Chica Skrevet 25. mai 2009 #361 Del Skrevet 25. mai 2009 Kan vel spise opp det man har trent vekk, så de fleste dagene spiste han jo mer enn 1300 kcal, men 20 kg forsvant fort... Funderer på å teste vektklubb.no jeg og, særlig pga den oversikten med proteininnhold - tror jeg spiser ALT for lite proteiner og er såpass enkel å motivere at om jeg får det opp i et kakediagram vil jeg nok kunne øke proteinandelen ganske kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #362 Del Skrevet 25. mai 2009 Kan vel spise opp det man har trent vekk, så de fleste dagene spiste han jo mer enn 1300 kcal, men 20 kg forsvant fort... Funderer på å teste vektklubb.no jeg og, særlig pga den oversikten med proteininnhold - tror jeg spiser ALT for lite proteiner og er såpass enkel å motivere at om jeg får det opp i et kakediagram vil jeg nok kunne øke proteinandelen ganske kjapt Jeg synes det er veldig greit å ha såpass bra oversikt, så selv om jeg i utgangspunktet har nådd målet mitt, så syntes jeg det var greit å fortsette. Nå har jeg jo satt meg nytt mål da, da jeg så at jeg fortsatt gikk ned. Jeg irriterte meg jo så over at jeg ikke fikk tilbakemeldier, men irriterer meg enda mer nå over kommentarene som jeg synes er utrolig teite. Hvorfor fortsatte jeg ikke bare med samme mål? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 25. mai 2009 #363 Del Skrevet 25. mai 2009 Går det ikke an å velge bort tilbakemeldingene så man slipper "maset"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 25. mai 2009 #364 Del Skrevet 25. mai 2009 (endret) Kan vel spise opp det man har trent vekk, så de fleste dagene spiste han jo mer enn 1300 kcal, men 20 kg forsvant fort... Ah, ok, jeg er ikke helt inne i vektklubbterminologiene. Men jeg synes nå uansett 1300 kcal er fryktelg lavt for en mann på 100 kg de dagene han ikke trener. Endret 25. mai 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #365 Del Skrevet 25. mai 2009 Dagens trening: Syklet til og fra senteret, ca 10 min hver vei 80 min styrketrening: bryst, biceps og mage 5 x 4-6 Foten tåler forhåpentligvis spinninga i morgen. Særlig etter behandlinga den fikk hos terapeuten i dag. Det var fryktelig vondt, men han fikk løst opp en del da. Den så riktig lekker ut da jeg kom hjem i dag. Alle regnbuens farger var representert rundt omkring på foten da, og den var ganske hoven. Likevel går det noenlunde greit å gå på den. Krysser fingrene for at det går greit uten krykker i morgen, og at jeg klarer å gjennomføre begge spinningtimene. Trenger desperat å få trent kondisjon nå. Ryggbehandlinga var vanvittig vond i dag, så frykter morgendagen. Jeg fikk skikkelig "juling" i dag. Jeg lå og hylte og banna, men det hjelper jo da. Fikk virkelig kjenne hvor mye det tar på skuldre og nakke å gå med krykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #366 Del Skrevet 25. mai 2009 Er forresten utrolig stolt av meg selv. Jeg kjøpte smågodt til kinoen i dag, men jeg rørte det ikke. Ok, jeg åt kake på jobb tidligere i dag, men likevel ble ikke det totale antallet kcal så fryktelig høyt. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å holde meg unna, men det frista faktisk ikke engang. Jaja, da har jeg smågodt til helga. Ikke så dumt det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 25. mai 2009 #367 Del Skrevet 25. mai 2009 Hello flinkis! Nå er kl 07:49 her og jeg skal trene Sov godt i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #368 Del Skrevet 25. mai 2009 Hello flinkis! Nå er kl 07:49 her og jeg skal trene Sov godt i natt Håper du får en fin treningsøkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #369 Del Skrevet 26. mai 2009 Jeg er støl i brystmusklene i dag gitt. Økte bare på antall reps i går, både på flies og skrå brystpress, ikke på vekter, så synes egentlig det er litt rart. Det var det samme over hele linja, økte kun på reps, men økte på nesten alle øvelsene mine. Ingen økning på vekter, det er jeg egentlig litt skuffet over, men at jeg nå klarer flere reps burde jo strengt tatt være positivt. For første gang klarte jeg 7-7-4 på alle settene med 8 kg. Det var så vidt det gikk, og det var langt fra behagelig. Irriterer meg litt over armene mine for tida. Bicepsen er jeg veldig fornøyd med, men jeg får ikke tricepsen slik jeg vil ha den. Den er fortsatt for slapp, selv om jeg presser så mye jeg bare klarer på tricepsøvelsene. Jeg får rett og slett ikke resultater Tror jeg må ta kontakt med pv-en min og få lagt om programmet litt. Har et par andre endringer jeg vil gjøre også. Fatter ikke hvorfor triceps skal være så vanskelig å få stram og fin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 26. mai 2009 #370 Del