Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Ikkeno sigar på den karen, nei,- der går det i The Real Thing :jepp:

Ah, det er min mann. Man kan røke i full forvissning om at mannen kan sine røkesaker. Takk for at USA endelig tok til vettet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

*humre* .. Fresi på stake, midt i by`n, med solbolle i handa..

Toro!! :klem: Du fant meg!

Synes du ser det, ikke sant! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er så narsissistisk driver jeg akkurat nå og leter etter takohendelsen i Nilmaboken.

Hei, kjære Nilma, akkurat nå, klokken 02.52 natt til onsdag, er det 44 gjester i dagboken din.

Bare så du vet det. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Nå skal jeg kikke inn til Den Gamle Damen å se om alt står bra til, så er det natta for meg.

Jeg ser fremt til solbolleoppdatering, håper de gir en rask tilbakemelding.

Natta :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toro!! :klem: Du fant meg!

Synes du ser det, ikke sant! :fnise:

Trengte ikke lete lenge for å finne deg. :fnise:

Du .. på sokkel vil forskjønne enhvær by. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg kikke inn til Den Gamle Damen å se om alt står bra til, så er det natta for meg.

Jeg ser fremt til solbolleoppdatering, håper de gir en rask tilbakemelding.

Natta :vinke:

Snille, snille nextlife!

Jeg venter i spenning og deler tilbakemelding så fort jeg kan! :)

Trengte ikke lete lenge for å finne deg. :fnise:

Du .. på sokkel vil forskjønne enhvær by. :tommelopp:

Hehe, neppe. Tipper det blir bålbrenning.

Jobbings?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller landsdelsforvist til evig seterarbeid. Økologiskt .. ;)

Hjælp.

Det før omtalte programmet gjorde meg litt skeptisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er fullt av gåter jeg søker svar på. Nå er den gården i Telemark sånn nogenlunde kartlagt, men vips har det dukket opp et nytt mysterium. I Nilmas dagbok kommer det frem at en del av kaklehønene får se solen i morgen (Ibsenreferanse NOT intended). I den forbindelse serveres det visst berlinerboller overalt, bare at de kaller det solboller. Åffer, spør jeg. Og ingen vet!?!?!

Så jeg sendte e-post til denne kommunen (før har man jo rett og slett ringt, eksempelvis da det store takopizzamysteriet skulle oppklares, men det er vel neppe døgnbemanning på Servicetorget).

Til [email protected]

Hei! Dette er et litt merkelig spørsmål, men jeg prøver meg likevel. I dag fikk jeg vite av et par venninner at solen kommer til XX i morgen. De fortalte at det i den forbindelse var vanlig å servere berlinerboller overalt, og at disse da ikke kalles "berlinerboller", men "solboller".

Jeg lurer veldig på hvorfor og hvor denne skikken stammer fra? Både hvorfor det serveres berlinerboller, og hvorfor disse kalles solboller (ellers i landet betyr jo solboller hveteboller med eggekrem i midten og glasur).

På forhånd takk for svar!

mvh

Fresi Fantastika

Jeg fikk umiddelbart svar:

Xx kommune bekrefter herved å ha mottatt Deres henvendelse.

Mystisk nok var svaret skrevet i biteliten skrift, nesten som en hemmelighet.

Bill.mrk Spent på svar.

:hoho:

Jeg ser for meg at det er en jobb for et knippe antropologer en ti års tid. :fnise: Men hei, jeg er lei jobben min uansett, så jg kan melde meg frivillig. Det er nok en suspekt innflytter.
Nei, hold oss innflyttere utenfor, jeg er overbevist om at det er de innfødte som står bak jævelskapen.

*Ser for meg Fresi i den byens snøfylte gater mens snøføyka står. På høye hæler i forskningens tjeneste, banker på hos både lensmann og prest letende etter Det Rette Svaret*
*klart og tydelig bilde på netthinna*

Jeg er spent på hva innbyggerne i den byen sier når sannheten komemr for en dag?

- og setter de en Fresistatue på torvet eller blir det bål, tro :ler:

Statue. Helt klart. Om jeg så skal bygge den selv.

Siden jeg er så narsissistisk driver jeg akkurat nå og leter etter takohendelsen i Nilmaboken.

Hei, kjære Nilma, akkurat nå, klokken 02.52 natt til onsdag, er det 44 gjester i dagboken din.

Bare så du vet det. :sjarmor:

:sjokk:

Ellers, Fresi og nextlife, jeg kommer til å skylde på dere om jeg ikke får gjort noe vettig i dag, bare så dere vet det. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbolle! :hoho:

Hva er foranledningen? Jeg ler. Og registrerer at Noen var oppe lenger enn meg i går (og at Noen dermed umulig kan ha vært oppe til vanlig tid idag?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva fikk jeg til svar?

"Hei!

Tror ingen har nøyaktig data på når Soldagen og solboller ble innført i XX, men man antar det er så langt tilbake som rundt slutten av 1800 ,

Begynnelsen av 1900 tallet.'

Det er mange historier om soldagen i XX,men tror ikke noe er nøyaktig nedskrevet".

Med vennlig hilsen

blabla

spesialkonsulent XXkommune

Hæ??? Er det det beste de kan hoste opp?

Hallo! Jeg spurte om berlinerboller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludovie

Det er i det minste fint at du sørger for interessante arbeidsoppgaver til kommuneansatte. Men jeg er enig i at vedkommende ikke gjorde en særlig god jobb. Spør noen andre! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jeg har også sett på Obama, forresten. Jeg var først veldig rørt, men det slapp litt taket da han snublet i ordene. Han irriterer seg nok over det i kveld, stakkars, han som er slik en fullstøpt retoriker.

Jeg hørte talen fra bilen, idet jeg var i ferd med å kjøre inn i garasjen. Jeg kommer nok alltid til å huske det. For øvrig hadde Barack Obama litt mer fornuftig å komme med enn Emma Tallulah Behn da hun ble døpt, samme dag.

Men hva er topps?

Rådmannen?

Fylkeslegen?

Her skal ingen muligheter bli ubenyttet, såpass er sikkert.

Ordfører eller fylkesordfører. Minst. Mulig vi bør klaske til med Jens Stoltenberg med en gang.

Ellers: Herlig oppdatering! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Og hva fikk jeg til svar?

"Hei!

Tror ingen har nøyaktig data på når Soldagen og solboller ble innført i XX, men man antar det er så langt tilbake som rundt slutten av 1800 ,

Begynnelsen av 1900 tallet.'

Det er mange historier om soldagen i XX,men tror ikke noe er nøyaktig nedskrevet".

Med vennlig hilsen

blabla

spesialkonsulent XXkommune

Men kjære vene da. Ikke nok med at de har store forståelsesproblemer mht berlinerboller, de kan faktisk ikke lese ordentlig heller :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er i det minste fint at du sørger for interessante arbeidsoppgaver til kommuneansatte. Men jeg er enig i at vedkommende ikke gjorde en særlig god jobb. Spør noen andre! :twisted:

Ups. Jeg tenkte ikke på at de muligens har annet å gjøre enn å skrive lange avhandlinger om berlinerboller til meg. :sjenert:

Jeg hørte talen fra bilen, idet jeg var i ferd med å kjøre inn i garasjen. Jeg kommer nok alltid til å huske det. For øvrig hadde Barack Obama litt mer fornuftig å komme med enn Emma Tallulah Behn da hun ble døpt, samme dag.

Ordfører eller fylkesordfører. Minst. Mulig vi bør klaske til med Jens Stoltenberg med en gang.

Ellers: Herlig oppdatering! :hoho:

Av en eller annen grunn tror jeg selv Jens vil komme til kort her. Jeg tror jeg skal prøve et lokalhistorielag? Det må da vel være noe?

Men kjære vene da. Ikke nok med at de har store forståelsesproblemer mht berlinerboller, de kan faktisk ikke lese ordentlig heller :sukk:

Nei! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludovie
Ups. Jeg tenkte ikke på at de muligens har annet å gjøre enn å skrive lange avhandlinger om berlinerboller til meg. :sjenert:

Pøh. Du bidrar jo bare til at de helt sikkert har jobb å gå til i disse krisetider.

Dessuten er jeg enig med nextlife: De leste tydeligvis ikke spørsmålet ditt ordentlig. Udugelige er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Strålende tiltak med bollemail! :tommelsmil:

Synes Wikipedia vingler på beskrivelsen av berlinerboller. Berlinerboller har syltetøy i midten og ferdig med det.

Men her må jeg få lov til å protestere: Berlinerboller har i følge det jeg er vant med enten vaniljekrem eller syltetøy i midten. Og alle oppegående mennesker med god smak velger vaniljekremvarianten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...