Gå til innhold

Celestines søte eventyr


Celestine

Anbefalte innlegg

Jeg våknet selvsagt kjempetidlig, og rakk å krype inn i armene til mannen og viske "Kjære, du skal bli pappa" før klokka hadde blitt seks. :hjerter_rundt:

Åh, så koselig... :rødme:

Søt ticker du har fått deg! :)

Ønsker deg en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 + 4 i dag, og jeg lurer på om jeg har fått et lite anfall av hormoner... :sjenert: Har vært en smule gretten i dag kan man vel si, haha! Ellers har jeg vært litt småkvalm i går og i dag formiddag, men det er vel sånn det skal være! Det er ikke så mye at det skaper trøbbel for meg heldigvis, men jeg merker at det haster litt mer enn vanlig å få i seg frokosten om morgenen...

I går ringte jeg til fastlegen min og jordmor for å høre litt om svangerskapskontroller. De sa det var vanlig å gå til jordmor fra uke 8 hvis man ønsket det, og så har jeg fått legetime førstkommende mandag. Hos fastlegen min er det bare vikarer for tiden, så jeg har egentlig ikke så lyst til å gå der... Jordmor er sikkert bra, men det er også en helt ny person. Og så kan man vel også gå til kontroller hos gynekolog? Jeg ble operert for muskelknute for en stund siden, og hun gynekologen som opererte meg var kjempegrei. Men hun er overlege og greier, og driver vel kanskje ikke med kontroller.... Får uansett ta fastlegetimen neste uke og så se det litt an.

I dag har jeg planer om å trene! Føler at jeg har lagt på meg littegrann i det siste (for mye påskegodis!) og jeg kan vel ikke skylde på graviditeten enda, haha! Jeg skal prøve å holde meg i form framover er planen. Leste forresten at man ikke skal ta vanlige situps når man er gravid pga at de rette magemusklene deler seg. Det det ikke sto noe om var når dette skjer, det må jo være når magen har begynt å vokse mer? Hmmm... Lurer på om det blir litt styrketrening og intervaller i dag nemlig.

Håper alle får en fin tirsdag! :klem: Gleder meg til Frustrerte Fruer i kveld etter trening, jeeeeeei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi gravide sammen. Satser på vi får tidenes julefeiring :strix:

:klem:

Juhu! :klemmer: Det blir litt av en julefeiring ja... Du er litt foran meg, er du ikke? For meg blir det "alle gode ting er tre(dje juledag)".... :skratte:

Aaaah, det var deilig å trene i går! Løpingen gikk veldig lett, men etter en stund ble jeg sliten og da tok jeg det roligere istedet for å presse meg videre. Lurer på om jeg skal ta en runde med yoga i dag. Har lyst til å gå på gravideyogakurs etterhvert, men det tror jeg man gjerne starter med litt senere...?

Nytt symptom: Hetetokter! Jeg var veldig vekselvarm i går, og helt brennende varm innimellom! Puh, er det sånn overgangsalderen blir... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kommer innom og legger igjen spor! Vi er jo termintvillinger! Ser at symptomene har begynt å herje med deg også.. spennende! De hetetoktene har jeg også - vekselvis hetetokter og frysing. Det har sikkert noe med høy kroppstemperatur å gjøre!

På legetime i dag satt legen termin til 16. desember ut fra første dag i siste mens. Han ville ikke justere den selv om jeg sa at det garantert var feil.. jeg hadde jo mensen nesten 4 uker før EL.. men jeg regner med at legen ser at jeg har rett etter litt flere undersøkelser! Ikke at det hadde gjort noe å fått et par ekstra uker på kjøpet, men.. :gjeiper:

Vær litt forsiktig med styrketreningen, da! Undersøk ihvertfall hvilke øvelser som er bra for deg og ikke.. Må passe på termintvillingen min, vettu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

Kjekt å se at du også trener. Jeg går på spinning og litt styrke utenom, og håper jeg kan hålle på med dette så lenge som mulig.

Eneste jeg har merket at jeg blir ekstra varm og svett under timen.. Men tror ikke det er skadelig ??

Håper du har det bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei til begge termintvillingene mine! :goodbye: Det er så koselig at vi er flere i samme båt! :klemmer:

Trener ikke så hardt styrke (er ikke så veldig sterk... :rodme:) så det går nok greit! Yogaen i dag var fin, men jeg følte meg så oppblåst i magen så jeg kom liksom ikke ordentlig inn i et par av stillingene... Er dette et nytt symptom? Ikke begeistret... :fnise:

Nå skal jeg straks krabbe til køys å få skjønnhets-/bebisrugesøvnen min! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg straks krabbe til køys å få skjønnhets-/bebisrugesøvnen min! :Gjesp:

bebisrugesøvnen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 uker i dag, juhu! :bolledeig:

Om uke 5 fra barnemix.no:

_____________________

Embryoet er et sted mellom 1,4 til 2,5 mm langt og har endret fasong fra en hul celleklump til å bli lang og smal. Den har nå fått hode og kropp.

Blodsirkulasjonen kommer i gang, og kjeven og munnen utvikler seg. Anlegg for tenner begynner så smått og bli dannet. Embryoet har blodårer, fordøyelsessystem, nyrer, lever og små utvekster som blir til armer og ben. Navlesnoren, som skal sørge for næring og surstoff til den lille, dannes.

Hjernen begynner å utvikle seg og hjertet er klart for å pumpe blod. Embryoet er nå veldig sårbart i forhold til påvirkninger fra medisiner, og dersom det skjer en skade vil du sannsynligvis spontanabortere.

For 3 eller 4 uker siden møttes spermie og egg, og det er ca 2 uker siden du skulle hatt menstruasjon. Nå er det mange som føler seg kvalme, og livmoren er som en tennisball i størrelse.

HCG som kroppen produkserer gjør at man kan få fastslått graviditeteten med en graviditetsprøve. Disse fungerer ved å påvise små mengder av hormonet i urinen. En graviditetstest får du kjøpt på apoteket. Graviditetstest kan du f.eks. kjøpe på apoteket. Disse testene er nå veldig sikre, og et positivt svar er nesten 100 % sikkert. Dersom testen er negativ er du sannsynligvis ikke gravid - eller du har testet for tidlig.

Svangerskapet er en tid med raske og dramatiske forandringer, så det er ikke rart at du noen ganger føler deg overveldet av følelser. Du vokser som menneske. Mange kvinner føler at de blir mer fullstendige – mer hele – med et barn som utvikler seg inni dem. Men svangerskapstiden er også en periode med mange tilpasninger; livet vil aldri bli det samme igjen, og det kan medføre mange motstridende følelser.

_____________________

Navlestrengen dannes nå, spennende! De siste to dagene har jeg ikke følt meg noe kvalm, men det er vel vanlig at det kommer og går litt. Har hatt noe brunlig utflod også i går ettermiddag og i dag. Lurer på hva som skjer der inne...? :klø:

Syns at dette med at man blir en "fullstendig" kvinne når man får barn er DRØYT forresten.... Hva om man ikke kan få barn eller ikke vil ha barn? Selv om det å få barn er stort er det jo andre deler livet som er meningsfulle også. Hørte et intervju på radio her om dagen om en dame som var leder i forreningen "Best uten barn" for frivillige barnløse. Veldig interessant, selv om jeg ønsker meg barn selv. Syns det blir veldig feil å stemple henne som mindre "hel" eller mindre "fullstendig" pga hennes valg.

Jaja... :sjenert:

Det skal bli deilig med helg nå! Skal pusle på verandaen er planen. Hagesenteret her i nærheten hadde fått inn noen nydelige klatreplanter i går, tror jeg skal kjøpe en... Skal også plante frø i verandakassene, men jeg er litt redd for at det ikke er varmt nok enda. Har også noen frø som skulle såes inne og så plantes ut, de har kommet fint nå! Vår er herlig... :)

Ha en super fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 5 uker :danse: og ha en fin fin helg :klemmer:

her skal det også ordnes litt i hagen. Skal bli bra og få litt orden der igjen etter vinterens ødeleggelser.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

tror jeg ligger ca en uke foran deg. Har ikke tenkt meg til lege enda, kunne vel egentlig tenkt meg å bare gått til jordmor. Skal sjekke dette opp i morgen.

Tenk om vi ligge å føder sammen ale tre på julaften, det blir en koselig jul altså :fnise:

Så kjekt at du koser deg med hage, jeg er også et hagemenneske :) Men akkurat nå er det på stedet hvil, til mannen kommer hjem for å bygge terasse. Er bare stein rundt huset fåreløpig. Men skal spandere på oss ferdig plen når terassen er på plass :)

Ha en fin søndag :klem:

Endret av drømmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også plante frø i verandakassene, men jeg er litt redd for at det ikke er varmt nok enda. Har også noen frø som skulle såes inne og så plantes ut, de har kommet fint nå! Vår er herlig... :)

Ha en super fredag!

Gratulerer så utrolig mye!!Er så kjempekoselig å lese at det går bra:)

Litt tidlig med frø hvis det blir minus, men dekk de gjerne med en fiberduk om nettene, kommer selvfølgelig ann på hvor du bor i landet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Takk for besøk Ananan, Lucky, drømmer og mca!

Har ikke vært her inne så mye i det siste, men alt er vel! Må tenke på litt andre ting innimellom også. Nå er jeg jammen 7 1/2 uke på vei!! Har stort sett vært i fin form, og vi har også fortalt om graviditeten til min familie nå. De ble selvfølgelig veldig begeistret! Møter mannen sin familie om et par uker, så da får de også vite det. Ellers nyter jeg våren og hemmeligheten og litt for mye god mat for tiden! Jeg blir mye mer plutselig mett enn før nemlig, og må passe litt på posjonsstørrelsene merker jeg. :fnise:

Håper det står bra til med alle! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at alt står bra til :jepp: Koselig å fortelle det til familien da, jeg gleder meg til jeg kan gjøre det. :rødme:

Kos deg videre med hemmeligheten og god mat :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...