Skrevet 26. mai 2009 Hvilke tricepsøvelser bruker du i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 26. mai 2009 Forfatter #371 Del Skrevet 26. mai 2009 Hvilke tricepsøvelser bruker du i dag? Tricepspress med manualer og dips med beina på step. Vanlig franskpress blir bortkasta ettersom det går fra 13,1 kg som er for lett, til 18, etellerannet, som er for tungt. Men jeg har kjørt alle mulige slags tricepsøvelser tidligere, og tricepsen min blir bare ikke sånn jeg vil ha den. Har kjørt tricepspress bak hodet, franskpress, tau osv. Kjører alltid minst 2 øvelser, og jeg kjører tungt. Gjerne en øvelse med dips som dropset. Prøver å variere litt i blant også. Dagens treningsøkt: 75 min extreme spinning. Kjente det i ankelen og foten, men det gikk ganske greit da jeg bare ble ordentlig varm. Deilig å kjøre en hard kondisjonsøkt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. mai 2009 Forfatter #372 Del Skrevet 27. mai 2009 Dagens treningsøkt: 20 min sykkel til/fra treningssenteret 55 min styrketrening rygg og triceps 5 x 4-6 Rakk ikke skuldre i dag, det får bli i morgen. Skulle til behandling, så hadde litt begrenset tid. Ser ikke ut til at jeg skal få like vondt i ryggen i morgen. Fikk stort sett strømbehandling, så da tror jeg ikke ryggen blir like påvirket som når han knekker og masserer sånn. Må grytidlig opp for å rekke en treningsøkt i morgen. Får besøk på ettermiddagen, og skal sitte barnevakt på kvelden, så da må det blir før jobb. Dvs. fra kl 6 og utover. Planen er sykkel til/fra treningssenteret, kjøre en kort, men hard økt på skuldre og mage, og hvis jeg rekker det kjøre litt kondisjon på AT eller sykkel på senteret. Fornøyd med innsatsen på triceps i dag. Kjørte med 7 kgs manualer, 7/6 - 7/6 - 7/5 - 7/4 - 7/4 med dropset dips innimellom. Dipsen ble tatt med 5kgs vektskive i fanget og beina på step: 10 - 10 - 8 - 7 - 7. Ellers økte jeg til 41,3 kg på sittende roing, fra 39 kg forrige gang og fra 35 kg til 37,5 på stående,foroverbøyd roing. Det går da framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 27. mai 2009 #373 Del Skrevet 27. mai 2009 Kult med bra økt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #374 Del Skrevet 28. mai 2009 Kult med bra økt! Veldig fornøyd med at jeg klarer å øke Når jeg føler at en del av resultatene ikke er så synlige, så er det greit å se at jeg klarer å løfte mer i det minste. Dagens økt: 20 min sykling til/fra senteret 50 min styrke skuldre og mage 5 x 4-6 på skuldre. Tok skulderpress først i dag, og klarte 11,2 kg på de 3 første settene, mot 10 kg på alle settene forrige gang. Lurer på om jeg skal legge inn denne øvelsen først i programmet, sånn at jeg får litt mestringsfølelse på den. Den mestringsfølelsen har nemlig dalt kraftig ettersom øvelsen gjerne kommer langt ned på lista, særlig når det er mange som trener. Dessuten påvirker ikke skulderpressen de andre øvelsene i så stor grad. I tillegg tok jeg 11,2 kg på sett 1, 4 og 5 og 13,8 på sett 2 og 3 på shrugs. Der har jeg også bare tatt 10 kg tidligere. Tar 10 reps på denne, men ingen vits å løfte tyngre og ta færre, da ender jeg bare opp med at jeg rett og slett ikke får rørt noe særlig på skuldrene likevel. Nå er jeg utålmodig etter å komme i gang igjen med løpinga, men får vel holde meg til spinning foreløpig, for foten ser ikke pen ut, og den er fortsatt litt vond. Føler at løpsformen glipper for meg nå. Snart to uker uten løping er lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 28. mai 2009 #375 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Jeg liker veldig godt å ta skulderpress i starten av økta siden den kobler inne bryst og triceps i ganske stor grad også. Jeg føler ofte at det er støttemuskulaturen som begrenser meg i denne øvelsen om de har blitt kjørt før skulderpress, og da får jeg ikke det utbyttet jeg vil ha på skuldrene av pressen. Det samme gjelder jo mange andre øvelser også, og man klarer jo aldri å optimalisere helt. Så bra med fremgang! Endret 28. mai 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #376 Del Skrevet 28. mai 2009 Jeg liker veldig godt å ta skulderpress i starten av økta siden den kobler inne bryst og triceps i ganske stor grad også. Jeg føler ofte at det er støttemuskulaturen som begrenser meg i denne øvelsen om de har blitt kjørt før skulderpress, og da får jeg ikke det utbyttet jeg vil ha på skuldrene av pressen. Det samme gjelder jo mange andre øvelser også, og man klarer jo aldri å optimalisere helt. Så bra med fremgang! Veldig fornøyd med framgang Jeg trenger litt motivasjon for tida. Føler det går litt trått i blant, men man kan jo ikke ha framgang hver gang heller, selv om det hadde vært best for motivasjonen Jeg tror nok det er best å ta skulderpress i starten ja. Har egentlig ikke tenkt på det før, ikke før jeg begynte å ta den veldig seint i økta. Da merket jeg hvor mye resten av øvelsene påvirker skulderpressen. Da kan jeg begynne med skulderpressen, gå over til ryggen, triceps, og deretter sidehev og shrugs. Har ikke noe problem med å ta sidehev og shrugs etter tricepspress og dips. Sånn bortsett fra at skulderpressen definitivt bør tas først, tror jeg jeg har funnet en fin rekkefølge på øvelsene jeg tar. Generelt fungerer programmet mitt veldig bra. Veilederen min og jeg satte det opp sammen, og da diskuterte vi også rekkefølge på øvelsene. Nå har jo jeg lagt til sidehev og shrugs av meg selv da, og jeg har byttet ut frivending med utfall og knebøy. Ellers er programmet det samme som vi satte opp. Bare lurer på om det er mulig å få inn en ekstra tricepsøvelse, men da blir programmet plutselig veldig tøft og langt. Vet ikke engang om det er noen vits i en ekstra øvelse? Jeg tenkte litt over ting da jeg trente triceps i går, og får følelsen av at øvelsene ikke tar nok i nedre del av triceps. Finnes det en øvelse som tar mer der? Må si jeg føler meg ganske sterk på skulderhev når jeg ser en av de store, velbygde, muskuløse mannfolka som trener der stå med 6,2 kg på skulderhev og ser ut som han sliter, mens jeg står med 5 kg Sånt liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 28. mai 2009 #377 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Supert med program som fungerer bra! Bare lurer på om det er mulig å få inn en ekstra tricepsøvelse, men da blir programmet plutselig veldig tøft og langt. Vet ikke engang om det er noen vits i en ekstra øvelse? Jeg tenkte litt over ting da jeg trente triceps i går, og får følelsen av at øvelsene ikke tar nok i nedre del av triceps. Finnes det en øvelse som tar mer der? Mulig at det står lenger opp, men hvilke(n) tricepsøvelser bruker du nå? Jeg bruker sjelden mye tid på isolasjonsøvelser på armer nettopp fordi jeg synes jeg får tatt armene ganske bra på baseøvelser, men det varierer selvfølgelig etter hvilket program jeg kjører og hva som er målet mitt med treningen. Nå kjører jeg ikke isolasjonsøvelser på armer i det hele tatt, men kommer til å gjøre det igjen til høsten. Og uansett så er jo det helt avhengig av målet man har med styrketreningen. Må si jeg føler meg ganske sterk på skulderhev når jeg ser en av de store, velbygde, muskuløse mannfolka som trener der stå med 6,2 kg på skulderhev og ser ut som han sliter, mens jeg står med 5 kg Sånt liker vi Jepp, det er alltid en god følelse. Edit: forbannede pølsefingre. Endret 28. mai 2009 av -Englefjes- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. mai 2009 #378 Del Skrevet 28. mai 2009 Bare lurer på om det er mulig å få inn en ekstra tricepsøvelse, men da blir programmet plutselig veldig tøft og langt. Vet ikke engang om det er noen vits i en ekstra øvelse? For mange isolasjonsøvelser i løpet av en økt har vel egentlig ikke noe hensikt, men det går jo an å variere mer mellom flere øvelser. Hva med smal benkpress? Jeg trener det sjelden selv, men jeg har fått inntrykk av at det er mange som mener at smalbenk, i tillegg til dips og franskpress, er den beste tricepsøvelsen. Kan jeg forresten spørre hvorfor du ikke trener vanlig benkpress? (Med mindre jeg har oversett noe i denne dagboken) Det er jo en av de morsomste (og ikke minst viktigste) øvelsene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #379 Del Skrevet 28. mai 2009 Kan jeg forresten spørre hvorfor du ikke trener vanlig benkpress? (Med mindre jeg har oversett noe i denne dagboken) Det er jo en av de morsomste (og ikke minst viktigste) øvelsene Tja, fordi skrå benkpress trener brystet mer, og liggende trener armene mest, og armer får jeg nok av på de andre øvelsene? Jeg trener skrå benkpress hvis det var det du lurte på om du hadde misset En annen ting er at jeg er ikke så glad i den liggende benkpressen ettersom jeg ikke har noen å trene med og min store skrekk er å bli liggende med stanga på brystet og ikke klare å røre meg. Been there, done that. Nå er det jo også individuelt hva man synes er morsomst :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fragment Skrevet 28. mai 2009 #380 Del Skrevet 28. mai 2009 Skjønner! Jeg har nylig begynt å trene skråbenk med manualer som supplement til vanlig benk, og det er også en øvelse jeg liker godt. Men merker at det tar litt tid å få inn en god balanse, og at jeg særlig på de siste repsene fort kan risikere å klinke ned dem som eventuelt befinner seg i nærheten. Men det kommer seg vel etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg