janne84 Skrevet 22. februar 2009 #641 Del Skrevet 22. februar 2009 et spm: kan jeg bruke fersk gjær som gikk ut på dato for 5 dager siden? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #642 Del Skrevet 22. februar 2009 det jeg hadde hatt mest lyst til hadde jo vært å lage middag her hjemme og invitere folk. men problemet er at det er jo så knøtta lite her. så det nytter liksom ikke årrr, om vi bare hadde hatt en leilighet med litt plass altså. så kunne jeg ha invitert vennene våre hjem på middag og alt hadde vært greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #643 Del Skrevet 22. februar 2009 du janne, når det gjelder gjær-ting er jeg ganske uvitende kanskje Frigg heller er personen å spørre? men jeg bruker ofte regelen at så lenge det ser, lukter og smaker OK så er det brukanes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. februar 2009 #644 Del Skrevet 22. februar 2009 Er jeg personen å spørre om gjær? Jeg som hater å bake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #645 Del Skrevet 22. februar 2009 Er jeg personen å spørre om gjær? Jeg som hater å bake jeg trodde du var bakerdronningen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
janne84 Skrevet 22. februar 2009 #646 Del Skrevet 22. februar 2009 kanskje jeg bare skal ringe til bestemor??? jeg tror den kan brukes... dei har jo vært så mye diskusjon om at mat blir kastet, at det ikk er farlig å spise ting som er utgått på dato.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #647 Del Skrevet 22. februar 2009 lukt, se og smak på den, hvis den virker OK, så bruk den. den hadde vel luktet surt om den var dårlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #648 Del Skrevet 22. februar 2009 jeg lurer på om jeg hadde vært lykkeligere om jeg bodde i utlandet. eller om det bare er en drøm jeg har, som blir utløst av rastløshet.. jeg er rastløst på makro-nivå, kan godt sitte i ro en hel dag, men blir stressa av å tenke på at jeg skal være i bergen i 6 år til. har ikke noe lyst å bo vekk fra E, men samtidig så er han det eneste som holder meg her omtrent.. skulle gjort alt i verden for at han var like reiselysten som meg! jeg kunne tenkt meg en sånn personlig coach ellernoe altså. rådgiver. som kunne gi meg litt råd og vink om hva jeg burde gjøre ogsånn :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 22. februar 2009 #649 Del Skrevet 22. februar 2009 jeg kunne tenkt meg en sånn personlig coach ellernoe altså. rådgiver. som kunne gi meg litt råd og vink om hva jeg burde gjøre ogsånn :klø: Samme her. Jeg har vurdert det sterkt i det siste. Men så var det å grave opp pengene til det da.... Men jeg tror det er viktig å gjøre godt forarbeid og research før man bruker en coach. Enhver kan jo jobbe som det, hvilket betyr at det garantert er mange udugelige coacher ute og går. Hva er det du studerer? Eller jobber du "bare"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #650 Del Skrevet 22. februar 2009 Samme her. Jeg har vurdert det sterkt i det siste. Men så var det å grave opp pengene til det da.... Men jeg tror det er viktig å gjøre godt forarbeid og research før man bruker en coach. Enhver kan jo jobbe som det, hvilket betyr at det garantert er mange udugelige coacher ute og går. Hva er det du studerer? Eller jobber du "bare"? Ja, det er ikke akkurat noen billig affære.. Og du har nok rett i at det er viktig å kvalitetssjekke. Jeg skal til psykolog om en mnd, har endelig fått time, og håper på en måte at han kanskje kan hjelpe meg litt også. Men det blir jo ikke helt det samme. Jeg har studert 1 1/2 år med markedsføring på BI. Så fant jeg ut at det ikke var helt det jeg ville.. Har vært meget dum og uansvarlig tidligere, så har endel gjeld jeg må betale ned, så dette halvåret jobber jeg 120% Videre har jeg lyst å studere juss, og jeg tror jeg skal ha poengene til å komme inn. Men det som lager hakk i plata for min del, er det at jeg har en utrolig stor trang til å oppleve verden. Reise, studere i utlandet, bo i utlandet, whatever. Men om jeg begynner på jussen nå til høsten, så kan jeg ikke reise til utlandet før høsten 2012 - og det får jeg lettere klaustrofobiske anfall av å tenke på. Derfor lurer jeg sterkt på om jeg skal utsette jusstudiene et år, de går jo ingen steder, og få unna eventyrlysten min først. Har sett mye på sånne semestere i utlandet, vurderer å ta forberedene i Paris eller New York f.eks, da vil jeg jo være et skritt på vei med studiene