Gå til innhold

Hvilken klokke skal jeg kjøpe?


philippa starck

Anbefalte innlegg

Da har du ikke sett min :kul:...

Whild Thing har rett; En klokke er/kan være et smykke. Den jeg har på armen nå, kjøpte jeg for en del av den første bonusen jeg fikk etter å ha fått en, for meg, viktig jobb. Nå, tre år senere, er den der hele tiden og minner meg på noe jeg jobbet hardt for og som jeg lykkes med. M.a.o. bra for selvtilliten. Ville neppe hatt samme gleden av en tur til Thailand eller 200 halvlitere (Gud forby:P) i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Achmed
Ville neppe hatt samme gleden av en tur til Thailand eller 200 halvlitere (Gud forby:P) i dag.

200 halvlitere varer en stund, da. Kjøper du i butikken får du 400 for samme prisen. Det tar en stund før du drikker opp dem. Dessuten kan du glede andre ved å spandere bort en pils. Husk at den største gleden er den du deler med andre.

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Når vi begynner å vurdere halvlitere kontra klokke - da har man sunket en smule i livet..

En annen viktig detalj er at de virkelige klassiske klokkene holder seg i verdi. Det klarer ikke en flaske øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Achmed
Når vi begynner å vurdere halvlitere kontra klokke - da har man sunket en smule i livet..

...men du for en stigende rus....

Jeg skal vel ærlig innrømme at jeg ikke hadde kjøpt øl for pengene, men en halvliter er et fint størrelsesmål, fordi alle har et forhold til det.

Bruksverdien for klokker i vårt samfunn er sannsynligvis ubeskrivelig, siden alt handler om tid. Klarer vi ikke å komme oss tidsnok på jobben, risikerer vi å bli arbeidsløse, og klokka 21.00 sharp stenger matbutikken. Men ikke pokker om jeg bruker 11000 kroner på en tikkende sak som enkelt kan erstattes med en like flott og fin tikkende sak til under tiendedelen av prisen. Til det er en klokke for lett å miste, ripe opp eller, som utgangspunktet for diskusjonen, bli frastjålet.

Men greit, den dagen 11000 kroner er lommepenger, skal jeg nok vurdere å kjøpe meg dyr klokke. Det blir vel om ca 30-40 år når studielånet på ca 400.000 er nedbetalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Det ser litt rart ut med en dress til 7000,- og sko til 1500,- ... og med en klokke til 79,90 på Claes Ohlson.

DERFOR har jeg flere klokker - en dyr og en billig hverdagsklokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Achmed
...og med en klokke til 79,90 på Claes Ohlson.

Det finnes mellomting mellom 79,90 og 11.000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Vel, jeg har ikke klokke til 11.000,- jeg da - min koster 5795,- hvis jeg ikke husker helt feil.

Kunne jeg, så hadde jeg kjøpt en klokke til ca 25.000,- fordi jeg har lyst på den. Mer grunn enn det trenger jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt klokke til 69 kroner i dag, jeg. (Riktignok vekkerklokke til gjesterommet på IKEA, men klokke er jo klokke så...)

Min TH er den flotteste klokken jeg har sett noen gang, uansett pris. (Tror den kostet 14.000, den er i hvert fall forsikret for det). Røff og elegant på samme tid og passer meg og min livsstil perfekt. Ser ofte på klokker, siden jeg er en smule interessert, men jeg har altså funnet min drømmeklokke. Ergo; Slipper å gå rundt å ønske meg det i hvert fall :sjarmor:. Jeg hadde garantert kjøpt det selv om den kostet 25.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Link, altså! Jeg ønsker meg mini-Link med perlemorsskive og diamantbezel. (In my dreams, koster 30.000)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er selvfølgelig i damestørrelse den også, bare så det er sagt. Serien het noe annet før, men jeg husker ikke hva det var... Hadde den gamle katalogen på kontoret i årevis, men nå er den borte... :grine: (Den var "drømt" helt i stykker og jeg hadde tenkt å ta vare på den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke gjesterom der, men Hr. Leo er veldig overrasket over at vi ikke får julekort fra Ingvar Kamprad...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...