykkelig. Akkurat så enkelt - og så vanskelig er det.

godt sagt!

dere vet, kjærligheten gjør deg blind - og akkurat nå er jeg og Twilight midt i en stormende forelskelse så jeg klarer ikke se at den er overfladisk og shallow, den er bare perfekt, vakker, nydelig og fantastisk i mine øyne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo fri i dag, og E skal ut å drikke med noen fra student-tv, så jeg er dermed alene.. og jeg gleder meg! det er så deilig. skal bare slappe av, se twilight og alle seriene mine :hjerte:

i tillegg skal jeg klinke skikkelig til og være fullstendig usunn og kose meg med rødvin og lage meg sjokoladefondant med chili :sikle: gud jeg gleder meg!! jeg må gå verdens lengste tur i morgen for å gjøre opp for det, men det vil jeg ikke tenke på nå. dette er mest sannsylig den siste fri fredagen jeg har før jul så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blæ :sukk:

alt er tydeligvis ikke helt dødt, for det stakk litt inni meg når E gikk uansett..

jeg skal jo jobbe i morgen kveld så da får vi ikke vært sammen og det er ikke det at det plager meg, men det plager meg at han ikke ønsker å tilbringe fredagskvelden sammen med meg.

og så plager det meg at jeg VET han kommer til å gå ut på byen, selvom han sier han bare skal drikke en flaske vin med kollegaene sine og kose seg.

wæææ! en god grunn til å bli singel; slippe det her! :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff kjenner at jeg er litt på krigsstien nå, har lyst å lage en krangel med han.. få ut alt som irriterer meg :dry:

det er bare liksom så typisk han, så beleilig å bare ikke nevne denne festen han har visst om i ukesvis for meg.. han er så sleip! og jeg hater det.. forstår ikke at han ikke har klart å legge det av seg etter 4 år liksom :roll: nei jeg skal bare drikke en vin og ta det med ro sier han. og jeg tenker inni meg: jeg vedder 100 000 kr på at du kommer til å gå på byen.

kult forhold!

*skjerpe seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: takk Nótt..

gud nå dør jeg.

proppet i meg to chilifondanter :spy:

neida ikke spy, men utrolig godt! vanvittig godt faktisk. deilig kraftig rødvin har jeg til også.

neimen ikke så ille å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...