Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeeeeg vil hjeeem og spise taaacoooo. egentlig har jeg lyst å lage taco-pai, men tror nok det tar litt lenger tid enn hva jeg hadde tenkt. vanlig taco går jo så utrolig kjapt. så da er det bare å svisje det sammen!

imorgen skal jeg:

- jobbe 09-16

- trene 16:30-18:00/:30

- til venninne K og spille TP

innimellom der må jeg få spist også. mellom trening og besøke venninne K. tror ikke jeg gidder å gå hjem egentlig, tenkte kanskje å bare dusje på treningssenteret og så bare gå rett dit. kan jo sikkert plukke med meg noe på veien.

rett borti gaten for her jeg jobber så har de Madame Bergen, en fiske-kake butikk. der selger de så utrolig gode fiskeburgere, med grovt brød, masse salat, litt hvitløksdressing + litt sals, og en stor og grov fiskeburger med steinbit og laks. har fått helt dilla jeg, og den koster bare 46 kr også! så kanskje jeg stikker innom og spiser den etter trening i morgen :jepp:

må lage meg en egen treningsbag også, og må ha egne ting å ha oppi der, da jeg har en veldig lei tendens til å ikke klare å ha alt i en toalettmappe og ha system.. så jeg kunne tenkt meg å ha:

- liten shampoo (kjøpe på the body shop)

- liten ansiktskrem (apoteket)

- håndkle

- liten hårbørste

- liten hårspray

og så får jeg vel igrunn begynne å ta med toalettmappen min med sminke ogsånn, når jeg skal rett andre steder fra trening. må bare bli litt flinkere til å ha alt oppi der, for har en tendens til å la alt stå i hyllene hjemme og så glemmer jeg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dylan thomas

Kjøp deg slike småflasker til 10-20 kroner på HM eller den derre bodyshop, til å ha dusjsåpe, shampo, balsam etc i. Funker som en drøm å ha i toalettmappa man bruker når man skal trene, og de er så små at de glatt går gjennom sikkerhetskontrollen når man skal ut og fly også. :)

edit: p.s. hvordan lager man tacopai??

Endret av dylan thomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg slike småflasker til 10-20 kroner på HM eller den derre bodyshop, til å ha dusjsåpe, shampo, balsam etc i. Funker som en drøm å ha i toalettmappa man bruker når man skal trene, og de er så små at de glatt går gjennom sikkerhetskontrollen når man skal ut og fly også. :)

edit: p.s. hvordan lager man tacopai??

aha! Det er på H&M de har det! takk for at du klarte å få det frem i hjernen min - jeg hadde nemlig en sånn "jeg har sett det et sted men husker ikke hvor"-opplegg på gang. da tar jeg meg en tur bort dit i lunsjen i morgen tenker jeg.

tacopai oppskrift skal bli, kan absolutt anbefales!

Tacopai

Paideig:

4 dl hvetemel

50 g smør

2 ts bakepulver

2 krm salt

1,5 dl melk

Fyll:

4-500 g kjøttdeig

1 pose tacokryddermix

1 løk

1 dl vann

2 hakkede tomater

1 finhakket hvitløk

1 finhakket chili

1 boks mais

Purre hvis du liker det

Krem:

1 boks Creme Fraiche

2 krm pepper

Litt salt

1 presset hvitløksfedd(evt litt mer, smak til)

Ost

Sett ovnen på 200 grader.

Bland mel, bakepulver, salt. Tilsett det kalde smøret,

og bland til deigen blir smulete.

Tilsett melken og bland til smidig deig.

Trykk den ut i smurt paiform.

Skrell og hakk løken, stek så kjøttdeigen sammen med løken.

Tilsett kryddermix og vann. Småkokes i 10 min.

Fordel fyllet utover paideigen, og legg de hakkede tomatene over.

Bland ingrediensene til kremen og hell den over kjøttdeigen og tomatene.

Strø over masse revet ost, og stek midt i ovnen i 20-30 min, til osten er gylden og fin.

Serverer med salsa, rømme, guacamole, salat og ris eller nachos :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: på herlig husmora!! du er bare god, fantastisk og helt nydelig!!

åå janne, tusen takk! :klemmer: det var koselig sagt av deg :nigo:

og takk i lige måde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tacopai hørtes godt ut :sikle:

oh yes det er veldig godt! :spise:

jeg er veldig glad i all mat som smaker sånn da, mexicansk.. har spesielt dilla på quesedilla, det er jo så ufattelig lett å lage! går så kjapt.

skulle ønske det fantes Taco Bell i Norge altså.. eller en annen form for taco-hurtigmat-kjede :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dylan thomas

quesedillas er kjempegodt!!! Tror det må være min favoritt innen texmex.

Men Taco Bell, vil du ha det da? Da får du jo bare sånn pose-E-stoff-mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg vil ikke egentlig ha akkurat taco bell, men jeg skulle gjerne hatt en sånn mcdonalds-variant bare med taco.. jeg craver nemlig mexicansk mat VELDIG dagen derpå :ler: og ofte ellers!

min første jobb var faktisk på El Taco, nettopp en sånn "sjappe". Der hadde de sitte inne/take away, og man kunne få taco, soft taco, burrito, fajtias, nachos osv. veldig godt!

det er også der jeg har lært rekkefølgen på tacoen min, som jeg prøver å påtvinge alle andre også, siden ejg mener det er den riktige fordi jeg har lært den på en "mexicansk restaurant" :ler:

Den er som følger:

Skjell/lefse

salat

kjøttdeig (stekt med chili og hvitløk)

ost

rømme

mais

masse salsa (grov, chuncky)

guacamole

og hvis det står tomater på bordet, så putter jeg gjerne oppi det også, men det er inget must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg fikk si ifra her. :fnise: Jeg har ikke stukket avgårde eller noe, bare gidder ikke å skrive i dagboken min for tiden så jeg skjulte den. Ikke noe mer drastisk enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hei! Her var det jo liv. Jeg trodde KG var død i dag jeg :ler: Det var så stille.

Jeg skal legge meg nå, så god natt min skatt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
oh yes det er veldig godt! :spise:

jeg er veldig glad i all mat som smaker sånn da, mexicansk.. har spesielt dilla på quesedilla, det er jo så ufattelig lett å lage! går så kjapt.

skulle ønske det fantes Taco Bell i Norge altså.. eller en annen form for taco-hurtigmat-kjede :ler:

Men, det gjør vel det?! Jeg er sikker på at jeg har spist på taco-hurtigmatting flere ganger. Kanskje det til og med het Taco Bell? HM! Det er i allefall Mucho Mas!

Uff, nei jeg skulle jo sove.

Natti :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nótt, jepp :ler: litt av et sted! sluttet etter tre måneder da, fordi jeg ikke fikk lønn.

Alice, ok bra du sier fra så vi ikke trenger å bekymre oss. stikk innom iblant da :nigo:

lucy, hmm hvor da? mucho mas er jo en restaurant, ikke take away vel..? el taco var McDonalds, bare med taco liksom :ler:

--

vi har kost oss med taco og sett Paradise. ble overrasket over at det skal gå hver dag! :sjokk: får et stort problem på onsdager da, hva skal jeg se.. :klø: Brothers & Sisters eller Paradise :vetikke:

nå skal jeg se letterman og så legge meg. før jeg legger meg så må jeg pakke en bag til i morgen med treningsklær og finne ut hva jeg skal ha på meg i morgen. må også finne den treningsnøkkelen :klø:

humm hummm... har lyst å ha fri i morgen jeg :grine: fri på fredag da. da skal jeg virkelig utnytte fridagen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sett paradise jeg :ler: Men jeg har funnet ut at jeg ikke skal følge med på det hver dag fordi det har jeg ikke tid til! Men en gang iblant :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Besteste Lekehusmor :klemmer: Tacopai hørtes digg ut! Søren at jeg ikke har paiform.

Men det minner meg på, har du noen god moussaka-oppskrift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...