LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3201 Del Skrevet 11. oktober 2009 jobb gikk bra igår det, var ganske sliten men overlevde.. i dag har jeg fri, det er så deilig! har vært i byen og så handlet inn til søndagsmiddag, skal lage lammestek med sautert sopp og spinat, kokte poteter og rødvinssaus. håper det blir godt! har også vært innom Narvesen og plukket med meg InStyle (US) til 25% rabattert pris soafen har altså kommet, men min (til tider ubrukelige) samboer har ikke fått til å sette den opp.. skjønner jo det, han har jo hatt en så travel helg med bare FRI fri fri. velvel.. den skal opp i dag hvertfall! gleder meg til det, da går det an å sitte her og leve litt mer normalt. mangler bare stuebord og noen tepper nå. spørsmålet er hvor mye jeg skal legge i det, med tanke på at jeg ikke vet hvor lenge jeg blir.. slitsomt å forholde seg til..! håper alle har en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3202 Del Skrevet 11. oktober 2009 jeg kjenner at jeg er egentlig ganske irritert for at E ikke har satt opp sofaen. jeg har jobbet hele helgen, 10 og 11 timer, og har ikke vært hjemme. han har bare hatt fri. greit at han har en kamerat på besøk, men det er ikke som om de har vært ute og gjort ting hele tiden heller. jeg sa tilgomed at om de satt opp sofaen, skulle jeg spandere en hamburger på B&M til de hver... allikevel så kom de ned igår for å spise, og sofaen var ikke satt opp. de betale selv da, men anyway.. de hadde tatt han (de) maks en time, og virkelig.. kunne han ikke gjort deT? så prøver jeg å si det, og så sier han at han syns han gjør mye her han, han hadde jo ryddet leiligheten og alt mens jeg bare hadde vært på jobb.. vel, det var jo han som skulle få besøk av en kompis, så igrunn var det jo ingen grunn til at jeg skulle rydde og fikse i stand.. jeg handlet og alt, og laget middag når jeg kom hjem fra jobb kl 21:30 på fredagen også. og så sier han til meg isted: vel, etterpå så kan jo du ta oppvasken og så kan jeg sette opp sofaen? trodde jeg skulle drepe han. 1. jeg har betalt sofaen. 2. jeg hadde et helvetes styr med å få den på plass. 3. det var jeg som handlet middag og laget maten på fredag 4. det var jeg som lagde en hyggelig kveld for de igår, med sterkt redusert pris på mat og drikke osv, for å så komme hjem til to fyrer som satt å spilte Wii kl 12 i går kveld. så jeg må bare si rett ut at jeg syns faktisk han kunne satt sammen sofaen, og jeg syns ikke han har noen rett til å be meg vaske opp. men nytter jo ikke å diskutere med han når han fyrer løs med at han har jo ryddet, han vasket jo opp sist gang, osv osv. samme hva han sier; jeg syns allikevel at han kunne satt opp den jævla sofaen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 11. oktober 2009 #3203 Del Skrevet 11. oktober 2009 Han burde absolutt satt opp sofaen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3204 Del Skrevet 11. oktober 2009 vel vel. han skal sette den opp nå. jeg blir gal. jeg har lyst å ha noen å snakke med, som kan gi meg objektive råd om hva jeg bør gjøre. jeg vil jo dra - men hvorfor føles det så vanskelig? jeg kveles litt av tanken, livredd for å velge feil og ende opp med å sitte som en 23 år gammel loser på en studenthybel i NYC eller London uten noen venner og angre livet av meg.. og jeg setter E i en så kjip situasjon ved å reise. hva med leiligheten? hva skal han ta seg til liksom? kommer til å bli så hardt å skulle dra fra han, ha en hverdag uten.. vet ikke om jeg er tøff nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3205 Del Skrevet 11. oktober 2009 jeg er redd for å dra alene. derfor vurderer jeg sydney, fordi dit skal også M fra jobben, og da er jeg hvertfall ikke HELT alene.. men samtidig så vil jeg være desto lenger vekke fra alt her i Norge da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3206 Del Skrevet 11. oktober 2009 velvel. nå kommer sofaen seg.. ser bra ut! skal bli godt med litt mere plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. oktober 2009 #3207 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du ER tøff nok! Les gjennom dagboka di, se hva du har skrevet det siste året. Du har det ikke bra sånn du har det nå, og du drømmer hele tiden om noe annet. Gjør alvor av det, det er kanskje skummelt før man hopper i det, men du vil ikke angre hvis du tør å ta sjansen. Det å følge drømmene sine og reise utenlands er noe du vil vokse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3208 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du ER tøff nok! Les gjennom dagboka di, se hva du har skrevet det siste året. Du har det ikke bra sånn du har det nå, og du drømmer hele tiden om noe annet. Gjør alvor av det, det er kanskje skummelt før man hopper i det, men du vil ikke angre hvis du tør å ta sjansen. Det å følge drømmene sine og reise utenlands er noe du vil vokse på. WOW sofaen er stor guriland.. har ommbølert litt, og selvom sofaen ser litt ut som en kjempe, så tenker jeg det blir finere når det kommer et bord og et teppe på plass foran det, og jeg får noen puter oppi den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 11. oktober 2009 #3209 Del Skrevet 11. oktober 2009 Ja, du er tøff! Vet det ikke kan sammenlignes med å dra til utlandet, men jeg flyttet helt alene til en ny plass i Norge for å studere, og jeg merker jeg har vokst veldig på det! Jeg har plutselig blitt veldig utadvendt og fått en helt ny selvtillit. I begynnelsen er det jo litt rart, men så lenge man ikke sitter stille og ser sur ut i en krok blir man alltid kjent med noen Og det at man klarer å bygge opp et nytt nettverk på et nytt sted - nærmest et nytt liv - alene gir en utrolig bra selvtillit. Jeg har aldri hatt det så bra som nå. Men forstår at det blir ekstra skummelt når det er utenlands.. Alltids trygt å ha én kjent person der. Men har du like lyst til Australia som NYC og London? Og ja - han burde satt opp sofaen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. oktober 2009 #3210 Del Skrevet 11. oktober 2009 Du er TØFF og klarer helt fint å flytte til et annet land og studere. Men jeg skjønner at det er vanskelig å forestille seg det akkurat nå. Hvilken Karlstad sofa er det dere har kjøpt siden den er så stor??? Vi kjøpte Karlstad skinnsofa i fjor, 3-seter + sjeselong og den var MASSIV da vi fikk den inn i leiligheten uten andre møbler. Hjalp veldig å få opp bord, hyller og annet rundt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 11. oktober 2009 #3211 Del Skrevet 11. oktober 2009 Så søt kattepus du har fått i avataren din da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3212 Del Skrevet 11. oktober 2009 takk jenter. det betyr mye at dere støtter meg! jeg er helt avhengig av dere - bare vent til jeg har kommet meg på plass i utlandet, jeg kommer nok til å le av at jeg var så nervøs/bekymret. jeg har bare et vanvittig kontrollerings-behov, og det blir IKKE tilfredsstilt når jeg kaver sånn med hva jeg skal gjøre.. beslutningsvegring og feighet er ingen kombo. velvel. Nótt, det er 3-seter sovesofa, og vi hadde 2 seter fra før. veldig fine sofaer, er veldig fornøyd men den tre seteren virket så stor i forhold til to-seteren, spes uten teppe+bord osv. men det blir nok veldig bra! ansjoni, takk jeg ler meg ihjel av bildet, syns det er så morsomt, hehe. tenkte at jeg kommer så ofte inn her og er frustrert og klagete av meg, og da er det godt å få et glis klistret på trynet av avatren min hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. oktober 2009 #3213 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nótt, det er 3-seter sovesofa, og vi hadde 2 seter fra før. veldig fine sofaer, er veldig fornøyd men den tre seteren virket så stor i forhold til to-seteren, spes uten teppe+bord osv. men det blir nok veldig bra! Da kan du tenke deg hvor stor den blir når du slenger på en sjeselong bit på 3-seter'n. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3214 Del Skrevet 11. oktober 2009 stort nok ja! jeg er egentlig ganske fornøyd med stuen nå. toseteren står med ryggen ut i rommet og deler det litt av, så står spisestuen bak der. må bare få på plass bord og tepper som sagt, og litt annet smådill så blir det riktig fint. det blir nok ferdig ca i tid med at jeg tenker å flytter, tipper jeg.. skjebnens ironi nå holder jeg på med maten, gud så nydelig smørstekte, selvplukkede kantareller er! lukter nydelig av steken nå også.. så blir det potetmos med sellerirot oppi, + sautert spinat og litt dampet brokkoli. og en fløtesaus med rødvin. håper det blir bra. er sulten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 11. oktober 2009 #3215 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det hørtes ut som en veldig god middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 11. oktober 2009 #3216 Del Skrevet 11. oktober 2009 Det hørtes veldig godt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter #3217 Del Skrevet 11. oktober 2009 håper det blir godt ja skal gå i gang med sausen nå, blir litt på slump.. lager en brun saus, tilsetter rødvin og litt krydder (rosmarin?) og så en klatt creme fraiche på slutten. litt usikker på om creme fraichen kanskje blir litt syrlig men jeg liker rundheten den gir.. (brukte opp fløten i potetmosen). ikke noe helsekost dette her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 11. oktober 2009 #3218 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har surra jeg, er jo ikke Karlstad sofa vi har, men Tysöland! Og du er absolutt tøff nok til å klare deg alene i utlandet! Du som er så blid og utadvendt får deg venner på et blunk, det kan jeg garantere deg Og nå må du slutte med dette tullet om at du er for gammal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 11. oktober 2009 #3219 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg vil hjem til deg og spise nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 11. oktober 2009 #3220 Del Skrevet 11. oktober 2009 herregud, hvordan har du blitt så "matsmart"? skulle tro du var en proff kokk her du sitter og beskriver de deiligste retter! jeg vil og på middag til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå