Gå til innhold

Klarer du å spare 10 000 i måneden?


Gjest Augustina

Anbefalte innlegg

Gjest Coolaid

Klarer dersverre ikke å spare 10000 kr på et år heller jeg, og i måneden?, det var jo kriminelt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

nedbetaling av lån osv ER sparing!! (det hun mener med sparing er også nedbetaling av lån!!)

dessuten bruker hun 10 000 kr i måneden!! Det er langt mer enn mange av oss gjør (inkl meg og flere andre her inne) og alt det på andre ting enn sparing/nebet av lån osv

kan ikke påstå at jeg tror hun ikke virkelig lever..

jeg lever jo bra.. for min 6000 i mnd.. og for 4000 mer pr mnd; halleluja!

tenkt dere litt mer om før dere kritiserer..

mange av dere med fast jobb osv sparer nok så mye pr mnd (husk å regne med nebetaling av lån!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet

IKKE 10.000 nei!! Makan :ler: Da skulle jeg for det første hatt bedre betalt enn det jeg har nå, og for det andre ikke hatt noe særlig med utgifter. Litt god mat, en pils i sommervarmen, sminke til å fiffe seg litt opp med og noen nye klær av og til det trenger jeg :blunke:

Samboeren min derimot, han klarer å spare 10.000 i mnd faktisk. Men da må man også tenke på at han tjener mye og kjøper seg heller ikke mye "unødvendig" slik som jeg kan ha tendensen til å gjøre av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o 10.000kr!!!!

:hoho: Hakke sjangs! Synes selv jeg har vært superflink dersom jeg klarer å spare 1000kr :ler: Men nå synes jeg heller det er viktig å kose seg.. og bruker en del mer penger enn jeg absolutt trenger på mat, samt liker å gå på kino, restaurant og kafè :D Men dersom det er noe jeg skal ha og vil spare til, ja da er jeg litt flinkere, men ikke i 10.000kr klasse, har jo ikke igjen såpass etter at huslån, billån og andre faste avgifter er trukket :roll:

Men selv om sparekontoen er slunken - Jeg har det bare helt supert og livet er hærlig :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Mange her tar utgangspunkt i at de tjener adskillig mindre enn denne kvinnen. Selvfølgelig kan man ikke spare like mye da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Mange her tar utgangspunkt i at de tjener adskillig mindre enn denne kvinnen. Selvfølgelig kan man ikke spare like mye da!

nettopp!!

spørsmålet er;

synes du det er OK å leve for 10 000 i mnd (i tillegg til nedbet av lån og annen sparing)

personlig har jeg 6000 pr mnd nå, så jeg tror jeg hadde hatt det svært bra for 10 000 pr mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Endelig noen som har skjønt det!

Dersom en har 20000 utbetalt i mnd og 10000 av de går rett i banken (betale tilbake lån er også sparing...) lever hun godt!

Mange av dere sier dere har ca 10000 utbetalt og klarer ikke å spare noen ting -klart det- da lever dere for det samme som henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I perioder har vi spart 10 000(og mere til) pr måned uten å lide noen nød i det hele tatt. Forundrer meg egentlig litt over svarene i denne tråden sett i lys av enkelte andre tråder jeg har sett her på KG før hvor folk snakker om inntekten sin. Da har det sett ut til at mange her har svært høye lønninger, mens her sier "alle" at de helt umulig kunne spart 10 000 i måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

De fleste som sier at de ikke KAN sier det fordi de, i likhet med meg, ikke tjener så lang mer enn 10000 (jeg har utbetalt 10300 i månenden nå etter lønnsøkningen) mens de som tjener masse, de sier at de ikke VIL spare 10000 i måenden, for de liker så mye bedre å gå på byen, bruke penger, shoppe, kjøpe dyr mat og gå på kino...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Anonymous

Ja, jeg setter 10.000 NOK på sparekonto hver måned. Men å spare en hel, halv månedslønn, det gjør jeg ikke, skal jo leve litt også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Jo jeg har alltid en lønn innestående på konto

Å alltid ha en hel lønning innestående på konto er ikke det samme som å spare en lønn i måneden da... du har over en periode spart opp så mye at du har en lønning på konto, men etter det kan du jo bruke alle pengene du tjener hver måned, og likevel ha en hel lønning på konto...

Eller missforsto jeg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student og har ikke mulighet for å spare 10000 i måneden, men vet med meg selv at hvis jeg hadde mulighet for å leve hennes liv og spare så mye penger hver måned, hadde jeg nok gått lei etter noen måneder. I dag som student bruker jeg jo ca 2000 kr på mat hver måned, det er dobbelt så mye som hun budsjetterte med :o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...