Gå til innhold

Gikk du tilbake til eksen?


Gjest ts

Anbefalte innlegg

Kjære TS:

Jeg anbefaler deg å lese rådet til Jade 50 ganger til og memorere det! Det er nemlig her det ligger! Og det ser ut til at det er her du kommer til å gå på en smell! Blir du sammen med han igjen, blir du sammen med den han er. Ikke den du ønsker han skal være, og ikke med de forbedringene du ønsker! Du tar han i såfall sånn han er nå (les: har vært mens dere har vært i forhold) og så er eventuelle forbedringer et pluss i boka! Alle andre tanker kommer til å gjøre deg skuffet, og er et dårlig grunnlag for et forhold. Så les, lær og velg! :)

Av overstående grunn blir jeg aldri sammen med eksen min igjen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det, Henrik??

Og Gjest_N_*; kan du fortelle mer om prosessen din om å få ham tilbake? Ga du aldri opp håpet? Evt. hva fikk deg til å holde håpet oppe? Hadde dere noen andre i mellomtiden? Og hvilken kontakt hadde dere, og hvor ofte?

Er midt i en slik situasjon selv. Har vært slutt i 2 mnd... GAL av lengsel snart!! Utrolig vond situasjon dette! Ante ikke at det fantes så mange vonde følelser... Vet ikke om jeg bare skal gi opp, eller fortsatt ha håp. Han sier at han kan se oss i fremtiden, men at han må ha litt tid til å tenke. Forøvrig har han også sagt at han synes det er så godt å se meg stråle på min nye måte (joda, jeg har brukt litt kvinnelist ;)), og at det vi delte sammen var ekte kjærlighet.

Grunnen til at det ble slutt var fordi vi gravde oss ned i en grop vi ikke klarte å komme oss ut fra. Han sier også nå at vi kunne ha løst dette annerledes enn å gjøre det slutt.

Virker som han angrer litt, samtidig som han trenger tid til å tenke! Utrolig vanskelig å vente, men forstår jo at han vil se forandringer. Ingen av oss vil ha tilbake den situasjonen vi var i da det ble slutt!! Trenger gutter generelt lengre tid på slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei,

Jeg har vært sammen med eksen min i nesten 5 år før det ble slutt for omtrent 7 måneder siden.

På det tidspunktet der vi gjorde det slutt var jeg bare glad for å komme meg ut av forholdet, for vi hadde det ikke bra sammen. Vi bodde sammen, men fant aldri på noe mer. Kveldene endte som oftest bare opp med at vi satt foran tven som et gammelt ektepar. Vi hadde nesten ikke sex, og gnisten var liksom helt borte...Tenkte mye på andre jenter, og det at det til slutt endte med brudd ser jeg som uunngåelig.

Har vært en utrolig tøff tid siden det ble slutt, klarte aldri å slutte å tenke på henne på tross av at jeg vet at vi i grunn ikke hadde det bra sammen. Dette kan skyldes i at jeg kanskje bare savnet nærheten og tryggheten med å være samens med henne, men etter hvert skjønte jeg at det var mer enn bare det. Datet et par jenter etter bruddet, og jeg vet jeg kunne ha endt opp i et nytt forhold, men jeg klarte det bare ikke. Måtte alltid tenke på eksen, og sammenlignet automatisk de nye jentene med henne. Det var da jeg skjønte at jeg fortsatt elsket henne. Der er jo det dem sir: "Man vet ikke hva man har mistet før man virkelig har mistet det". I den siste tiden har jeg og eksen min igjen hatt en del kontakt, og hun føler det samme. Vi er begge kommet frem til at vi ønsker at ting ordner seg mellom oss, noe jeg tror også kommer til å skje:) Og jeg er veldig lykkelig over det! Når man har vært ilag såpass lenge tror jeg at man fortjener en ny sjanse. Om det virkelig kommer til å gå bra vet jeg ikke enda, men syns det er verdt å prøve. Så hvis du vet at du fortsatt elsker henne, så er mitt råd: Go for it!

