Gå til innhold

Israel - holder de verden for narr?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mener du virkelig at det er Palestinerene som okkuperer Israelsk teritorium ?

Hva svarte er det du røyker på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva svarte er det du røyker på?

Vil bare minne om ditt innlegg og mitt svar:

Så den norske motstandsbevegelsen reiste til Tyskland og drepte tyske sivile? Eller sagt med andre ord, sivilbefolkningen til en såkalt oppkupasjons makt er ikke legitime mål for en motstandsbevegelse.

Mener du virkelig at det er Palestinerene som okkuperer Israelsk teritorium ?

Du sier jo ganske klart i dette innlegget at det er Palestinerene som okkuperer Israelsk område, mens det i virkeligheten er Israel som har okkupert hele vestbredden og bygget en mengde bosettinger på Palestinske områder. Dette er ikke mulig å få vridd seg bort fra.

Skrevet
Du sier jo ganske klart i dette innlegget at det er Palestinerene som okkuperer

For å si de med teskje; det er bare inne i ditt hodet de står det.

Skrevet
For å si de med teskje; det er bare inne i ditt hodet de står det.

Javel. Da sier du altså at Israel har okkupert Palestina, noe som er i samsvar med det jeg har sagt hele tiden.

For å få fred må Israel først trekke seg ut av områdene de har okkupert (du har jo bekreftet okkupasjonen). Samtidig må de slutte å angripe sivilbefolkningen selv om du mener de har rett til det.

Vi har nå en voksende motstand mot Israel fra hele verden, inkludert USA. Hvis Israel skal bli tatt på alvor det neste århundre må de trekke seg ut NÅ, overlate alle okkuperte områder til Palestinerene og slutte å angripe barn og sivile.

At du er enig i dette var faktisk en overaskelse, men jeg setter pris på innrømmelsen du kom med.

Skrevet
At du er enig i dette var faktisk en overaskelse, men jeg setter pris på innrømmelsen du kom med.

Lære deg betydningen av ordet såkalte.

Skrevet
Javel. Da sier du altså at Israel har okkupert Palestina, noe som er i samsvar med det jeg har sagt hele tiden.

For å få fred må Israel først trekke seg ut av områdene de har okkupert (du har jo bekreftet okkupasjonen). Samtidig må de slutte å angripe sivilbefolkningen selv om du mener de har rett til det.

Vi har nå en voksende motstand mot Israel fra hele verden, inkludert USA. Hvis Israel skal bli tatt på alvor det neste århundre må de trekke seg ut NÅ, overlate alle okkuperte områder til Palestinerene og slutte å angripe barn og sivile.

Hvor i all verden på Gaza okkuperer Israel områder?? Det var ikke en israelsk bosetning eller soldat på Gaza når Israel angrep.

Skrevet
Du sier jo ganske klart i dette innlegget at det er Palestinerene som okkuperer Israelsk område, mens det i virkeligheten er Israel som har okkupert hele vestbredden og bygget en mengde bosettinger på Palestinske områder. Dette er ikke mulig å få vridd seg bort fra.

Det er helt klart at palestinere okkuperer eiendommene som israelerne eide i Gaza. Det bør det ikke være noen tvil om.

Hva vil du kalle det om araberne som bor i Israel blir kastet ut fra sine hjem, og at jødene overtar deres eiendommer?

Tenk deg godt om, for det du vil kalle dette, det må du også kalle det som allerede har skjedd i Gaza.

Skrevet
Dette viser bare hvor araberne skyter ut sine raketter fra.

Ethvert normalt menneske forstår dette. Derfor øker også motstanden mot disse terroristene , som dere forsvarer. Det er de som forsvarer terrorisme som holder den i gang, og øker den.

Ja vel, en av verdens tettest befolkede område, og enda er det bare 1/4 av de drepte som er sivile. Alle disse pluss alle andre er selvfølgelig for mange.

Men jeg tror ingen kan vise til en krig hvor tilsvarende lite antall drepte er sivile.

Dette altså til tross for tettest befolkning og at terroristene gjemmer seg bak barn og kvinner.

For noen helter dere hylder.

Arabernes drap av sivile israelere, uten at det har vært krig, ligger nok ganske nær 100 %

100% av hva?

Og er det araberne som står bak dette? Ikke palestinerne?

Kan jeg bruke samme logikk og beskylde jøder rundt i verden for å være delaktige i Israels kampanje på Gaza?

Jeg forsvarer ikke Hamas. Uavhengig av om de hadde gjemt en rakett på denne skolen/sykehuset el(som forøvrig avvises av bl a FN) så har ikke Israel lov til å skyte bevisst mot mål hvor det er flere sivile.

Og det er nettopp det som er poenget i hele innlegget - de gir blaffen i folkeretten.

Skrevet
Jeg forsvarer ikke Hamas. Uavhengig av om de hadde gjemt en rakett på denne skolen/sykehuset el(som forøvrig avvises av bl a FN) så har ikke Israel lov til å skyte bevisst mot mål hvor det er flere sivile.

Og det er nettopp det som er poenget i hele innlegget - de gir blaffen i folkeretten.

Og det samme gjør Hamas ved å gjemme seg blant sivile. Det er nesten ett høna og egget problem, utenom at i dette tilfellet vet vi hvem som brøt folkeretten først ved å gjemme seg blant sivile.

Skrevet
Hvor i all verden på Gaza okkuperer Israel områder?? Det var ikke en israelsk bosetning eller soldat på Gaza når Israel angrep.

Men det er MASSEVIS (10.000 ?) soldater på Gaza nå. dette regnes som okkupasjon.

Skrevet
Det er helt klart at palestinere okkuperer eiendommene som israelerne eide i Gaza. Det bør det ikke være noen tvil om.

Hva vil du kalle det om araberne som bor i Israel blir kastet ut fra sine hjem, og at jødene overtar deres eiendommer?

...

Og dette skjer faktisk idag.

For kort tid siden kom det en film som viste hvordan Israelske nybyggere (sansynligvis importert fra Afrika) banket opp Palestinere som hadde sine olivenlunder de levde av og som drev med geiter. Disse Palestinerene forsøkte nybyggerene å jage, og slike ting har skjedd nesten hver eneste dag siden begynnelsen på 30 tallet da foreldrene til Rahm (stabsjefen til Obama) herjet i Palestina og skjøt palestinere de ikke ønsket der.

Skrevet

Tenk deg godt om, for det du vil kalle dette, det må du også kalle det som allerede har skjedd i Gaza.

Problemet er at Israel ønsker en jødisk stat (dvs basert på religion). De kritiserer og ønsker å bombe Iran (og andre muslimske stater) som ønsker muslimske stater.

Det Israel gjør er å føre en religionskrig. En slik religionskrig vil nødvendigvis aldri lykkes.

Skrevet
Og det samme gjør Hamas ved å gjemme seg blant sivile. Det er nesten ett høna og egget problem, utenom at i dette tilfellet vet vi hvem som brøt folkeretten først ved å gjemme seg blant sivile.

Som det eneste demokratiet(en tittel de liker å smykke seg med) og totalitært militært overlegne, samt den part som fører en mest offensiv krigføring pdd, hadde jeg håpet Israel hadde litt høyere standarder enn terrororganisasjonen Hamas.

Skrevet
100% av hva?

Og er det araberne som står bak dette? Ikke palestinerne?

Kan jeg bruke samme logikk og beskylde jøder rundt i verden for å være delaktige i Israels kampanje på Gaza?

Nærmere 100% av de som araberne har drept inne i Israel er sivile. Klarte du å forstå det nå?

Siden du er totalt uvitende, kan jeg fortelle deg at disse som kaller seg palestinere, ikke er mer palestinere enn jødene. De er arabere.

Har folkeretten gitt disse araberne rett til å skyte raketter inn i israelske skoler og barnehager, eller å sprenge skolebusser i lufta med alle passasjerne, eller sprenge mennesker i fillebiter inne på kafeer og kjøpesentre?

Er du kanskje lik FN som lager egne lover for israelerne, som ikke gjelder for andre? Er det sånn tankegang du også har? Det du klandrer Israel for, det er greit når araberne gjør det samme?

Skrevet
Problemet er at Israel ønsker en jødisk stat (dvs basert på religion). De kritiserer og ønsker å bombe Iran (og andre muslimske stater) som ønsker muslimske stater.

Det Israel gjør er å føre en religionskrig. En slik religionskrig vil nødvendigvis aldri lykkes.

De muslimske araberne som bor i staten Israel har høyere levestandard, høyere utdanning og høyere levealder enn noe annet arabisk land.

Skrevet
Men det er MASSEVIS (10.000 ?) soldater på Gaza nå. dette regnes som okkupasjon.

Det foreligger IKKE okkupasjon ved at en foretar kortvarige militærangrep i selvforsvar.

Skrevet
slike ting har skjedd nesten hver eneste dag siden begynnelsen på 30 tallet da foreldrene til Rahm (stabsjefen til Obama) herjet i Palestina og skjøt palestinere de ikke ønsket der.

Og besteforeldrene til tyskerne drepte våre landsmenn. Bærer vi nag til tyskerne i dag? Du prater om ting som skjedde for 60-70 år siden.

Skrevet
Siden du er totalt uvitende, kan jeg fortelle deg at disse som kaller seg palestinere, ikke er mer palestinere enn jødene. De er arabere.

Til og med israelerne anerkjenner at de er palestinere(og selvfølgelig arabere og semitter).

Det blir som om noen bestemmer seg for at alle nordmenn er "europeere", og derfor like godt kan bo i Polen.

(Når du kommer med idiotiske utsagn som dette, bør du være forsiktig med å kalle andre uvitende)

Har folkeretten gitt disse araberne rett til å skyte raketter inn i israelske skoler og barnehager, eller å sprenge skolebusser i lufta med alle passasjerne, eller sprenge mennesker i fillebiter inne på kafeer og kjøpesentre?

Har jeg aldri hevdet. Jeg hadde håpet at Israel var hakket bedre, men dessverre viser det seg at de dreper omtrent 10 ganger så mange sivile.

Er du kanskje lik FN som lager egne lover for israelerne, som ikke gjelder for andre? Er det sånn tankegang du også har? Det du klandrer Israel for, det er greit når araberne gjør det samme?

FN lager ikke lover.

Gjest nobilian
Skrevet

Link? Kilde?

Hva legger du i "religionskrig"?

Hva forstår du med ordet "visvas".

Skrevet
Til og med israelerne anerkjenner at de er palestinere(og selvfølgelig arabere og semitter).

FN lager ikke lover.

Forstår du ikke hva du selv skriver her?

Siden du er enig med meg i at jødene (semittene) er like mye palestinere som araberne, da kan du ikke skille disse med å si palestinere og jøder, eller palestinere og israelere.

Det er det som blir idiotiske utsagn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...