tuji Skrevet 3. juli 2003 Forfatter #21 Del Skrevet 3. juli 2003 På søndag reiser jeg bort for en uke, fordi jeg skal ha et seminar. Før den tid er det mye som må ordnes på jobben. Vet ikke helt hvordan jeg skal rekke alt. Det er kanskje en begynnelse å logge seg ut av KG? Skal bestille meg frisørtime i dag, det er også noe som skal puttes inn i de dagene det er igjen til jeg reiser. Det, og å vaske klær. JEg liker ikke å reise fra katten, selv om naboene skal passe den. Jeg merker at den har kjedet seg når jeg kommer tilbake. Da vi kom hjem fra Stockholm ville hun bare kose - det var nesten på grensen til det irriterende. Til og med når vi spiste ville hun ligge på fanget. Hun er nå søt også da. I august skal jeg ta en uke ferie. JEg har ikke tid til ferie i sommer, får fordele det ut over resten av året. Det passer ypperlig i forhold til jobben også, så det er greit. En time til lunsj. Den timen skal jeg bruke på å gjøre en arbeidsoppgave jeg har skjøvet foran meg :-? Klar, ferdig, gå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 5. juli 2003 Forfatter #22 Del Skrevet 5. juli 2003 Lørdag, og jeg er på jobb . Ble ikke ferdig med alt før jeg måtte til frisøren i går. Men nå er alt ferdig, og jeg kan gå hjem og pakke. Jeg brukte mer penger i Stockholm enn jeg trodde, så jeg gleder meg veldig til neste lønning! Men jeg fikk utrolig mye fint, blant annet to par helt fantastiske sko. Ingen hadde fortalt meg at de har Top Shop i Sverige! Jublet høyt da jeg oppdaget det. Har endelig fått ordnet alt i forhold til katten når vi er borte. Naboen skal mate og slippe henne ut og inn, pluss at hun får egen selskapsdame som kommer på besøk hver dag :D . Sosial katt. Vel vel, får komme meg hjem og pakke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2003 #23 Del Skrevet 14. juli 2003 Så flott tempel dette var, da! Likevel; min er større enn din... Dagens tips; husk solfaktor på alle synlige kroppsdeler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #24 Del Skrevet 14. juli 2003 Så fint å få besøk av deg da, Trøffel! Selv om jeg er litt sur for at du aldri slapp Livets datter og meg ut av takboksen i løpet av hele ferien. Har vondt i hodet i dag. Sikkert fordi jeg har sovet mye i natt. Kom hjem fra seminaret i tretiden i går, og la meg halv seks. Sto ikke opp før elleve i dag, så det blir 17,5 timer, det! Sånn er det når man er oppe halve natten! Har kjempemye å gjøre de neste to ukene, men jeg lurer på om jeg skal stikke hjem nå, siden jeg ikke får gjort noe særlig. Har vært ganske syk en hel uke nå, og det blir liksom ikke bedre. Tror jeg trenger en dag i senga for å komme ovenpå. Kommer sterkere tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 14. juli 2003 Forfatter #25 Del Skrevet 14. juli 2003 Nå skal jeg snart hjem, men før det skal jeg til Bærums verk en tur. Der skal jeg handle ingredienser til en salat Minnie anbefalte. Skal også en tur innom parfymeriet og sjekke ut den nye lebestiften fra YSL, den som er som en tusj. Så må jeg som alltid innom Verket interiør, en deilig butikk. Skal se etter puter som passer til de fine trekkene jeg kjøpte i Sverige. Vi har et gjesterom som ikke er så koselig, så jeg har kjøpt sengeteppe og et lite bord. Pynteputene skal ligge i sengene, slik at det blir litt hyggeligere der inne. Siden jeg har hodepine, skal jeg holde meg inne i dag. Har kjøpt inn esker til å oppbevare forskjellig i, en til vesker og belter, en til vinterklær og en til "nostalgiklær" som jeg skal spare til jeg blir gammel og grå. Tror jeg skal bruke ettermiddagen til å sortere forskjellig opp i disse eskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #26 