Gjest Bolledeig Skrevet 10. juni 2009 #421 Skrevet 10. juni 2009 Det må du gjøre Det er utrolig deilig! I dag ble det en joggetur i rimelig lavt tempo, holdt puls på et behagelig nivå <180, og holdt på i ca en time. Skal bli spennende å se hvordan 10kmsformen utvikler seg etter hvert, det må bli litt løping på meg i sommer tror jeg. Ellers skal jeg bruke dagen på å rydde, vaske og drive dank
Sekretæren Skrevet 11. juni 2009 #422 Skrevet 11. juni 2009 Haha, fra mandag blir det Jane Fonda-øvelse på denne damen og A1: Boksbøy A2: Jane *rødme for å ha gjort narr*
Gjest Bolledeig Skrevet 11. juni 2009 #423 Skrevet 11. juni 2009 Så lenge vi ikke kopierer sveisen til Jane også tror jeg vi slipper unna
Gjest Bolledeig Skrevet 16. juni 2009 #424 Skrevet 16. juni 2009 Jeg er litt lat på loggingen om dagen. Det er omtrent som følger Fredag: Diverse støtteøvelser, overkropp Lørdag: Fjelltur, typ 2,5 timer. Søndag: Mer tralala, en del 3x8 shit på overkropp for nostalgiens skyld Mandag: Boksbøyøkt, opp til 3x5x70 kg + diverse støtteøvelser Tirsdag: Løping i ca en time. Snittpuls rundt 170 Sånn! Da er jeg ajour igjen
Gjest Bolledeig Skrevet 18. juni 2009 #425 Skrevet 18. juni 2009 Trening de to siste dagene: I går - benkpressøkt. Hadde tre uproblematiske enkeltreps på 50 kg. Neste uke prøver jeg meg på 3x52.5 og så igjen 55. Jeg kan ikke skjønne at den benken ikke snart skal kunne løsne! Møkkabenk. Men samtidig, når jeg først bikker 55 kommer jeg sikkert til å få til 57.5 2 dager senere også Diverse støtteøvelser etterpå, alt i supersett. Slitsomt I dag en rolig restitusjonsøkt, litt gåing og litt jogging. Hadde et drag der jeg løp med ganske høy puls opp mot 190+ men ellers svært piano. Skal ha tung beintrening i morgen så ingen vits å slite seg helt ut.
Gjest Bolledeig Skrevet 19. juni 2009 #426 Skrevet 19. juni 2009 Beintrening i dag Aktivering: Glute bridge Markløft - 50 kg x 2 rep x 8 Bulgarsk utfall i supersett med planke med fremoverføring av arm Ettbeins markløft i supersett med Palloff press Trening av legger i maskin til slutt Skal til failure i noen av øvelsene, og det er ikke spesielt godt. Har ikke trent til failure på kjempelenge (det gjør man gjerne ikke når man kjører styrkeløftrelaterte program) og hadde glemt hvor smertefullt det er. Det kombinert med supersett er døden, jeg ser ut som om jeg har badet etter jeg har trent. Men det er effektivt som bare pokker. Bra plan å time det til ferien når jeg kan bruke mer tid i stabilt restitusjonssideleie.
Sekretæren Skrevet 19. juni 2009 #427 Skrevet 19. juni 2009 Godt med ferie, ja! Tror jeg kommer til å kjenne markløft/glute bridge-supersettet i morra. Er det ikke galskap og i det hele tatt ha noe i supersett med mark???
Gjest Bolledeig Skrevet 19. juni 2009 #428 Skrevet 19. juni 2009 Jeg har kjørt med supersett med en eller annen aktiveringsøvelse så lenge jeg har trent markløft nesten, så det venner man seg heldigvis til ganske fort (men det er forferdelig slitsomt i begynnelsen). Markløftøktene var det som ødela meg mest i begynnelsen, spesielt utfall bakover... Det var døden
Sekretæren Skrevet 19. juni 2009 #429 Skrevet 19. juni 2009 Utfall bakover var bare klønete... men jeg gjorde nok noe feil... :klø:
Gjest fragment Skrevet 19. juni 2009 #430 Skrevet 19. juni 2009 Bra plan å time det til ferien når jeg kan bruke mer tid i stabilt restitusjonssideleie. Det høres ut som en bra stilling å tilbringe deler av ferien i. Jeg hadde trengt det i dag, for å si det sånn!
Gjest Skya Skrevet 19. juni 2009 #431 Skrevet 19. juni 2009 Hvor lavt har du benken på boksbøy? Har prøvd meg litt på den i det siste men synes ikke jeg kommer langt nok ned. På den benken vi har så er det enten eller liksom...
Gjest Bolledeig Skrevet 19. juni 2009 #432 Skrevet 19. juni 2009 Jeg bruker en sånn løs justerbar benk der jeg trener nå, på 0 graders innstilling. Der er den av en eller annen grunn ganske lav, så da kan jeg bruke den til boksbøy siden jeg kommer under parallell. Det forrige stedet brukte jeg en bruskasse (0,5) og en vektplate. Funker det også. Stabling av vektplater er forøvrig også et ikke så dumt alternativ.
