Gå til innhold

En middagsrett jeg fikk i barnehagen


Gjest drømmende

Anbefalte innlegg

Gjest drømmende

Dette er kanskje en veldig rar greie jeg spør om her.. men kanskje jeg kan få hjelp til å finne ut hva det var jeg ble servert..

Når jeg var barn og gikk i barnehagen fikk vi en rett.. jeg tror det var potetmos.. med litt grønnsaker..(er ikke helt sikker med det med grønsakene.. det var i såfall lite..)..

Poenget er at potetmosen var på en måte stekt.. også hadde det en ekstra salt smak en et jeg kjenner igjeni dag ved dagens potetmoser.. hva var det jeg ble servert..

hvis det er noen som kan komme på noen matretter som kan ligne dette og som er noe et barn i en barnehage for 20 år sida ble servert er jeg evig takknemmlig..

og ja jeg veit dette var veldig rar greie å spøøre om.. men må forsøke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kanskje en veldig rar greie jeg spør om her.. men kanskje jeg kan få hjelp til å finne ut hva det var jeg ble servert..

Når jeg var barn og gikk i barnehagen fikk vi en rett.. jeg tror det var potetmos.. med litt grønnsaker..(er ikke helt sikker med det med grønsakene.. det var i såfall lite..)..

Poenget er at potetmosen var på en måte stekt.. også hadde det en ekstra salt smak en et jeg kjenner igjeni dag ved dagens potetmoser.. hva var det jeg ble servert..

hvis det er noen som kan komme på noen matretter som kan ligne dette og som er noe et barn i en barnehage for 20 år sida ble servert er jeg evig takknemmlig..

og ja jeg veit dette var veldig rar greie å spøøre om.. men må forsøke..

Kan det være stekt potetmos? Flere restauranter bruker dette som tilbehør, tror det heter pommes duchesse. Potetmosen sprøytes i topper på plata før de settes inn o ovnen. Det er potetmos som er blandet med egg og salt, og som deretter stekes i ovnen. Man kan fint blande inn grønnsaker i små biter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...