Kirin Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #901 Skrevet 9. juni 2009 Så kjekt med en oppdatering igjen! Får vi se et magebilde snart eller? Hmm, kanskje det? Må få tatt et i så fall... Lenge sidan eg var innom her. 17 veker! Dævven, kor det går unna! :dåne: Får eg forresten lov å tippa kjønn. Eg har ein følelse for her, sjø. Tippeliste ja, det må man vel ha? Du er den første som har tippet tror jeg. Lager liste så snart noen flere vil gjette. Så herlig :rødme: Har du begynt å kjenne det eller? Ja, har kjent det ganske lenge nå, fra ca. uke 13, men var lenge usikker på om det var babyen jeg kjente. Nå er jeg helt sikker. Kjenner den akkurat nå faktisk.
Lucky? Skrevet 9. juni 2009 #902 Skrevet 9. juni 2009 Ja, har kjent det ganske lenge nå, fra ca. uke 13, men var lenge usikker på om det var babyen jeg kjente. Nå er jeg helt sikker. Kjenner den akkurat nå faktisk. Så herlig :rødme:
Kirin Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #904 Skrevet 11. juni 2009 (endret) Tippeliste: dreia Viktoria85 Miso Happy Feet Lucky? Svipa Litt av en liste, med to stykker på. Hvis flere vil tippe bør det vel skje innen tirsdag 16. juni, da er det UL og vi håper på å få vite kjønnet. Edit: Nå ble det litt flere. Endret 12. juni 2009 av Kirin
Gjest Miso Skrevet 11. juni 2009 #905 Skrevet 11. juni 2009 jeg vil å tippe jeg tipper....hmmm...... *tenketenke* jeg tipper at det kommer en liten
Happy Feet Skrevet 11. juni 2009 #906 Skrevet 11. juni 2009 Ja, har kjent det ganske lenge nå, fra ca. uke 13, men var lenge usikker på om det var babyen jeg kjente. Nå er jeg helt sikker. Kjenner den akkurat nå faktisk. Åh, så utrolig koselig. :rødme: Jeg vil også være med på tippingen og tipper gutt.
Viktoria85 Skrevet 11. juni 2009 #907 Skrevet 11. juni 2009 Tippeliste: dreia Viktoria85 Miso Happy Feet Litt av en liste, med to stykker på. Hvis flere vil tippe bør det vel skje innen tirsdag 16. juni, da er det UL og vi håper på å få vite kjønnet. Edit: Nå ble det litt flere. Hmm, da ble jeg jammen helt alene om å tippe jente, men jeg holde på avgjørelsen min hehe
Lucky? Skrevet 11. juni 2009 #908 Skrevet 11. juni 2009 Jeg tipper.... Håper dere får vite kjønnet på tirsdag da
Synne-Marie Skrevet 12. juni 2009 #909 Skrevet 12. juni 2009 Jeg tror gutt Masse lykke til på tirsdag
pusilus Skrevet 12. juni 2009 #910 Skrevet 12. juni 2009 17 uker :dåne: Du ble jo i allefall akkurat gravid :klø: Tipper jeg. god helg
Kirin Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #911 Skrevet 13. juni 2009 (endret) Tippelista: dreia Viktoria85 Miso Happy Feet Lucky? Svipa pusilus Klematis Endret 13. juni 2009 av Kirin
Kirin Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #912 Skrevet 13. juni 2009 Puh! Da var tredje og siste dag med gulvrens/skrubbing og sliping av merker og flekker overstått! En skikkelig møkkajobb, og virkelig gøy å bruke lørdagskvelden til. I morgen skal gulvet oljes. Er virkelig støl nå, kjenner at det er lenge siden jeg har drevet med slikt... Sitter her mutters alene i en tom stue - bare bordet jeg sitter ved og stolen min som er igjen. Snoppen er ute med gamlegjengen, og Voffe er på feriekoloni på hytta med mine foreldre. Hund og gulvoljing er nemlig en dårlig kombinasjon. Poteavtrykk i oljen er vel mer nostalgisk enn pent. Har fått klær jeg har bestilt fra laRedoute i dag. Har bare prøvd to plagg foreløpig, en skjorte og en hippieaktig kjole. Begge er kjempefine og jeg er veldig fornøyd, men de kunne ikke vært noe mindre, passer akkurat. Kjolen har vel plass til magen noen få uker til tipper jeg, så jeg får bruke den flittig nå i juni og juli. Skal prøve resten av klærne i morgen tenker jeg, det er to skjørt og en enkel hverdagskjole. Nå skal jeg se litt House eller kanskje en film tror jeg, og så håper jeg at jeg blir tidlig trøtt så jeg får utnyttet morgendagen og blir ferdig med det hersens gulvet da. 18 uker om en time gitt! Grugleder meg til UL, nå er det bare tre dager til! Gleder meg mest så klart. Bønna romsterer i magen i dette øyeblikk, blir så artig å få ta en nærmere titt. :rødme:
