Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du har nok opplevd forhold etter forhold med forferdelige kvinner. Ingen av dem har respektert deg, selv om du har behandlet disse kvinnene som prinsesser. Eller kanskje ingen kvinner vil ha deg som kjæreste, uansett hvor bra du oppfører deg. Hvem tror du er fellesnevneren i disse tilfellene? Jo, deg selv!

Du ser sikkert på deg selv som en snill og flott kar. En nice guy i stedet for en bad guy. Men en bad guy er jo en sånn som alle kvinner faller for! "De vil jo faen meg ha en drittsekk og få bank" tenker du sikkert.

Hva er galt med "snille gutter"? Det største problemet er at dere er så forferdelig usikre. Dere er så opptatt av å bli likt og elsket, at dere gjør ting for aksept og oppmerksomhet - i stedet for bare gleden av gjøre det.

Nice guys utstråler usikkerhet. Det er et stort, rødt mål for alle rovdyrene her i verden. Eller rovkvinnene, de fæle kvinnene som ser etter en fyr de kan utnytte. Da er det ikke rart at dere snille gutter tror alle damer er jævlige!

Men de bra damene, da? Damer med selvtillit, omsorgsevne og et godt hjerte synes nice guys er for klengete, selvfornedrende og usikre.

Nice guys overdriver. De tar med roser til en kaffedate. De prøver å kjøpe hennes affeksjon med presanger og fine ting. De tror de vet hva romantikk er, men timingen er alltid feil. Enten er de for overdrevne, eller så er de så beskjedne at de later som om de er venner, mens de venter på at de skal manne seg opp til å spørre om en date.

Dere er så desperate at dere setter deres egne behov til siden, og plasserer kvinnen på en pidestal. Dere glemmer at kvinnen er et menneske. Bra damer vil ikke ha en martyr. Fæle damer vil ha en de kan utnytte, derfor elsker de nice guys.

En annen feil "snille gutter" gjør, er å gå etter kvinner med nevroser og personlighetsforstyrrelser. Det er fordi nice guys ser på seg selv som hjelpere. De tror at hvis han hjelper en slik kvinne, vil det gjøre han til en bedre og mer elskverdig person, og at en sånn dame vil elske han enda mer, for hans hengivenhet og ofring av egne behov.

Så sitter du sikkert her og lurer da, hva i all verden du skal gjøre for å finne de bra kvinnene. Svaret er: du trenger ikke være en arrogant jævel med oppblåst ego. Men du trenger å ha selvrespekt. Du må vite hva du vil ha ut av livet, og gå etter det. Bare da vil du være attraktiv for en kvinne som du kan ha et langtvarig forhold med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nice guys utstråler usikkerhet....

HAHAHA :D :D

Spørs vel litt hvordan man definerer usikkerhet skulle en tru.

Nå kan det jo hende vi har forskjellig syn på hva en god/bad guy er, men slik du skriver det her virker det som den eneste forskjellen selvrespekt.

Fint om du kan fortelle meg hva du mener forskjellen på disse to skapningene er:D

Skrevet

Jeg er en sarkastisk, sur drittsekk som heller ikke er kjekk. Det blir det heller ikke mye mus av :fy_fy:

Skrevet
Nice guys utstråler usikkerhet....

HAHAHA :D :D

Spørs vel litt hvordan man definerer usikkerhet skulle en tru.

Nå kan det jo hende vi har forskjellig syn på hva en god/bad guy er, men slik du skriver det her virker det som den eneste forskjellen selvrespekt.

Fint om du kan fortelle meg hva du mener forskjellen på disse to skapningene er:D

Du har misforstått innlegget. Forskjellen mellom en nice guy og en bad guy er ikke selvrespekten. Men forskjellen mellom en nice guy som kvinner vil ha, og en nice guy som kvinner ikke vil ha, er selvrespekten. Les innlegget en gang til.

Skrevet
Du har misforstått innlegget. Forskjellen mellom en nice guy og en bad guy er ikke selvrespekten. Men forskjellen mellom en nice guy som kvinner vil ha, og en nice guy som kvinner ikke vil ha, er selvrespekten. Les innlegget en gang til.

Leste innleget en gang til og blev ei klokare:D

Men det latar jo til at ditt poeng er at det blir ikke noe dame på niceguys.

Du skriver jo strengt tatt; Hvorfor kvinner ikke velger nice guys.

I beg to differ.

Gjest antigartner
Skrevet

Er dame, og skulle vel dermed ikke besvart denne tråden siden den er myntet på menn, men jeg gjør det likevel.

Oppegående damer vil gjerne ha nice guys med selvtillit og selvrespekt, men ingen vil ha desperate menn. Menn vil stort sett ikke ha usikre og desperate damer heller, så på det området er vi vel ikke så ulike?

Skrevet
Leste innleget en gang til og blev ei klokare:D

Men det latar jo til at ditt poeng er at det blir ikke noe dame på niceguys.

Du skriver jo strengt tatt; Hvorfor kvinner ikke velger nice guys.

I beg to differ.

Å skrive "hvorfor kvinner ikke velger nice guys" var for å sette det på spissen. Det blir for kronglete å skrive "hvorfor kvinner ikke velger nice guys, fordi menn som omtaler seg som nice guys ofte er usikre, mens ekte nice guys har selvrespekten i orden"

Det opprinnelige innlegget er skrevet til de gutta på forumet som omtaler damer som overflatiske og egoistiske. De ser på seg selv som nice guys, men de skjønner ikke hvorfor de bare får dårlige damer. Når de tiltrekker seg dårlige damer, så tror de alle damer er likedan.

Skrevet
Å skrive "hvorfor kvinner ikke velger nice guys" var for å sette det på spissen. Det blir for kronglete å skrive "hvorfor kvinner ikke velger nice guys, fordi menn som omtaler seg som nice guys ofte er usikre, mens ekte nice guys har selvrespekten i orden"

Det opprinnelige innlegget er skrevet til de gutta på forumet som omtaler damer som overflatiske og egoistiske. De ser på seg selv som nice guys, men de skjønner ikke hvorfor de bare får dårlige damer. Når de tiltrekker seg dårlige damer, så tror de alle damer er likedan.

OK da er jeg med :)

Tror vel litt av frustrasjonen til noen av gutta går på at damer litt ofte ikke ser selvrespekten/selvtilliten deres, for den overskygges veldig fort av gutta med for mye av det gode, og de er faktisk skjeldent "niceguys".

Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

Bad guys er jo SÅ mye mer spennende enn nice guys!!!

Men jeg er sammen med en av de sistnevnte da. Men han var vel ganske bad guy før han møtte meg når jeg tenker på det...

Endret av LanaLane
Skrevet
Bad guys er jo SÅ mye mer spennende enn nice guys!!!

Men jeg er sammen med en av de sistnevnte da. Men han var vel ganske bad guy før han møtte meg når jeg tenker på det...

Hva legger du i ordet bad guy? For meg er en bad guy en som slår og manipulerer.

Mannen min kunne godt bli betegnet som en bad guy ved første øyekast. Han har utseende som en russisk mafiaboss, men er det snilleste og mest godhjertede mennesket jeg vet om.

Skrevet

Kan bekrefte dette. Blir mye mer mus etter at jeg la om stilen...

Gjest kynisk niceguy
Skrevet

TS har misforstått...

En bad guy er en som konstant driver og rakker ned på dama si og/eller ikke er til å stole på, verken som trofast partner eller på andre områder i forholdet. Det er denne usikkerheten på hvor man har typen sin som gjør de så tiltrekkende, antar jeg. En bad guy er en som man må jobbe for å "få", men som man aldri får.

På den andre siden er en nice guy det helt motsatte. Han er seriøs, vet hva han vil ha og er villig til å satse på forholdet. Han er trofast, til å stole på, og du vet alltid hvor du har han. Dette er selvsagt dødskjedelig for et kvinnfolk som bare er ute etter fart og spenning i hverdagen. Jentunger, med andre ord. Og det er mange av de.

Det har ikke noe med å være selvsikker eller desperat å gjøre. Du har misforstått totalt. Om du har forstått det jeg nettopp skrev, kan du sikkert også forstå hvor forbanna irriterende det er å miste jentene gang på gang til disse "mystiske" drittungene som ikke kommer seg noen vei i livet. De kan ha mange gode kvaliteter de også, men fellestrekket for de alle er at de ikke ofrer DEG en eneste tanke, samme hva du gjør. Men jentene fortsetter å kjempe, kjempe, kjempe. Til slutt blir de dumpet, og finner seg en nice guy som er "alt de vil ha", men faller nesten alltid tilbake til jakten på spenningen, og forholdet går skeis.

Skrevet
På den andre siden er en nice guy det helt motsatte. Han er seriøs, vet hva han vil ha og er villig til å satse på forholdet. Han er trofast, til å stole på, og du vet alltid hvor du har han. Dette er selvsagt dødskjedelig for et kvinnfolk som bare er ute etter fart og spenning i hverdagen. Jentunger, med andre ord. Og det er mange av de.

Jentunger er jentunger. Det er ikke de jeg omtaler som bra damer i innlegget mitt.

Om du har forstått det jeg nettopp skrev, kan du sikkert også forstå hvor forbanna irriterende det er å miste jentene gang på gang til disse "mystiske" drittungene som ikke kommer seg noen vei i livet. De kan ha mange gode kvaliteter de også, men fellestrekket for de alle er at de ikke ofrer DEG en eneste tanke, samme hva du gjør. Men jentene fortsetter å kjempe, kjempe, kjempe. Til slutt blir de dumpet, og finner seg en nice guy som er "alt de vil ha", men faller nesten alltid tilbake til jakten på spenningen, og forholdet går skeis.

Hvis du mister jenter gang på gang, hva tror du det er ved deg som frastøter dem? Kanskje du tiltrekker deg en spesiell jentetype?

Skrevet
Jentunger er jentunger. Det er ikke de jeg omtaler som bra damer i innlegget mitt.

Hvis du mister jenter gang på gang, hva tror du det er ved deg som frastøter dem? Kanskje du tiltrekker deg en spesiell jentetype?

Men dette er godt _voksne_ jentunger, ikke faktiske jentunger. Hvor bra de er får man vel vurdere selv... Og de viser sjeldent sitt ekte ansikt før man har kommet månedsvis inn i forholdet med dem.

Når det kommer til disse jentene, er det vel nettopp stødigheten min de ikke likte. Jeg er en nice guy, en "safe bet" - det de sier de vil ha, det de sier de trenger, men selvsagt ikke det de faller for. Men jeg er ingen kjedelig fyr, langt ifra. Jeg er lidenskapelig, eventyrlysten, har satt meg mål som jeg prøver å nå, har humor, osv. Min eneste SVAKHET er at jeg IKKE driver og leker rundt med følelsene til de jeg er sammen med (!), og du skulle bare visst hvor mange som ikke TÅLER å være i et seriøst, sikkert forhold, hvor man ikke trenger å være usikker hver eneste gang typen ikke svarer på en sms, for å ta et eksempel.

Om det ikke er noe å kjempe for faller interessen vekk som dugg for sola. Med disse jentene altså. Det er mange gode, mentalt modne, ekte jenter der ute også, det er bare så skremmende mange som ønsker å leve i såpe-serie-forhold.

Skrevet
Det er mange gode, mentalt modne, ekte jenter der ute også, det er bare så skremmende mange som ønsker å leve i såpe-serie-forhold.

Helt enig med deg! Så hva erre du klager etter? :)

Skrevet
Helt enig med deg! Så hva erre du klager etter? :)

Jeg klager ikke, jeg bare utfordrer din definisjon av nice guys og bad guys. ;)

En mann som ut av sin usikkerhet prøver å kjøpe seg venner og kjærlighet gjennom gaver og tjenester kan sikkert ofte være en typisk nice guy, men med det kan man ikke si at dette er en mal som stemmer for alle nice guys. Mange snille gutter er veldig selvsikre og har gode sosiale antenner, men det de taper på er den tryggheten de utstråler ved å være snille gutter, som oppfattes som lite truende av partneren og derfor gjerne litt kjedelig.

