Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Gårsdagens treningsøkt:

35 min jogging på tredemølle, forholdsvis rolig tempo, 5,62 km

50 min sport spinning.

Dagens treningsøkt:

Sykkel til og fra treningssenteret 20-24 min

10 min magetrening

45 min spinning.

Senere i dag blir det jo litt jogging og løping, så kunne ikke ta noen alt for hard økt nå på morgenen.

I morgen er planen å få inn en økt med styrke på bein før spinninga. Så får vi bare håpe jeg er i form til det etter i kveld. Vi skal ut på middag med jobben etter stafetten, så det kan potensielt bli en bytur på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Hei :vinke: Jeg så skoene dine på trening i dag. Kjørte maksstyrketest med Dag mens du svettet i spinningsalen ;) Det gikk på noen områder kjempebra! :jepp: Har skrevet litt i boken min om det (reklamere reklamere skryte skryte).. :ler:

Har bare hatt en perfekt start på dagen, masse energi! Jeg tenkte forresten, jeg har tenkt å med gjevne mellomrom kjøre maksstyrke, men da kan jeg ikke være alene. T har dessverre ikke nok erfaring med det, så kanskje vi kunne kjørt sammen noen ganger? Ellers skal jeg ordne meg med pt i juni, så da skal kondisforment OPP og styrken likeså. Er så GIRA i dag :bolledeig:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Jeg så skoene dine på trening i dag. Kjørte maksstyrketest med Dag mens du svettet i spinningsalen ;) Det gikk på noen områder kjempebra! :jepp: Har skrevet litt i boken min om det (reklamere reklamere skryte skryte).. :ler:

Har bare hatt en perfekt start på dagen, masse energi! Jeg tenkte forresten, jeg har tenkt å med gjevne mellomrom kjøre maksstyrke, men da kan jeg ikke være alene. T har dessverre ikke nok erfaring med det, så kanskje vi kunne kjørt sammen noen ganger? Ellers skal jeg ordne meg med pt i juni, så da skal kondisforment OPP og styrken likeså. Er så GIRA i dag :bolledeig:

:klem:

Jeg satt og så på deg da du kjørte styrke :) Klart vi kan kjøre sammen noen ganger, bare fint å ha noen å kjøre styrke med i blant :Nikke: Så bra at du er gira. Deilig med en sånn start på morgenen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg satt og så på deg da du kjørte styrke :)

Ja, du sitter jo lagelig til i på sykkelen, ser alt som skjer ;) Da så du vel når jeg ikke klarte det også? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hvordan gikk stafetten vennen? Jeg stod 2 timer og så på vekslingene, men så ikke deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk stafetten vennen? Jeg stod 2 timer og så på vekslingene, men så ikke deg. :klem:

Stafetten gikk helt greit. Litt kluss i vekslinga da jeg skulle ut, for sjefen min hadde misforstått hvor jeg skulle stå. Helt greit fornøyd med tida mi, 7:02 på 1330 m, dvs en fart på rundt 11,3km/t

Jeg vekslet ikke før over 18, så er nok ikke så rart at du ikke så meg. Klassen min startet 17:05.

I dag blir det styrketrening på bryst, biceps og mage, og deretter litt jogging hvis jeg orker. Kommer til å trene litt seinere i dag, skal til frisøren først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens treningsøkt:

20 min sykling til/fra treningssenteret

10 min oppvarming tredemølle

60 min styrketrening bryst, biceps og mage 3 x 8-10

20 min jogging tredemølle

Var i utgangspunktet ekstremt demotivert før treninga i dag, og måtte tvinge meg sjøl til å dra. Første delen av treninga gikk forsåvidt greit, men jeg hadde ingen glede av treninga, fantes ikke motivert. Da jeg stod og tok den tyngste bicepsøvelsen min la jeg merke til at en av dem som trener mest på senteret stod og så på meg.

Han er en eldre fyr som jeg har prata litt med med jevne mellomrom, og jeg veit at han følger litt med på treninga mi. Da jeg var ferdig med siste settet kom han bort til meg og sa at han var utrolig imponert over utviklinga mi fra han så meg første gang og til nå. Jeg kunne virkelig være stolt av hva jeg hadde oppnådd, særlig siden han hadde sett hvor hardt jeg hadde jobba for det også. Etter det gikk merkelig nok treninga mye lettere :ler: Ble supermotivert, og pusha meg selv ekstra. Utrolig deilig når man får sånne tilbakemeldinger. Går jo sånn sett rundt og svever om dagen. Har fått veldig mye feedback på at jeg er godt trent og ser bra ut. Det føles litt rart, er ikke vant med å høre sånt.

Det er utrolig deilig å få skryt og positiv feedback da, for jeg har jobba pokker så hardt for det jeg har oppnådd også. Det har ikke kommet av seg selv, og jeg jobber knallhardt jevnt og trutt. Skal i alle fall ikke gi meg nå, nå er jeg bare enda mer tent og innstilt på å jobbe knallhardt framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Det aller beste med å få denne typen skryt og tilbakemeldinger er at vet du at du faktisk fortjener det! For det er jo sant alt de sier, og da føles det jo ikke som bare grunnløst pjatt. Jeg syns du har jobbet SÅ hardt og bra, og er kjempeglad på dine vegne at du får slike resultater :jepp: Kult at du tar til deg det folk sier, og innmari bra at det motiverer deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig motiverende å høre det! Jeg må foresten inrømme at jeg pleier å lese her inne, og blir utrolig motivert av hvor flink du er! Lykke til med treningen til halvmaraton! Her er det 10 km som gjelder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt:

20 min sykling til/fra terningssenteret

45 min Active spinn til hovedsaklig norske og svenske grand prix-låter (instruktøren er svensk. Årets svenske bidrag er for øvrig grusomt)

75 min Extreme spinn og i dag var min sang tilbake på spillelista noe som betød at jeg var død på slutten av timen. Det er egentlig ikke en pulstoppsang, men for meg blir den det likevel fordi jeg ikke klarer å la være å gi på. Ikke veldig smart rett før en sang som skal være pulstopp.

Veldig fornøyd med dagens treningsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
75 min Extreme spinn og i dag var min sang tilbake på spillelista noe som betød at jeg var død på slutten av timen. Det er egentlig ikke en pulstoppsang, men for meg blir den det likevel fordi jeg ikke klarer å la være å gi på. Ikke veldig smart rett før en sang som skal være pulstopp.

:5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig motiverende å høre det! Jeg må foresten inrømme at jeg pleier å lese her inne, og blir utrolig motivert av hvor flink du er! Lykke til med treningen til halvmaraton! Her er det 10 km som gjelder. ;)

Veldig motiverende å høre ja, særlig fordi han faktisk har peiling og fordi han har fulgt meg lenge.

Hvordan trener du til 10 km? Følger du treningsopplegg fra nettet, eller har du et eget opplegg du kjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har rett og slett bare printet ut iforms løpeprogram for 10 km. Det er kanskje ikke det beste, men jeg har i alle fall noe å følge! Jeg begynte å trene aktivt for en måneds tid siden, og har aldri likt å løpe. Men brått så ble jeg hektet! Jeg slet litt med smerter i hofta/lår (?) da jeg begynte å løpe for hardt til å begynne med, så derfor syntes jeg iforms sitt program er greit fordi det ikke virker for hardt på kroppen til å begynne med. Du har ikke tilfeldigvis noen gode tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rett og slett bare printet ut iforms løpeprogram for 10 km. Det er kanskje ikke det beste, men jeg har i alle fall noe å følge! Jeg begynte å trene aktivt for en måneds tid siden, og har aldri likt å løpe. Men brått så ble jeg hektet! Jeg slet litt med smerter i hofta/lår (?) da jeg begynte å løpe for hardt til å begynne med, så derfor syntes jeg iforms sitt program er greit fordi det ikke virker for hardt på kroppen til å begynne med. Du har ikke tilfeldigvis noen gode tips? :)

Jeg har egentlig aldri vært noe løpsmenneske på den måten. Jeg løp orientering da jeg var yngre, uten at det var noen stor suksess :fnise: Jeg har lagt opp til å løpe langkjøring 2 dager i uka, 60-70 min, og en dag i uka hvor jeg løper i 60-70 min, og forsøker å løpe 10 km så fort som mulig. Det var det som var oppkjøringa mi til Sentrumsløpet i alle fall. Sliter selv med vondt i lyske/hofter/legger når jeg løper. Tror det viktigste er å løpe på forskjellige underlag, og få nok hvile mellom øktene.