Kirin Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #913 Skrevet 13. juni 2009 House er egentlig ganske kjedelig, fatter ikke at jeg gidder å se på det... 18 uker. Fra min-mave.dk: Dit barn er i starten af ugen ca. 14 cm langt (målt fra hoved til hale) og kunne man strække barnets ben ud ville det ca. måle 20 cm (målt fra hæl til hoved) Dit barn vil i løbet af denne uge vokse yderligere ca. 1-2 cm. Dit barn vejer i starten af denne uge ca. 220 gram. Din søn eller datters fod er nu ca. 2,5 cm lang. Hovedets diameter måles fra øre til øre, forkortet til BPD. I starten af ugen ligger målet på ca. 3,9 cm. Omkredsen på dit barns mave - forkortet til AC - måles i starten af ugen til ca. 13,3 cm. Dit barns lårben har nu en størrelse på ca. 2,5 cm. Dit barn udvikler sig Indre organer mm : Kirtlerne i barnets hud udskiller nu en fedtet, tyk, hvid sustans kaldet fosterfedt eller vernix caceosa. Fosterfedtet virker vandafvisende og bekytter barnet mod at blive opløst i forstervandet. Du kender sikkert allerede hvordan din hud - men måske især dine hænder og fødder - reagerer når du har tilbragt lang tid i vand. Dit barn danner nu mavesaft, som hjælper til med at absorbere fostervandet og give det videre til barnets nyrer hvor det bliver filtreret og derefter udskilt til fostervandet igen. Nervetrådene bliver nu omsluttet af en fedtholdig sustans kaldet myelin. Myelinskeder isolerer nerverne og sørger for at informationerne fra hjernen bliver udvekslet hurtigt og direkte. Disse informationer er nødvendige for at barnet kan lave nogle stabile og målrettede bevægelser. Nyfødte som ikke rigtig kan koordinere deres bevægelser - det ser ofte hos for tidligt fødte - har som regel ikke nok myelin. Tenk at føttene er 2,5 cm lange! Wow! Og 20 cm utstrakt - det begynner jammen å bli størrelse å snakke om nå. Kan ikke begripe at jeg allerede er 18 uker og snart skal på ordinær UL. Tiden har virkelig flydd de siste ukene. :dåne:
Klematis Skrevet 13. juni 2009 #914 Skrevet 13. juni 2009 litt for 18 uker og at vi snart skal på UL! Jeg vil også tippe! Jeg tipper en
Kirin Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #915 Skrevet 13. juni 2009 litt for 18 uker og at vi snart skal på UL! Jeg vil også tippe! Jeg tipper en Ja! :hoppe: Tenk det du! Tipping er notert!
Redbird Skrevet 13. juni 2009 #916 Skrevet 13. juni 2009 Sender over MASSE !! Har nå lest igjennom dagboka di fra start til en stund etter at du testet positivt! :rødme: Makter ikke å lese igjennom resten frem til idag, her trrøøøøøøttt, så må nok køye! Er tester selv i PP1 og går nå bare å venter på TR...ikke IKM...TR...har ALLE mulige tegn på at hun kommer nå... Ble sååå rørt da du testet positivt! :rødme: Utrolig gøy da, og så i PP3! Mosomt at det ble klaff etter at du begynte på Vitex da! Boksen står og venter på meg også nå. Håper alt står bra til med deg!
dreia Skrevet 14. juni 2009 #917 Skrevet 14. juni 2009 Lykke til på UL! Så artig å sjå den lille krabaten i magen igjen. :rødme: *vente spent på rapport*
Kirin Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #918 Skrevet 14. juni 2009 Splitte mine bramseil! Nå kjente jeg spark utenpå!!! :rødme:
Kirin Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #919 Skrevet 14. juni 2009 Sender over MASSE !! Har nå lest igjennom dagboka di fra start til en stund etter at du testet positivt! :rødme: Makter ikke å lese igjennom resten frem til idag, her trrøøøøøøttt, så må nok køye! Er tester selv i PP1 og går nå bare å venter på TR...ikke IKM...TR...har ALLE mulige tegn på at hun kommer nå... Ble sååå rørt da du testet positivt! :rødme: Utrolig gøy da, og så i PP3! Mosomt at det ble klaff etter at du begynte på Vitex da! Boksen står og venter på meg også nå. Håper alt står bra til med deg! Har du virkelig lest så mye! Takk for kjempekoselig innlegg i alle fall! Og masse lykke til med prøvingen! Vitexen er fin ja. Lykke til på UL! Så artig å sjå den lille krabaten i magen igjen. :rødme: *vente spent på rapport* Takk takk, skal nok rapportere, men det er ikke før tirsdag altså.
Kirin Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #920 Skrevet 16. juni 2009 Da har vi vært på UL! Jordmoren var veldig hyggelig og alt er akkurat som det skal være med både indre organer, lepper og armer og ben. Veksten er det heller ikke noe å si på, og jeg ble satt frem fire dager, og er altså 18+6 i dag. Det var en super opplevelse, kjempegøy å se så masse liv og sprell, gaping, smatting og veiving med armene. Snoppen hadde sitt livs opplevelse tror jeg, og det toppet seg helt for ham da vi fikk vite at vi venter en liten gutt! Han var helt stille i bilen hjem, men med et stort smil, og vel hjemme løp han rett ned til sitt nye trommesett og spilte litt glajazz i ren glede. Nå er jeg så glad og lettet! Tenk, jeg har en liten gutt i magen! :rødme:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå