Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nice guys er usikre?

Hva hvis de bare er...NICE?

Jeg har og vært borti begge. Min nåværende og forlovede er en nice guy (dog han ser nok ikke sånn ut - sikkert derfor jentene faller så for han, da? haha).

Bad guys virker for meg lite sosialt intelligente og DE syns jeg virker usikre på seg selv. De må ha seg for å føle seg NOE! Tror jeg da. ;)

Legg merke til at jeg tar for meg to forskjellige typer nice guys. Innlegget handler ikke om nice guys vs bad guys. Men jeg skjønner at undertittelen er forvirrende, fordi jeg brukte den for å sette ting på spissen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er galt med "snille gutter"? Det største problemet er at dere er så forferdelig usikre. Dere er så opptatt av å bli likt og elsket, at dere gjør ting for aksept og oppmerksomhet - i stedet for bare gleden av gjøre det.

Nice guys utstråler usikkerhet. Det er et stort, rødt mål for alle rovdyrene her i verden. Eller rovkvinnene, de fæle kvinnene som ser etter en fyr de kan utnytte. Da er det ikke rart at dere snille gutter tror alle damer er jævlige!

Men de bra damene, da? Damer med selvtillit, omsorgsevne og et godt hjerte synes nice guys er for klengete, selvfornedrende og usikre.

Nice guys overdriver. De tar med roser til en kaffedate. De prøver å kjøpe hennes affeksjon med presanger og fine ting. De tror de vet hva romantikk er, men timingen er alltid feil. Enten er de for overdrevne, eller så er de så beskjedne at de later som om de er venner, mens de venter på at de skal manne seg opp til å spørre om en date.

Dere er så desperate at dere setter deres egne behov til siden, og plasserer kvinnen på en pidestal. Dere glemmer at kvinnen er et menneske. Bra damer vil ikke ha en martyr. Fæle damer vil ha en de kan utnytte, derfor elsker de nice guys.

Wow..

Der beskrev du nøyaktig en eks av meg og omtrent det jeg prøvde å forklare ham da vi slo opp.

Jeg tror ikke det sank inn, han kunne jo ikke for at han var en "nice guy" og ville ikke endre på sin væremåte. Jeg sa at da fikk han finne seg en kvinne som likte å bruke ham som dørmatte (slike han hadde hatt før), fordi kvinner flest ser faktisk ikke etter det i en fyr.

Det er greit å være ydmyk og behandle dama litt som en prinsesse, men man skal ikke legge seg flat og nærmest tvinge henne til å ta ALLE avgjørelser. Det er greit å spandere og gi gaver, men dette er ikke automatisk nøkkelen til enhver kvinnes hjerte og betyr ikke at du behandler henne "riktig". Og det mister iallefall all sin sjarm når du stadig vekk må påpeke hvor mye du har gjort for meg i sentimentale og "romantiske" ordelag.

Det var det verste bruddet i mitt liv, hvordan dumper man en fyr som bare prøver å være snill og grei? Skulle ønske jeg klarte å ordlegge meg like bra som deg, det ble til at vi snakket forbi hverandre og han forsto aldri hva han hadde gjort galt. Han hadde jo ikke gjort noe direkte galt. Han var bare for usikker og selvfornedrende (noe som bare gjør det enda verre å dumpe ham, hvordan knuser du hjertet til en med knust selvtillit fra før..?)

Uff og huff.

Aldri mer nice guys!!!

Men jeg liker snille gutter altså, bare de er stappfulle av selvtillit - på grensen til arroganse, men med et snev av selvironi :)

Gjest shewolf
Skrevet

Nice guys, bad guys, who the hell cares. Guys are stupid creatures. Let them all fade into oblivion. The world will do without them in near future. MOAHHAHA.

Skrevet
Legg merke til at jeg tar for meg to forskjellige typer nice guys. Innlegget handler ikke om nice guys vs bad guys. Men jeg skjønner at undertittelen er forvirrende, fordi jeg brukte den for å sette ting på spissen.

OK. :)

Men det minner mye om en "desperate guy" og. Den/de du beskriver.

Skrevet (endret)
Nice guys, bad guys, who the hell cares. Guys are stupid creatures. Let them all fade into oblivion. The world will do without them in near future. MOAHHAHA.

MOAHAHAHA! Yeeehheheess. And I eat you for breakfast. :popcorn:

Endret av LilleCanCan
Skrevet

Men hvorfor skulle jeg ville ha noen av disse damene som velter seg i selvtilfredshet? De virker da massivt kjedelige.

Gjest kvinnsen
Skrevet
Men hvorfor skulle jeg ville ha noen av disse damene som velter seg i selvtilfredshet? De virker da massivt kjedelige.

Alle som velter seg i massiv selvtilfredshet er kjedelige, uavhengig av hvilket kjønn de representerer.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at sarte menn ikke tåler selvtillitt hos kvinner, men heller velger å stemple alle tegn på selvtillitt hos det motsatte kjønn som "massiv selvtilfredshet" og denslags overdådig negative karakteristikker :klaske:

Skrevet
Jeg har inntrykk av at sarte menn ikke tåler selvtillitt hos kvinner, men heller velger å stemple alle tegn på selvtillitt hos det motsatte kjønn som "massiv selvtilfredshet" og denslags overdådig negative karakteristikker :klaske:

Det er jo ingen av disse innleggerne som markerer noe i nærhet av selvtillit.

Innlegg av typen - sånn må menn være for at jeg skal være interessert - tyder bare på stivnet selvhøytidelighet og selvtilfredshet, for ikke å snakke om manglende selverkjennelse.

Hvordan personlige egenskaper bør du ha for at menn skal fatte interesse for deg?

Skrevet (endret)

Innlegg av typen - sånn må menn være for at jeg skal være interessert - tyder bare på stivnet selvhøytidelighet og selvtilfredshet, for ikke å snakke om manglende selverkjennelse.

Hvordan personlige egenskaper bør du ha for at menn skal fatte interesse for deg?

Ellers bryr det meg rent lite om menn fatter interessen for meg, jeg er ikke interessert tilbake. Jeg har det godt alene, og ønsker å være alene. Gjør det meg selvtilfreds i dine øyne, so be it.

Det gjør selvfølgelig at jeg synes du har et snevert og kjedelig liv, iom at du til enhver tid må gjøre deg interessant for det andre kjønn for at livet skal være verdt å leve.

Personlig liker jeg å fylle livet mitt med mer. Gjør det meg selvtilfreds i dine øyne, so be it.

Endret av Furstina
Skrevet

Innlegget mitt var ikke laget for å servere noen liste over "sånn og sånn må menn være for at jeg skal være interessert" Det var laget som en forklaring til de guttene som ser på seg selv som en "nice guy" men som ikke skjønner hvorfor de bare får dårlige damer.

Det er ikke for mye forlangt, å ønske seg en gutt med selvrespekten i orden.

Skrevet (endret)

Klaging er særdeles usjarmerende, og menn som lar seg hakke på er enda mer usjarmerende.

Det er jo strengt tatt ikke verre enn at ryggløse menn ikke tåler sterke kvinner. Og at sterke kvinner ikke tåler ryggløse menn. Denne kombinasjonen gjør mannen til en tøffel og kvinnen til et rivjern. Det bringer frem det verste i begge parter. Best å la være.

Endret av Furstina
Skrevet
Klaging er særdeles usjarmerende, og menn som lar seg hakke på er enda mer usjarmerende.

Det er jo strengt tatt ikke verre enn at ryggløse menn ikke tåler sterke kvinner. Og at sterke kvinner ikke tåler ryggløse menn. Denne kombinasjonen gjør mannen til en tøffel og kvinnen til et rivjern. Det bringer frem det verste i begge parter. Best å la være.

De' e' saint, ja!

Skrevet

Tråden er ryddet.

/Furstina (mod)

Skrevet
Du ser sikkert på deg selv som en snill og flott kar. En nice guy i stedet for en bad guy. Men en bad guy er jo en sånn som alle kvinner faller for! "De vil jo faen meg ha en drittsekk og få bank" tenker du sikkert.

Noe av problemet er at de som sitter og definerer bad guys er sårede, bitre og selverklærte good guys. Og det de anser som slemt er ikke det vi vanligvis forbinder med ordet. Menn som slår, manipulerer og prøver å ødelegge selvtilliten til dama finner man like mange av blant de selvutnevnte good guys.

Mitt problem med nice guys er at de mangler ryggrad, og at dette med å være "snill" ofte er en kontrollmetode, for å bøte på egen usikkerhet. Snille gutter går feks aldri ut uten dama, har nesten ingen venner, og foretrekker å bruke lørdagskvelden på en romantisk film på tv'en. Problemet oppstår i det de forventer at dama skal like akkurat det samme, og helst ikke ha noen venner, ihvertfall ikke andre menn. Protesterer hun, blir snillheten deres trukket frem, for å manipulere. "Jammen, jeg gjør dette for deg, da bør jo du ofre det samme tilbake."

De gir en masse, både fysiske ting, og mer abstrakte, følelsesbaserte ting, som dama ofte ikke er interessert i en gang, som en slags investering for å kunne kreve det samme tilbake, eller for å bli belønnet. Og det har ingenting å gjøre med å være snill, men de liker å tro det selv.

Og så, når dama blir drittlei, og finner seg en annen fyr, som kanskje ser litt røff ut, og har både ryggrad og krever noe i forholdet, blir han definert som slem. Fordi nice guy sitter der og ser at fyren går ut med kompiser, drar på gutteturer, smiler til kassadama på rimi, tar med dama på ting som foregår utenfor leiligheten osv. Også bruker han sikkert dop og slår henne i tillegg, for han ser jo sånn ut, også bygger de seg opp en egen mytologi om hvordan kvinner "egentlig er". Og jo mere bitre og sutrete de blir, jo vanskeligere blir det å få seg dame, og dermed skaper de en slags on sirkel hvor de bekrefter sine egne teorier med å mislykkes.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Hmm..

Faen, nå sitter jeg her og lurer på om jeg er en bad guy, en nice guy, en bad nice guy eller en nice bad guy.

Tar jeg imidlertid mitt noe ørkesløse kjærlighetsliv i betraktning, så må jeg jo egentlig være den niceste nice guyen i hele verden. Jeg skjønner jo nå at noe må gjøres.

Finnes det forøvrig et bad guy-krasjkurs der ute et sted? Jeg er også villig til undergå elektrosjokkterapi, hypnose og preparatbehandling dersom dette eventuelt gir raskere resultater..

Jeg vet ikke helt hvordan jeg ikke skal få dette til å høres creepy ut, men la gå: etter å ha skumlest en god del av dine tidligere innlegg, så synes jeg du høres ut som en fantastisk reflektert og flott kar. Hadde datet deg, jeg :)

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Skrevet
Hmm..

Faen, nå sitter jeg her og lurer på om jeg er en bad guy, en nice guy, en bad nice guy eller en nice bad guy.

Tar jeg imidlertid mitt noe ørkesløse kjærlighetsliv i betraktning, så må jeg jo egentlig være den niceste nice guyen i hele verden. Jeg skjønner jo nå at noe må gjøres.

Finnes det forøvrig et bad guy-krasjkurs der ute et sted? Jeg er også villig til undergå elektrosjokkterapi, hypnose og preparatbehandling dersom dette eventuelt gir raskere resultater..

Ut i fra definisjonene i tråden så er det nok ikke noen tvil om at jeg også er en skikkelig nice guy. Kanskje vi kan hjelpe hverandre? Vi kan jo for eksempel administrere elektrosjokk på hverandre. Fritt for å ikke begynne! Vurderer ellers å bruke øyelapp. Øyelapp formelig oser av bad guy.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...