Utrolig gøy med sånne kommentarer fra fremmedfolk - og vel fortjent!!

Veldig gøy og ekstra motiverende. Særlig siden økta startet så dritt. Stod og smilte resten av økta, og dro på litt ekstra, dermed ble det en bra økt til slutt likevel.

I dag blir det en ren løpeøkt, langkjøring. Hadde jo en ganske tøff kondisjonsøkt i går. I morgen blir det ny styrkeøkt, skuldre, rygg og triceps. Lurer på om jeg skal legge inn mage da også. Føler det blir litt lite med én mageøkt i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Er du ferdig på trening? Jeg tar økt ca halv ni i kveld. Skal løpe :jepp:

Hadde løpeøkt rett etter kurset i dag. Må ta løpeøkt i morgen også, har fått forbud mot styrketrening etter behandlinga i dag. Har stort sett ligget og hylt, og nå er jeg svimmel og kvalm. Skal til 2 behandlinger neste uke også. Massasje/triggerpunkt. Fikk knekt opp skikkelig også. Det var utrolig vondt, men samtidig ganske deilig også, fordi jeg vet det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hadde løpeøkt rett etter kurset i dag. Må ta løpeøkt i morgen også, har fått forbud mot styrketrening etter behandlinga i dag. Har stort sett ligget og hylt, og nå er jeg svimmel og kvalm. Skal til 2 behandlinger neste uke også. Massasje/triggerpunkt. Fikk knekt opp skikkelig også. Det var utrolig vondt, men samtidig ganske deilig også, fordi jeg vet det hjelper.

Ja, det hjelper! Det er som vi snakket om, den typen smerte holder man bare ut med, fordi man vet at det er bra og viktig. Det er noe annet med smerte som føles unødvendig og dust, da er det ofte lettere å klage over det også. Kroppen tar seg fort inn igjen etter behandlinger som dette, men man kan få hodepine og mye rart den første kvelden. Men, altså, han er fysio ikke sant? Jeg tenker bare at når han tar såpass hardt i som det virker som han gjør så skal ha VITE hva han gjør også. Hvis ikke kan det bare bli verre.

:klem: Klem fra meg (som burde sovet nå ja..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter om dagen. Er jo på kurs, og spiser mer enn jeg pleier, særlig kalorimessig. Føler meg konstant uggen. Gleder meg egentlig bare til å bli ferdig med denne uka her og selv ha kontroll over hva jeg kan spise til lunsj. Greit at utvalget i kantina på BI i Nydalen er stort, men det er jo en god del jeg ikke kan spise pga. hvetemel, og porsjonene er store, og ... urk. Har fått i meg rundt 1600 kcal pr dag denne uka, noe som egentlig ikke burde være forferdelig mye, men har en ekkel metthetsfølelse.

Dagens treningsøkt var 60 min på tredemølle. Ryggen føles litt bedre, har hatt vondt i hele dag, men etter å ha fått varmet opp skikkelig føles det mye bedre. Hadde ikke trengt å bekymre meg for å ha lyst til å trene styrketrening, det var så vondt i ryggen at det var utelukket likevel. Sitter nå og ser på Schrødingers katt, og skjønner nesten hvordan de har det i forhold til å spise så mye, og de spiser mer enn det dobbelte av hva jeg gjør om dagen. 17. mai blir siste dagen jeg spiser sånn som jeg har gjort denne uka. Hvis jeg i det hele tatt klarer å nyte masse mat ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...