Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere hjemme?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Må bare spørre her jeg. Er det bare meg som har et avslappet forhold til vasking? støvsuger når det trenges og vasker gulv en gang i måneden og selvfølgelig når det søles og det kommer flekker.

Både jeg og samboer jobber 100%, og har ei tulle på et år. Overskudd er det ikke så mye av.Føler at jeg tar i tak hele tiden med rydding av leker, klær og annet rot. kjøkken tas ofte...

Allikevel er det et snev av dårlig samvittighet nå jeg hører venninnen min som har en jevntgammel barn( som ikke har jobb.....) fortelle at hun støvsuger iallefall annenhverdag og vasker minst en gang i uka.

Åssen ligger det det ann hos dere?

Vi støvsuger nå bare når det trengs vi også, men bare vask en gang i måneden? ...... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men ikke alt støv forsvinner med støvsugeren, når man vasker er det alltid med litt da også men det er vel bedre enn å ikke vaske i det hele tatt men så var det jo noen som gjorde det ganske sjeldent da.

Det er faktisk frarådet å vaske med vann ofte, fordi det ikke er bra for innemiljøet. Man skal gå over med støvsuger eller tørrmopp, og bare vaske med vann når gulvet er skittent. Du kan lese mer på astma og allergiforbundets sider.

Å vaske gulv med vann dobler bakteriefloraen. I tillegg bindes støv og skitt til gulvet. Et annet problem er fukt, noe som ikke er bra for inneklimaet.

Og rengjøringsmidler er virkelig ikke bra for luftveisplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...