Del Skrevet 15. juli 2003 Lagde kjempegod salat i går, med kylling, bacon, salat, epler, pærer, druer og ananas. Forfriskende i varmen. Men jeg hater å stå og skjære opp ting, så det er ikke så ofte jeg gidder. Har litt hodepine i dag også, selv om jeg drikker så mye vann at jeg ikke får gjort annet enn å gå på do. Det er nok varmen som gjør det, jeg har aldri vært noe sommermenneske. Fikk akkurat vite at en venninne fødte sin første jente i dag tidlig Det er stas! Skal skynde meg å gjøre ferdig det jeg har strikket og sende det til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 15. juli 2003 Forfatter #27 Del Skrevet 15. juli 2003 Nå er det helt sykt varmt her, og ute er det enda verre. Vi skulle egentlig grille på verandaen i dag, men det utgår. Vurderer sterkt å kjøpe to barnebasseng, ett til meg og ett til mannen. Så kan vi ligge og plaske på verandaen, mens naboen svømmer rundt i sitt store basseng Skal kjøpe med jordbær hjem, og kanskje grillmat til i kveld. ER dødssulten, men orker ikke lage noe stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #28 Del Skrevet 16. juli 2003 Det ble rett og slett ikke middag i går, bare jordbær med fløte. Det får jeg svi for nå, er nemlig allergisk. Det er så vanskelig å få gjort det jeg skal på jobb! Vi er bare tre stk på kontoret, og da blir stemningen så slapp at jeg føler jeg ikke har noe å gjøre. Det er bare en illusjon, for jeg har egentlig mye som skal ordnes. Kjøpte sånn tusj-lebestift fra YSL i går, og er ganske fornøyd! Den sitter veldig pent, og varer lenge. Eneste minuset er at den finnes i bare fire farger, og det var bare en av dem som var fin. Håper det kommer flere etterhvert. Deilig med litt skyer ute, selv om det er varmt. Kan ikke fordra når sola steiker rett på. NÅ skal jeg gå og gjøre en arbeidsoppgave jeg har utsatt lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #29 Del Skrevet 16. juli 2003 Sånn, da har jeg gjort det jeg har gått og utsatt så lenge. Føler meg såpass flink nå at det rettferdiggjør litt surfing på nettet :D Viktig med premie når man har vært flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 16. juli 2003 Forfatter #30 Del Skrevet 16. juli 2003 Funderer litt på tatoveringen min for tiden. Det er et lite kors på armen, uten farge inni, bare omriss. Problemet er at det er ganske skjevt gjort. Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre for å få det rettet opp. Må vel farge hele greia svart, men har lyst til å legge til litt ekstra. Kanskje noe skrift, eller noe som symboliserer musikk. Prøver å finne inspirasjon på nettet, men det er bare bilder av harry tatoveringer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #31 Del Skrevet 17. juli 2003 I går presterte jeg å sovne i solsteiken! Bare en halv time, men det var mer enn nok. Våknet klissvåt og ør i hodet. Grillet i går kveld; asparges med spekeskinke til forrett, nakkekoteletter (de hadde ikke annet i butikken), og banan med sjokolade inni til dessert. Ganske godt, men det hadde vært enda bedre om det ikke var så varmt. Det ser ut som jeg bare får tid til en uke ferie i år, og det blir i midten av august . Ganske kjipt, siden jeg ikke hadde ferie i fjor heller. Men jeg har over to uker avspasering til gode, som jeg skal ta ut rundt jul, tror jeg. Det hjelper. Resten av ferien får jeg utbetalt som lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 17. juli 2003 Forfatter #32 Del Skrevet 17. juli 2003 I går fikk jeg forresten pakke på døra, og det var en parfyme jeg har ventet lenge på. Bestilte den for en måned siden fra et firma som heter Penthaligon eller noe slikt, og betalte