Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Fikk litt inspirasjon til nye øvelser av den timen. Omvendt planke, har du tatt det noen gang? Er sikker på at jeg kommer til å være dritstøl i rompa og bakside lår i morgen, bare fordi jeg aldri har tatt den før :ler:

Omvendt planke, er det den hvor du ligger på rygg med albuer i gulvet, har føttene på teppebiter og drar dem til og fra deg med bekkenet hevet? Hvis den beskrivelsen sa deg noe som helst? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omvendt planke, er det den hvor du ligger på rygg med albuer i gulvet, har føttene på teppebiter og drar dem til og fra deg med bekkenet hevet? Hvis den beskrivelsen sa deg noe som helst? :P

Vel, vi brukte ikke teppebitene til den øvelsen. Bare lå på rygg med albuene i golvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Vel, vi brukte ikke teppebitene til den øvelsen. Bare lå på rygg med albuene i golvet.

Ja, det er det vel den. På extreme-timen gjør vi den øvelsen med teppebiter, slemme øvelsen da tar i tillegg masse på underside lår! AU! Men, veldig bra! :ler: Det skal jo være vondt!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Så hyggelig med komplimenter fra andre da :) Det er rett som du sier, terskelen for å kommentere sånt er ofte ganske høy, rett og slett fordi sånt kan være vanskelig å se, spesielt hvis man ser hverandre ganske ofte.

Håper beinhinnebetennelsen slutter å bølle snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det vel den. På extreme-timen gjør vi den øvelsen med teppebiter, slemme øvelsen da tar i tillegg masse på underside lår! AU! Men, veldig bra! :ler: Det skal jo være vondt!! :lol:

Man må lide litt for skjønnheten ja ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med komplimenter fra andre da :) Det er rett som du sier, terskelen for å kommentere sånt er ofte ganske høy, rett og slett fordi sånt kan være vanskelig å se, spesielt hvis man ser hverandre ganske ofte.

Håper beinhinnebetennelsen slutter å bølle snart :)

Veldig hyggelig med komplimenter :Nikke:

Jeg håper også beinhinnebetennelsen slutter å bølle snart. Den kommer alltid tilbake, jeg tåler ganske enkelt ikke for mye løping av gangen, men jeg vil at den skal slutte å bølle for en stund til jeg kan begynne å løpe litt ute også. Det er stort sett mølle og asfalt som utløser betennelsen, så jeg vil bare at juni skal bli ferdig sånn at jeg ikke trenger å bekymre meg mer for 75 treninger på 90 dager :ler:

Fra juli skal jeg prøve å få med meg en kompis på noen lange joggerunder. Greit å ha noen som hjelper meg å holde tempoet oppe. Får bare håpe han ikke synes jeg løper for sakte så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Skulle ønske jeg hadde klart 75 på 90 jeg også, men det har bare ikke gått med all reisingen! Det blir 50 på 90 i klistremerker, men i realiteten litt mer (jeg tipper 60 på 90) når jeg teller med økter tatt i Shanghai, jogging på jobbtur og de øktene jeg kjørte før jeg forstod at jeg kunne klistre opp enda en rekke klistremerker på veggen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg hadde klart 75 på 90 jeg også, men det har bare ikke gått med all reisingen! Det blir 50 på 90 i klistremerker, men i realiteten litt mer (jeg tipper 60 på 90) når jeg teller med økter tatt i Shanghai, jogging på jobbtur og de øktene jeg kjørte før jeg forstod at jeg kunne klistre opp enda en rekke klistremerker på veggen).

75 på 90 er klistremerker ja :) Trente jo mens jeg var i Edinburgh, og mens jeg var i Bergen, så i realiteten er det over 80 på 90. Irriterer meg at de ikke har de konkurransene når man generelt ikke reiser så masse. Kunne ha god lyst til å utfordre meg selv til 90 på 90 en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hehe.. 90 på 90 er jo helt sykt da vennen! Til og med for deg ;) Da skal du jo ikke være bortreist eller syk eller ha vondt eller noe på 3 mnd.. Det er ikke menneskelig :lol:

Men, haha, hva har det å si egentlig? Man kan jo fint utfordre seg likevel. I allefall du, så flink som du er til å komme deg avgårde :jepp: Jeg føler at jeg har trent ALLE mulige dager på senteret, har ikke skulket en eneste dag, likevel har jo så få merker.. Jeg hadde ikke klart 90 på 90 rett og slett fordi jeg ikke alltid er i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. 90 på 90 er jo helt sykt da vennen! Til og med for deg ;) Da skal du jo ikke være bortreist eller syk eller ha vondt eller noe på 3 mnd.. Det er ikke menneskelig :lol:

Men, haha, hva har det å si egentlig? Man kan jo fint utfordre seg likevel. I allefall du, så flink som du er til å komme deg avgårde :jepp: Jeg føler at jeg har trent ALLE mulige dager på senteret, har ikke skulket en eneste dag, likevel har jo så få merker.. Jeg hadde ikke klart 90 på 90 rett og slett fordi jeg ikke alltid er i Oslo.

Men du har jo vært på ferie. Tror jeg skal ha store problemer med å klare 90 på 90 jeg også, da kan jeg jo ikke reise bort på 3 måneder, det tror jeg blir veldig lite populært :ler: Det bare hadde vært morsomt å se om jeg faktisk hadde klart det. Da hadde det i så fall bare blitt dagsturer hvis jeg skulle noe sted, men egentlig burde det være mulig. Strengt tatt er jeg sjelden så syk eller skadet at jeg ikke kan trene noe som helst. Noe kan jeg alltids trene, treningsnarkoman? Jeg? Neida, ikke i det hele tatt :roll:

Det verste er jo at det er ikke tull engang. Kjenner meg veldig igjen i artikkelen i magasinet Når trening blir usunt. Den dårlige samvittigheten hvis det går én dag uten at jeg får trent, og hvor nedfor jeg blir. Litt skremmende at jeg ofte heller vil trene enn å dra på sosiale ting, og at alt av sosialt helst skal utsettes til etter en treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Strengt tatt er jeg sjelden så syk eller skadet at jeg ikke kan trene noe som helst. Noe kan jeg alltids trene, treningsnarkoman? Jeg? Neida, ikke i det hele tatt :roll:

Det verste er jo at det er ikke tull engang. Kjenner meg veldig igjen i artikkelen i magasinet Når trening blir usunt. Den dårlige samvittigheten hvis det går én dag uten at jeg får trent, og hvor nedfor jeg blir. Litt skremmende at jeg ofte heller vil trene enn å dra på sosiale ting, og at alt av sosialt helst skal utsettes til etter en treningsøkt.

Jeg er dessverre også litt der, dropper lønningspils for trening, dropper slåball med jobben til fordel for PT, drar ikke i middag hos Svigers (mandag) pga trening (noe som betyr at jeg OFRER meg i dag), er redd for å drikke alkohol pga trening (kun vin, og etter trening aldri alkohol på dagtid lenger). Men, jeg tror jeg er vel så hektet på å trene på studio, for det er liksom aldri godkjent å bare trene alene hjemme eller jogge en tur eller sykle flere mil til og fra jobb. Huff.

Jeg er likevel ikke helt der du er tror jeg, klarer å skyve deppetankene unna ganske fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre også litt der, dropper lønningspils for trening, dropper slåball med jobben til fordel for PT, drar ikke i middag hos Svigers (mandag) pga trening (noe som betyr at jeg OFRER meg i dag), er redd for å drikke alkohol pga trening (kun vin, og etter trening aldri alkohol på dagtid lenger).

Jeg er likevel ikke helt der du er tror jeg, klarer å skyve deppetankene unna ganske fort..

Det er disse tingene jeg ser på som verst på en måte. At jeg ikke klarer å være sosial med mindre jeg har fått trent, og at jeg har blitt veldig bevisst på alkoholen, det er vanskelig å kose seg med alkohol lenger. Det blir en slags tvangstanke at hvis jeg drikker dette her må jeg trene mye for å veie opp for det. Jeg trente jo en del selv på sommerferien min i fjor, bare fordi jeg hadde så dårlig samvittighet for at jeg spiste god mat og drakk alkohol. Det og at jeg blir så deppa og grinete hvis jeg ikke får trent. Jeg får liksom ikke slappet av før jeg vet at treninga er i boks.

Hadde en superdeilig treningsøkt i dag da. Var oppe tidlig for å rekke trening før jobb ettersom jeg får besøk i helga og ikke rekker å trene i ettermiddag. Følte meg faktisk ganske våken og opplagt, og i skikkelig god form. Dessuten var det rolig på senteret, så jeg slapp å bli "forstyrret".

Dagens treningsøkt:

50 min løping på mølle, 9,46 km.

Bare 8 av minuttene lå jeg under 11 km/t. Resten lå jeg fra 11,1 km/t til 12,0 km/t. Det var ikke en behagelig økt, men selv på 12,0 km/t kunne jeg klart å snakke, om enn bare i veldig korte, oppstykkede setninger. Dvs. at jeg har en del å gå på. Målet nå er å ha slike økter der jeg presser meg til å ligge mellom 11,1 og 12,0 i lenger tid enn 30 min. Altså, klare å ligge slik i 45 - 60 min.