En anen erfaring jeg har gjort, er at det å bo sammen når man forsatt er ung (altså ikke har barn, eller er blitt veldig sikker på forholdet) ikke er noe bra. Hvis jeg og eksen min blir samens igjen så kommer vi til å bo hver for oss, og heller ikke se hverandre hver dag. Høres kanskje litt rart ut, men tror det hjelper med å få forholdet på et sunt nivå. Når man da ser hverandre, og finner på ting sammen så blir det liksom noe mer spesielt, i kontrast til når man bor sammen og ser hverandre hver dag. Dette tror jeg bidrar til at spenningen i forholdet ikke dabber av. Selvfølgelig er det mange andre faktorer som spiler inn, men det blir opp til hver enkelt å få til.

Håper det hjelper noe, ønsker deg lykke til

Hilsen gutt 23 år;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det :P Hehe vi ble sammen på september i 2009, så ble det slutt på juni 2010, så ble vi sammen igjen nå på mai 2011 :) Nå går det bedre med oss enn på lenge :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tilbake til eksen, og tenker idag at det er 3år jeg aldri får tilbake.... Rart hvor mye klokere man blir når man har feilet noen ganger.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva folk skal fram til når de sier: "Det er en grunn til at det ble slutt" og lignende ting, men jeg mener at alt ikke alltid er så svart/hvitt. Hva hvis grunnen til at det ble slutt ikke var en "god" grunn?

Folk kan dessuten forandre seg mye på kort tid, og å være like bastant uansett hva det er snakk om synes jeg blir feil. "Han er fortsatt den han var da det ble slutt" - hvordan vet du det? Det er da aldeles ikke sikkert.

Etter at det hadde vært slutt mellom meg og en tidligere kjæreste i to år, fant vi tilbake til hverandre. Det var ingen tvil om at følelsene fortsatt var der og hadde vært der hele tiden (verken han eller jeg hadde hatt noen andre i mellomtiden), og at vi visste hva som måtte til for å få det til å fungere denne gangen. Vi hadde begge vokst og modnet, og de forskjellene som gjorde et forhold vanskelig for oss for to år siden, var plutselig mulige å håndtere.

Nå har vi vært sammen i over fem år, og det eneste jeg angrer på her i livet, er at det ble slutt mellom oss den gangen. Men kanskje var det til det beste, og kanskje hadde vi ikke hatt det like bra sammen nå som vi faktisk har, hvis vi ikke hadde fått de to årene på oss på å modne. Venninnene mine som prøvde å forhindre meg å gå tilbake til han, tok i hvert fall feil.

Med en god dose sunn fornuft med sei på veien, er det ingenting i veien for å følge hjertet av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var dum og tok ham tilbake, to ganger! Hva dere enn gjør, gi aldri en person mer enn èn sjanse til. Det blir verre for hver gang det tar slutt. Har nå gjort det slutt med ham for siste gang, og endelig kan jeg se fremtiden lyst i møte.

Vi ble kjent for tre år siden og var sammen i 1,5 år før det første gang ble slutt. Siste periode det var slutt hadde vi ingen kontakt på 6 mnd. Han lovte "gull og grønne skoger" men det holdt bare i 3 mnd. Men nå er det over for godt! Gleder meg til livet framover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest pretty_guy

Hm.. man føler seg sånn alene når man er dumpet og forlatt, men etter å ha lest endel i ulike forum så er det nok flere enn man skulle tro. Akkurat nå føler jeg at jeg er den eneste single personen i verden og jeg kommmer aldri til å få meg en kjæreste igjen som jeg kan elske og bli glad i!

Det ble slutt i august i år og vi har vært sammen i tre år. Jeg har analysert mine egne feil i fra forholdet og vært åpen for konstruktive tilbakemeldinger fra omgivelsene mine (venner og familie) Jeg ser helt klart hva jeg har gjort feil!! Eksen min har i ettertid sagt til meg at hun aldri har vært sammen med noen som har gitt henne så lite oppmerksomhet som meg..

Jeg har to barn og en eks som har laget et sannt hel@"%&ete til tider med trusler om å ta med barna og reise langt vekk, da jeg var sammen med det som er min siste eks. Jeg har nok hatt for mange tanker i hodet mitt under det tre år lange forholdet, men jeg har aldri elsket en person så mye som jeg gjør og har gjort med min siste eks..

Hun har nå kjøpt seg en leilighet for 1 mnd siden og sier at hun trives godt der.. Da jeg var på besøk der for en tre uker siden sa hun at hun fremdeles hadde følelser for meg og at hun håpet hun kom over de fort sånn at hun kunne komme videre..