mine også.. og så er det da oppi dette en samboer som sitter her hjemme og trives godt med å være i Bergen og syns det er mer enn eksotisk nok. Han støtter meg i å reise, og vil at jeg skal gjøre det jeg drømmer om, men jeg er litt redd for at hvis jeg først reiser så kommer jeg ikke tilbake samtidig så kan det godt være at jeg faktisk vil ønske å flytte tilbake til Norge og studere etter en stund i utlandet, at jeg bare trenger å få det ut av systemet liksom. Midt oppi alt dette så tenker jeg at jeg vil komme i gang med studiene, bli ferdig, få meg fin jobb og kjøpe leilighet og få meg hund. Redd for at forholdet skal lide eller i verste fall ryke om jeg reiser, og at jeg kommer til å angre senere. Og jeg har ingen å reise med hvis jeg skal studere utenlands, så da er jeg også litt redd for at jeg ikke kommer til å få meg noen venner og ligge ensom på et bøttekott i NYC og angre og savne hjem.. men jeg VIL så gjerne utenlands, og når jeg tar litt til vettet så vet jeg at jeg er en utadvent, blid og hyggelig jente som egentlig har lett for å få meg venner. Så.. lettere forvirret kan man si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. februar 2009 #651 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) jeg trodde du var bakerdronningen! Jeg...bakedronning? Nei, nå har du drømt igjen Jeg elsker å lage mat, men hater å bake Ut å reis Lekehusmor. Det er som sagt bedre å angre på noe du har gjort enn på noe du ikke har gjort. Det er nå du har anledning tl å reise, så da bør du gjøre det. Man vet aldri hvor lenge man lever eller hvor livet fører en... edit: Leifen var på besøk Endret 22. februar 2009 av Frigg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 22. februar 2009 #652 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg tror nok ikke forholdet deres kommer til å bli ødelagt om du drar utenlands for et semester. Kanskje det er nettopp det dere trenger, det virker jo som om dere har hatt litt trøbbel i det siste. Men ikke glem å ta behandlingen din med i beregningen; det er ikke sikkert du er klar til å reise utenlands til høsten! Om du skal planlegge noe slikt, ville jeg heller vurdert det etter nyttår om jeg var deg. Jeg skulle gitt en arm og et bein for å flytte tilbake til Oslo akkurat nå f.eks., men samtidig vet jeg at behandlingen går foran alt annet Skjønner at det er mye vanskelige tanker å prøve og sortere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #653 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) grafica, du har et godt poeng der.. og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å formulere dette riktig, så hvis det høres litt harskt ut, er det IKKE meningen. men jeg tror på en måte at mine "problemer" er litt mindre enn dine. uff det hørtes fælt ut, men det er ikke sånn ment. det jeg mener er bare det at jeg tror at for min del, kan det være utrolig mye behandling i det å gjøre noe sånt, få nye venner, reise for meg selv, GJØRE DET som jeg har drømt om og tenkt på i mange år liksom. selvom det selvfølgelig ikke endrer på det jeg opplevde i oppveksten ogsånn, så er det også en del av det jeg sliter med. forholdet til meg og E er egentlig bra, det er bare småting som liksom kommer i veien.. og i tillegg så tror jeg at det at jeg er så usikker og vingler og sånn påvirker det. og det er jo bare et semester liksom, så vi burde jo aboslutt klare det! er jo snakk om fra september til desember liksom. og om det blir slutt... vel det har jeg ikke lyst å tenke på, men da er det jo greit å finne det ut med en gang.. er bare redd for at jeg drar, og så går det en mnds tid og vi har det begge kjekt uten den andre og har det egentlig helt OK men du har rett Frigg.. om jeg ikke reiser nå i 2009, så har jeg ikke muligheten før i 2012 igjen. og jeg mistenker sterkt at jeg innen den tid har kommet til å etablere meg enda mer, og da er det enda vanskeligere å dra. det er jo bare et semester for gods sake! Endret 22. februar 2009 av LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 22. februar 2009 #654 Del Skrevet 22. februar 2009 Vennen min, jeg VET at dine problemer er mindre enn mine, og det er jeg veldig glad for! Jeg unner ingen andre dette her Sånn jeg ser, så om du drar og dere begge har det helt fint uten hverandre, ja da kommer det kanskje ikke til å gjøre vondt (i forhold til om dere hadde slått opp nå, om du skjønner. At dere begge innser det istedenfor når du er borte og at dere begge er ok med det). Men jeg tror ikke det kommer til å skje. Jeg vet dere ikke har store problemer nå, men det er jo det du sier med at du er usikker og vingler, at du kommer over det om du får gjort noe sånt. Så jeg tror det kommer til å gjøre dere veldig mye sterkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frigg Skrevet 22. februar 2009 #655 Del Skrevet 22. februar 2009 Hvis det er slik at dere finner ut at dere har det OK uten hverandre når du er ute å reiser, så er det kanskje det som er meningen. Man skal ikke holde fast på noen pga at man ikke tror at man finner kjærligheten igjen eller for at det er "slitsomt" å begynne på nytt igjen. Nå sier ikke jeg at dere ikke har det bra, men jeg vet at det er mange som tenker disse tankene Tenk nøye over hva du vil og gjør det som du synes er det mest riktige og det du har lyst til. Det er viktig at du ikke lar andre stoppe deg i det du har lyst til å gjøre. Og som du selv sier, om noen år så er du kanskje mer etablert og da vil det kanskje bli enda vanskeligere å dra ut på eventyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 22. februar 2009 #656 Del Skrevet 22. februar 2009 Reis, LekeHusmor! Benytt sjansen nå som du kan. Jeg reiste, og jada, forholdet røyk mens jeg var borte. Nå hadde vi litt større problemer enn dere har da, så sjansen for at det skulle ryke var litt større. Uansett så angrer jeg ikke, men jeg VET jeg hadde angret hvis jeg ikke dro. En annen ting er jo at dersom det ryker mens du er borte, så hadde det røket uansett på et eller annet tidspunkt, og det er faktisk lettere å bearbeide sånne ting når man er borte fra hverandre. Ikke at jeg sier at det kan ryke, men ja... Dessuten kan det hende det er nettopp dette dere trenger, å savne hverandre littegrann, få litt tid for dere selv. Det kan faktisk styrke forholdet deres. Reis, reis, reis! Hvis ikke tror jeg du kommer til å angre veldig. Håper formen er bedre i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #657 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) dere har veldig rett jenter! absolutt. jeg kjenner at jeg har lyst å søke altså. har sendt en mail og spurt om gjennomsnittsalderen.. har ikke lyst å være 22 og alle andre er 18-19 steder jeg vurderer: barcelona (pluss: elsker byen, ikke såå langt hjemmefra, samme tidssone, gøy m spansk. minus: hadde vært deilig med tropevarme og sol hele tiden, ta den helt ut hvis jeg først skal dra liksom) roma (pluss: samme som barca+MATEN!! minus: samme som barca, og ikke liiike interessert i italiensk.. dyrt??) bali (pluss: SOL! varme, strender, hav, eksotisk. minus: langt unna, helt annen tidssone) NYC (pluss: vel.. New york. hva kan jeg si? fantastisk. alle muligheter, USA! og et fag jeg gjerne vil ta, menneskerettigheter. minus: vanskelig å finne sted å bo, relativt dyrt) Santa Barbara (pluss: sol,varme,california dreamin'. minus: langt unna, annen tidssone, relativt dyrt?) får støtte av lånekassen til alt men må nok bidra litt selv også, heldigvis så har jeg jo muligheten til det siden jeg får dette aksjeutbytte av mamma.. hvilket sted ville dere valgt og hvorfor? USA er jo min absolutte drøm, men jeg har tenkt å ta utveksling til USA når jeg går på jussen, derfor vurderer jeg kanskje de andre stedene også.. Endret 22. februar 2009 av LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 22. februar 2009 #658 Del Skrevet 22. februar 2009 Jeg ville valgt Roma. Men så er jeg innmari fascinert av italiensk kultur og språk, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skorpio Skrevet 22. februar 2009 #659 Del Skrevet 22. februar 2009 Hehe, hvis dere trenger coach kan dere ringe mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 22. februar 2009 Forfatter #660 Del Skrevet 22. februar 2009 jobber hun som det? tar gjerne et tlfnr på PM jeg Grafica, tro det eller ei, det er Roma som frister meg og. tenk på all maten! og jeg elsket byen sist jeg var der.. pluss at med det selskapet som har roma og barca, er alt inkludert i prisen. koster 48 000 for bo, skole, fly osv. med gateway, som har USA, koster det 38000 bare for skole, og så må du betale alt det andre etterpå! så jeg tror jeg narrower it down til Roma eller barca.. tenk så chic jeg skal være når jeg tripper rundt på Plaza Catalunya eller ned spansketrappen Har sendt de mail og spurt hva aldersgjennonsittet her, så håper jeg får svar i morgen, så jeg kan få søkt med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå