Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Går du noe til fysio for tiden? Jeg droppet behandlinger jeg, er så lei av å gå til symptombehandling. ;) Håper skulder og lysk skjerper seg og blir frisk asap! Skal du på stretch på onsdag? Formen min er heller laber, så tror jeg skal kjøre litt snill økter denne uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du noe til fysio for tiden? Jeg droppet behandlinger jeg, er så lei av å gå til symptombehandling. ;) Håper skulder og lysk skjerper seg og blir frisk asap! Skal du på stretch på onsdag? Formen min er heller laber, så tror jeg skal kjøre litt snill økter denne uken. :)

Går ikke til behandling nei. Ble så himla dyrt, og ble så lei. Spørs om jeg ikke bør ta en behandling igjen, for å få skikk på skulderen min.

Tror det blir stretch på onsdag, hadde vært hyggelig å se deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert ikke noe særlig å kna på en skulder som er hoven uansett. ;) Vi får se om vi får til stretch på onsdag da. :)

Nja, litt forsiktig knaiing tror jeg bare er bra. Smurte den inn med muskelsalve i går, og den er litt bedre i dag, skal fortsette sånn ut uka med veldig forsiktig knaing og innsmøring. Forhåpentligvis blir det bedre.

Så var det valgets kval da. Sekk eller gavekort? Sekken er fin den altså (selv om det står firmanavn på den), men den er litt liten. Altså, den er bare 30 - 35 l. Samtidig er den jo verdt over det dobbelte av et gavekort. Men har jeg bruk for en dagstursekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Tror ikke at å kna litt er farlig. Jeg fikk jo kjenne litt på den i går og det slapp litt bare da.. Men det var litt hovent så man trenger jo ikke banke løs akkurat :fnise:

Jeg skal på stretch i dag, være med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at å kna litt er farlig. Jeg fikk jo kjenne litt på den i går og det slapp litt bare da.. Men det var litt hovent så man trenger jo ikke banke løs akkurat :fnise:

Jeg skal på stretch i dag, være med? :)

Sitter på jobb enda, så vet ikke når jeg kommer meg av gårde. Tviler på at jeg rekker siden jeg skal trene styrke også i dag.

Ingen fare for at man banker løs på den stakkars skuldra mi nei, fy faen så vondt det gjorde da du presset på i går. Ilinger opp og ned og over alt. Samme da jeg masserte helt lett selv i går, men den er bedre i dag, så det hjelper definitivt. :)

Være litt snill med den i dag, bare ta lett på alle ryggøvelser på øvre rygg, og kutte ut de fleste skulderøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Det er nok noen nerver i klem der, så slik du gjør nå med egenmassasje og enkel styrketrening + krem for å få området til å slappe litt ekstra av er nok den beste behandlingen du kan gi det selv.

Du kan jo evt stretche først og så styrketrene etterpå i dag? *vilikkegåalenejeg* :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noen nerver i klem der, så slik du gjør nå med egenmassasje og enkel styrketrening + krem for å få området til å slappe litt ekstra av er nok den beste behandlingen du kan gi det selv.

Du kan jo evt stretche først og så styrketrene etterpå i dag? *vilikkegåalenejeg* :hug:

Skal se hva jeg rekker, kan ikke love noe, men kommer jeg dit i tide så blir jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske stor forskjell på å kna selv vs når en fysio gjør det. ;) Fint at du er bedre hvertfall! Jeg trener styrke sent i dag, kanskje vi sees. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ganske stor forskjell på å kna selv vs når en fysio gjør det. ;) Fint at du er bedre hvertfall! Jeg trener styrke sent i dag, kanskje vi sees. :)

Koselig å se deg i dag :)

Så ble skulderen verre igjen da. Hadde ikke godt av dagens treningsøkt til tross for at jeg ikke tok øvelser som gikk direkte på der jeg har vondt.

Dagnes trening:

30 min gåtur til senteret

30 min stretching

45 min styrke rygg og skuldre 3x8-10 + core:

- Stående, foroverbøyd roing: 32,9/10 - 32,9/10 - 32,9/10

- Shrugs: 6/10 - 6/10 - 6/10

- Nedtrekk, rett: 27,3/10 - 28,4/10 - 28,4/10

- Nedtrekk, langt bak: 25,3/10 - 27/9 - 27/9

- Sit ups m/med.ball: 3/20 - 3/20

- Ryggstrekkere: 20 - 20

- Rygghev: 10 - 10 - 10

- Skrå crunch: 20 - 20

- Rygghev m/rot. på ball: 20 - 20

30 min gåtur hjem

Fikk god kontakt mellom skulderbladene i dag, godt fornøyd med det. Det gjør vondt i skulderen, og den er mer hoven igjen, det er jeg ikke fullt så fornøyd med.

