Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere hjemme?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Må bare spørre her jeg. Er det bare meg som har et avslappet forhold til vasking? støvsuger når det trenges og vasker gulv en gang i måneden og selvfølgelig når det søles og det kommer flekker.

Både jeg og samboer jobber 100%, og har ei tulle på et år. Overskudd er det ikke så mye av.Føler at jeg tar i tak hele tiden med rydding av leker, klær og annet rot. kjøkken tas ofte...

Allikevel er det et snev av dårlig samvittighet nå jeg hører venninnen min som har en jevntgammel barn( som ikke har jobb.....) fortelle at hun støvsuger iallefall annenhverdag og vasker minst en gang i uka.

Åssen ligger det det ann hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,begge jobber 100% og mere til,ingen barn.Vasker bad,soverom,stue og kjøkken en gang i uka.Ellers støvsuger,vasker over do og vask flere ganger i uka.ja,ganske nøye kan du si men orker ikke rot eller støv/skitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patti Labella
Heisann!!

Må bare spørre her jeg. Er det bare meg som har et avslappet forhold til vasking? støvsuger når det trenges og vasker gulv en gang i måneden og selvfølgelig når det søles og det kommer flekker.

Både jeg og samboer jobber 100%, og har ei tulle på et år. Overskudd er det ikke så mye av.Føler at jeg tar i tak hele tiden med rydding av leker, klær og annet rot. kjøkken tas ofte...

Allikevel er det et snev av dårlig samvittighet nå jeg hører venninnen min som har en jevntgammel barn( som ikke har jobb.....) fortelle at hun støvsuger iallefall annenhverdag og vasker minst en gang i uka.

Åssen ligger det det ann hos dere?

Vi har det som dere. Mitt motto er: bedre med litt rot/støv her og der enn et rent helvete.

Endret av Patti Labella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Hos oss blir det støvsuget, tørket støv og vasket skikkelig en gang i uka. I tillegg støvsuger jeg minst en eller to ganger ekstra, og da vasker jeg gjerne bade- og kjøkkengulv, samt i entre og gang.

Vi har to hunder og da blir det ekstra støvete nede i første etasje, hvor de får lov til å være. Tre gutter genererer også en del skitt.

Bad vasker jeg lett over hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvvask og badet skikkelig en gang i uka. Ellers litt hver dag. Støvsuger 1-2 ganger i uka. Med dyr og unger blir det fort skitt, og det orker jeg ikke å leve med.

Endret av mmmSjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii

Vi er bare to voksne, så det blir ikke så fort skittent. Støvsuger, tørker støv og går lett over gulvene annenhver uke (gulvene bør ikke vaskes så mye, gamle tregulv), innimellom oftere. Ser det litt an. Badet vaskes grundig annenhver uke; servant, toalett og badekar går vi over langt oftere.

Jeg skulle gjerne hatt hyppigere vasking, dette er et kompromiss mellom meg og samboeren. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor alene, og har verken unger eller kjæledyr, så da blir det ikke så fort skittent. Jeg støvsuger annenhver uke, litt etter behov. I yttergangen størsuger jeg hver uke, siden det blir en del sand der. Kjøkkengulvet blir vasket ca annenhver uke, og i gangen og på badet vasker jeg hver uke. Stuegulvet og gulvet på soverommet vasker jeg max 1 gang i måneden. Det blir ikke skittent, og anbefalingene fra parkettfolka var at parkett egentlig bare skal vaskes med vann et par-tre ganger i året.

Jeg tørker støv og vasker av speil og vask på badet tre ganger i uken, omtrent, siden det støver sånn av håndklærne. Og så tar jeg jo ting ved behov, om jeg har sølt, eller om jeg vil det skal være ekstra fint om jeg får besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to voksne her, hvor begge jobber 100%. Er ganske avslappet med vasking og rydding. Har ingen rutiner på det egentlig. Vi tar det når det trengs eller før besøk;)

Driver og smårydder stue og kjøkken hver dag, og vasker av kjøkkenbenken og sånn. Men vasking av bad og gulv skjer nok ikke mer enn 1 gang i mnd. Støvsuging ca 2 ganger i mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vaskehjelp som vasker over alle gulv, toalett, servanter, tørker støv mm. 1 gang i uka. Jeg vasker selv lett over kjøkken benker, komfyr osv. hver dag. Det hender også at jeg vasker toalett og servanter. Støvsuger også ved behov.

Parketten har blitt blass av all vaskingen, men heller det enn å føle at det er skittent hjemme. Vi har en liten hund, katt og barn og det blir veldig fort støvete og flekkete. Nytter ikke å bare støvsuge.

Jeg jobber 100% og pendler og sambo er ikke glad i å vaske, så derfor har vi vaskehjelp. Hjelper på husfreden. Jeg greier ikke slappe av hvis jeg har det rotete og møkkete rundt meg. Sambo har et mer avslappet forhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei.

her er vi kun to. meg og min sønn på tre. støvsuging blir det ett par ganger i uken. blir så fort skittent med små hehe. gulvvasken tar jeg en gang i månden, eller når vi søler etc. bad ol blir vasket to ganger i uken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Her er det kun meg. Gulvene blir vel så og si aldri vasket. Jeg vasket det i dag, men det var fordi det var en del synlige flekker igjen etter en fest jeg hadde før jul. Eller står tørrmoppen alltid framme så jeg feier over gulvet en gang i bland om det er bøss på gulvet. Jeg er veldig slapp når det gjelder vasking egentlig, men synes det er greit. Skulle bare ønske jeg var litt flinkere til å holde det ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler inn husarbeidet slik at litt gjøres hver dag

Man: Tørrmoppe gulv og tørke støv

Tir: Vaske badet

Ons: Tørrmoppe gulv og tørke støv

Tor: Vinduer/skap etc. etter behov

Fre: Tørrmoppe gulv og tørke støv

Den 1. og den 15. hver mnd: Skifte på seng

12. hver mnd: Støvsuge sofa og teppegulv på soverommet

Gulvene vaskes med vann max 3 ganger i året, flekker tar jeg med klut etter som de dukker opp

Shiner bad og kjøkken daglig - Liker at det er strøkent her til enhver tid, jeg synes rot og skitt stjeler energi. Heldig vis er vi to voksne som bor i en lettstelt leilighet, så jeg bruker max en time på husarbeid daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss er det noe av det samme som ts, det blir skikkelig rengjordt ca en gang i mnd. Ellers støvsuger vi over 1 gang i uka, og river med sånn "latmannsmetoder".

Altså vi vasker over verstingstedene som vasken på badet og hvis doen ikke er hvis blir det rengjordt med en gang (:P) og holder det ryddig. Så blir det levelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg deler inn husarbeidet slik at litt gjøres hver dag

Man: Tørrmoppe gulv og tørke støv

Tir: Vaske badet

Ons: Tørrmoppe gulv og tørke støv

Tor: Vinduer/skap etc. etter behov

Fre: Tørrmoppe gulv og tørke støv

Den 1. og den 15. hver mnd: Skifte på seng

12. hver mnd: Støvsuge sofa og teppegulv på soverommet

Gulvene vaskes med vann max 3 ganger i året, flekker tar jeg med klut etter som de dukker opp

Shiner bad og kjøkken daglig - Liker at det er strøkent her til enhver tid, jeg synes rot og skitt stjeler energi. Heldig vis er vi to voksne som bor i en lettstelt leilighet, så jeg bruker max en time på husarbeid daglig.

Skikkelig militær stil jo. Jeg er imponert over mennesker som har den energien og selvdisplinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Må bare spørre her jeg. Er det bare meg som har et avslappet forhold til vasking? støvsuger når det trenges og vasker gulv en gang i måneden og selvfølgelig når det søles og det kommer flekker.

Både jeg og samboer jobber 100%, og har ei tulle på et år. Overskudd er det ikke så mye av.Føler at jeg tar i tak hele tiden med rydding av leker, klær og annet rot. kjøkken tas ofte...

Allikevel er det et snev av dårlig samvittighet nå jeg hører venninnen min som har en jevntgammel barn( som ikke har jobb.....) fortelle at hun støvsuger iallefall annenhverdag og vasker minst en gang i uka.

Åssen ligger det det ann hos dere?

En gang i uken. Har en mopp stående, så den er den nye typen, så jeg drar over kjøkkengulv,badog gang eller også. Shuner alltid opp kjøken før jeg legger meg,orker ikke stå pp til rot, når jeg skal ha en tolig frokost. bad-toalett blir tørket av hver dag. Blir mere enkelt syns jeg på denne måten. slipper og ha mye på en gang. Srngetly henher jeg ut og lufter og rer opp før jobb.

Ja vi jobber full tid og mer enn det begge to. har hund som skal tå tur også, og en del andre aktiviteter.

tror det handler mest om rutine.

Så vasker vi ned huset etter fyringssesongen er over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skikkelig militær stil jo. Jeg er imponert over mennesker som har den energien og selvdisplinen.

Det ser mer disiplinert ut enn det er, for det sklir ofte ut, ;) - men jeg tar det alltid igjen. Nå skal det sies at det tar max. 10 min å moppe våre 55 kvm med parkettgulv, så det kan i grunn gjøres i løpet av en drøy reklamepause.

For meg er det greit å dele det inn etter ukedag/dato for da har jeg alltid full kontroll over hva som ble gjort når, og slipper skippertak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også bare meg. Jeg prøver å vaske annenhver uke. Støvsuger ved behov om det ser skittent ut. Spesielt hvis jeg får besøk. Greit at det ikke ligger støv rundt omkring overalt. Badet kan hende jeg vasker hver uke. Spørs hva jeg orker. Jeg har søndag som en vanlig vaskedag hvis jeg ikke har vært ute på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørker støv og vasker/støvsuger gulv i stue og kjøkken hver Tirsdag. Tørker støv og støvsuger/vasker gulv på soverom og kontor hver Onsdag. Vasker bad og badegulv hver Torsdag. Rydder hele uka ettersom det trengs. Vi er to voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og 3 barn i skolealder, og jeg støvsuger annenhver/tredjehver dag. Vasking skjer ved behov...ca annenhver måned. Og det er slett ikke skittent her. Faktisk ikke mer skittent, enn at ingen jeg har nevnt dette for har trodd meg når jeg forteller hvor sjelden jeg vasker.

Eventuelle flekker tas med en klut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...