Gjest Bolledeig Skrevet 20. juni 2009 #433 Skrevet 20. juni 2009 I dag var det benking igjen, denne gang lett. Eksplosiv benkpress. 25 kg x 3 reps x 6 Teknikken er god, og lockouttempoet begynner å komme seg. Håper slik trening gjør susen for maksen. Sittende roing i supersett med pushups Pushups har endelig løsnet, hurra! Jeg sleit jo en stund med å klare 2-3 stykker, og nå klarer jeg 7 rimelig uproblematiske reps ( + 1 problematisk ) per sett. Jeg er et par kilo tyngre om dagen, men jeg tror bedre kost, mindre stress og fravær av kreatinslurv har hatt innvirkning. Støtteøvelser: Nedtrekk med underhåndsgrep JM-press Ez-curl Meget bra økt. Min treningspartner har begynt å få finfin teknikk i benken hun også nå (hun hadde benket 2 ganger i hele sitt liv før hun skulle trene med meg i sommer). Burde klare å få hun opp på 40 kg innen sommeren er over. Bra trening, og bra dag
Gjest fragment Skrevet 20. juni 2009 #434 Skrevet 20. juni 2009 (endret) Min treningspartner har begynt å få finfin teknikk i benken hun også nå (hun hadde benket 2 ganger i hele sitt liv før hun skulle trene med meg i sommer). Burde klare å få hun opp på 40 kg innen sommeren er over. Hehe, jeg har en sånn en, jeg også. Hun prøvde seg for første gang i benken forrige uke, og det ble mye vingling. Med litt trening kan hun nok raskt øke noen kilo, men jeg er redd treningsmoralen er litt for dårlig... ("Åh, nå var det litt tungt. Ferdig!") Det må nok en del pisking til, ja - og jeg gleder meg Endret 20. juni 2009 av fragment
Gjest Bolledeig Skrevet 21. juni 2009 #435 Skrevet 21. juni 2009 Hehe... Min er heldigvis idrettsutøver på elitenivå, så hun kan presse seg, hun har bare veldig lite snøring på styrketrening. Ennå. I dag var det en todelt tur der jeg først jogget i 20 min og deretter gikk hjem (riktignok opp en litt annen rute). Joggingen var i behagelig tempo (snittpuls ca 170 og 250 kcal forbrent) og deretter 40 minutters gange med snittpuls på 130, 421 kcal forbrent. Det var faktisk det å gå hjem som var verst, for jeg er så støl i gluteus at jeg holder på å dø, men det å løpe rett frem byr utrolig nok ikke på de største problemene. I morgen skal jeg liksom trene knebøy, så nå bøtter jeg innpå med proteiner, masse hvile og kreatin og håper beina er bedre i morgen.
Gjest Bolledeig Skrevet 22. juni 2009 #436 Skrevet 22. juni 2009 Det ble ikke ny pers i dag, men i det minste tangering av den gamle. Var fremdeles litt småstøl og det er uvant med så mye vekt på ryggen, men neste gang burde jeg i hvertfall klare å presse opp 5-10 kg til. Boksbøy 70 x 1 75 x 1 80 x 1 Deretter 60 kg x 5 reps x 4 Støtteøvelser: Utfall bakover med fremste bein på stepper i supersett med sideplanke - stjerne Nordic hamstring i supersett med planke med bakoverføring av arm Legger. Prøvde meg på en ab rollout med vektstang. Det var langt tyngre enn det så ut til Ble inspirert da damene som trente før oss kjørte på med 10-12 reps, og var ikke mye høy i hatten da jeg knapt klarte 2-3 selv. Tror jeg må kjøre den øvelsen igjen snart
Sekretæren Skrevet 22. juni 2009 #437 Skrevet 22. juni 2009 Jeg liker å kjøre ab-roll i terapimasteren. Regner med det er tyngre med stang, siden det blir litt motstand mtp vekter vs gulv, hvis du skjønner. Må prøves.
Gjest Bolledeig Skrevet 16. juli 2009 #438 Skrevet 16. juli 2009 Hjelpe und trøste. Denne treningsloggen har ligget død lenge. Jeg trener og styrer på fortsatt men i ferien blir det (forbausende nok) lite KG-tid, og da tenker jeg ikke på å gå inn for å oppdatere så ofte. Jeg klarte forøvrig 1.8 chins med overhåndsgrep i dag 2 reps er så utrolig kort unna nå.... Jeg skal investere i strikkene som Shorty har skaffet seg, for å kunne øve teknikk og kjøre en del reps uten at det blir balls to the walls på hver repetisjon. Håper alle har en strålende sommer
Midna Skrevet 16. juli 2009 #439 Skrevet 16. juli 2009 Hei! Ville bare stikke innom å takke for tipset du skrev i boka til Miss Shorty. Du har jo altfor rett!
Gjest Bolledeig Skrevet 16. juli 2009 #440 Skrevet 16. juli 2009 Hehe Jeg leste en veldig interessant artikkel om hvor lite oppmerksomme vi er på omgivelsene våre en gang, og det har hatt en fabelaktig effekt på stressnivået mitt med tanke på det å se dum ut De hadde en kunde som sto ved en kasse de deretter distraherte, og byttet ut kassereren imens. Jevnt over måtte de bak kassen skifte enten kjønn eller farge for at personen skulle legge merke til at de snakket med en annen person et øyeblikk etterpå. Og da har jeg ikke helt troen på at dersom jeg en dag har en litt sviktende teknikk på chinsen at jeg blir husket lenger enn noen flyktige sekunder
Fremhevede innlegg