Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

hvilken dag i uken liker dere best? sett bort i fra helg liksom, for det er jo helt opplagt at vi alle liker lørdag og søndag :ler:

jeg liker onsdag best tror jeg. det er liksom midt i uken, snart helg men ikke så lenge siden mandag heller.. og så er det mye bra på tv :arwen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:pasha: kjeder meg..

prøver å tenke ut litt treningsmål. tror jeg skal ha som mål å trene 75 ganger til slutten av august.. høres kanskje litt lite ut, men det er faktisk tre ganger i uka.. :roll:

jeg bare lurer på hvor kjapt jeg kommer til å se resultater. håper at jeg skal klare å se liiitt resultater til påske, når jeg begynner i dag og har tenkt å trene hvertfall tre dager i uken + være aktiv ellers og spise sunt.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
hvilken dag i uken liker dere best? sett bort i fra helg liksom, for det er jo helt opplagt at vi alle liker lørdag og søndag :ler:

jeg liker onsdag best tror jeg. det er liksom midt i uken, snart helg men ikke så lenge siden mandag heller.. og så er det mye bra på tv :arwen:

Jeg liker torsdag best; da kommer ungene hjem, vi er nærme helg, mye gøy på tv og jeg pleier å treffe bestisen min om torsdagene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver å tenke ut litt treningsmål. tror jeg skal ha som mål å trene 75 ganger til slutten av august.. høres kanskje litt lite ut, men det er faktisk tre ganger i uka.. :roll:

jeg bare lurer på hvor kjapt jeg kommer til å se resultater. håper at jeg skal klare å se liiitt resultater til påske, når jeg begynner i dag og har tenkt å trene hvertfall tre dager i uken + være aktiv ellers og spise sunt.. :sjenert:

Det viktigste er at du setter deg realistiske mål, og at du forventer realistiske resultater. Vær litt nøktern når du setter deg et mål, ellers kan det fort bli demotiverende hvis du ikke når målet. Selvfølgelig vil du se resultater til påske om du begynner nå. Du vil merke forskjell på formen, og du vil høyst sannsynlig se forskjell i cm og på vekta. Har jo forstått det sånn at du ønsker å gå ned, og da er det lurt å bruke både målebånd og vekt for å se resultater. I begynnelsen er det nemlig ikke nødvendigvis så lett å se det på vekta når det ikke er så mye å ta av.

Mål deg én gang i uka, noe mer er ikke noe vits, og skriv ned målene dine slik at du kan se framgangen. Skriv også ned hvor mye du trener, sånn at du kan se tilbake på det og ha god samvittighet. Da er det også enklere å vite hva du kan forbedre/endre hvis du ikke får de resultatene du ønsker, og for all del, bare spør hvis du lurer på noe. :klem:

75 ganger til slutten av august høres for øvrig ut som et ypperlig mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

Med trening 3 ganger i uka bør du se resultater rimelig kjapt - ihvertfall hvis du presser kroppen din endel :jepp: For 2 år siden (my god, så lenge er det siden jeg slutta å trene :overrasket:) hadde jeg et skikkelig skippertak på treningsfronten rett før vi skulle til syden, og i løpet av 3 uker hadde jeg tatt av 4 kilo og stramma inn flere centimeter rundt mage, hofter og lår :) Da trente jeg 4 - 6 ganger i uka da, og tung styrke :trene: samt spinning! Når jeg ser på bilder fra den sommeren så kan jeg med hånden på hjertet si; ikke`problem å sole seg i tanga med den rumpa der :hoho: Verre nå *kremt*

Så med sunt kosthold og trening 3 ganger i uka så kommer Lekis til å være hot hot hot til sommeren :sexy:

Nå skal jeg ut å sykle - jeg skal nemlig ligge og sole meg sammen med sønnens veltrente 16 år gamle kjæreste i sommer :haar: Her må det mer enn skippertak til i år :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg liker fredag, for da er det snart helg :)

Når du snakker om resultater, tenker du da på ned i vekt? Har du lagt noen spiseplan annet enn at du skal være sunn? For, du vet, man kan spise sunt uten å gå ned i vekt, for når du begynner å trene får du høyere forbrenning som gjør at hvis du ikke tenker over det kommer du mest sannsynlig til å kompansere for det ved å spise litt mer enn du gjør nå. Kroppen vil jo automatisk ha inn like mye som den forbrenner. Hvis du klarer å ikke spise mer enn du gjør nå, og trener slik du har planer om kommer du helt sikkert til å merke forskjell, men hvis du trenger tydelige utslag (for å bli motvert, slik som jeg trenger), så ville jeg lagt meg på et fast kalorinivå om dagen litt under det du forbrenner. Trenger ikke være mer enn 300kcal mindre, så vil du gå ned ca 1/3 kg i uka eller så (her er vi jo alle forskjellige).

Jeg vet du kommer til å klare det helt fint :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ansjoni

Ikke mye som slår fredag kveld :hjerte: Da har man liksom hele helga foran seg, fullt av blanke ark....og av og til resulterer i sorte hull :fnise:

75 ganger til slutten av august høres absolutt overkommelig ut :Nikke: Jeg har 72 ganger igjen før 4. juli, og det skal jeg klare, så da klarer du ditt mål også :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du setter deg realistiske mål, og at du forventer realistiske resultater. Vær litt nøktern når du setter deg et mål, ellers kan det fort bli demotiverende hvis du ikke når målet. Selvfølgelig vil du se resultater til påske om du begynner nå. Du vil merke forskjell på formen, og du vil høyst sannsynlig se forskjell i cm og på vekta. Har jo forstått det sånn at du ønsker å gå ned, og da er det lurt å bruke både målebånd og vekt for å se resultater. I begynnelsen er det nemlig ikke nødvendigvis så lett å se det på vekta når det ikke er så mye å ta av.

Mål deg én gang i uka, noe mer er ikke noe vits, og skriv ned målene dine slik at du kan se framgangen. Skriv også ned hvor mye du trener, sånn at du kan se tilbake på det og ha god samvittighet. Da er det også enklere å vite hva du kan forbedre/endre hvis du ikke får de resultatene du ønsker, og for all del, bare spør hvis du lurer på noe. :klem:

75 ganger til slutten av august høres for øvrig ut som et ypperlig mål! :)

setter pris på at jeg kan spørre deg! det er lett å føle seg litt rådvill i blant, når jeg ikke kan så mye om det. så da er det veldig fint å ha mer erfarne folk å snakke med!

forøvrig har jeg planlagt å gjøre som du skriver - ha en måle og veiedag en dag i uken. pluss at jeg skal lage treningsdagbok selvfølgelig :nigo:

ble skikkelig motivert og gira når du sa jeg mest sannsynlig kom til å se forskjell til påske - så nå er det rett på treningssenteret etter jobb! huske å spise i tide bare. jeg får så lett hold hvis jeg spiser for tett opptil fysisk aktivitet.. :rolleyes:

forøvrig har jeg ikke lagt merke til signaturen din før nå, men den var sabla morsom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med trening 3 ganger i uka bør du se resultater rimelig kjapt - ihvertfall hvis du presser kroppen din endel For 2 år siden (my god, så lenge er det siden jeg slutta å trene) hadde jeg et skikkelig skippertak på treningsfronten rett før vi skulle til syden, og i løpet av 3 uker hadde jeg tatt av 4 kilo og stramma inn flere centimeter rundt mage, hofter og lår :) Da trente jeg 4 - 6 ganger i uka da, og tung styrke :trene: samt spinning! Når jeg ser på bilder fra den sommeren så kan jeg med hånden på hjertet si; ikke`problem å sole seg i tanga med den rumpa der. Verre nå *kremt*

Så med sunt kosthold og trening 3 ganger i uka så kommer Lekis til å være hot hot hot til sommeren.

Nå skal jeg ut å sykle - jeg skal nemlig ligge og sole meg sammen med sønnens veltrente 16 år gamle kjæreste i sommer :haar: Her må det mer enn skippertak til i år

:tommelsmil: motiverende å høre at du fikk resultater så fort! da er det håp vettu! :) jeg skal nemlig til barcelona i påsken, og har ikke lyst å måtte kjøpe massse klær der som er for store om to mnd uansett.. jeg skal gjøre mitt beste for å presse kroppen, jeg er ikke så god på å presse meg selv generelt, men satser på å gå på noen timer i begynnelsen så jeg liksom kommer i gang :jepp:

god sykkeltur! :hoppe:

Jeg liker fredag, for da er det snart helg :)

Når du snakker om resultater, tenker du da på ned i vekt? Har du lagt noen spiseplan annet enn at du skal være sunn? For, du vet, man kan spise sunt uten å gå ned i vekt, for når du begynner å trene får du høyere forbrenning som gjør at hvis du ikke tenker over det kommer du mest sannsynlig til å kompansere for det ved å spise litt mer enn du gjør nå. Kroppen vil jo automatisk ha inn like mye som den forbrenner. Hvis du klarer å ikke spise mer enn du gjør nå, og trener slik du har planer om kommer du helt sikkert til å merke forskjell, men hvis du trenger tydelige utslag (for å bli motvert, slik som jeg trenger), så ville jeg lagt meg på et fast kalorinivå om dagen litt under det du forbrenner. Trenger ikke være mer enn 300kcal mindre, så vil du gå ned ca 1/3 kg i uka eller så (her er vi jo alle forskjellige).

