Gjest lucy d-.-b Skrevet 21. juni 2009 #461 Del Skrevet 21. juni 2009 Håpløs fyr!! Så jasså, du var på senteret? Jeg så deg ikke.. Jeg kjørte spinn+core, det var bare sånn passe. Dawson som hadde timene, jeg er ikke helt fan altså jeg merker det. I spinning vet man aldri hva som skal skje, han forteller ingenting og jeg får lite ut av timen. Hjelper ikke heller med hele Cranberries-cd'en som musikk og flombelysning. Core var med ball, og alt for mye belastning på skuldre og lår (de to kroppsdelene jeg er SLITEN i). Er faktisk litt redd for betennelse i skuldrene nå, vurderer å droppe strength i morgen hvis det ikke er noen forskjell. Nå skal jeg ikke si at jeg ikke fikk noe ut av timene, det ville være å lyve, men jeg hadde håpet på mer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 21. juni 2009 Forfatter #462 Del Skrevet 21. juni 2009 Håpløs fyr!! Så jasså, du var på senteret? Jeg så deg ikke.. Jeg kjørte spinn+core, det var bare sånn passe. Dawson som hadde timene, jeg er ikke helt fan altså jeg merker det. I spinning vet man aldri hva som skal skje, han forteller ingenting og jeg får lite ut av timen. Hjelper ikke heller med hele Cranberries-cd'en som musikk og flombelysning. Core var med ball, og alt for mye belastning på skuldre og lår (de to kroppsdelene jeg er SLITEN i). Er faktisk litt redd for betennelse i skuldrene nå, vurderer å droppe strength i morgen hvis det ikke er noen forskjell. Nå skal jeg ikke si at jeg ikke fikk noe ut av timene, det ville være å lyve, men jeg hadde håpet på mer.. Var på senteret fra sånn 11-tida eller noe sånt, så vi var der en del tidligere enn deg. Skulle jobbe fra 14-14:30 tida jeg. Jeg liker heller ikke Dawson, så derfor droppet jeg det, og det var jo bra siden sjefen min minnet meg på at jeg skulle jobbe da jeg kom hjem :gjeiper: Du må passe på skuldrene dine og heller trene noe annet i morgen dersom du fortsatt har vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 23. juni 2009 Forfatter #463 Del Skrevet 23. juni 2009 Superfornøyd med dagens løpeøkt. Riktignok protesterer foten litt, den er fortsatt litt hoven, og murrer og gjør litt vondt fortsatt. Den er ganske øm og stiv etter en treningsøkt, men det får bare gå. Den blir vel bra en eller annen gang. Uansett, dagens treningsøkt var en løpeøkt. Hadde litt dårlig tid siden jeg skulle til behandling, så det ble 65 min i stedet for 75 - 90 slik jeg hadde håpet. Rakk å løpe 12,35 km på de 65 min da, brukte 52:48 på 10 km. Synes det er ganske bra. Deilig når man kan ligge på 11,1 - 12,0 uten store problemer i en times tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. juni 2009 #464 Del Skrevet 24. juni 2009 Du er virkelig blitt i storform!! I dag er jeg på senteret fra ca kl 20, har PT halv ni og tenkte jeg skulle løpe 30 min først for å varme godt opp. Hvordan er dine planer for uka? I går så jeg en fyr som tok markløft med DØDSKRUM rygg! Fy fader, og du så han hadde vondt i ryggen mellom settene, stod og holdt seg på øvre korsrygg.. Jeg klarte ikke gå bort og si ifra, men ser jeg ham igjen tror jeg at jeg må gjøre det. Han kommer til å ødelegge seg totalt, han kan ikke ha brukt bakside lår overhodet slik som han holdt på. Ryggen ble så klart krummere og krummere etter hvert som han syns det ble tyngre, og tja, nå sjekket jeg ikke akkurat hvor mye han tok men det var ikke voldsomt mye. 50-60 kg kanskje.. Han tok stangen nesten helt ned til gulvet med krum rygg og rykket oppigjen Ikke bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #465 Del Skrevet 24. juni 2009 Du er virkelig blitt i storform!! I dag er jeg på senteret fra ca kl 20, har PT halv ni og tenkte jeg skulle løpe 30 min først for å varme godt opp. Hvordan er dine planer for uka? Veldig fornøyd med formen min nå ja og bedre skal den bli! Skal på senteret sånn i 18-tida i dag tror jeg. Skal trene styrke. Resten av uka er jeg litt usikker, blir nok hovedsaklig fra 17:30-18:00 bortsett fra på fredag, da må jeg jo trene