janne84 Skrevet 9. august 2009 #2801 Del Skrevet 9. august 2009 til mine kjære venner her inne, noen spørsmål.. hvordan valgte dere studie? Jobbet på fiskemottak og tenkte at her skal jeg iallefall ikke ende opp! tenkte dere på om det var gøy å studere det eller tenkte du på hva du ville bli? tenkte det var en jobb jeg kom til å trives i og at ingen dager var like valgte du utifra interesse/hobby eller ønsket om en type jobb? Var noe jeg var intr i ja er du fornøyd med valget du tok eller ville du valgt noe annet om du kunne gå tilbake? Ja er fornøgd, men kunne tenkt meg å viderutdanne meg - kanskje det skjer om noen år?? Ser ikke for meg at jeg er avdelings leder i en bhg om 20-30 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. august 2009 #2802 Del Skrevet 9. august 2009 hvordan valgte dere studie? Det var en tilfeldighet at jeg havnet der jeg gjorde. Endte opp med omskolering via aetat og søkte på masse forskjellig. tenkte dere på om det var gøy å studere det eller tenkte du på hva du ville bli? Jeg tenkte på hva jeg kunne tenke meg å gjøre samt at det er greit å ha en jobb som ikke blir for ensformig. valgte du utifra interesse/hobby eller ønsket om en type jobb? Egentlig ingen av delen, valgte ut i fra hva jeg faktisk kunne gjøre fysisk. Sliter med håndleddsproblemer som dukker opp ved for mye databruk, og det utelukket veldig mange yrker. er du fornøyd med valget du tok eller ville du valgt noe annet om du kunne gå tilbake? Jeg er fornøyd, trives veldig godt, men ser ikkef or meg at jeg blir her resten av livet. Blir nok noe videreutdanning etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 9. august 2009 #2803 Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har jo 2 kreative utdanninger bak meg, interiør og grafisk. Alltid vært kreativ og interessert i de to tingene, så... Det var egentlig aldri noe valg for meg. Interiør var det jeg brant mest for før, men endte opp med å kutte den drømmen etter VGS pga at jeg ikke var klar for å flytte utenlands å studere, og skolene i Norge duger ikke.. Så da ble det grafisk i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libe Skrevet 9. august 2009 #2804 Del Skrevet 9. august 2009 Så mange spørsmål, da gitt! Herlighet, jeg lurer på om jeg må få ringe en venn, spørre publikum, og så ta skikkelig sats og svare B. Var det rett?? Etter vgs, gikk jeg på kunstskole et år for å gjøre noe helt annet enn å pugge tyske gloser og å danse fem timer om dagen. Deretter gikk jeg et år på interiør, og så har jeg tatt noen ekstra fag på Bjørknes. Nå skal jeg søke på et studie jeg har hatt lyst til å begynne på lenge, men familien min pusher meg til å velge noe bedre betalt, så har tatt sin tid å komme dit hvor jeg tenker faen heller... Jeg bare gjør det. Deretter må jeg viderutdanne meg for å komme i mål, så blir mange år på skolebenken. Blir gamle damen før jeg er ferdig, men det er greit. Jeg er tøff med rullator. Puh! Skulle egentlig bare litt, og ønske deg en fortreffelig fantastisk søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 9. august 2009 Forfatter #2805 Del Skrevet 9. august 2009 jeg blir også gamle damen milla! vi kan rullatorere sammen ut og kaste graduation-hattene våre i været! jaja. har en fin kveld igrunn, har ryddet og sløvet hjemme og sett på Greek og soset rundt på nettet og nå steker jeg meg en kyllingfilet rett og slett. bare en kyllingfilet. spenstig. kom over noen gamle msn-logger når jeg ryddet på den eksterne harddisken min isted, det var ikke så kjekt.. ble sittende å lese samtaler jeg og E hadde mens han bodde i kristiansand og jeg hjemme og Alt Det Fæle skjedde. blæ. men så tikket det inn en sms fra min kjære hvor det sto "Jeg har funnet en genser som lukter deg. Den lukter godt " .. så da tok jeg meg i selv i å tenke at det var på linje med selvskading å sitte å lese de loggene og slettet de. fortid er fortid, nå er det tid for å fokusere på fremtiden! hah, jeg fikk ordet "tid" inn i en setning hele 4 ganger! beat that! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 9. august 2009 Forfatter #2806 Del Skrevet 9. august 2009 (endret) You see life is a crazy thing There'll be good time and there'll be bad times And everything in between And I don't know which way it's gonna go godt sagt av James Morrison. forøvrig min yndlingsartist om dagen edit: skriveleif. er det bare meg som syns at et innlegg mister litt av sin genuinitet når det er endret på? Endret 9. august 2009 av LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 9. august 2009 #2807 Del Skrevet 9. august 2009 Det er nok bare deg ja Jeg irriterer meg mer over at "innlegget er endret..."