Gå til innhold

oh happy days

LekeHusmor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Grafica

Synes du kan låne eplet til E litt altså, for jeg savner deg :ler: Men tar det som et godt tegn at du ikke er her altså, for det betyr at du koser deg! :happy: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koser meg masse :nigo:

men orker liksom ikke sitte så mye på dataen.. nå var jeg bare innom for å hente ut en oppskrift, jeg skal nemlig lage carbonara til 20 pers i kveld :ler:

håper alle har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk forresten 2 mil på ski i går!! :hoppe:

det var fantastisk deilig - trodde ikke jeg var kapabel til det.

i dag skal jeg i bakken, og i morgen er det langrenn igjen.

gruer meg allerede til å dra hjem på fredag... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nye 2 mil er lagt ned i løypene!

så har vi spilt uno, gøy! og nå har jeg kost meg med noen glass champis :nigo:

så skal jeg snart gå i gang med å lage carbonara til 20 stk.

sliter litt, for brorparten her "foretrekker" posevarianten.. mens jeg lager ekte, autentisk carbonara, med kun eggeplommer, fløte og parmesan. så det blir jo interessant.. :roll:

merker jeg nesten ser litt "ned på" folk som bruker posevarianter og pulverløsninger :fnise:

driver å leser Den hemmelige kokken nå, den anbefales! folk flest skuulle bare visst hvor mye estoffer og falske aromaer de dytter i seg i løpet av en dag.. :nei:

håper dere har det bra, alle søte jentene mine! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
sliter litt, for brorparten her "foretrekker" posevarianten.. mens jeg lager ekte, autentisk carbonara, med kun eggeplommer, fløte og parmesan. så det blir jo interessant.. :roll:

Smaksskadede mennesker som jeg får lyst til å passe på. Tipper posecarbonaraen inneholder omtrent like mye eggeplommer som posebernaise. Altså ingenting. :rolleyes:

Men du Lekis: Autentisk carbonara er vel uten fløte. *streng*

:fnise:

driver å leser Den hemmelige kokken nå, den anbefales! folk flest skuulle bare visst hvor mye estoffer og falske aromaer de dytter i seg i løpet av en dag.. :nei:

håper dere har det bra, alle søte jentene mine! :klemmer:

Den boken slukte jeg i julen. Mye kjent stoff, men fikk meg et par ekstra øyeåpnere jeg også. Skumle greier, vi vet ikke hva alle disse tilsteningsstoffene til slutt kan finne på å gjøre med kroppene våre. Og det er direkte trist å tenke på hvor utarmede de fleste produktene er næringsmessig sett. Skydde jeg ikke lettprodukter fra før, skyr jeg dem iallefall nå. Bortsett fra lettrømme og slike ting da. De passerer tilsetningsstoffnåløyet.

Håper du har det fint og koser deg. Imponert over skigåingen! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg heller carbonaraen din altså, LekeHusmor. Greit nok at posevarianten sikkert er kjekk hvis man ikke kan lage mat, men å foretrekke den?!? Jaja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grafica

Du Lekis, jeg har noe baconfett nedfryst, lurte på om jeg kunne bruke det i en saus, noen gode ideer? Jeg tenkte kanskje til pasta eller noe.

Håper middagen ble vellykket idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

merker jeg nesten ser litt "ned på" folk som bruker posevarianter og pulverløsninger :fnise:

*kremt*

det gjør jeg.

Litt flaut å innrømme det, men jeg ser igrunn litt ned på slike.

Men bare litt...

PS!

Høres forresten ut som en herlige ferie på dere!

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

De må se ned på meg også, jeg lager omtrent ingenting fra bunnen av :laugh: Men så synes jeg heller ikke at det er spesielt morsomt å gjøre noe som helst på kjøkkenet da :fnise:

Høres ut som du har en flott ferie Lekis, kos deg så lenge det varer (litt sur fordi jeg må jobbe i ferien, helt frivillig jobbing som jeg har tatt på meg helt uten press) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gikk litt hardt ut når jeg sa jeg så ned på de som brukte posevarianter. det er mer det at jeg ikke helt forstår meg på folk som faktisk syns posevarianter smaker bedre enn ting lagd fra bunnen av! men det kommer vel av det at vi har blitt så vant til posevariantene at det er de smakene vi forbinder med matvaren..

og selvfølgelig er det litt lett for meg å si, som elsker å stå på kjøkkenet og prøve ut ting og tang. klart at hvis man ikke har den interessen, så er det sikkert veldig lett og fristende å bare slenge sammen en pose. men jeg anbefaler alle å lese den hemmelige kokken.. så dere hvertfall er klar over hva dere putter i dere! :jepp:

men o-ren, lages det ikke med fløte heller, når det er autentisk?

jeg brukte Jamies oppskrift fra Italia-boken hans, så trodde den var "rock solid" :ler:

det ble hvertfall veldig godt! og folk var veldig fornøyde, tanten min sa faktisk at hun syns det var noe av det beste hun hadde smakt. hadde lagd alt for mye selvfølgelig :ler:

i dag er det ENDELIG fint vær, og vi skal ut i løypene igjen! det har begynt å gå omgangssyke her på hytta, så det gjelder å vaske seg på hendene og holde seg ren og pen.. vil IKKE få omgangssyken :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:

uff.

dum dag. dumme følelser og tanker i kroppen..

klarer ikke helt sette ord på det.

1. jeg har ikke lyst å dra tilbake til bergen

2. jeg har alt fo rmange tanker om hva jeg vil videre og hva jeg skal gjøre.. stor trang for å dra til utlandet, og blir stressa av å tenke på at det kanskje er mange år til.

3. lei av den lille leiligheten og føler desverre fortsatt at ting er litt rart med meg og E. jeg vet liksom ikke hva det er. iblant så lurer jeg på om det kanskje er jeg som er litt lei.. jeg vet ikke.

jeg skulle så inderlig ønske at han var mer interessert i å reise og oppleve han også! :(

jeg er vel egentlig ikke lei av han, det er mer det at de tunge følelsene jeg har rundt andre ting overføres til han.

jeg blir frustrert og sliten av at jeg er så opp og ned.. ene dagen blid og optimistisk og full av ideer, andre dagen så føles alt bare håpløst ut.

tunge tanker.. hater når jeg blir sånn her.

Endret av LekeHusmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvordan du har det, virker som om ting er litt likt for oss om dagen. :klem: Du vet hvor jeg er hvis du vil prate da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...