svinedy frakt (£30 :oops: ) Alt i alt kom den på 600,-, bare fordi jeg måtte ha parfyme som lukter liljekonvall Nå lukter jeg i hvert fall ganske godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #33 Del Skrevet 18. juli 2003 Hvis noen ser en strek som piler rundt på et visst kjøpesenter i Bærum de neste timene, så er det bare jeg som har fått lønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 18. juli 2003 Forfatter #34 Del Skrevet 18. juli 2003 Sånn, da har jeg fått tilfredsstilt handlebehovet for i dag. Kjøpte fire singleter med kult mønster på H&M, noen gode tusjpenner til å skrive kort o.l. med, og masse praktiske bokser på IKEA. Nå skal jeg hjem og lage noe enkelt til middag, før jeg skal systematisere alt dilldallet mitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #35 Del Skrevet 21. juli 2003 Blæææ, det er mandag, og jeg har en skikkelig dårlig dag. Gruer meg fælt til de to neste ukene, fordi jeg skal reise bort på jobb i 14 dager uten å få slappe av ett sekund. Det er masse som skal forberedes til de to ukene, så denne uka blir ikke akkurat rolig heller. Det hjelper vel ikke akkurat at jeg ikke har hatt ferie verken i år eller fjor, heller. Synes ganske synd på meg selv nå :-? Tror kanskje jeg mangler noe, har vært så merkelig slapp i det siste. Jeg kan sitte på jobb og nesten ikke orke å løfte en finger, eller snakke. Selv om jeg får nok søvn, vil øynene bare igjen. Spørs om jeg trenger ekstra vitaminer eller noe. I kveld skal jeg legge meg kjempetidlig, etter at jeg har funnet en oppsykings-strategi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 21. juli 2003 #36 Del Skrevet 21. juli 2003 Skriv prioriteringslister, tuji vennen. Det pleier å hjelpe for å klarne hjernen litt ivertfall, og så følger som oftest resten etter. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #37 Del Skrevet 21. juli 2003 Ja, det er sant, det pleier å funke. Er bare litt overveldet over alt mulig akkurat nå, men det går nok greit :D Takk for svar, Janna, og velkommen tilbake fra ferien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coda Skrevet 21. juli 2003 #38 Del Skrevet 21. juli 2003 Du trenger fri, kjære deg! Fri til å kunne ta husarbeidet på dagtid slik at kvelden og hele neste dag er ledig. Fri til å sove lenge om morgenen - hvis du gidder. Fri fra å måtte tenke på at du skal på jobb dagen etter. Fri fra å ha på jobbansiktet, være hyggelig og koselig og oppdatert og...i det hele tatt flink pike. Fri til å gjøre det du ellers aldri får tid til, som å bare sitte der. Fri fra rutinene, rett og slett. Det går helt fint å aldri ta ferie, men livet blir faktisk litt annerledes etter et par dager i en annen modus. Egentlig er det skikkelig kjipt av meg å skrive slikt, for har du en jobb som ligner på min, er det ikke mulig å bare si "jeg vil ha ferie! i går!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 21. juli 2003 Forfatter #39 Del Skrevet 21. juli 2003 Jeg har jo krav på ferie, men det går bare ut over meg selv hvis jeg tar ferie nå. Derfor venter jeg til etter disse to ukene. 11. august står for meg som en lykkens dag, for da tar jeg en uke fri! Det skal bli deilig! Denne tiden av året er alltid hektisk i min jobb, så det er egentlig høsten som er min slappe av-tid. Får bare ta meg selv i nakken litt til... Takk for svar, det er så koselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. juli 2003 Forfatter #40 Del Skrevet 22. juli 2003 Aaaah, i dag er verden litt bedre! Tujimannen lurer på om jeg har fått kyssesyken, men det har man da ikke tid til! Tror ikke jeg har det, heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg