Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

takk enigma og nótt..

det er alltid litt betryggende å vite at man ikke er alene :hug:

litt lysere i humøret nå, har planlagt påsken litt og min kjære mor har sagt at hun skal betale treningssenteravgift for meg mot at jeg trener minimum 2 ganger i uken :nigo: så nå har jeg no excuse mer, og jeg skal melde meg inn på det Rosenkrantzsenteret jeg viste deg Enigma. gleder meg!

nå er det ut på ski. lenge siden jeg har stått alpint, det blir digg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra at humøret er litt bedre, og at moren din skal betale treningsavgift for deg. Det senteret så ordentlig lekkert ut, så det blir sikkert fint. Så blir det kanskje et lite ekstra spark bak også når man har betingelser for å få avgifta betalt ;)

Kos deg i bakken!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk litt hardt ut når jeg sa jeg så ned på de som brukte posevarianter. det er mer det at jeg ikke helt forstår meg på folk som faktisk syns posevarianter smaker bedre enn ting lagd fra bunnen av! men det kommer vel av det at vi har blitt så vant til posevariantene at det er de smakene vi forbinder med matvaren..

og selvfølgelig er det litt lett for meg å si, som elsker å stå på kjøkkenet og prøve ut ting og tang. klart at hvis man ikke har den interessen, så er det sikkert veldig lett og fristende å bare slenge sammen en pose.

Jepp, det der var godt sagt!

Når det er sagt, undrer jeg meg litt over de som kun lese "kiosk-litteratur" og synes det er god litteratur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Føler seg truffet igjen, ja... :sjenert:

(ikke at jeg leser BARE kiosklitteratur. Men kiosklitteratur er litteraturverdenens romantiske komedier for meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klaske:

Sånn, nå treffer jeg megselv litt og.

Vil ikke at noen skal bli truffet av noe jeg skriver nemlig...

:forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

Jeg leser med stor glede kiosklitteratur :jepp: Men har fyllt på med kulturell kapital i dag da, ved å se teater skrevet av en nobelprisvinner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

fint at debatten raser videre her inne mens jeg er borte!

idag skal vi hjem igjen, og jeg har IKKE lyst. uken har gått så alt for fort, og jeg trenger mer ferie.. :(

isteden skal jeg jobbe fra 09-02 i morgen. det blir jo gøy.. jeg har utrolig lyst å ringe å si at jeg er syk på et av stedene. men det er jo dårlig gjort.. men gud det blir utrolig slitsomt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bedre enn du tror å jobbe, selv om jeg kan skjønne at det blir slitsomt å jobbe så mye. Særlig første dagen etter ferie, men synes du skal prøve jeg. :klemmer: Håper du får en fin helg selv om du må jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09 til 02 er lenge... :sjenert:

Har du fri på søndag? For isåfall kan du sove, slappe av, kose deg og gjøre ingenting da :jepp: Og sånne dager er deilige :)

Men det er alltid leit å dra hjem når man har hatt en herlig ferie! Men det kommer jo flere og så har man gode minner å se tilbake på :jepp:

God helg søta :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert bedre enn du tror å jobbe, selv om jeg kan skjønne at det blir slitsomt å jobbe så mye. Særlig første dagen etter ferie, men synes du skal prøve jeg. :klemmer: Håper du får en fin helg selv om du må jobbe.

jepp jeg skal absolutt jobbe. har jo hatt en uke fri nå, og trenger absolutt pengene! det blir garantert ikke gøy å stå opp i morgen, men det er nå bare å komme seg gjennom dagen ;)

:hug:

09 til 02 er lenge... :sjenert:

Har du fri på søndag? For isåfall kan du sove, slappe av, kose deg og gjøre ingenting da :jepp: Og sånne dager er deilige :)

Men det er alltid leit å dra hjem når man har hatt en herlig ferie! Men det kommer jo flere og så har man gode minner å se tilbake på :jepp:

God helg søta :klemmer:

ja det er lenge! absolutt.. men trenger pengene så. har ikke fri på søndag, men da jobber jeg bare fra 12-18. så søndag kveld skal jeg slappe GODT av! :jepp:

nå er jeg hjemme igjen, i vårt lille krypinn i bergen. brr kaldt her, men samtidig varmere enn på fjellet da. all snøen er vekk omtrent, litt deilig. er klar for vår nå! :hoppe:

Jamie Olivers kokebok, jamie's italy, lå i postkassen når jeg kom hjem :strix: det ble jeg glad for! gleder meg til å lage mange spennende retter derfra i tiden fremover..

sånn som jeg ser det nå, så skal jeg jobbe, trene og gjøre det beste ut av livet mitt frem til jeg har påskeferie den 3 april. jeg skal finne en ting hver dag som gjør meg glad, og jeg skal absolutt komme i gang med trening. jeg merket så godt på fjellet når jeg var fysisk aktiv, at jeg sover mye bedre og generelt føler meg mer vel. det ga mersmak! :trene:

nå skal vi spise litt kvelds, skal bare lage noen små pitapizzaer, og se på det som er igjen av gullrekka :nigo:

leste forresten ut en bok i dag, Marsfioler av Philip Kerr. utrolig fin krim-noir bok! eller fin var den jo ikke da, men BRA! kan absolutt anbefales, spesielt for de som er interessert i/liker å lese om andre verdenskrig. og den er bare den første av en triologi kalt Berlin Noir, så jeg gleder meg til å lese resten :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, den boka vil jeg og lese!