tidlig I går så jeg en fyr som tok markløft med DØDSKRUM rygg! Fy fader, og du så han hadde vondt i ryggen mellom settene, stod og holdt seg på øvre korsrygg.. Jeg klarte ikke gå bort og si ifra, men ser jeg ham igjen tror jeg at jeg må gjøre det. Han kommer til å ødelegge seg totalt, han kan ikke ha brukt bakside lår overhodet slik som han holdt på. Ryggen ble så klart krummere og krummere etter hvert som han syns det ble tyngre, og tja, nå sjekket jeg ikke akkurat hvor mye han tok men det var ikke voldsomt mye. 50-60 kg kanskje.. Han tok stangen nesten helt ned til gulvet med krum rygg og rykket oppigjen Ikke bra.. Da burde du absolutt si i fra Du kan jo ikke la fyren ødelegge seg selv heller. Burde ikke være så vanskelig å ta det riktig hvis han ikke løfter tyngre :gjeiper: Det er ofte jeg får veldig lyst til å si i fra til folk, men føler at jeg på en måte ikke har rett til det. Samtidig kan man jo ikke la folk ødelegge seg selv heller ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. juni 2009 #466 Del Skrevet 24. juni 2009 Da burde du absolutt si i fra Du kan jo ikke la fyren ødelegge seg selv heller. Burde ikke være så vanskelig å ta det riktig hvis han ikke løfter tyngre :gjeiper: Det er ofte jeg får veldig lyst til å si i fra til folk, men føler at jeg på en måte ikke har rett til det. Samtidig kan man jo ikke la folk ødelegge seg selv heller ... Enig med deg, det er bare at det er fryktelig vanskelig å være liten jente å fortelle gutta hvordan de skal gjøre noe.. Du vet vel selv hvordan det er Kanskje man bare må hoppe i det, hvertfall når det er så åpenbare tilfeller av feil teknikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #467 Del Skrevet 24. juni 2009 Enig med deg, det er bare at det er fryktelig vanskelig å være liten jente å fortelle gutta hvordan de skal gjøre noe.. Du vet vel selv hvordan det er Kanskje man bare må hoppe i det, hvertfall når det er så åpenbare tilfeller av feil teknikk. Veldig vanskelig når man er jente ja. Hadde man vært stor og sterk boler så hadde det vært noe annet Men hadde han "bare" tatt 50-60 kg så hadde jeg jaggu gått bort til ham og vist ham hvordan han skulle gjøre det. For det klarer jeg ta også. Det hadde kanskje vært toppen av ydmykelse for ham, men det får så være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. juni 2009 #468 Del Skrevet 24. juni 2009 Veldig vanskelig når man er jente ja. Hadde man vært stor og sterk boler så hadde det vært noe annet Men hadde han "bare" tatt 50-60 kg så hadde jeg jaggu gått bort til ham og vist ham hvordan han skulle gjøre det. For det klarer jeg ta også. Det hadde kanskje vært toppen av ydmykelse for ham, men det får så være Hehe! Jeg pleier som regel å se igjen de som gjør øvelsene feil (legger så godt merke til dem, blir litt fascinert), jeg så jo "Spjoing" igjen (fortalte jeg om han som henger og slenger i lat pulldown?) og teknikken var fortsatt like dårlig og han hadde på alt for høy belastning Jeg har aldri makset i mark, lurer på hvor mye jeg klarer der.. Skal høre med D i dag om vi kan kjøre litt mark og terpe på teknikk. Forrige uke da jeg kjørte mark hadde jeg ikke løftet på lenge, så da tok jeg 40kg 10x3, det var akkurat passe i forhold til at jeg ikke tør ta i for hardt før noen har spottet meg på teknikk og jeg vet at jeg ikke belaster ryggen. Magebelte hjelper masse, jeg skjønner nesten ikke at folk tør å løfte uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 24. juni 2009 Forfatter #469 Del Skrevet 24. juni 2009 Jeg bruker også magebelte på strake markløft, det hjelper masse Godt fornøyd med dagens treningsøkt. 