Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Imponerende at du er så motivert! Keep up the good work. Godt det ikke bare er meg som er bitt av basillen, jeg begynte å føle meg litt rar skjønner du :ler:

:fnise: jeg har aldri trodd folk før når de sier at de blir hekta, men gud jeg forstår hvordan de må ha hatt det! det er så deilig å være på treningssenteret, få kroppen i gang og bli varm og jævlig og svette og brenne kalorier :mrgreen: jeg blir i så godt humør etterpå også, har vært så blid som en sol de siste dagene!

du skal definitivt ha litt av æren for at jeg har kommet meg i gang, det har vært gull å ha folk som deg og lucy å spørre om alt mulig jeg har lurt på. og spesielt når du hjalp meg å se over forskjellige sentere på msn. så.. thank you! :dagens-rose:

nå får jeg komme meg på jobb. har akkurat spist frokost - fått helt dilla på en ny ting. to skiver grovbrød, smøre pesto på begge sidene, skiver av cherrytomater, 3-4 skiver med løvtynn kalkunpepperskinke og et par dråper balsamicokrem. så klæsjer jeg skivene sammen :jepp: nam nam!

i kveld skal jeg lage en god gammeldags biff tenkte jeg. har lyst på rent kjøtt :fnise: så grusomt å si. well well. kommer vel på igjen etter 4 tenker jeg, når sjefen har gått :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snaaart helg - eller ikke egentlig, for jeg skal jo jobbe både lørdag og søndag. neste fridagen min er fredag neste uke! :ler:

men som tidligere nevnt, trenger pengene.. :blush:

står på jobb nå og kjeder meg litt. leser costume da, det er gøy. og så har jeg lagt om til midtskill! har hatt sideskill siden jeg var 12 tror jeg, så det blir gøy å se om noen legger merke til det. syns jeg kler det ganske godt faktisk, har et relativt rundt ansikt så alle sånne "ekspert-tips" sier at jeg fint kan ha midtskill :sexy:

skal prøve å finne et bilde av hvordan hår jeg har. jeg syns hvertfall jeg ser dead trendy ut :ler:

etterpå skal jeg hjem ja, og bare sløve. fredag. har handlet inn til å lage blåskjell, gleder meg! var ikke dyrt heller, 51 kr for et helt nett med mer enn nok til to. jeg skal dampe de i en thai-"kraft", som jeg planlegger å lage slik:

- frese chili, hvitløk, ingefær og sitrongress i litt olje

- la det frese i 5-6 min, så helle oppi en boks kokkosmelk, litt rød currypaste, en halv lime, en skvett hvitvin og en skvett fløte.

så bare smake til etterhvert med chili, mer currypaste osv.

skal servere med foccaciabrød og mer lime til å klemme over.

håper det blir godt! har faktisk ikke lagd blåskjell før, fordi jeg begynte just nu å like det :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ca sånn sveis har jeg nå. litt lysere bare. og litt mindre bølgete. men føler meg ganske fin. gøy med forandring :)

apropo forandring så har jeg fått merkelig kviseutbrud ddenne uken. masse tette porer og røde prikker, i pannen og steder hvor jeg ikke pleier å få det! :klø: utrolig irriterende. får renserenserense.

kjøpte meg forresten ny hudkrem i dag på apoktetk, Olivia elleroe het den.. kanskje den hjelper, at den jeg har brukt i det siste har vært for feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Nais hårfrisyre :nigo: Herlig med litt forandring :jepp:

God helg Lekis :klemmer:

Og forresten er det helt vanlig å få kviseutbrudd når man har begynt å trene og sånn...Kroppen renses :tommelopp: Du er kjempeflink :dåne:

Sleng over litt motivasjon a` :lete:

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

aah. da forstår jeg litt mer :ler: kunne ikke fatte hvorfor det kom egentlig. og så måtte jeg bruke en rimelig feit dagkrem (Hemp Face Protector fra Body Shop) forleden fordi jeg ikke hadde noe annet.. mistenker at den også kan ha tettet igjen litt. den er skikkelig tjukk.

motivasjon i lange baner kastes din vei!! :trene:

jeg skulle ønske jeg skulle trene etter jobb. men det stenger 9 og jeg slutter 8, så det blir litt meningsløst. :sjenert:

får spise blåskjell isteden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Lekis, hvordan damper du blåskjell? Jeg har forsøkt en gang - og det ble med den ene gangen for å si det sånn. Skjellene smakte pyyyyyyton. Tror kanskje jeg må kjøpe Blåskjelldamping for Dummies.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Om du får E til å komme med treningstingene dine på jobb, så rekker du jo en halvtime på tredemølle eller sykkel da, om du bare vil gjøre litt idag hvertfall! Ellers så synes jeg blåskjell hørtes ut som en ypperlig ting å erstatte treningen med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Lekis, hvordan damper du blåskjell? Jeg har forsøkt en gang - og det ble med den ene gangen for å si det sånn. Skjellene smakte pyyyyyyton. Tror kanskje jeg må kjøpe Blåskjelldamping for Dummies.

du jeg har tenkt å gå frem sånn som jeg skrev over her, frese grønnsakene ogsånn, koke opp kokkosmelk, hvitvin, litt fløte og currypaste, og når det koker, legger jeg oppi blåskjellene og tar på lokket, men lar det stå med en øøørliten glipp. og så dampe de til de da åpner seg. ca 3-4 min :nigo:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Never mind.... kokkeliko... det står jo oppskrift lengre oppe.... hallo! noen hjemme???

:ler: ingen her hvertfall, for jeg svarte også!

Om du får E til å komme med treningstingene dine på jobb, så rekker du jo en halvtime på tredemølle eller sykkel da, om du bare vil gjøre litt idag hvertfall! Ellers så synes jeg blåskjell hørtes ut som en ypperlig ting å erstatte treningen med ;)

nei jeg rekker ikke det, for jeg er ikke ute herfra før sånn kvart over, og da er jeg ikke på treningen og klar til å skifte før nærmere halv, og da blir det plutselig veldig snaut med tid.. :roll: tro meg, jeg har tenkt tanken :ler:

men jeg har jo trent de tre siste dagene da, så har ikke så veldig dårlig samvittighet.

ah. snart ferdig nå. vil HJEM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Skjønner, det blir litt bortkasta ja!

Du må jo ha noen fridager også, eller sliter du ut kroppen :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner, det blir litt bortkasta ja!

Du må jo ha noen fridager også, eller sliter du ut kroppen :Nikke:

jepp. så jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet :)

vet at jeg kommer til å trene så fort jeg får muligheten igjen, er ikke sjans for at jeg "faller av lasset" nå :trene:

Nam! Det høres nydelig ut!

:tommelsmil:

ja du jeg håper det blir godt også! :jepp:

time to close the shop sooon! begynne å rydde sammen jeg da. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mmm, god mat! det ble helt utrolig godt, så jeg vil fkatisk legge ut oppskriften her.

Fersk ingefær, en bit på ca 3x2 cm, finhakked

2 røde chili, finhakked

2 kinesisk hvitløk, finhakked

Sitrongress, finhakked.. jeg brukte 3 "biter"

1 nett blåskjell

1 boks kokkosmelk

1 glass rød currypaste

2 dl hvitvin

1 dl matfløte

2 lime

Salt og pepper

Fres ingefær, chili, hvitløk og sitrongress i bunnen av en stor gryte, i litt olje. La det "frese" i ca 5 min, ha så oppi en boks kokkosmelk, 3-4 teskjeer med currypaste, hvitvinen og matfløten. Skvis oppi saften av en halv lime. la det koke opp, og smak så til etterhvert med mer av det overnevnte til du syns det er godt. Salt og pepper også.

Skyll blåskjellene i iskaldt vann, de som ikke lukker seg kaster du.

Når du syns kraften er god, skru varmen opp på max og ha blåskjellene oppi. Legg på lokk, og la koke/dampe i 3-4 min. Rist på kjelen underveis så du er sikker på at alle skjellene åpner seg. Ta av lokket og se at skjellene har åpnet seg. Når alle er åpnet, ta kjelen av platen og server i dype skåler. Godt med brød til, og aioli eller smør. Ha også limebåter ved siden av, så folk kan smake til som de vil :nigo: Nam! :sikle:

En vin som er veldig god til denne oppskriften er Gini Soave, du finner den på polet. Det er en tørr, men veldig fruktig hvitvin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Aah, ante ikke det om kviser og trening jeg heller! Nyttig informasjon! :Nikke:

DU er bare en jævel på kjøkkenet altså! Jeg blir helt bergtatt jeg. Og nå når du er så heit på håret og! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio
skorpio, marry me :lur:

men takk :blush: det er koselig å høre..det er liksom min "passion".

You don't need to ask me twice! :bryllup:

Haha!

Men si meg, hvorfor satser du ikke på kokkeyrket? Eller kanskje du liker å ha det mer som en hobby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...