Jeg vet du kommer til å klare det helt fint :klem:

fredag tells ikke! det er jo helg allerede da :ler:

ja jeg skal ned i vekt, bli slankere. har ikke laget en konkret spiseplan, men er medlem på vektklubb.no og legger inn hva jeg spiser der hver dag. og jeg ligger som regel på det de sier jeg bør ligge på da. bare at jeg ofte har litt for mye fett.. men det er veldig ofte fra fisk, avokado osv, så tror ikke det er noen krise. så mye karbohydrater som de vil at jeg skal spise, så må jeg jo søren meg spise rent hvetemel :ler: jeg spiser generelt "sunt" og regelmessig, lite godteri og moms.. og mye grønnsaker, frukt og rent kjøtt. pasta og ris er alltid fullkorn. klart jeg skeier ut i blant, men det er oftere med eventuelt fløte og smør osv, enn det er med godteri. og jeg drikker aldri brus eller saft, bare vann.. (og vin :gjeiper:)

men hva kan jeg gjøre konkret for å senke kaloriinntaket da? hva kan jeg kutte ut? jeg ser jo på vektklubb hva som har mye kalorier i seg, men f.eks ost ogsånn tror jeg at jeg skal ha bra vondt for å kutte ut gitt.. og jeg har ikke så lyst å erstatte ting med lettprodukter, da jeg er mer redd for tilsetningsstoffene i disse enn jeg er for kaloriene i originalproduktene.. :klø:

Ikke mye som slår fredag kveld :hjerte: Da har man liksom hele helga foran seg, fullt av blanke ark....og av og til resulterer i sorte hull :fnise:

75 ganger til slutten av august høres absolutt overkommelig ut :Nikke: Jeg har 72 ganger igjen før 4. juli, og det skal jeg klare, så da klarer du ditt mål også :Nikke:

fredag er en del av helgen! så prøv igjen :ler: men er helt enig med deg. å komme hjem fra på jobb på fredag er så herlig. rydde litt i leiligheten, sette vin til kjøling, lage god mat og bare koooose seg hele kvelden :)

oi litt av et mål du har! må jeg virkelig si! hvor mange ganger må du trene i uken da a? men jeg har troen på deg, og ja, jeg skal også klare det! :trene:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille Eden

Torsdag! For da er det helg til meg! Jeg har nemlig fri hver fredag :danse:

Så flink du er å trene lekis! Jeg er imponert! :enig:

God morgen foresten! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag er min favorittdag!

Jeg hater søndager, men liker mandager ganske godt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag! For da er det helg til meg! Jeg har nemlig fri hver fredag :danse:

Så flink du er å trene lekis! Jeg er imponert! :enig:

God morgen foresten! :hoppe:

du må da være trøtt i dag? :ler:

vel får se hvor flink jeg er, har ikke kommet i gang enda.. men i dag er dagen ;)

jeg liker også torsdag egentlig. har jo fri annenhver fredag, så det er deilig. torsdag er sånn nesten-helg-kose-dag!

Fredag er min favorittdag!

Jeg hater søndager, men liker mandager ganske godt. :ler:

:) ser ut som fredag er den store vinneren her..

kjipt for robinson :ler:

mua mua muaaa.. :fnise:

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: kondomeriet ligger i etasje over her hvor jeg jobber. er alltid så gøy å se hvordan folk gliser for seg selv eller holder ekstra godt i kjærsten når de kommer ned rulletrappen med kondomeriet-pose i hånden :ler:

no ska vi koooos oss ja! :humpe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom og snoker litt, og tenkte jeg skulle legge igjen et lite spor..

Kjenner jeg er litt misunnelig på deg som er i ferd med å skulle begynne på jussen... Jeg var ferdig for snart to år siden, og savner studietiden.. Det var en fantastisk tid - kun med unntak av at jeg har bedre råd nå.. :fnise: Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdager er den verste, da er det lang dag på skolen og jobb til sent på kveld.

Men jeg liker torsdag best, og tirsdager, og kanskje fredager også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica
:fnise: kondomeriet ligger i etasje over her hvor jeg jobber. er alltid så gøy å se hvordan folk gliser for seg selv eller holder ekstra godt i kjærsten når de kommer ned rulletrappen med kondomeriet-pose i hånden :ler:

no ska vi koooos oss ja! :humpe:

:ler: Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdager!

Det er nesten-helg, Criminal minds på TV2 og...og...jeg vet ikke.

liker bare torsdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skorpio

Torsdag, fredag og lørdag er yndlingsdagene mine. Torsdag fordi da er det ikke lenge til helg, og fredag og lørdag.. ja, den skjønner du kanskje selv. Søndager er jeg LITE fan av..da betyr det siste dagen i helga, og i morgen er det mandag (som er den verste dagen!), pluss at butikkene er ikke åpne, så man har egentlig ingenting å gjøre. Bruker den ofte til å gå på kino da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Jeg elsker søndager jeg da :) Den ene dagen i uka man virkelig ikke trenger å gå ut, bare late seg hjemme.

Onsdag er nest-favoritten. Kan ha noe med SuperOnsdag å gjøre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...