Det er stort sett jeg som har tatt kontakten og unntaksvis har hun sendt melding om "passer det at jeg ringer?" Jeg ser hvilken vei dette går, og må bare erkjenne mine feil og ta lærdom av det hele.. jeg føler likevel at noe brenner inni meg og at jeg elsker henne over alt på denne jord fremdeles og håper at vi kan finne veien tilbake en gang..

Jeg må også ta høyde for at hun kan finne seg en type.. spørsmålet da er om det ofte er sånn at dette blir "rebound" opplegg, der hun ser om hun kan finne seg en ny mann, men finner ut at følelsene er for sterke for meg? Noen erfaringer der folkens?

Jeg har også fått med meg at "elsker man jenta, så glem henne.." jeg skjønner hva som ligger i dette, men det er lettere sagt enn gjort å følge dette.. Jeg tror ihvertfall ved sånn som jeg drive nå for tiden, å komme på besøk til henne -når det passe for henne, for bare å prate og oppføre seg som venner.. det tror jeg driver henne lengre unna meg.. for en dag sier hun da: du, jeg må si deg noe,, jeg har fått meg kjæreste! og hva da hvis jeg har masse følelser fremdeles?? ugh..

Den ene gangen jeg var hjemme hos henne prøvde jeg etter alle kunstens sjekketricks å tilnærme meg henne (etter tips fra boka The Game/PUA på internett), hvor jeg plutselig fikk "duh, så nærme du var meg nå plutselig?" Hva skal man si? all luften i ballongen gikk ihvertfall ut.. etter dette har jeg tatt det noe mer rolig..

Nei, folkens.. innerst inne vet jeg hva som skal til -glem henne og kom meg videre, men det høres bare så brutalt ut for meg, å droppe jenta som jeg elsker over alt på denne jord!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send henne en flott eske med eksklusiv sjokolade eller blomster og gratuler henne med leiligheten, gi henne gaver og oppmerksomhet, det var vel oppmerksomhet hun savnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest45år

Jeg gikk tilbake til en ex, og det fungerte ikke! Bruddet ble enda vondere enn første gang. Ingenting hadde jo egentlig endret seg i forholdet vårt, derfor gikk det heller ikke.

Enig med en over her, gi aldri mer enn én sjanse. Og skal du gi noen, eller egentlig forholdet en ny sjanse bør det være godt gjennomtenkt. Man savner selvsagt en person man har vært glad i, og knyttet til, men det bør være noe mer som binder. Og var det store problemer bør man vel nesten gå i terapi før man eventuelt satser på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pretty_guy

Frk Johansen: hmm.. jeg tror nok ikke det hjelper forslaget ditt selv om det ligger mye godhet i det. Jeg har allerede laget en middag til henne og ser at det ikke hjalp det spøtt.. noen gaver og tilsvarende tror jeg ikke hjelper noe særlig. Jeg tipper at jeg bør la henne være i fred og holde henne "varm" ved at jeg ringer henne i ny og ne (1 gang i mnd eller tilsvarende). Usikker på om dette er for mye eller for lite? hadde det vært opp til meg så hadde jeg ringt og sett henne hver eneste dag. Og jeg vet at det å være needy er turn-off -i alle sammenhenger! Hm.. man må rett og slett undertrykke følelsene sine for en person som man elsker så uendelig! og selv da er sjansen liten fordi som jente står gutta i kø for å vise seg frem for henne.. men jeg skal ha forslaget ditt i bakhodet dersom ting utvikler seg i positiv retning for meg :-)

Gjest45år: Jeg tror man bør tenke seg nøye igjennom og vurdere hvilke muligheter man har.. jeg har tatt massiv selvkritikk og ser mine feil og har faktisk gjort noe med det (flere ting), mitt håp er at eksen ser dette og stoler på meg.. for jeg har spurt henne rett ut om hun vil komme tilbake til meg.. svaret da var at "jeg tør ikke det".. hva sier man til sånnt? En kan jo ikke tvinge noen tilbake fordi en selv har så inderlig lyst...

Nei den kjærligheten.. er vanvittig deilig når den fungerer på sitt beste, men tilsvarende for jævlig når den ikke fungerer..

Men til tross for at hun sier hun har fått for lite oppmerksomhet i forholdet, bør jeg fortsette å kjøre en linje der hun får muligheten til å savne meg? Jeg gjorde nemlig det motsatte rett etter bruddet, men det ser ikke ut til å ha fungert..

