Gå til innhold

Israel - holder de verden for narr?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kan vi ikke bare flytte hele Israel til USA.

Gi dem en amerikansk stat!!!

Det tror jeg vil gå helt fint. Israelerne snakker jo uansett amerikansk og er så nær knyttet til USA at det ikke ville ha blitt noe særlig anderledes for dem.

De kunne f.eks. fått Arizona eller New-Mexico. SÅ får de litt likt klima også.

Kjempeide synes jeg.

Og hvis de som allerede bor i Arizona (eller New-Mexico) synes det er trist og dumt at de må flytte fra hjemmene sine for å gi land til jøder så får vi bare minne dem på at det synes USA er helt greit at palestinerne gjør.

1. Jøder snakker ikke amerikansk

2. Jødene har tradisjonelt bodd i den arabiske verden. Før opprettelsen av staten Israel bestod den arabiske verden av 2% jøder. Landarealet til Israel består i dag av 0,2% av den arabiske verden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er at ingen vil ha fred. De vil bare vinne...

Bortsett fra mange av de sivile. Jeg tror de bare vil ha fred.

Skrevet
1. Jøder snakker ikke amerikansk

2. Jødene har tradisjonelt bodd i den arabiske verden. Før opprettelsen av staten Israel bestod den arabiske verden av 2% jøder. Landarealet til Israel består i dag av 0,2% av den arabiske verden.

Hallo....

Hver gang en jøde sier noe på tv så snakker han/hun engelsk med så amerikansk aksent at man forstår tilknytningen til USA.

Jeg mener jo ikke at det er amerikansk som er morsmålet. Men de snakker amerikansk. Mange av jødene i Israel sender barna sine til amerikanske college (ikke noe galt i det), og de har så mye med USA å gjøre at Israel jo nærmest er for en amerikansk stat å regne.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Dette er en logisk kortsluttning. Fordi Hamas bryter reglene så betyr det ikke at Israel kan gjøre det samme.

Og konsekvensene er jo latterlig ute av proporsjoner - Hamas sine raketter har drept under ti stykker, mens Israel har drept 1.200 - halvparten er kvinner og barn!

Hamas har en grunnlov som er helt tydelig på sin kamp mot Israels eksistens: Innledning: «.... Israel vil reise seg og stå oppreist inntil islam utsletter landet......» Artikkel 6: Hamas skal «..løfte Allahs banner over hele Palestina» Artikkel 7: «Profeten, fred være med ham, sa en gang: «Den forjettede tid vil først komme når muslimene tar kampen opp mot jødene og dreper dem; når jødene gjemmer seg bak steiner og trær, som vil rope: O, muslim! En jøde gjemmer seg bak meg, kom og drep ham!» Artikkel 13: «Det finnes ikke noen løsning på det palestinske problemet uten gjennom jihad.» Artikkel 15: «...det palestinske problemet er religiøst....» Artikkel 28: «Israel er en jødisk stat og har en jødisk befolkning, følgelig håner de islam og muslimene.

Skrevet

Det kommer aldri til å bli fred i verden, så lenge alle som har svaret på alt sitter her på KG å konsenterer seg om å fortelle andre hvor feil de har. Jeg skulle ønsket at verden var så svart/hvit som endel av dere fremstiller denne aktuelle konflikten i midt-østen.

Faktumet er at mennesker har sloss seg imellom lenge enn verdens eldste yrke har eksistert. Slik kommer nok mennekser til å holde på lenge etter vi som leser denne tråden på kg, ligger i grava.

Skrevet
Hamas har en grunnlov som er helt tydelig på sin kamp mot Israels eksistens: Innledning: «.... Israel vil reise seg og stå oppreist inntil islam utsletter landet......» Artikkel 6: Hamas skal «..løfte Allahs banner over hele Palestina» Artikkel 7: «Profeten, fred være med ham, sa en gang: «Den forjettede tid vil først komme når muslimene tar kampen opp mot jødene og dreper dem; når jødene gjemmer seg bak steiner og trær, som vil rope: O, muslim! En jøde gjemmer seg bak meg, kom og drep ham!» Artikkel 13: «Det finnes ikke noen løsning på det palestinske problemet uten gjennom jihad.» Artikkel 15: «...det palestinske problemet er religiøst....» Artikkel 28: «Israel er en jødisk stat og har en jødisk befolkning, følgelig håner de islam og muslimene.

Tror ikke du er "mann".

Tror du er Anita Apeltun Sæle....

Skrevet
1. Kan ikke kvinner være stridende?

2. Kan ikke personer under 18 år være stridende?

Spørsmålet er hvor mange sivile liv som har gått tapt. Merk at både kvinner og barn kan være ikke-sivile. 44% av befolkningen på Gaza er under 15 år, det er nesten merkelig at ikke flere barn har blitt drept i og med Israel ønsker å drepe flest mulig sivile.

Det stod jo om en palestinsk bestemor som nå nylig, i denne krigen, var blitt tidenes eldste selvmordsbomber. Fra før vet vi at barn har vært selvmordsbombere, og at det finnes barnesoldater. Mao. er det ganske navit å tro at de stridende i palestina utelukkende er menn over 18 år.

Snarere er det sansynlig at noen av de "sivile" kvinner og barn godt kan ha utgjort en reell trussel for de Israelske soldatene, og egentlig ikke er så uskyldige vi ønsker å tro. Spesielt kan vi nok se med noe skepsis på guttebarn 13-18 års rolle som sivil/stridende. Vi har hørt om Darfur, ikke sant? Riktignok er barnesoldatene et offer, men spørsmålet er jo da om de er et offer for Israel eller fundamental islamisme/Hamas.

Man kan jo bare forestille seg hva man selv ville gjort som soldat i kamp mot en sivilkamuflert fiende? De blir jo en umulig oppgave å avgjøre hvem som er sivil og hvem som ikke er sivil. Hadde Hamas hatt noe som helst ønske om å spare sivilbefolkningen hadde de ikledd seg en uniform sporenstreks.

Og ikke minst hadde Israle virkelig ønsket å utslette befolkningen i Palestina/drive etnisk rensing som det av noen påstås, så hadde de vel feid over Palestina med bombefly og flammekastere allerede første uken. Tvertimot er det ganske imponerende at man klarer å gå inn i et så tett befolket område med konvensjonelle styrker med så få tap. Som en militærsjef jeg ikke husker navnet på sa; de må ha trent godt.

Skrevet
Man kan jo bare forestille seg hva man selv ville gjort som soldat i kamp mot en sivilkamuflert fiende? De blir jo en umulig oppgave å avgjøre hvem som er sivil og hvem som ikke er sivil.

Nazistene hadde jo løsningen på dette under krigen i Norge. De bare drepte en haug sivile i det området de ble angrepet - dette fungerte både slik at de kanskje drepte de som var ansvarlige, og på toppen av dette virket det avskrekkende.

Ser ut som det er her israelerne har lært leksa

Gjest nobilian
Skrevet
Det er helt klart at Israel ikke bryr som om annet enn å drepe flest mulig Palestinere.

Dette ene utsagne ditt viser greit at ingen har noe å tjene på å lese visvaset ditt.

Skrevet
Så den norske motstandsbevegelsen reiste til Tyskland og drepte tyske sivile? Eller sagt med andre ord, sivilbefolkningen til en såkalt oppkupasjons makt er ikke legitime mål for en motstandsbevegelse.

Mener du virkelig at det er Palestinerene som okkuperer Israelsk teritorium ?

Skrevet
Tror ikke du er "mann".

Tror du er Anita Apeltun Sæle....

Jeg husker mannen til Anita Apelthun Sæle (ekstremisten Finn Jarle Sæle som publiserte Muhamed tegningene) skulle forsvare bibelen. Han fikk bl.a. spørsmål til hvorfor han hadde sagt at "kvinner skal tie i forsamlinger". Hans kone var jo på "Tinget" ?

Han svarte da at dette gjaldt ikke henne.

:skratte::skratte:

Skrevet (endret)
I går skjøt Israel granater og raketter mot FNs hovedkvarter og ett sykehus.

De har konsekvent gjennom hele krigen skutt mot skoler, sykehus, tv-stasjoner og andre installasjoner, som helt åpenbart er sivile.

I ettertid har de enten beklaget det med at det var en feil, eller at det skal ha vært Hamas-styrker i nærheten.

Når man ser på tapstallene så er det også helt åpenbart at krigføringen først og fremst foregår mot sivile.

