Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Dæven, du skal trene mye altså! håper jeg blir inspirert av deg!!!

Jeg og liker godt onsdager, også liker jeg torsdag for da er det nesten helg! men aller best liker jeg fredager og lørdager. Misliker som de fleste andre søndager for da er det jo nesten mandag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:trene:

jeg er i gang! WEEEEE!!!

samtidig så er jeg møkksur på min "kjære" samboer. så jeg orker ikke skrive om treningen enda. selvom jeg egentlig har mye å fortelle. nå bare vurderer jeg om jeg bare skal lage middag for meg selv, jeg er jo sulten. så får han heller bare varme opp når han kommer hjem, den dusten.. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. here it goes :ler:

woho! vært på treningssenteret i dag! meldt meg inn og hatt første timen, moro! satt opp program og greier, så det var nok ikke den mest effektive timen jeg har brukt på trening i mitt liv, men dette lover godt! veldig proft system, med en sånn minnepinne hvor de lagrer programmene dine (du kan lage opp til 11 programmer, eller dvs treneren din lager de sammen med deg utifra hva du ønsker å oppnå), og du kan se hvor mye du har trent, kalorier, osvosvosv. hvor mye løping du har igjen før du liksom har løpt New York Marathon osv :jepp:

og så putter du den minnepinnen inn i de forskjellige maskinene, så forteller de deg hva du skal gjøre! hvor mye vekt du skal ha på, repitisjoner osv. og når du har klart "et sett" (heter det det?) tre ganger på rad, så oppgraderer den deg. tyngere vekt, flere rep osv. så til nå har jeg lagd et kondisjonsprogram som bare er på tredemølle og ellipsemaskin, et styre+kondis som er oppvarming på tredemølle, div styrkeapparater og div kinesisøvelser, og så "nedtrapping" på ellipse maskin. varer ca 70 min. og så et rent, litt hardt styrkeprogram. så er planene da å gjøre dette en gang hver i løpet av en uke :trene:

veldig profft system der borte, og i tillegg er det egen TV i alle tredemøllene og ellipsemaskinene! så da kan jeg jo bare stå å tråkke i det uendelige om jeg skulle være litt sløv en dag.. har virkelig troen denne gangen! veldig bra der borte, gratis solarium og veldig bra oppfølging virker det som. i tillegg til å ha tre gode programmer som jeg gleder meg til å prøve, så er det også et temmelig OK utvalg av timer det går an å være med på. Som i dag var det f.eks 45 min spin og så 45 min styrke, i ett liksom. kunne jeg virkelig tenkt meg å prøve! det begynner akkurat 16:15, så da rekker jeg det akkurat etter jobb også.

må si jeg var overrasket over mengden styrke han mente jeg skulle trene for å gå ned i vekt slik som jeg ville. hadde trodd at styrketrening bygget muskler og ikke fjernet fett, og jeg skulle fokusert på kondistrening hovedsaklig, men der tok jeg feil gitt!

PUMP IT UP! gleder meg allerede til å dra å trene i morgen! :hoppe:

jeg vet jeg er litt teit :roll: jeg bare er så full av endorfiner og lykke etter å endelig ha kommet i gang. det var et stort steg for meg!

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Når du trener styrke og du får mer muskelmasse øker du din generelle forbrenning noe som gjør at alt du vanligvis gjør (og som du ikke ser på som trening) forbrenner mer, og det vil bidra til at du går raskere og ikke minst sunnere ned i vekt. Mitt våpen mot flesket er så desidert styrketrening!!

Har ikke vi snakket om skjulte kalorier før? *tenke* I allefall, juice som tørstedrikk er like ille som saft og brus. Det er MYE kalorier i avokado og oliven, men det er sunt fett så du kan godt spise litt av det likevel. Ellers er det bedre å få kalsium gjennom harde enn flytende meieriprodukter, så spis parmesan og gode harde oster og dropp melken. Det sies at yougurt skal stimulere forbrenningen i løpet av natten, så du kan jo spise det til kveldsmat? Jeg tror uansett at mengdebegrensning er like viktig som å kutte ut diverse mat, forsyn deg med 3/4 av hva du vanligvis ville ha spist, og pass på å spise regelmessig slik at du har gjevnt blodsukker hele dagen og nok energi til supertreningen ;) Jeg syns det virker som om du har gode matvaner, så jeg tror ikke dette blir vanskelig for deg, og du virker veldig motivert! Jeg heier på deg, og syns det er morsomt at vi er i litt samme situasjon nå. Jeg tror jeg skal begynne med målebåndet igjen, det var gøy forrige gang!