Om du følger med på TV-serien Lost, vil jeg mene at Jack og Sawyer er gode eksempler på snille og slemme gutter, og Kate er et klassisk eksempel på en jente som gir uttrykk for å ville ha trygghet og stabilitet, men som mye lettere faller for mystikken og usikkerheten rundt bad guys.

Skrevet (endret)
Men dette er godt _voksne_ jentunger, ikke faktiske jentunger. Hvor bra de er får man vel vurdere selv... Og de viser sjeldent sitt ekte ansikt før man har kommet månedsvis inn i forholdet med dem.

Når det kommer til disse jentene, er det vel nettopp stødigheten min de ikke likte. Jeg er en nice guy, en "safe bet" - det de sier de vil ha, det de sier de trenger, men selvsagt ikke det de faller for. Men jeg er ingen kjedelig fyr, langt ifra. Jeg er lidenskapelig, eventyrlysten, har satt meg mål som jeg prøver å nå, har humor, osv. Min eneste SVAKHET er at jeg IKKE driver og leker rundt med følelsene til de jeg er sammen med (!), og du skulle bare visst hvor mange som ikke TÅLER å være i et seriøst, sikkert forhold, hvor man ikke trenger å være usikker hver eneste gang typen ikke svarer på en sms, for å ta et eksempel.

Om det ikke er noe å kjempe for faller interessen vekk som dugg for sola. Med disse jentene altså. Det er mange gode, mentalt modne, ekte jenter der ute også, det er bare så skremmende mange som ønsker å leve i såpe-serie-forhold.

Svakheten din er at du tror at du bare har en svakhet. Safe bet er kjedelig. Ergo, per min definisjon, er du kjedelig. Livet er for kort til å leve innenfor safe zone hele tiden. Du synes sikkert jeg er en jenteunge som liker livet sånn. Men nice guys har stort sett mindre behov for å være sosial og aktiv. Sofaen og datamaskinen, og en plysjbamse med hjerter på er jo så mye bedre.. Sånne jeg kaller guttunger. Så vi bruker samme språk, selv om vi sannsynligvis ikke tåler trynet på hverandre :ler:

Enig med deg fisk :)

btw: Jack i LOST er en klagekjerring som hører hjemme i syklubben på Otta. Syter og syter. Nesten som Michael som skriker "WALT!" gjennom en halv sesong. B-O-R-I-N-G!

Edit:

Dessuten, det er bad guys som er forutsigbare; "what you see is what you get". Nice guys kan gå fra å være klippen i livet ens til takras.

Endret av stjernekyss
Skrevet

En ting til; jeg har hatt både nice guys og bad guys. Jeg synes begge deler er like kjedelig. Nice guys blir kjedelig fordi det ikke skjer noenting, livet står stille. Bad guys blir kjedelig fordi det skjer for mye dritt til at man kan leve livet, så livet står stille.

Når jeg er ferdig med å være lykkelig på egenhånd, skal jeg ha en eventyrer med initiativ, egne ambisjoner og mål, med godt sosialt nettverk, som står på egne ben, og lever livet til det fulle slik han ønsker at det skal være, ikke bare sitter og fantaserer om hvordan livet skal være.

Men det er lenge til :)

Skrevet (endret)

Nice guys er usikre?

Hva hvis de bare er...NICE?

Jeg har og vært borti begge. Min nåværende og forlovede er en nice guy (dog han ser nok ikke sånn ut - sikkert derfor jentene faller så for han, da? haha).

Bad guys virker for meg lite sosialt intelligente og DE syns jeg virker usikre på seg selv. De må ha seg for å føle seg NOE! Tror jeg da. ;)

Endret av LilleCanCan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...