Dette viser bare hvor araberne skyter ut sine raketter fra.

Ethvert normalt menneske forstår dette. Derfor øker også motstanden mot disse terroristene , som dere forsvarer. Det er de som forsvarer terrorisme som holder den i gang, og øker den.

Ja vel, en av verdens tettest befolkede område, og enda er det bare 1/4 av de drepte som er sivile. Alle disse pluss alle andre er selvfølgelig for mange.

Men jeg tror ingen kan vise til en krig hvor tilsvarende lite antall drepte er sivile.

Dette altså til tross for tettest befolkning og at terroristene gjemmer seg bak barn og kvinner.

For noen helter dere hylder.

Arabernes drap av sivile israelere, uten at det har vært krig, ligger nok ganske nær 100 %

Endret av KR-øst
Skrevet

Dette viser at ikke alle israelere har latt seg hjernevaske av propagandaen som sendes ut av det israelske propaganda maskineriet. Og det viser at det faktisk er håp.

Hitler klarte lenge å hjernevaske det tyske folket også, men før eller senere blir slik propaganda avslørt.

La oss håpe at vi får høre en alternativ stemme fra israel oftere i fremtiden.

Skrevet

Jeg gir blanke F i om et barn på 3 år er trent til å drepe en halv million israelere eller arabere. Dreper man dette barnet, kan man ikke bruke noen av verdens unnskyldninger for det.

Jeg forstår Israels aggresjon, jeg forstår krigføringen. Jeg forstår frykten (som mange av dere ikke har opplevd en gang) og fortvilelsen. Jeg forstår til og med den såkalte "overdrevne" maktbruken. Men jeg forstår IKKE at dette har pågått i snart 3 uker, når vi har sett hvem som har dødd.

Skrevet
Dette viser at ikke alle israelere har latt seg hjernevaske av propagandaen som sendes ut av det israelske propaganda maskineriet. Og det viser at det faktisk er håp.

Hitler klarte lenge å hjernevaske det tyske folket også, men før eller senere blir slik propaganda avslørt.

La oss håpe at vi får høre en alternativ stemme fra israel oftere i fremtiden.

Hitler hjernevasket araberne i Jerusalem også, via Arafats onkel.

Skrevet
Jeg gir blanke F i om et barn på 3 år er trent til å drepe en halv million israelere eller arabere. Dreper man dette barnet, kan man ikke bruke noen av verdens unnskyldninger for det.

Jeg forstår Israels aggresjon, jeg forstår krigføringen. Jeg forstår frykten (som mange av dere ikke har opplevd en gang) og fortvilelsen. Jeg forstår til og med den såkalte "overdrevne" maktbruken. Men jeg forstår IKKE at dette har pågått i snart 3 uker, når vi har sett hvem som har dødd.

Hvordan tror du det har vært for israelerne å oppleve at det har kommet i gjennomsnitt 3 bomber hver eneste dag i 8 år?

Skrevet
Hvordan tror du det har vært for israelerne å oppleve at det har kommet i gjennomsnitt 3 bomber hver eneste dag i 8 år?

Hvordan vet du? Jeg er israelsk, foreldrene mine og flesteparten av familien min bor i Sderot. Og det har vært enda flere bomber enn det, over enda lengre periode enn dere bare leser om.

Skrevet
Hvordan vet du? Jeg er israelsk, foreldrene mine og flesteparten av familien min bor i Sderot. Og det har vært enda flere bomber enn det, over enda lengre periode enn dere bare leser om.

Og for å fortsette: Hva var poenget med spm ditt? Leste du ikke det jeg skrev? Eller er det slik du forsvarer drap på en 3åring?

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Gjest Gjest_Luna_*
Skrevet
Jeg husker mannen til Anita Apelthun Sæle (ekstremisten Finn Jarle Sæle som publiserte Muhamed tegningene) skulle forsvare bibelen. Han fikk bl.a. spørsmål til hvorfor han hadde sagt at "kvinner skal tie i forsamlinger". Hans kone var jo på "Tinget" ?

Han svarte da at dette gjaldt ikke henne.

:skratte::skratte:

Det var nok IKKE Finn Jarle Sæle som publiserte disse tegningene!! Men derimot Vebjørn Selbekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...