I morgen blir det stretching og kanskje langkjøring på ellipse. Håper å se Icere der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink og meldt meg på biffkurset. :nigo: Gleder meg masse til å gå sammen med deg!

Hm, det med skulderen hørtes litt merkelig ut. Du får se gjennom treningsdagboken og se om det er noe som kan ha forårsaket det. Også er det fornuftig å unngå overkroppsøkter så lenge det er tydelig hovent.

Hvis du vil ha god kontakt mellom skulderbladene skal jeg vise deg YTWL á la Mrs Shorty. Fy faaaaaader altså! Tror aldri jeg har vært så støl i skuldre/øvre rygg før. :gjeiper: Har kjørt YTWL før uten å merke noe spesielt, men denne varianten var med høyere intensitet (også tror jeg kanskje at jeg har blitt flinkere til å aktivere den musklaturen også). Kan vise deg i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært flink og meldt meg på biffkurset. :nigo: Gleder meg masse til å gå sammen med deg!

Hm, det med skulderen hørtes litt merkelig ut. Du får se gjennom treningsdagboken og se om det er noe som kan ha forårsaket det. Også er det fornuftig å unngå overkroppsøkter så lenge det er tydelig hovent.

Hvis du vil ha god kontakt mellom skulderbladene skal jeg vise deg YTWL á la Mrs Shorty. Fy faaaaaader altså! Tror aldri jeg har vært så støl i skuldre/øvre rygg før. :gjeiper: Har kjørt YTWL før uten å merke noe spesielt, men denne varianten var med høyere intensitet (også tror jeg kanskje at jeg har blitt flinkere til å aktivere den musklaturen også). Kan vise deg i morgen!

Jeg har såpass mye problemer med skuldre og rygg, så sånn sett er jeg ikke så overrasket. Har trent mye og tungt i det siste, så det har vel rett og slett bare blitt for mye.

YTWL ser grusomt ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei mat at jeg har lyst til å spy. Denne oppspisinga tar fullstendig knekken på meg. Jeg er aldri sulten, har overhodet ikke lyst på mat og føler meg ekkel. Nå holder vekta seg såpass stabil at jeg ikke burde føle meg feit, men jeg gjør det likevel.

For all del, jeg begynner å få igjen litt fylde i rumpa og puppene, de begynte jo så smått å forsvinne litt, og jeg slipper å være nesten innhul i øverste del av magen, men det går med alt for mye tid til å spise og planlegge hva jeg kan spise. I tillegg er det ikke behagelig å spise for å spise. Nesten så jeg savner følelsen av å være sulten.

Neste uke tror jeg bare jeg må roe litt ned på spisinga. Like mange, men mindre måltider, se om det hjelper litt på. Da går jeg kraftig ned i kcal, så det er slett ikke sikkert det er så lurt i forhold til målet mitt, men jeg må bare ha en liten pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært stappmett siden kl 20 i går kveld. Du vet sånn at maten liksom sitter i halsen..

:bond:

Men vi må spise vennen! Vi må.

Jepp, den følelsen går jeg med konstant nå om dagen. :tristbla: Hater den følelsen, hater følelsen av at jeg har spist alt, alt for mye, følelsen av at magen snart sprekker. Skal spise skikkelig ut denne uka, og så gi meg selv en pause neste uke der jeg spiser mange, men litt mindre måltider, og ser om det hjelper på litt. Blir dårlig fysisk og psykisk av dette her.

Tror ikke på at det er bra å stappe i seg nærmest uten mål og mening heller, selv om jeg vet jeg har spist for lite. Håper virkelig jeg får resultater av dette her altså, for det er nesten mer selvpining for min del det her enn å prøve å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b

Husk at det ikke er "uten mål og mening" :Nikke: Det er fordi vi trenger maten hvis vi skal trene hardt. Energi inn energi ut. Men man har nok ikke alltid like god matlyst..

Vanskelig :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis når du er sulten! Velg heller riktig mat, mat med masse vitaminer, mineraler, proteiner og riktig fett!

:klem:

Kjære Vettel, du kjenner overhodet ikke min situasjon og bør ikke komme med råd her og nå. Noen ganger er det best å holde kjeft, dette er en sånn situasjon, så please do!

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Skal vi forresten prøve å time noe trening neste uke? Lenge siden vi har trent sammen.. Så lenge jeg ikke blir totalt knekt av helgen som venter (masse undervisning på NIH) starter jeg opp igjen med programmet mitt på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...