20 min sykkel ute 15 min jogging 2,62 km 70 min styrke rygg, skuldre, triceps og mage 3 x 8-10 Forrige gang med 3 x 8 - 10 i parentes Stående, foroverbøyd roing: 37,5/10 - 37,5/10 - 37,5/10 (30/10 - 32,5/10 - 32,5/10) Nedtrekk: 32/10 - 34,3/8 - 34,3/8 (32/10 - 32/10 - 32/10) Sittende roing: 36,6/10 - 36,6/10 - 36,6/10 (34,3/10 - 34,3/10 - 34,3/10) Hantelpress: 9/10 - 9/10 - 9/10 (9/10 - 9/9 - 9/8) Tricepspress: 6/10 - 6/10 - 6/10 (6/10 - 6/9 - 6/9) Dips m/bein på step, vektskive i fanget. (droppsett): 5/8 - 5/8 - 5/8 (8 - 8 - 8 brukte ikke vektskive) Sidehev: 4/10 - 5/8 - 5/9 (4/10 - 4/10 - 4/10) Shrugs: 10/10 - 10/10 - 10/10 (10/10 - 10/10 - 10/10) Rygghev m/omv. flies: 3/10 - 3/10 - 3/10 (3/10 - 3/10) Crunch: 40 - 40 - 40 Liggende benhev: 10 - 10 - 10 Planke: 45 - 45 - 40 20 sek pause Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 24. juni 2009 #470 Del Skrevet 24. juni 2009 Fikk kjørt meg bra godt i dag ja.. D var ute med pisken kan du si, jeg trodde jeg skulle grine på et tidspunkt Fikk i tillegg GO på markløftene mine og beskjed om at belte trengte jeg IKKE (grr, da ble de jo enda tyngre..). Morsomt med dips når han trykker meg ned i bakken samtidig! Jeg må si du virkelig ligger godt an med styrken på overkropp nå, flotte tall å vise til rett og slett Du er veldig sterk på sittende roing og nedtrekk, har du forsøkt chins i noen stor grad? Jeg har SÅ lyst til å klare å jobbe meg opp til å klare det, foreløpig har jeg ikke mulighet på "gutte-chins" mens "jente-chins" klarer jeg på en god dag 10 av. Prøver å pønske litt på hvordan jeg best jobber for å klare 1 ordentlig, for når man først får til det burde det jo være lettere å jobbe seg oppover. Jeg syns det er så vanskelig å trene på å klare en øvelse når jeg ikke klarer den i utgangspunktet (var det forståelig?).. Det er jo så klart den der maskinen som tar av noen kg, men jeg syns den er veldig vond og jeg liker ikke å sitte på knærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #471 Del Skrevet 25. juni 2009 Fikk kjørt meg bra godt i dag ja.. D var ute med pisken kan du si, jeg trodde jeg skulle grine på et tidspunkt Fikk i tillegg GO på markløftene mine og beskjed om at belte trengte jeg IKKE (grr, da ble de jo enda tyngre..). Morsomt med dips når han trykker meg ned i bakken samtidig! Jeg må si du virkelig ligger godt an med styrken på overkropp nå, flotte tall å vise til rett og slett Du er veldig sterk på sittende roing og nedtrekk, har du forsøkt chins i noen stor grad? Jeg har SÅ lyst til å klare å jobbe meg opp til å klare det, foreløpig har jeg ikke mulighet på "gutte-chins" mens "jente-chins" klarer jeg på en god dag 10 av. Prøver å pønske litt på hvordan jeg best jobber for å klare 1 ordentlig, for når man først får til det burde det jo være lettere å jobbe seg oppover. Jeg syns det er så vanskelig å trene på å klare en øvelse når jeg ikke klarer den i utgangspunktet (var det forståelig?).. Det er jo så klart den der maskinen som tar av noen kg, men jeg syns den er veldig vond og jeg liker ikke å sitte på knærne. Jeg liker ikke chins. Hadde chins som øvelse i programmet forrige gang og hatet det intenst. Ble direkte umotivert rett og slett, og dermed kuttet jeg det ut Jeg er litt sånn at jeg kan prøve en øvelse 10 ganger eller noe sånt, men hvis jeg fortsatt sliter da og føler at jeg ikke får til og ikke får noen framgang så driter jeg i det, klager til PV og dermed får jeg noe annet. Mestringsfølelse er alfa og omega. Veldig fornøyd med styrken i overkroppen nå. Det jeg kjørte i går er jo heller ikke det tyngste jeg klarer, det er det jeg klarer når jeg tar 8-10 reps, når jeg kjører 4-6 tar jeg jo enda tyngre igjen. Morsomt å sitte og se seg i speilet når man gjør øvelsene, og man ser musklene stramme osv. Jeg måtte kikke litt ekstra etter at E kommenterte det da vi trente sammen Føler meg litt sær, siden jeg kikker masse i speilet og prøver å finne ut hva som ikke er bra nok, hva som er fint markert osv. Kroppsfiksert, jeg? Aaaaldri :gjeiper: Kjenner det godt i ryggen etter gårsdagens trening nå da. Hadde ikke trodd jeg skulle kjenne det såpass, men jeg har jo økt på flere av øvelsene, så kanskje ikke så rart. Er bare ikke helt vant med den følelsen i ryggen. Jeg er dessuten skikkelig hoven på baksiden av venstre skulder etter behandlinga på tirsdag. Han måtte gå hardhendt