Gå til innhold

"10 år yngre på 10 uker"


Gjest Gjest_anne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_anne_*

Har noen av dere lest boka "10 år yngre på 10 uker" av Thorbjörg Hafsteinsdottir, som det har vært endel reklame for i det siste? Er det virkelig mulig å spise og trene seg 10 år yngre? Så intervju med forfatteren på God morgen Norge for en stund siden, og hun så jo faktisk 10 år yngre ut enn hun var. Men jeg tenker at hun må ha noen gode gener i tillegg til at hun lever sunt. Hva tenker dere? Og til dere som har lest boka, hvordan er den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mest sannsynlig bare tull. Antageligvis er hun bare blant dem som ser unge ut og hun tar nok godt vare paa seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster

Jeg synes ikke hun ser noe spesielt ung ut, hvertfall ikke i ansiket og kroppen er vel helt alminnelig. Jeg vet om mange andre som ser yngre ut og bedre ut enn det der, men hun ser ikke ille ut heller da. Gener spiller en viss rolle, men dersom du trener og tar vare på kropp og sinn så kan man nok ta av noen år eller se yngre ut enn alderen tilsier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marillia ii

Jeg holder på å lese boka.

Boka handler om nettopp dette å ta vare på seg selv. Og at man da får det igjen ved at man ser yngre ut enn man er. Både gjennom kost, trening, det man bruker av kremer, sminke osv. Tror det handler like mye om livsstilendring som endring av tankegang.

Man følger et program gjennom de ti ukene, der det først starter med at man skal fjerne all usunn mat - og så gradvis innføre ny kost. Det handler om å spise ren mat, få i seg rette vitaminer, antioksidanter osv

At forfatteren har gode gener, tror jeg så gjerne, men dama ser (på bildene i boka i alle fall) ut som om hun er nesten 10 år yngre. Det å leve sunt og å trene gir nok et yngre utseende. Hun er utrolig flott for å være snart 50 år!

Så langt har jeg bare lest litt, og skumlest litt bakover. Det er en del oppskrifter i boka også, som virker ganske ok. Det jeg ikke liker så langt, er at man skal bare drikke smooties til frokost, og da med masse rart i. Sikkert veldig sunt, men litt uvant for meg. Det er også en del skjema man skal fylle ut og så sammenligne fra periode til periode.

Som sagt så har jeg akkurat begynt å lese boka, og boka virker ganske interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er ganske dårlig form til vanlig. Stiv og verker her og der. Huden er i dårlige perioder både tørr, gusten og rynkete, håret livløst og tørt. Jeg har en gang før endret kostholdet mitt til lignende som jeg forstår skal være listet i denne boken. Og det er ingen tvil om at jeg ble minst 10 år yngre. Hud, hår, hele kroppen min begynte å fungere på en annen måte. Det som ble problemet for min del var at jeg fikk hemorider. Har tenkt å kjøpe denne boken for å få ekstra tips hva fiber angår, og da SKAL jeg begynne påan igjen. Jeg har forsøkt et annet liv som jeg faktisk vil ha tilbake. Og min morgensmoothie lignet VELDIG på den som hun med denne boken beskriver, i tillegg til de andre kosttipsene.

For min del fungerte dette uten tvil! Hvis noen lurer på hvorfor jeg sluttet å "være sunn" på denne måten, så hadde det med hemorider å gjøre, i tillegg til masse psykisk på privatfronten. Men jeg kommer nå til å kjøpe denne boken for å få tips angående de manglene jeg hadde forrige gang jeg forsøkte. Jeg har sett med egne øyne at det virker, så jeg er allerede overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

*Dytter* denne.

Noen flere som har prøvd seg på denne metoden?

Jeg er interessert, men synes det var mye å gå til innkjøp av.

Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...