Takker for svar fra Gjest45 og FrkJohansen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gått tilbake til ekser flere ganger. Hver gang har jeg fått bekreftet at det er en grunn til at det ble slutt!!!

Jeg ville latt være, om jeg kunne velge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dunderungen

Når det ble slutt mellom meg og eksen, og når jeg over sorgen, så jeg meg aldri tilbake. Men det er så forskjellige situasjoner. Mishandlet han deg fysisk? Psykisk? Brukte dere mestparten av tiden til å krangle? Utroskap? Situasjonene er mange, og det er der man må spørre seg selv: '' Hva var feil og kan det endres? og hvorfor gjorde vi det slutt?''

Jeg og eksen gjorde det slutt på grunn av konstant sjalusi mot hverandre, utroskap, dårlig sex liv og krangling. Selv om vi savnet de gode tidene sammen, måtte vi bare innse at vi ikke kunne leve sammen slik og heller lære av vårt dårlige forhold.

Vi hadde eks-sex noen ganger etter det ble slutt. Det viste seg bare til å være en dårlig ide. Men som sagt, se ann situasjonen. Det er ikke alltid det er bra å gå tilbake til eksen. Mens for andre er det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere over meg har sagt; det er alltid en grunn til at det ble slutt.. Tenk nøye gjennom hva denne grunnen var før du i det heletatt vurderer å bli sammen med eksen igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var sammen i to år, så dumpa han meg helt uten forvarsel. Var slutt i nesten to måneder, da kom han krypende tilbake. Etter mye om og men tok jeg han tilbake (han sa ekstremt mye dritt til meg i løpet av den tiden det var slutt, og egentlig fortjente han det faktisk ikke...). Vi var sammen i halvannet år før vi bestemte oss for å gå hver vår vei.. Det er vel tre måneder siden nå. Helt ærlig? Jeg savner han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pretty_guy

Dunderungen: Ja jeg skjønner at man vurderer det å ikke gå tilbake til eksen når man først har kommet seg over personen. Det er et dilemma fordi man ønsker å holde forholdet "lunkent" for om mulig gjøre det varmt på et senere tidspunkt, men samtidlig risikerer man å brenne seg -fordi hun helt uventet kan få seg kjæreste og derav forværre det følelsesmessige indre.

Det lå vel noe i det at eksen min sa til meg etter bruddet: "vi må bli kjent på nytt dersom skjebnen fører oss sammen igjen".. ved at vi først må gå hver til vårt og komme over hverandre, før man kan eventuelt finne veien tilbake.. dette blir selvsagt som å kaste terninger, altså tilfeldighetenes spill..

Problemet mitt er at jeg rett og slett er for følsom.. vanskelig å gjøre noe med, det er bare sånn jeg er.. men skulle egentlig ønske at jeg akkurat i denne settingen ikke var noe følsom og heller en noe mer kald og kynisk person.. da ville jeg nok hatt det lettere fordi jeg sannsynligvis ikke hadde brydd meg så mye..

Målet mitt med å skrive noen ord her er ikke å få noen fasit, men heller å motta noen "knagger" gjennom andres erfaring som jeg kan bruke på et vis..

Som sagt så har jeg evaluert meg selv gjennom andre (min søster som jeg har et veldig godt forhold til) og har fått svar på mye av det jeg gjorde feil. Jeg vil imidlertid ikke si at det var kun jeg som hadde feil i forholdet, men jeg har ikke fokusert så mye på hennes feil i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang gått tilbake til eksen din igjen?Hvordan gikk det? Sammen ennå? Må bare høre litt om det kan ende lykkelig eller om man bare savner tryggheten og dermed angrer etter en stund når ting faller tilbake til det gamle...Tenker alt for mye på eksen min....savner han....men vet han ikke kommer til å forandre seg så mye....

Hvis det å falle tilbake til det gamle innebærer at dere ikke hadde bra i sammen, så skal du ikke gå tilbake til xn. Du må se på forholdet i sin helhet hvordan dere hadde det i hverdagen osv. Du tenker vanligvis mye på xn rett etter et brudd, men det gir seg med tiden.

Jeg har tatt tilbake samme x to ganger, det var de problemene vi hadde 2 første gangene som gjorde at vi ikke kom overens i hverdagen, det ble bare enda værre for hver gang. Nå har jeg lært leksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...