mousepad Skrevet 7. januar 2009 #1 Del Skrevet 7. januar 2009 Idag startet jeg på Ketolysekuren og er spent på om den er så effektiv som jeg håper på . Spiste nettopp middag , bestående av 200 gram biff og 200 gram Broccoli . Det merkeligste skjedde helt på slutten av måltidet da jeg liksom ikke orket å tygge og svelge maten mer , og bare såvidt greide å få ned de siste bitene . Mener , dette er jenta som glatt spiser dette samt en hel bakt potet med tilbehør og bearnais og som fremdeles ikke alltid føler seg mett . Iallefall , spent er jeg , men syntes det er ganske skummelt med alt det fettet som er der . Gammel lærdom om kosthold og at fett er fy fy sitter tydeligvis ganske godt i , antar jeg . Burde egentlig ha veid og målt meg idag , men glemte det selvfølgelig i dag morges , så får gjøre det i morgen . I kveld skal jeg spise ost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 8. januar 2009 Dag 2 . Dette er den andre dagen min med Ketolysekur og tror faktisk jeg allerede nå får utslag på Ketostix'ene , noe som betyr at jeg har begynt å forbrenne fett . Fikk også veid og målt meg idag morges og veier nå 77kg og måler 95 cm rundt midjen har som målsetning å veie 65 kilo og være mindre enn 80 cm rundt midjen , helst før sommeren . Dagen startet med å spise en solid porsjon egg og bacon . Jeg liker egentlig egg og bacon , men også her skjedde det som skjedde da jeg spise middag i går og det var at jeg mistet appetitten før tallerkenen var tom . Ble ikke sulten heller , før 7 timer etter frokosten . Har imidlertid begynt å merke noen av de bivirkningene denne kuren kan ha og holdt på å kaste opp sist jeg var på do , men ifølge boken om denne kuren , så skal det være ganske forbigående og gå over av seg selv i løpet av overkommelig tid . Et sunnere liv med kvalme og hodepine ? høres kanskje ikke sånn ut , rent umiddelbart , men med en BMI som sakte men sikkert har krøpet nærmere og nærmere 30 de siste åra , så må jo alt være bedre enn å ikke bli tynnere . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 9. januar 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 9. januar 2009 Wheww , vekta vista faktisk bare 75,6 kg i dag morges , over 1 kg lettere enn i går . Sikkert for det meste bare vann , men allikevel motiverende og motivasjon trenger jeg . Bivirkningene av denne kuren er litt plagsomme , men absolutt til å holde ut . Er ikke kvalm idag , men er ganske tung i hodet og syntes det var vanskelig å konsentrere seg samt var ekstremt trøtt tidligere og i går . Dette er ifølge boka normalt og vil forsvinne relativt raskt . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miam Skrevet 9. januar 2009 #4 Del Skrevet 9. januar 2009 Kan jeg spørre hvordan denne kuren fungerer? Gratulerer med dagbok forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamut75 Skrevet 10. januar 2009 #5 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) Slanking er jo veldig populært nå på nyåret , men lykke til . Endret 10. januar 2009 av mamut75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 10. januar 2009 Det er litt vanskelig for meg å forklare hvordan kuren fungerer , rent teknisk , men den går ut på å unngå det meste av karbohydrater og spise nesten bare protein og fett . Denne kombinasjonen skal gjøre at kroppen begynner å behandle næringsstoffer annerledes enn vanlig og den vil gå over til ren fettforbrenning . Kuren er i samme gate som Atkinson , Fedon lindberg og andre lavglykemiske kostholdsopplegg . Boken jeg leser er skrevet av en spesialist i allmenn medisin som heter Torkil p Andersen . Personlig er jeg litt skeptisk til slike mirakelkuren , som lover gull og grønne skoger , men akkurat denne kuren er jeg merkelig positiv til og er svært spent på hvordan dette kommer til å gå . Var forresten og trente idag og oppdaget enda en bivirkning (som forøvrig stod nevnt i boka , litt lengre ut enn der jeg hadde kommet da jeg startet ) ved denne kuren og det er at fysiske utskjeielser er mye tyngre enn før . Trente max belastning styrke trening og holdt på å slite livet av meg for å komme meg igjennom programmet mitt . Tung trening frarådes egentlig i boka , så kanskje jeg får nøye meg med lett trening i ukene framover ...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 10. januar 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 10. januar 2009 Husker ikke helt om det er dag 3 eller 4 av denne kuren , men det sies at man kan få nedsatt konsentrasjon i begynnelsen og det stemmer sannelig også . Er slitsomt å gjøre alle tankeoppgaver av noen sort , det meste er i grunnen slitsomt og jeg svetter mye mer enn vanlig og er kjempevarm . Idag har jeg nok vært litt sulten innimellom , men ikke noe mer enn fullt akseptabelt . Har imidlertid vært helt sinnsvakt trøtt og har sovnet flere ganger i går , i SITTENDE stilling . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mousepad Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 18. februar 2009 Ketolysediett er noe juks ! Så har jeg byttet til en mer tradisjonell lav kcal diett . Har holdt på i ei uke og har begynt å ta av . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå