Gå til innhold

Klarer du å spare 10 000 i måneden?


Gjest Augustina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sparer over 10.000 hver mnd, men lever ikke som henne.

Vi sløser veldig med pengene vår, lever i nuet å gjør akkurat som vi har lyst til. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som blir spart her i huset er småpenger som blir lagt på en boks nå og da. Vi kan aldri i verden spare så mye når vi har husleie, bil, 2 unger og en 3 på vei, lån..........Men vi har bare en inntekt på 4 stk og da.

Det beste jeg kunne kommet opp med hadde vel ikke vært mer enn et par hundre pr mnd.....

Vi kan vel aldri spare noe heller når vi en dag får to inntekter.

Men stakkars menneske. Ikke unne seg noen ting i det hele tatt. Vi unner oss et kinobesøk eller en pizza eller noe sånt en gang i blant ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har ikke engang 10 000 kr mnd , så hvordan skulle jeg klart å spare det da? :hoho: Må jo leve også, spare det får jeg vente med til jeg er gammel, for før den tid har jeg ikke penger til å spare :hoho: har utbetalt 9750 pr mnd og det må jeg ha for å overleve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok satt av penger hver måned jeg også (ikke 10.000 dah), men kunne ikke tenke meg å ofre "det gode liv" for å sitte der med x antall tusen på bok. Enn om jeg kreperte i morgen da, hva for en glede hadde jeg hatt av pengene da? Nei, en mellomting mellom sparing og forbruk er fint, synes jeg. Derfor sparer jeg i BSU, sparer i fond til jenta mi, men velger stort sett å la resten av pengene gå i den store potten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er nok ikke av de som sløser mest med penger, men når man sitter med lån både på studier, bil og hus, så er det desverre ikke så enkelt å legge til side så altfor mye penger hver måned... Synes 10 000 kroner i måneden høres helt utrolig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Sammen med sambo så kunne jeg klart det, men da hadde vi levd på sultegrensen. Vi har tross alt stort huslån og studielån. Men jeg vet om andre også som klarer det der. Men de "lever" ikke, dvs. sitter hjemme, spiser brød og unner seg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ble helt misunnelig jeg, skulle ønske jeg kunne klare det hun jenta gjør.....*Snufs*....jeg sparer ikke ett eneste øre i mnd for det har jeg rett og slett ikke råd til.....

....men tenk om jeg kunne klart det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Hver sin smak!

Jeg og mannen min kunne ha spart 10.000,- de fleste månedene i året. Men hvorfor skulle vi gjøre det? Tviler på at jeg hadde hatt noen glede av det. Det finnes mange måter å spare på. Noen sparer på opplevelser, andre på penger. Jeg foretrekker de opplevelsene som det ikke står en prislapp på. Og det er mange!

Det at vi ikke er gjeldfrie bekymrer meg ikke. Jeg er veldig fornøyd med livet mitt slik det er nå, og kunne ikke tenke meg å bytte det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murron
For meg blir hennes påstand om at hun "har det så bra" bare desperat og krampeaktig.

Minnie

Det blir litt for dumt av deg å kritisere hennes livskvalitet. Hva som gjør hvert enkelt menneske lykkelig har du faktisk ikke noe med! Der gikk du over grensen.. Man kan vel prøve å holde seg til emne i tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg kunne aldri ha klart å spare 10.000 kr i mnd for jeg har ikke det utbetalt engang. Sitter med en inntekt på litt i overkant av 6000kr. Samboeren med en inntekt på ca 12.000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk......er nok ingen storsparer nei!

Men jeg pleier å spare litt også kjøper jeg gjerne noe jeg ikke hadde hatt råd til ellers!!

Sist sparte jeg opp 15000 og kjøpte meg et bilde jeg hadde hatt utrolig lyst på leeeeeeeenge og som jeg bare er såååå glad i der det henger på vggen!

Og for en uke siden brukte jeg sparepenger og kjøpte meg hund! Kjempekjekt!

Sparer også penger på konto til min sønn

God sommer :briller:

-Charmina (som aldri kunne ha spart 10 000 pr mnd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjans i havet!!! :roll:

jeg er alenemor under utdanning, med bil og hsuleie, så da går det nok ikke SÅ bra :wink:

Men jeg sparer 2-3000 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Teoretisk kan jeg klare det ut ifra lønn, men what's the use? Tjener nok på OF-sparing, og jeg er mer interessert i å investere enn å spare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei det er umulig. Sitter ikke igjen med så mye etter at barnehage, lån, strøm og telefon (den er ikke så høy at det gjør noe) er betalt.

Og jeg hadde ikke ønsket å leve på et minimum uansett. Jeg betaler heller på et lån til leilighet, enn å spare opp for å ikke ha lån på den.

Det er noe som heter "å spare seg til fant". Det er ikke et ønske fra min side. Jeg vil ikke ha knapt råd til mat fordi lånene skal nedbetales hurtigst mulig. (Min far var slik, og jeg har lovet meg selv at slik skal jeg ikke bli.) Det tærer på ekteskap osv. Dette må være felles insats, og er det uansett verdt det? Nei, hvem skal nyte av formuen man samler opp? Arvingene? Hva om man dør i en ulykke. Og det presten kan si ved graven er at han/hun hadde økonomisk sans. Mye bedre å ha unnet seg det man har lyst til, nettopp fordi man har råd til det.

Ingen skal vente seg store arven fra meg. Jeg skal låne opp huset når jeg blir gammel, og leve godt av pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mulighet... :sjarmor: - prøver å legge unna så jeg har litt å gå på når bilen ryker eller noe annet som drar skikkelig ... men 10.000,- hver måned... Ikke sjans i havet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spare 10.000 i måneden... :hoho:

ikke teknisk mulig i mitt tilfelle. for tiden er den totale 'inntekten' min (studielån) på 6.000 i måneden. det var før noen utgifter, ja. da er det ikke noe igjen å spare, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner bakgrunnen til denne damen:

Hun har bare bodd i Norge i 4 år.

Hun kommer fra Beograd, en by i Serbia, med 1,5 millioner innbyggere.

I oktober 2002 var gjennomsnittslønnen for en serber 14 439 dinarer, eller ca 1 800 kroner i måneden....... Nå tjener hun 20 000 kroner i måneden.

Det vil jo si at hun tjener en normal årslønn på en måned det :o

Og selv om det er dyrere her, har hun nok et litt annet forhold til kronene enn vi har ut fra dette.

At det blir vanskeligere når hun får samboer er jo ikke så rart - han er kanskje norsk med "vårt" forhold til penger?

Ergo er ikke damen eg. et godt grunnlag å sammenligne oss med.

Selv KAN jeg spare 10 000 i måneden, men jeg gjør det ikke. Hvis jeg regner huslån, studielån og BSU tilsammen, utgjør dette nesten 10 000 kroner, og det er min "sparing".

Kunne kuttet mye på forbruket, men som mange andre her har jeg rett og slett ikke lyst. Nå er huslånet under 1 000 000 og jeg syns det er godt nok jeg.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...