Har lagt opp en slagplan i forhold til løping de neste månedene. Løping 4 ganger i uka, 2 rolige langkjøringer (men jeg skal ligge rundt 11 km/t ettersom det er pratetempo), 1 lang og hard løpeøkt, dvs omtrent samme tempo som i dag, men over lenger tid. Samlet tid på økta skal ikke være under 60 min, heller 75 - 90 min med oppvarming og nedtrapping. Jeg skal også ha en litt kortere økt, 45-60 min (max 60 min med oppvarming og nedtrapping) hvor jeg kjører intervaller.

I tillegg skal jeg ha 3 styrkeøkter i uka slik jeg har hatt til nå, helst skal jeg kjøre spinning i forbindelse med 2 av disse øktene. Rett og slett fordi jeg vil bittelitt mer ned i vekt og stabilisere meg der, dessuten er det viktig for meg å ikke bare trene løping som kondisjon, men holde spinningformen litt vedlike også. Spinning er jo grei avveksling, i tillegg til at det styrker støttemuskulaturen rundt knærne, som jeg har problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en hyggelig tilbakemelding :) Ble spurt i dag av en av mine kollegaer: Har du trent bort halve kroppen? Du har jo virkelig blitt sylslank!

Hyggelig å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Høres ut som du hadde en bra økt ja :jepp: Kult at du har lagt opp et såpass bra program fremover, kjenner jeg deg rett kommer du til å klare å følge det også. Nå må vi bare krysse fingrene for at beina oppfører seg pent og ikke får så mye vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du hadde en bra økt ja :jepp: Kult at du har lagt opp et såpass bra program fremover, kjenner jeg deg rett kommer du til å klare å følge det også. Nå må vi bare krysse fingrene for at beina oppfører seg pent og ikke får så mye vondt!

Jepp! Skal behandle beina pent da. Forsøke i det minste ;) Skal passe på å massere dem med varmekremen jeg kjøpte av behandleren min og etterhvert få litt avlastning i forhold til å løpe ute i stedenfor på tredemølla. Passe på å løpe utenom asfalt osv. mye av tida. Har et lite håp om å klare halvmaraton på under 2t, men da må jeg jobbe hardt framover ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dette er uka for komplimenter :fnise: Det var sommerfest med jobben i går, og jeg var innom ei av damene inne på økonomi. Hun lurte på om jeg havna på byen i går, eller om jeg var fornuftig og dro hjem. Jeg svarte da at jeg hadde dratt hjem siden jeg fikk besøk i kveld og måtte trene før jeg skulle på jobb.

Da kom det litt sånn forsiktig at ja, det virket som jeg trente veldig mye om dagen, og at jeg kanskje hadde gått ned? Jeg så i alle fall veldig bra ut om dagen. Det virket som hun var veldig redd for å si noe feil også, så det er tydelig at folk synes det er et vanskelig tema. Sikkert redde for å trå feil og få meg til å føle at jeg var feit tidligere.

Men da jeg smilte og sa at jeg hadde trent veldig hardt i det siste og gått ned en god del slappet hun mer av og sa at det syntes veldig at jeg hadde jobbet hardt og at jeg virkelig så flott ut om dagen. Sånt er jo koselig å høre.

Jeg skjønner jo også at det er et vanskelig tema. Man ønsker jo ikke at folk skal føle at de ikke så bra ut før, eller at de er feite eller lignende. Jeg kunne jo tolket kommentaren til første kollegaen min som kommenterte noe i dag, veldig, veldig feil med tanke på at hun spurte om jeg hadde slanket vekk halve kroppen. Det var kanskje ikke den mest diplomatiske kommentaren å komme med, og jeg har "bare" slanket vekk 1/6 +/- av hva jeg veide før, men jeg skjønte jo at det ikke var ment på en negativ måte. Bare at jeg har blitt veldig slank.

Blir så glad når jeg får høre sånne ting. Jeg jobber jo hardt for å få disse resultatene, og det er kjempekoselig å få bekreftet at resultatet er bra og at det synes. Jeg har alltid hatt et veldig dårlig forhold til kroppen min, og når jeg da får slike tilbakemeldinger så gjør det meg litt mer avslappet. Det tror jeg faktisk aldri jeg har vært tidligere.

Så langt tilbake jeg kan huske har jeg hatt et problematisk forhold til kropp. Ikke nødvendigvis i forhold til å være så tynn som mulig, jeg var svært slank og liten da jeg var barn, men i forhold til å ta av meg t-skjorta hos legen (episode som 4-åring der jeg slo meg helt vrang og nektet), kommentarer om at jeg var liten og spinkel fra kraftigere klassevenninner, vise seg i shorts og t-skjorte fordi jeg har café-au-laitflekker som jeg ikke synes er noe pent, osv. osv. Listen kan fortsette i det uendelige, med ting jeg har syntes har vært feil. Jeg var også tidlig utviklet, noe jeg slett ikke var komfortabel med.

Derfor er det veldig deilig å endelig merke at kroppen ikke bare fungerer som jeg vil at den skal, at jeg er i god form, jeg blir sterkere osv. Men at det visuelle også forandrer seg, og at jeg får positive tilbakemeldinger om kroppen min, ikke bare negative. Jeg har jo fått positive kommentarer fra kjærestene mine og andre også tidligere, men de har ikke festet seg fordi én eneste negativ kommentar kunne utraderte alle de positive fullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Det er utrolig morsomt med resultater når man har jobbet så hardt! Jeg kjenner meg igjen i det du sier om komplimenter, at når det kommer til vektnedgang er det et følsomt tema og det er så lett å tolke det helt feil. Jeg har en tante som med STORE øyne i fjor etter nedgangen min sier "LUCY, har du SLANKET deg?!". Og så klart, det vistes vel sikkert godt, men der og da følte jeg at jeg hadde vært en skikkelig blubbe før (noe jeg faktisk ikke tror jeg var) bare fordi at reaksjonen hennes var så kraftig.. Ellers har jeg jo det motsatte da, pappa sin slekt syns man skal ha litt kjøtt på beina. Onkelen min og pappa klarte å si da jeg var 16 år at "ja, nå har lucy blitt god og kraftig". Det endte naturlig nok i gråt og trøst og fra den dag av kommenteres det istedet hvor "passe" jeg er og evt hvor "trent jeg har blitt". Det skinner veldig igjennom at de husker den episoden godt :ler: Jeg klarer fint å heve meg over det nå, men der og da var det dødskjipt. Jeg har også hatt folk som har trodd at jeg ikke har hatt det helt bra fordi jeg har blitt så tynn i ansiktet. Jeg syns selv jeg bare ser normal ut i ansiktet og heller før var litt for rund i kinnene. Dette er jo da typisk folk som kanskje ikke kjente meg da jeg var yngre.

Det er litt morsomt hvor rask du har fått resultater og hvordan det endelig løsnet for deg! :jepp: Jeg ser stor forskjell på deg på bare noen måneder, og det er jo litt spesielt også fordi du var jo aldri i nærheten av for stor, så jeg vet og ser at du har jobbet kjempegodt og ser smashing ut! Selvfølelse har så mye å si! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

30 min gå

Styrketrening rygg, skuldre, triceps og mage 5 x 4-6 noe usikker på hvor lang tid jeg brukte.

ca 20 min jogging (3 km)

Hadde med meg kompis E på trening i dag. Han har bare trent på egenhånd til nå, og har bare holdt på siden påske. Dermed måtte jeg pushe ham skikkelig i dag, og terpe litt teknikk med ham. Han skal kjøres greit i morgen også. Da blir det gåtur til senteret, så skal vi være med på coretimen på 30 min, gå igjennom noen beinøvelser med ham, også jogge hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

30 min gange til treningssenteret

15 min jogging på tredemølle

40 min core

20 min jogging hjem

Pressa E litt i dag også, og viste ham noen beinøvelser + coreøvelser han kan gjøre hjemme. Jeg synes han er veldig flink. Klart, han trenger litt coaching og litt pirking og oppmuntring, men han er veldig positivt innstilt.

Urk, får mark av enkelte på treningssenteret altså. Jeg skulle gjøre en øvelse jeg trengte bosuball til. Spurte ei av jentene som satt ved en av bosuballene om hun brukte den og det gjorde hun. Greit, gikk til neste, den visste jeg var ledig for jeg hadde fulgt med på fyren som stod der borte og han brukte den ikke. Så jeg tar den, og får da høre: ja, du kan godt ta den altså, for jeg skal ikke bruke den. Men neste gang så må du spørre!

Hæ? WTF!? Skal jeg måtte spørre: "skal du bruke denne?" når jeg ser at han ikke bruker den og driver med andre øvelser? Om han skulle bruke den om 10 minutter så gir da jeg f*** i det. Ikke tok han den andre bosuballen da den ble ledig rett etterpå heller, så det var veldig tydelig at han ikke skulle bruke den jævla bosuballen i det hele tatt. Fjott! Jeg gadd ikke si noe til ham for jeg tror at hvis jeg hadde sagt noe så kunne ting utviklet seg stygt. Fyren var rimelig cocky og jeg er eh, en smule hissig av meg overfor sånne folk :ler: Har lagt merke til ham før, at han tror han eier senteret og har førsteretten på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...