Gå til innhold

Syner av kaffe


Gjest Stjernedryss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri drukket kaffe jevnlig, og jeg har sett flere ånder.. Så dette har jeg vanskelig med å tro at forklarer alt. Andre jeg har pratet med som ikke drakk kaffe i ungdomme f eks men så ånder da, mener jo det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg har aldri drukket kaffe jevnlig, og jeg har sett flere ånder.. Så dette har jeg vanskelig med å tro at forklarer alt. Andre jeg har pratet med som ikke drakk kaffe i ungdomme f eks men så ånder da, mener jo det samme.

Man kan sikkert hallusinere uten kaffe også, men kaffe kan føre til hallusinasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som fornemmer energier/spøkelser, men som ikke bruker dop, ikke er sinnsyke, og ikke drikker kaffe da...? ;)

Ja, hva med oss? Lurer jeg og på :lur:

Tåler ikke kaffe :(

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss
Ja, hva med oss? Lurer jeg og på :lur:

Tåler ikke kaffe :(

Som sagt så KAN kaffe føre til hallusinasjoner, det betyr ikke det samme som at man ikke kan hallusinere selv om man ikke drikker kaffe. Sanseforstyrrelser kan forekomme av flere ulike årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så KAN kaffe føre til hallusinasjoner, det betyr ikke det samme som at man ikke kan hallusinere selv om man ikke drikker kaffe. Sanseforstyrrelser kan forekomme av flere ulike årsaker.

Oh. Jeg trodde bare kaffe kunne gi sanseforstyrrelser jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Oh. Jeg trodde bare kaffe kunne gi sanseforstyrrelser jeg. :lol:

Du kan jo kontakte legen/psykiateren din da, så kanskje han kan gi deg svar på hvorfor du hallusinerer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
Hva med de som fornemmer energier/spøkelser, men som ikke bruker dop, ikke er sinnsyke, og ikke drikker kaffe da...? ;)

Sinnsykdom kan være så mangt. Jeg vil si at alle som hallusinerer uten kunstige stimuli, til en viss grad må være sinnsyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kontakte legen/psykiateren din da, så kanskje han kan gi deg svar på hvorfor du hallusinerer ;)

Har vært der for flere år siden. Han og hun trodde meg. :forvirret:

Han sa: Så lenge du klarer å lande igjen og dette er greit for deg, så ser jeg ikke problemet. Du virker jo mye gladere etter du fant ut av dette og.

Siden ba han meg ligge ned på en sykeseng og mediterte sammen med meg :skratte: (husker jeg lå der og fniste av han - jaja, den som ler sist, ler best - dreit meg ut!). Det var på et ganske "annerkjent" sted og.

Så ja, jeg fikk mye ut av de timene hans i allefall. :)

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykdom kan være så mangt. Jeg vil si at alle som hallusinerer uten kunstige stimuli, til en viss grad må være sinnsyke.

Ikke for å være frekk, men for min del er de som ikke tror på noe litt "dumme" i mitt syn. Altså: Har dem ikke noe håp bortsett i fra det materielle mener jeg?

De som tror på kirken er låst fast i et traust mønster etter mitt syn.

Egentlig ser jeg på folk som er så låst fast i det og ikke tenke fritt, som stakkarslige mennesker uten integritet.

At du har behov for å kalle folk sinnsyke sier mer om deg enn om dem, "Vinglepetter". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest VinglePetter
At du har behov for å kalle folk sinnsyke sier mer om deg enn om dem, "Vinglepetter". :)

Fra Wikipedia (om sykdom):

"Noen ganger blir sykdom brukt som et vidt begrep som inkluderer skader, lyter, syndromer, symptomer, avvikende oppførsel og atypiske variasjoner i struktur og funksjon."

Så i ordets rette forstand kan man fint kalle en nykter og halusinerende person for sinnssyk.

I og med at det er sinnet som spiller en ett puss. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra Wikipedia (om sykdom):

"Noen ganger blir sykdom brukt som et vidt begrep som inkluderer skader, lyter, syndromer, symptomer, avvikende oppførsel og atypiske variasjoner i struktur og funksjon."

Så i ordets rette forstand kan man fint kalle en nykter og halusinerende person for sinnssyk.

I og med at det er sinnet som spiller en ett puss. Ikke sant?

Wikipedia er en upålitelig kilde for min del, men bruk den gjerne du :)

Så nei, hehe. :)

Uansett om en person er sinnsyk så skal man ikke si sånt til folk da. Dèt vet du vel? Vanlig folkeskikk. Kom heller med en diskusjon. Noe å fare med i stedet for din subjektive og egentlig så personangripende kommentar. Jeg bryr meg heldigvis ikke, men syns du forsøpler en del med slike kommentarer da. Meeeenn...deg om det. ;)

Endret av LilleCanCan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Nå er det vel også en kjensgjernning at sinnsyke personer nekter selv for at de er sinnsyke, men påstår som regel hardnakket at det de ser/hører/forestiller seg er ekte. Man kan vel uansett ha symptomer på sinnsykdom uten at man har det sterk nok til at det er nødvendig å stille en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...