-teksten er så utrolig godt synlig! Den trekker liksom til seg blikket når man begynner å lese førstedelen av innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 9. august 2009 #2808 Del Skrevet 9. august 2009 Bare innom med en liten Tenker masse på deg om dagen og er innom og leser for å se hvordan det står til med deg. Håper det blir bra å få E tilbake i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 9. august 2009 #2809 Del Skrevet 9. august 2009 Åå, James Morrison Han har så mye fint! Har mang en gang hulket meg igjennom "The Pieces Don't Fit Anymore" og kjent meg såå igjen i teksten. Den er fin! Og Beautiful World.. og You Give Me Something! Og og og.. Når jeg ser at innlegg er endret tenker jeg hele tiden at nå har de tatt vekk noe hemmelig og juicy som jeg har gått glipp av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ansjoni Skrevet 9. august 2009 #2810 Del Skrevet 9. august 2009 til mine kjære venner her inne, noen spørsmål.. hvordan valgte dere studie? tenkte dere på om det var gøy å studere det eller tenkte du på hva du ville bli? valgte du utifra interesse/hobby eller ønsket om en type jobb? Kom ikke inn på førstevalget Ok 2.valg. Ut fra en viss interesse for hvilket felt jeg kunne tenke meg å jobbe innenfor er du fornøyd med valget du tok eller ville du valgt noe annet om du kunne gå tilbake? Fornøyd med valget ja. hadde jeg kommet inn på det jeg virkelig ville, hadde jeg nok kanskje byttet, men det nytter ikke gråte over spilt melk. Alikevel klar for mere utdanning, evig student Når jeg ser at innlegg er endret tenker jeg hele tiden at nå har de tatt vekk noe hemmelig og juicy som jeg har gått glipp av Jeg også Dessuten irriterer det meg grenseløst hver gang jeg har stavet feil elns, og må rette opp, det ødelegger liksom layouten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 9. august 2009 Forfatter #2811 Del Skrevet 9. august 2009 Det er nok bare deg ja Jeg irriterer meg mer over at "innlegget er endret..."-teksten er så utrolig godt synlig! Den trekker liksom til seg blikket når man begynner å lese førstedelen av innlegget. ja det er litt det som irriterer meg også. det syns så godt liksom! Bare innom med en liten Tenker masse på deg om dagen og er innom og leser for å se hvordan det står til med deg. Håper det blir bra å få E tilbake i morgen koselig at du stikker innom. ja jeg håper også det blir bra altså! akkurat nå er jeg litt irritert på han fordi han har planlagt å sykle til Voss på tirsdag.. første dagen han er tilbake her og jeg har fri og alt, og så skal han bruke dagen på sykling liksom. jeei.. jaja. vi skal jo være her sammen i hele år, er ikke det liksom. men jeg hadde på en måte gledet meg og håpet vi kunne gjøre noe kjekt sammen, har jo vært uten han her i hele sommer. men føler meg litt dramadame som lager noe ut av det også. det er jo bare en sykkeltur (som tar hele dagen ) Åå, James Morrison Han har så mye fint! Har mang en gang hulket meg igjennom "The Pieces Don't Fit Anymore" og kjent meg såå igjen i teksten. Den er fin! Og Beautiful World.. og You Give Me Something! Og og og.. Når jeg ser at innlegg er endret tenker jeg hele tiden at nå har de tatt vekk noe hemmelig og juicy som jeg har gått glipp av james er godgutten altså! han er nok min favoritt av det jeg kaller "synge-gutta".. selvom jeg er glad i Gavin DeGraw, John Mayer, Jack Johnson og Jason Mraz også. merkelig hvordan alle (omtrent) begynner på J! :klø: Please don't stop the rain er utrolig fin også.. hehe ja, det er kjedelig når ting er endret og man skjønner det har stått noe spennende der før -- nå har jeg vært flink og tatt på ansiktsmaske! en Peel Off maske som skal være dyptrensende, som jeg har kjøpt på Åhlens av alle steder so far so good, den var lett å ta på og ga ansiktet en kjølende effekt. så får vi se om det blir noe resultater. jeg begynner å bli desperat etter å få renere hud nå, har så mye små urenheter spes på haken, som gjør meg gaaal :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jack Sparrow Skrevet 10. august 2009 #2812 Del Skrevet 10. august 2009 Good morning honey! Ønsker deg en fin dag på jobben, og håper at byen din har bedre vær enn Oslo, for her er det ekstremt mye regn idag.. Men det er jo bare deilig når man er på jobb da, så slipper man å tenke på alt man kunne gjort i det fine været, fordi når det regner så gjør man liksom ikke så mye sommerting uansett.. Åhlens kan ha mange kupp noen ganger altså! Som feks peeling-servietter! Så praktisk! Vet ikke om de selges på Åhlens i Norge, men kjøpte dem i sommer og de er så deilige til ansiktet! Aldri følt meg så ren og oppfrisket før! Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 10. august 2009 Forfatter #2813 Del Skrevet 10. august 2009 sovnet sent i natt.. prøvde å sove på soverommet, men fikk så utrolig hodepine pga den dårlige luften. (det er der inne det er mest fukt og muggsopp) så jeg måtte ut på stuen igjen, og da hjalp det litt på. var helt skutt når alarmen ringte kl 10, så jeg har tydeligvis ikke sovet særlig godt. velvel, jobber bare fra 12-17 i dag så overlever nok og så kommer E i 6 tiden blir så skjønt å ha han tilbake, er så lei av å være alene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 10. august 2009 #2814 Del Skrevet 10. august 2009 Håper du koser deg masse sammen med E nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 10. august 2009 #2815 Del Skrevet 10. august 2009 (endret) svarer deg jeg og hvordan valgte dere studie? - i utgangspunktet skulle jeg følge mine foreldre og deres venner og deres venners barn; NTNU - men da det nærmet seg føltes det helt feil! Magefølelsen sa nei.. likte ikke tanken på fagene eller fremtidig jobb. - trodde deretter jeg kom til å ende opp på universitetet fordi "alle andre" skulle studere der, så søkte forberedende og tok det, men var lei av Blindern etter et halvt år og ikke blitt noe klokere på hva jeg skulle velge - tenkte 1/2 år og søkte meg på nytt til Blindern på et fag jeg trodde kunne være interessant og som kunne gi interessante jobber - søkte "på tull" til BI, men i hodet mitt var det en særdeles useriøs skole om jeg ikke kom inn på studiet jeg ville - noe jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre fordi snittet var veldig høyt - kom ikke inn på BI, men fikk tilbud om andre studieplasser der, sa nei - takket ja til Blindern-studiet - kom inn på resteopptak på studiet jeg ville på BI.. takket ja - og ta-daaah.. der ble jeg gitt tenkte dere på om det var gøy å studere det eller tenkte du på hva du ville bli? - litt, men fornuften styrte mest.. etter vgs ville jeg helst bli make-up artist men venninnen min nektet meg det, hun sa jeg ikke fikk kaste bort karakterene vi hadde jobbet for på noe sånt tull fornuftig dame det der valgte du utifra interesse/hobby eller ønsket om en type jobb? en blanding av hvilke fag/emner jeg synes er ok (mindre uinteressante enn andre ) og tanke på fremtidig jobb - hvor vil jeg jobbe/hva vil jeg tjene etc.. er du fornøyd med valget du tok eller ville du valgt noe annet om du kunne gå tilbake? Sånn i ettertid tenker jeg at jeg kanskje burde fulgt hjertet mer og fornuften mindre, altså valgt en mer "useriøs" mastergrad som Sivilmarkedsfører på BI og gitt jernet!! Både da og nå følte jeg en større tiltrekning mot markedsføring enn økonomifagene.. men angrer ikke på utdannelsen min Den er solid og alle tar meg fryktelig seriøst Så i bunn og grunn er konklusjonen; velg en solid utdannelse (mange useriøse skoler og studier der ute som ikke gir deg noe med mindre du har en heeelt spesiell interesse eller et talent) - da vil du alltid få jobb - men velg deretter etter interesse. For mange er det ingenting som høres sykt gøy ut, men man velger det som virker som minst kjedelig eller noe Alt det morsomme som make-up artist og interiørkonsulent kan man bli senere har jeg lært - er alltid kveldskurs for sånt Du virker veldig oppegående, så sikt høyt! Endret 10. august 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 10. august 2009 #2816 Del Skrevet 10. august 2009 *innom* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 10. august 2009 #2817 Del Skrevet 10. august 2009 sovnet sent i natt.. prøvde å sove på soverommet, men fikk så utrolig hodepine pga den dårlige luften. (det er der inne det er mest fukt og muggsopp) så jeg måtte ut på stuen igjen, og da hjalp det litt på. var helt skutt når alarmen ringte kl 10, så jeg har tydeligvis ikke sovet særlig godt. velvel, jobber bare fra 12-17 i dag så overlever nok og så kommer E i 6 tiden blir så skjønt å ha han tilbake, er så lei av å være alene! apropos.. fant du noen gang ut hva det var som klødde sånn i sengetøyet?? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libe Skrevet 10. august 2009 #2818 Del Skrevet 10. august 2009 Håper dere koser dere med hver deres fine kjæresteperson! Jeg kjenner jo ikke ham, men han har ihvertfall gjort tidenes kupp, og bør være den saligste i hele Kardemommeby! Eller i Bergen, eventuelt. (Haha, nå kom jeg på at jeg jo ikke egentlig kjenner deg heller, men det føles veldig som om jeg gjør det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 11. august 2009 Forfatter #2819 Del Skrevet 11. august 2009 svarer deg jeg og hvordan valgte dere studie? - i utgangspunktet skulle jeg følge mine foreldre og deres venner og deres venners barn; NTNU - men da det nærmet seg føltes det helt feil! Magefølelsen sa nei.. likte ikke tanken på fagene eller fremtidig jobb. - trodde deretter jeg kom til å ende opp på universitetet fordi "alle andre" skulle studere der, så søkte forberedende og tok det, men var lei av Blindern etter et halvt år og ikke blitt noe klokere på hva jeg skulle velge - tenkte 1/2 år og søkte meg på nytt til Blindern på et fag jeg trodde kunne være interessant og som kunne gi interessante jobber - søkte "på tull" til BI, men i hodet mitt var det en særdeles useriøs skole om jeg ikke kom inn på studiet jeg ville - noe jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre fordi snittet var veldig høyt - kom ikke inn på BI, men fikk tilbud om andre studieplasser der, sa nei - takket ja til Blindern-studiet - kom inn på resteopptak på studiet jeg ville på BI.. takket ja - og ta-daaah.. der ble jeg gitt tenkte dere på om det var gøy å studere det eller tenkte du på hva du ville bli? - litt, men fornuften styrte mest.. etter vgs ville jeg helst bli make-up artist men venninnen min nektet meg det, hun sa jeg ikke fikk kaste bort karakterene vi hadde jobbet for på noe sånt tull fornuftig dame det der valgte du utifra interesse/hobby eller ønsket om en type jobb? en blanding av hvilke fag/emner jeg synes er ok (mindre uinteressante enn andre ) og tanke på fremtidig jobb - hvor vil jeg jobbe/hva vil jeg tjene etc.. er du fornøyd med valget du tok eller ville du valgt noe annet om du kunne gå tilbake? Sånn i ettertid tenker jeg at jeg kanskje burde fulgt hjertet mer og fornuften mindre, altså valgt en mer "useriøs" mastergrad som Sivilmarkedsfører på BI og gitt jernet!! Både da og nå følte jeg en større tiltrekning mot markedsføring enn økonomifagene.. men angrer ikke på utdannelsen min Den er solid og alle tar meg fryktelig seriøst Så i bunn og grunn er konklusjonen; velg en solid utdannelse (mange useriøse skoler og studier der ute som ikke gir deg noe med mindre du har en heeelt spesiell interesse eller et talent) - da vil du alltid få jobb - men velg deretter etter interesse. For mange er det ingenting som høres sykt gøy ut, men man velger det som virker som minst kjedelig eller noe Alt det morsomme som make-up artist og interiørkonsulent kan man bli senere har jeg lært - er alltid kveldskurs for sånt Du virker veldig oppegående, så sikt høyt! takk for svar!! det hjalp meg faktisk veldig. til å ikke ha møtt meg så kjenner du meg ganske godt *innom* apropos.. fant du noen gang ut hva det var som klødde sånn i sengetøyet?? :klø: det var jo lopper! men det var i fjor. og gud forby at de kommer tilbake!! Håper dere koser dere med hver deres fine kjæresteperson! Jeg kjenner jo ikke ham, men han har ihvertfall gjort tidenes kupp, og bør være den saligste i hele Kardemommeby! Eller i Bergen, eventuelt. (Haha, nå kom jeg på at jeg jo ikke egentlig kjenner deg heller, men det føles veldig som om jeg gjør det). føler jeg kjenner deg også så. blir sånn. vi koste oss igår, gikk tur og var hos M&G. vi er enige - vi skal flytte, og det fort. så i dag skal vi på visning kl 19:30! blir spennende. det er en tre roms til 8000 kr i området vi liker, så det er en temmelig god deal.. er nok ikke bare vi som er interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. august 2009 #2820 Del Skrevet 11. august 2009 Når jeg ser at innlegg er endret tenker jeg hele tiden at nå har de tatt vekk noe hemmelig og juicy som jeg har gått glipp av YES! Hva har jeg gått glipp av? Hva stod det egentlig i innlegget? Å... jeg blir så nysgjerrig på slikt! Og Lekis! Åssen går'e? Lykke til på visning idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå