Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

planer for dagen:

- vaske opp

- vaske sengetøy

- handle mat

- lage middag

- legge på sengetøy

- rydde i klærne mine

- vaske jobbklærne

- sette opp liste om forskjellige studiesteder

- finne aktuelle studier

- sende mail til aktuelle

- sjekke ut nye nettbanken min

- planlegge bursdagsfeiringer (skilte foreldre :fnise:)

- se på de nye episodene av seriene mine

- finne ut av hva jeg skal gjøre med tepper/bord..

- ta meg en dusj og skrubbe meg

- lakke negler

guriland. ser ikke uts om jeg har gjort så mye, men det har jeg! klærne tok evig tid, og jeg har vært så flink og kvittet meg med masse. har en stor bag med klær jeg skal gi bort. og det føles godt!

de hadde ikke det kjøttet jeg trengte på butikken, så spansk lapskaus ble erstattet med mousakka. hjemmelagd sådan, med en ny vri på toppen; isteden for bare revet ost blandet jeg to egg, cottage cheese og litt vanlig norvegia, og så smurte jeg det utover på toppen. får se hvordan det blir. salat med oliven, feta, tomat, agurk og rapidsalat til. SULTEN!! :spise:

tror jaggu jeg skal unne meg et glass rødvin også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken oppskrift bruker du? Vil gjerne ha rapport etterpå!

-misa (imponert over de selvplukkede kantarellene! ;))

Det er denne oppskriften jeg har tenkt å prøve ut :nigo:

De hadde som tidligere nevnt ikke kjøttet jeg trengte, så det ble mousakka isteden. Står i ovnen og godgjør seg nå. Blir litt sene middag, for E har så mye på skolen. Er igrunn greit for meg, koselig det. Nå skal jeg legge på nytt sengetøy og så sprinte gjennom dusjen slik at jeg er klar til maten er ferdig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis DU skulle valgt å reise et sted nå etter jul for å studere og du måtte velge mellom Sydney eller London - hva hadde du valgt?

:)

Sydney :Nikke: Ville ha opplevd noe helt nytt!

Og jeg har også dilla på Three-sangen til Britney :sjenert: men det tør jeg nesten ikke si høyt.

Endret av dalieo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydney :Nikke: Ville ha opplevd noe helt nytt!

Og jeg har også dilla på Three-sangen til Britney :sjenert: men det tør jeg nesten ikke si høyt.

:) det er det jeg tenker også..

og 3 er jo dritkul.. har hørt på den i hele dag! den svinger det av altså, får lyst å ta på meg noen vanvittig høye heler og gå ut å danse! :skya:

Moussaka-oppskrift? :nigo: Jeg har lammekjøttdeig i fryseren nemlig :sikle:

denne oppskriften bruker jeg, bare at jeg da isteden for å ha bare hvitost på, tar to egg, et beger med cottage cheese og litt revet norvegia og blander sammen, og har på toppen. veldig godt! :nigo:

--

vel.. ble ingen mousakka. E skulle ta den ut av ovnen mens jeg var i dusjen, og bang, han brukte bare en hånd og glapp taket, og vips var det mousakka utover hele kjøkkengulvet.. :roll:

så det var den middagen! :ler:

jeg spiste salat isteden og E lagde seg en pizza.. je je.

har vært flink i dag og fått gjort mye, er godt fornøyd med det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Grafica

Åh, så kjedelig med moussakaen da! Jeg bruker aldri en hånd når jeg skal ta ting ut av ovnen altså. Det lærte jeg allerede på heimkunnskapen i sjette klasse, når jeg endte opp med broccoligrateng over hele meg :fnise:

Forresten, hva kan jeg erstatte auberginene med? Jeg haaater auberginer :fnise:

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig med moussakaen da! Jeg bruker aldri en hånd når jeg skal ta ting ut av ovnen altså. Det lærte jeg allerede på heimkunnskapen i sjette klasse, når jeg endte opp med broccoligrateng over hele meg :fnise:

Forresten, hva kan jeg erstatte auberginene med? Jeg haaater auberginer :fnise:

Mange bruker potet i stedet for aubergine i moussaka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

planer for dagen:

- vaske opp

- vaske sengetøy

- handle mat

- lage middag

- legge på sengetøy

- rydde i klærne mine

- vaske jobbklærne

- sette opp liste om forskjellige studiesteder

- finne aktuelle studier

- sende mail til aktuelle

- sjekke ut nye nettbanken min

- planlegge bursdagsfeiringer (skilte foreldre :fnise:)

- se på de nye episodene av seriene mine

- finne ut av hva jeg skal gjøre med tepper/bord..

- ta meg en dusj og skrubbe meg

- lakke negler

velvel. har fått gjort en god del da :)

nå er det på tide å komme seg i seng, vil ikke komme inn i en dårlig døgnrytme igjen!

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så synd med moussakan :( Jeg hadde nok mest sannsynelig begynt å grine om samboer hadde klart å utrede noe lignende :fnise:

Sydney eller London.. hm.. vet faktisk ikke.

Liker London veldig godt og det er kort vei hjem, Sydney føles fryyyktelig langt unna og jeg vet ikke om jeg liker Australia, har jo ikke vært der :)

Men er jo spennende med noe nytt også..

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen! :vinke:

våknet kl 10 idag, ok, måtte komme meg opp så jeg kan legge meg tidligere i kveld.

i dag skal jeg se på skoler og finne ut av fremtiden min :ler:

så er det jobb kl 18.

først har jeg begynt dagen med en skogsbæryoghurt fra Tine.. my favourite! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi shit. jeg har visst en rådgivningstime med en dame fra SONOR (Study outside Norway) kl 13 i dag. trodde det var i morgen jeg. wæææ. alt blir så virkelig!

hva skal jeg si til henne? må huske å spørre om alt jeg lurer på! uff. gruer meg litt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi shit. jeg har visst en rådgivningstime med en dame fra SONOR (Study outside Norway) kl 13 i dag. trodde det var i morgen jeg. wæææ. alt blir så virkelig!

hva skal jeg si til henne? må huske å spørre om alt jeg lurer på! uff. gruer meg litt jeg.

Det er da ingenting å grue seg for :) Se på det som en finfin mulighet til å få oversikt over de mulighetene du har, og en hjelp til å gjøre de riktige valgene, på riktig grunnlag. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingenting å grue seg for :) Se på det som en finfin mulighet til å få oversikt over de mulighetene du har, og en hjelp til å gjøre de riktige valgene, på riktig grunnlag. :kose:

:enig: Henger meg på *Enigma* her altså. Dette går så bra så. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:(

nå kom E hjem og så ble det litt rart, vi begynte å snakke litt om alt dette..

får så dårlig samvittighet for å la han bare sitte igjen med alt.

og så sier han at han syns det var litt unødvendig av meg å flytte inn i ny leilighet, for så å bare ville dra.. han har jo rett i det. uff. samvittigheten min gnager meg.

kanskje jeg kunne klart å trives her i bergen, hvis jeg bare la litt mer "effort" i det?

det føles så forferdelig å skulle reise fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

nå kom E hjem og så ble det litt rart, vi begynte å snakke litt om alt dette..

får så dårlig samvittighet for å la han bare sitte igjen med alt.

og så sier han at han syns det var litt unødvendig av meg å flytte inn i ny leilighet, for så å bare ville dra.. han har jo rett i det. uff. samvittigheten min gnager meg.

kanskje jeg kunne klart å trives her i bergen, hvis jeg bare la litt mer "effort" i det?

det føles så forferdelig å skulle reise fra han.

Uff, synes det er litt unødvendig av ham å spille på samvittigheten din nå. Du får minne ham på hva han sa om at han ville du skulle være lykkelig, her om dagen. Selvsagt blir det en omveltning for ham også, men du kan ikke la hans well being bli viktigere enn din egen lykke.

Du har prøvd i lange tider å bli mer lykkelig i Bergen, og du har bare blitt mer og mer ulykkelig ettersom tida har gått. Selvsagt er det vanskelig å reise fra ham, ingen har påstått at det er enkelt, og hadde det vært enkelt tror jeg du hadde vært rimelig steinhard. Men du må gjøre det som gjør deg lykkelig og følge dine drømmer, og du må finne ut av hva det er uten at noen prøver å påvirke deg ved å spille på samvittigheten din, det er rett og slett smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes det er litt unødvendig av ham å spille på samvittigheten din nå. Du får minne ham på hva han sa om at han ville du skulle være lykkelig, her om dagen. Selvsagt blir det en omveltning for ham også, men du kan ikke la hans well being bli viktigere enn din egen lykke.

Du har prøvd i lange tider å bli mer lykkelig i Bergen, og du har bare blitt mer og mer ulykkelig ettersom tida har gått. Selvsagt er det vanskelig å reise fra ham, ingen har påstått at det er enkelt, og hadde det vært enkelt tror jeg du hadde vært rimelig steinhard. Men du må gjøre det som gjør deg lykkelig og følge dine drømmer, og du må finne ut av hva det er uten at noen prøver å påvirke deg ved å spille på samvittigheten din, det er rett og slett smålig.

du har helt rett.

jeg tror ikke han mente det så bokstavelig heller, men jeg klarer jo å vri det slik at det bare fyller på min dårlige samvittighet. anyway. jeg kjenner at jeg afktisk vil dra. det blir ikke gøy, det blir tungt, men jeg vil dra og jeg tror 99,9% at det er det riktige å gjøre.

nå skinner solen ute, jeg har gått en tur i byen og alt, og allikevel så tenker jeg bare at jeg er klar for mer. bring it on!

vært på møte med SONOR nå, utrolig flink rådgiver!

har snakket masse, og iløpet av hele møtet var jeg liksom ikke i tvil om at jeg faktisk vil dra. det er mer spørsmål om hvor.

så jeg skal lage en skikkelig pro's and con's liste.

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...