:klem:

edit: skriveleif

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har E gjort nå da? :slår:

først klagde han på at vi skulle ha fisk til middag, og da ble jeg sur fordi det syns jeg var unødvendig for vi må jo ha det også. kan ikke bare spise kjøtt, og det sier han stadig vekk. så jeg ble så lei av at han alltid skal være så negativ til fisk, det er jo ikke noe gøy for meg å lage da. han sier jo alltid etterpå at han faktisk syns det var godt ogsånn. så ja.. :eeeh:

og såå kjeftet han på meg fordi jeg hadde lagt et rent badehåndkle på badegulvet. MEN - det var ikke rent, det var et gammelt som var skittent (de er like)!! så han kunne vel ha spurt om det før han kjeftet på meg. så skrek vi litt til hverandre og så sa jeg til han at jeg nektet lage middag til han. og så gikk han på spinning.

meeeeen jeg innser jo nå som jeg skriver det at det er en smule teit krangel og at jeg ikke egentlig er så veldig sint :ler:

trengte vel bare å blåse ut litt.

han har dratt avgårde på spinning og jeg koser meg med litt te og KG, så da går det nok over av seg selv.. hehe.

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du trener styrke og du får mer muskelmasse øker du din generelle forbrenning noe som gjør at alt du vanligvis gjør (og som du ikke ser på som trening) forbrenner mer, og det vil bidra til at du går raskere og ikke minst sunnere ned i vekt. Mitt våpen mot flesket er så desidert styrketrening!!

Har ikke vi snakket om skjulte kalorier før? *tenke* I allefall, juice som tørstedrikk er like ille som saft og brus. Det er MYE kalorier i avokado og oliven, men det er sunt fett så du kan godt spise litt av det likevel. Ellers er det bedre å få kalsium gjennom harde enn flytende meieriprodukter, så spis parmesan og gode harde oster og dropp melken. Det sies at yougurt skal stimulere forbrenningen i løpet av natten, så du kan jo spise det til kveldsmat? Jeg tror uansett at mengdebegrensning er like viktig som å kutte ut diverse mat, forsyn deg med 3/4 av hva du vanligvis ville ha spist, og pass på å spise regelmessig slik at du har gjevnt blodsukker hele dagen og nok energi til supertreningen ;) Jeg syns det virker som om du har gode matvaner, så jeg tror ikke dette blir vanskelig for deg, og du virker veldig motivert! Jeg heier på deg, og syns det er morsomt at vi er i litt samme situasjon nå. Jeg tror jeg skal begynne med målebåndet igjen, det var gøy forrige gang!

:klem:

edit: skriveleif

der snek du deg inn ja! :ler:

ja vi har såvidt snakket om det før, jeg har tatt vare på det nemlig :fnise: kjekt å ha! jeg skal defintivt være bevisst på hva jeg putter i meg - spesielt det med porsjoner har jeg allerede gjort en stor jobb med. trenger ikke å spise meg stappmett liksom. matvanene er heller ikke det jeg er mest bekymret for, ikke det at jeg egentlig er så bekymret, men fokuset for min del blir å faktisk gå på trening og yte mitt beste! ikke sluntre unna fordi jeg er trøtt og vil hjem.. i hvertfall skal jeg komme meg opp dit og ta en tur på tredemøllen om ikke annet! :trene:

ikke nå altså. for nå har jeg jo vært der. men sånn til ellers :jepp:

der fikk jeg forøvrig melding av dustehuet mitt, så jeg får vente med middagen til han kommer hjem da :rolleyes: hehe.

skal lage steinbitkaker i korma-saus, med villris og en salat til.

høres kanskje litt rart ut, men det er veldig godt og en veldig god måte å lure fisk inn i mannfolk på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
der fikk jeg forøvrig melding av dustehuet mitt, så jeg får vente med middagen til han kommer hjem da :rolleyes: hehe.

skal lage steinbitkaker i korma-saus, med villris og en salat til.

høres kanskje litt rart ut, men det er veldig godt og en veldig god måte å lure fisk inn i mannfolk på :ler:

Høres kjempegodt ut! :jepp: Bra det ordnet seg.. :klem:

Det virker som om du har funnet et flott treningssenter! Høres innmari bra ut! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyy søren nå ble jeg sigen gitt...! under pledd i sofaen og begynner endelig å bli varmt her. gjelder å ikke sovne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og snoker litt, og tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor..

Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som er i ferd med å skulle begynne på jussen... Jeg var ferdig for snart to år siden, og savner studietiden.. Det var en fantastisk tid - kun med unntak av at jeg har bedre råd nå.. :fnise: Lykke til!!!

:vinke:

alltid trivelig med nye fjes!

ah,du har gått på juss? så gøy! hvor da, i Oslo eller Bergen? hva spesialiserte du deg i? .. og helt ærlig, tenker du at jeg er litt gammel til å begynne på jussen når jeg er 22, og fyller 23 i år? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg trener på treningssenter med samme (?) system som det du gjør, og det er rett og slett bare utrolig motiverende :jepp: Ønsker deg lykke til med treningen framover, nå er den værste delen over, nemlig den som er før du har kommet igang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg trener har de også fått et slikt treningssystem. Har ikke brukt det med den minnepinnen jeg da, men jeg burde kanskje. Enkelt å snike seg unna vet du når ingen andre enn bare meg finner ut hvordan jeg trener :ler:

Men det å ha tv på alle kondisjonsapparatene er bare knall. Da går treningen fortere også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Eden

ah,du har gått på juss? så gøy! hvor da, i Oslo eller Bergen? hva spesialiserte du deg i? .. og helt ærlig, tenker du at jeg er litt gammel til å begynne på jussen når jeg er 22, og fyller 23 i år? :klø:

Lille venn, jeg syntest det er en veeeldig fin alder å begynne på jeg! Det er aldri for sent å begynne på utdanningen sin! Jeg kommer ikke til å begynne på det jeg har planer om å studere før jeg er like gammel som deg jeg heller! Det blir da sommeren etter vi drar til Barcelona.

Og jeg syntes det er fint å ha arbeidserfaring i ryggsekken min når jeg skal søke jobb! Faktisk! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er igrunn enig med deg eden :jepp:

nå har vi spist middag, nam nam. det ble supergodt! sitter nå å ser på mystic river på viasat4. utrolig bra film! men lurer på om jeg skal switche over til private practice og så david letterman etterpå. velvel. den tid den sorg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk i Oslo, det var helt topp! Jeg kom midt i omleggingen fra gammel til ny reform, så jeg "slapp" å ta valgfag, så jeg har bare skrevet masteroppgave, det er den eneste spesialiseringen min sånn sett. Den handlet om videresalg av eiendom før det er ferdig bygget, og jeg jobber i dag stort sett med eiendomsrelatert jus.

Og du - ikke tenk på det med alderen!!! Jeg var faktisk selv 22 da jeg startet, fordi jeg reiste litt utenlands, gikk et år på Blindern og jobbet et år før jeg begynte. :jepp: Selv om jeg jo stort sett var et år eller to eldre enn de fleste andre på kullet mitt merket jeg virkelig ingenting til det (stort sett i hvert fall..). På slutten av studiet, da forskjellen ned til ferskisene begynte å bli 7-8 år merket jeg det jo bedre, men det er, som det er blitt påpekt her tidligere, veldig individuelt. En av de jeg har mest kontakt med fra studietiden fortsatt er faktisk ei som er 5 år yngre enn meg, vi er kjempegode venninner i dag. Så det der ville jeg absolutt ikke tenkt på!

Jeg var i kollokvie med en som begynte på jus da han var 35, han husker jeg at folk snakket om som litt gammel i begynnelsen. Men han var med på fester og var sosial, så etter hvert tenkte ingen på det. :) Han er jeg fortsatt god kompis med i dag.

Begyn på jus du, tror det blir kjempebra jeg!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ cypress, takk! nå beroliget du meg :)

det er jo 350 stk i hvert kull, så sannsynligheten for at det er noen som er like gamle som meg bør jo være tilstede..

gleder meg til å begynne! :hoppe:

:Gjesp: trøtt kjenner jeg ja. tidlig oppe i dag vettu! skal begynne å lese en bok av Nick Hornby i kveld tenkte jeg. se letterman og så legge tid :jepp: fri i morgen! herlig!

men må allikevel lage liste..

to do onsdag:

- lunch med C kl 13

- trene kl 16

- rydde klesskap

- vaske klær

- handle og lage middag

- kjøpe vin - superonsdag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: kondomeriet ligger i etasje over her hvor jeg jobber. er alltid så gøy å se hvordan folk gliser for seg selv eller holder ekstra godt i kjærsten når de kommer ned rulletrappen med kondomeriet-pose i hånden :ler:

no ska vi koooos oss ja! :humpe:

:fnise:

Ser det for meg ja :sjarmor:

Fredag er min yndlingsdag!! Søndag er bare deprimerende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...