og ganske voldsomt til verks for å få løsna opp, og jeg burde kanskje tatt noe annet enn rygg og skuldre i går når jeg var hoven fra før. Jeg ble bare så utålmodig og irritert fordi det var så fullt i frivektsavdelinga, så jeg måtte ha kjørt programmet i helt feil rekkefølge hvis jeg skulle kjørt bryst, biceps, mage og vanemenneske som jeg har så går jo ikke det Hvorfor trengte du ikke belte på markløft forresten? Jeg tør ikke annet jeg, selv om jeg vet at teknikken min sitter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 25. juni 2009 #472 Del Skrevet 25. juni 2009 Jeg har også lurt litt på beltebruk, og fant en interessant artikkel som sikkert er verdt å lese gjennom: http://www.tmuscle.com/free_online_article...DFBA2685D.hydra -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. juni 2009 #473 Del Skrevet 25. juni 2009 Hvorfor trengte du ikke belte på markløft forresten? Jeg tør ikke annet jeg, selv om jeg vet at teknikken min sitter. Jeg har også lurt litt på beltebruk, og fant en interessant artikkel som sikkert er verdt å lese gjennom: http://www.tmuscle.com/free_online_article...DFBA2685D.hydra D sa at på markløft var det liten sjanse for skade hvis teknikken var riktig og at belte visstnok hjelper minimalt hvis man har god teknikk. Personlig syns jeg at beltet hjelper meg med å fokusere på å stabilisere nedre del av mage/rygg, men kanskje det bare er innbilning? Når jeg tar tunge knebøy derimot føler jeg at jeg trenger beltet, jeg blir helt redd for å "knekke" i ryggen. Men altså, nå som vi begynner å jobbe opp stabil sterk god core-musklatur (som hvertfall jeg har kommet langt på vei med den siste tiden) burde jo da nødvendigheten av å bruke belte bli mindre. Den artikkelen var veldig interessant misa, jeg må si at jeg falt litt ut når det begynte med alt fagspråket, men budskapet der var vel at vi faktisk har en kropp som har sitt eget stabiliseringssystem? Da må vi bare lære å bruke der riktig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 25. juni 2009 #474 Del Skrevet 25. juni 2009 Har ikke fått lest hele enda, men har fått med meg at hovedessensen er at man bør være så god på teknikk, at belte ikke er nødvendig. Belte avlaster jo en del musklatur, og isteden for å ikke bruke denne bør man være så trent at man takler løftene uten belte. Samtidig så er bruk av belte en sikring hvis det en dag skulle gå litt gærent, så kanskje det er en idé å bruke på de mest ekstreme løftene. For min del er det enda langt igjen til "ekstreme" løft, så jeg tror nok at beltet får ligge en stund til. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 25. juni 2009 #475 Del Skrevet 25. juni 2009 Åja, det er boken til Enigma vi har kuppet her. -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. juni 2009 #476 Del Skrevet 25. juni 2009 Åja, det er boken til Enigma vi har kuppet her. -misa muahaha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 25. juni 2009 #477 Del Skrevet 25. juni 2009 Er guttechins opp til kassa, og jentechins opp til under haka? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest misa Skrevet 25. juni 2009 #478 Del Skrevet 25. juni 2009 Er guttechins opp til kassa, og jentechins opp til under haka? :klø: Hm, er ikke jentechins når man ligger på gulvet under en bom, og heiser seg opp? *google* -misa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 25. juni 2009 #479 Del Skrevet 25. juni 2009 Er ikke det omvendt roing? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. juni 2009 Forfatter #480 Del Skrevet 25. juni 2009 Ikke voldsomt fornøyd med dagens treningsøkt. Beina var vonde, og jeg kunne ikke løpe så mye. 20 min sykkel ute 15 min jogging 2,62 km 60 min styrke bein og mage Prøvde å løpe etter styrkeøkta også, men det gjorde for vondt i ankel/fot og legger. Skal løpe på lørdag da, forhåpentligvis hjelper det hvis jeg masserer skikkelig i kveld, i morgen tidlig, morgen kveld og lørdag morgen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg