Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Kan du ikke skaffe deg en fin bok som du kan skrive ned oppskriftene i? Evt. klippe de ut og lime de inn i boken :)

Ja!!

Spes hvis du har en slik bok på KG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja!!

Spes hvis du har en slik bok på KG!!

:ler:

det hadde vært noe. jeg bare forstår ikke helt hvordan jeg skulle organisert det.. det jeg egentlig ønsker meg er en "database" på nettet, hvor jeg kan legge inn alle mulige oppskrifter jeg liker, uavhengig av hvor jeg har funnet de. en side hvor jeg kan samle alle jeg syns er gode, fra matprat, goodfood, dinmat osv.

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: kanskje det var en god ide. hehe. men da har jeg jo tre dagbøker å holde styr på, fire hvis du regner med treningsboka vår! :ler:

vi kan jo lage en felles "matbok" eller oppskriftsbase, hvor alle kan legge ut gode oppskrifter og retter som de kommer over? :klø:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan jo lage en felles "matbok" eller oppskriftsbase, hvor alle kan legge ut gode oppskrifter og retter som de kommer over? :klø:

Ooooh.....

God Idè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

det hadde vært noe. jeg bare forstår ikke helt hvordan jeg skulle organisert det.. det jeg egentlig ønsker meg er en "database" på nettet, hvor jeg kan legge inn alle mulige oppskrifter jeg liker, uavhengig av hvor jeg har funnet de. en side hvor jeg kan samle alle jeg syns er gode, fra matprat, goodfood, dinmat osv.

Du kan starte blogg på blogspot! Dele oppskriftene i kategorier, legge ut bilder etc. :jepp:

https://www.blogger.com/start

Endret av loffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men da må jeg undercover-blogge :ler:

redd for at folk skal vite hvem jeg er og syns at jeg er teit!

hehe.

men kanskje det hadde vært en ide ja. jeg syns jo ofte det er gøy å ta bilde av og skrive om maten jeg har lagd som jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa lag en blogg og ta bilder pliiis..

jeg trenger litt inspirasjon og du kan være kilden :)

og samboer er så fornøyd når jeg står bak grytene :sjarmor:

(selv om jeg i går begynte å gråte fordi min mexikanske eggerøre ble mislykka fordi jeg fiklet med oppskriften :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel Mischa, det har skjedd oss alle :fnise: jeg prøvde å lage en enkel rødvinssaus en gang vi skulle ha svinefilet, bare for noen uker siden, og den ble helt merkelig stygg og lysespyrosa i fargen. da kom tårene :ler:

kanskje jeg skal lage blogg da :) får se på det i kveld.

har lagt ut litt shoppenews i shoppingboken også, for de som er interessert i det.

har en liten case på jobb, for hun som skulle jobbe var ikke klar over at hun skulle det (selvom vaktlisten har stått siden januar) og nå får jeg ikke noe svar på om hun kommer :vetikke: hater sånt her, det er jo liksom sjefens oppgaver å følge med på sånne ting; ikke mine. jeg liker ikke ringe og kjefte og tvinge folk på jobb når de sier de har fremføring i morgen og øve. men samtidig er det jo igrunn ikke min feil at hun ikke har sjekket vaktlisten! jeg har ikke lyst å stå her til 20 i kveld! jeg vil ut i solen!! :sur: og jeg holder på å tisse på meg! :fnise:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som får sammenbrudd på kjøkkenet :fnise:

Bra du skal vekk fra den (useriøse) jobben , stakkars deg - synes alltid det er noe rot jeg og du må stille opp. Jeg hadde bedt denne personen om å pelle seg på jobb og avvikle deg, så kunne personen selv prøve å rydde opp i rotet sitt! Du skal ikke straffes for at noen andre glemmer vakten sin :fy_fy:

Har hørt rykter om at været er strålende i Bergen i dag ja, 14 grader og sol ?! Så skjønner at du vil ut :sol: Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med de over her altså. Det første som slo meg var at du igjen sitter med alt ansvaret - er jo ikke sånn det skal være. Bra du skal slutte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja dere har rett - dette var ikke helt det jeg signed up for!

nå er jeg hjemme, solen var selvfølgelig vekk innen jeg var ferdig på jobb. vi har hatt en kamerat av oss her, og faren hans som er takstmann, og det var jo alt annet enn "kjekt" da. det står ikke så bra til her, for å si det sånn, og vi må bare forberede oss på en lang prosess. vi har fått navn og nr til en advokat han kjente til som var bra, og så må vi gå via han. disse selskapene som holder på med sånne eierskifteforsikringsgreier er noen skikkelig banditter sa han.. det ser jeg forøvrig av litt lesing på nettet også. de trenerer og trenerer ting og drar det ut i evigheten.. :sukk:

men får prøve å holde motet oppe, og ta et steg av gangen.

nå er jeg dødssulten, skal lage fullkornsspaghetti med en bolognesesaus med rødløk, hvitløk, oliven, cherrytomater, balsamico, en skvett rødvin og masse fersk basilikum. fersk mozarella og masse parmesan til :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hello :strix:

Koselig å se at det går bedre!

Jeg er helt enig, du klarer treningen og ned i vekt og tjo og hei :trene:

I tillegg er jeg veldig for en blogg eller oppskriftdagbok :jepp: Jeg lagde meg rød thai-curry i dag, og var så "heldig" at jeg fikk gulpe den opp igjen i løpet av verdens tyngste treningsøkt. MMmmmmm :ler:

..OG, bra du skal slutte i den jobben, det virker som om B&M er mye bedre for deg :)

Håper du får en fin kveld og koser deg med bolognesen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg er jeg veldig for en blogg eller oppskriftdagbok :jepp: Jeg lagde meg rød thai-curry i dag, og var så "heldig" at jeg fikk gulpe den opp igjen i løpet av verdens tyngste treningsøkt. MMmmmmm :ler:

HAHA herlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest O-Ren Ishii
det jeg egentlig ønsker meg er en "database" på nettet, hvor jeg kan legge inn alle mulige oppskrifter jeg liker, uavhengig av hvor jeg har funnet de. en side hvor jeg kan samle alle jeg syns er gode, fra matprat, goodfood, dinmat osv.

Google notatbok er svaret på dine drømmer. Etter jeg begynte å bruke den har jeg faktisk fått orden i oppskriftene mine. Og best av alt - den er tilgjengelig fra hvilken som helst pc, det er bare å logge seg på google-kontoen sin. :tommelsmil:

Ellers:

BBC GF :strix:

Is :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...