Jeg er så inspirert av deg så satser på at jeg får Andreas Viestad til bursdagen min, ellers er planen å kjøpe den selv!

Kos deg med minipizza og gullrekka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns hank von helvete sa noe veldig bra på tv nå nettopp:

det er viktig å være til stede der man er og gjøre det beste ut av det.

det skal jeg prøve å ha i bakhodet og "bruke!

reka, håper du får Viestad ja, den er super! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Et annet fint sitat til deg:

Do not look back and grieve over the past, for it is gone; and do not be troubled about the future, for it has not yet come. Live in the present, and make it so beautiful that it will be worth remembering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hug: det var fint grafis.. skal jeg ta vare på.

jeg må virkelig gjøre en jobb med meg selv når det gjelder å være tilstede og gjøre det beste ut av nuet. jeg bruker alt for mye energi og tid på å tenke på hva jeg burde gjort annerledes i fortiden og alt mulig jeg vil gjøre i fremtiden. greit nok at det lønner seg å planlegge litt og ha mål og ambisjoner, men på det viset jeg holder på nå er det ikke helt sunt.. :sukk:

så det skal jeg prøve å være mer bevisst på!

ting jeg skal gjøre er å skrive ned en ting hver dag, en ting som har vært bra. eller kanskje skrive ned tre ting jeg har gjort hver dag som jeg er fornøyd med? det tror jeg heller. hver kveld før jeg legger meg skal jeg skrive ned tre ting jeg har gjort eller opplevd den dagen som jeg setter pris på eller er fornøyd med.

minn meg gjerne på det jenter.. :rolleyes:

jeg har ENDELIG funnet parfymen jeg vil ha. etter nesten to måneders jakt! :tommelsmil:

vinneren er ... *tututuututuuu* Versace signature :strix:

prøvde den på flyplassen og den lukter så godt på meg! og lukten sitter lenge også. hurra! skal bestilles så fort jeg får penger.

i første omgang nå må jeg prøve å finne ut hva jeg skal gjøre med E sin bursdag, som er på tirsdag.. jeg har 600 kr på konto :dry:

tror hvertfall at hovedgaven hans skal være klær fra Barcelona. skal jo dit i påsken! vet han ønsker seg en ordentlig skinnjakke, og det vil jeg tro jeg finner der nede altså. men vil jo gjerne gjøre noe kjekt for han på dagen hans likevel.. *tenketenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

does he wash up, never wash up, does he clean up no he never cleans up, lalala :plystre:

har fått helt dilla på den sangen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal du se Goldel gold og?

Jeg hørte på et radioprogram med Mia Törnblom her om dagen og hun har veldig mange gode råd for å hjelpe selvfølelsen og sin personlige utvikling, blant annet at man skal ha en bok, hvor man hver kveld skriver ned 3 positive egenskaper man har brukt idag, feks at man var modig fordi man gjorde ditt, og at man var snill som sa datt, omsorgsfull som hjalp til med ditt osv..

Det skal jeg begynne med ikveld.

:kose:

Endret av Reka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut hva mer hun sier, som jeg ikke husket:

Självkänsla = medvetenhet om den egna personlighetens värde det vill säga mitt eget värde i mina egna ögon eller hur det faktiskt känns att vara jag.

Vinsterna av en god och balanserad självkänsla:

Livet blir enklare att leva helt enkelt.

Vi vet vårt eget värde, istället för att känna att vi måste vara bättre än allt och alla för att inte känna oss värdelösa.

Vi tycker om oss själva och känner oss värdefulla, oavsett vem eller vilka som finns i vår omgivning.

Vi klarar av att inte vara perfekta och därför gör vi enklare om våra misstag till en rolig historia.

Det blir enklare för andra att tycka om oss, eftersom den gamla klyschan "för att andra ska kunna älska oss behöver vi börja med att älska oss själva" faktiskt är sant.

Vi vågar prova på fler saker eftersom vi inte längre är rädda för att misslyckas.

Vi vågar vara sanna mot oss själva.

Vi känner att vad som än händer så klarar vi av att hantera det.

Vi tar ansvar för våra relationer, och vi känner oss trygga i alla våra relationer.

Vi får distans till oss själva samtidigt som vi på riktigt tar ansvar för vårt eget liv och vårt eget mående.

Vår inre trygghet gör att vi säger ja när vi menar det och nej när vi inte vill.

Endret av Reka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...