Gå til innhold

Tujis tempel


tuji

Anbefalte innlegg

Det er vel på tide at jeg også får meg en dagbok. Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til enda, vi får se...

I går begynte jeg et nytt og bedre liv. Jeg har bestemt meg for at i år skal jeg komme i såpass form at jeg tør å vise meg i bikini. Det bestemmer jeg meg for hvert år, men det skjer aldri. Men jeg prøver igjen. Så i dag inneholder matpakken en skive grovt brød med skinke, lettost og paprika, og et eple. :( Hvis det skulle røyne på utover dagen, har jeg alltids knaskerøttene å ty til. :-? Skal prøve å få tid til å trimme litt hver dag også.

I går tok det litt av med shoppingen. Når jeg har bestemt meg for at jeg vil ha noe, har jeg lett for å overdrive. I går fant jeg ut at jeg trenger noen fine sandaler med hæl til sommeren, så jeg kjøpte tre par. Ett par hvite, ett par i sølv, og ett par i lys/mørk rosa. Veldig fornøyd. Men åpne sandaler krever pene føtter, så da måtte jeg ha neglelakk til tærne. Kjøpte sju stykker.

Så bar det rett hjem til fotbad of filing av tørr hud. Det trengtes. I dag har jeg supermyke føtter med rosa neglelakk, og er ganske fornøyd med det!

Ta gjerne en tur innom tempelet mitt, det er hyggelig med besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer som dagbokskriver...

.. kommer sikkert til å titte med jevne mellomrom...

OG lykke til med tanken om "fornyelse" før bikinisesongen... (vi er mange med samme mål). Kjenner meg også godt igjen i forhold til shoppignen... hvis det er skrekkelig vanskelig å velge mellom to ting.. ender jeg ofte opp med begge...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Lister meg stille inn i tempelet, etter å ha tatt av meg på beina...

Velkommen som dagbok-skriver, tuji. Har hatt mye glede av mange av dine innlegg, så det er store forventninger forbundet til at du nå trer inn i dagbok-verdenen.

Får håpe været er snillere mot deg der du er enn mot meg her jeg er. Her regner det trøstesløst ned... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke all verdens forskjell på været i Oslo og Bærum :wink: .

I morgen skal det visst strømme på med varmegrader, så da er jeg klar med nylakkerte tær og høye hæler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle knaskerøttene fortært, og jeg er sulten. På tide å bevege seg hjemover og lage noe (sunt) å spise.

I kveld skal jeg strikke ferdig en liten babykjole. Den er til en venninne som snart skal ha barn. Jeg har hatt strikkedilla en stund nå, men holdt meg mest til barneklær, for det går så fort. Men nå skal jeg lage en genser til meg selv. Den blir mørkebrun og helt enkel, tilsittende med rund hals. Tror det blir fint. Hvis det blir vellykket lager jeg i flere farger også, for jeg trenger noen basisgensere.

Skal stikke innom bokhandelen og sjekke om de har flere Harry Potter-bøker igjen (sannsynligvis ikke), og det spørs om jeg ikke må ha et par sandaler til... :wink: Skader ikke å titte, i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

He, he.... Er det ikke gøy å kjøpe sko vel???

Jeg har listen klar(et Word dokument, med varenummer, pris, hvor de skal kjøpes og bilde - den inneholder faktisk bare tre par jeg MÅ ha)til etter fødselen....

Er "litt" full av vann nå så skal jeg shoppe sko nå må jeg opp i størrelse 50 sånn ca.

Men gleden med å finne skoene kan ingen ta fra meg... (sagt med gråt i stemmen :ler: )

Ellers så skulle jeg bare si, grattis med dagbok da.... kanskje jeg skal få meg ei jeg også? Nææææhhh er ikke flink nok til å huske å skrive jeg :-)

Kos deg med dine sko og vakre tær :wink:

Klemz M. (forresten 1 uke og 5 dager til termin i dag. SNAAAAART!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars ine2 :cry: Nå må du se og få ut den ungen.

I dag er det heldigvis fint vær, så jeg har på meg nye sandaler! Er ganske fornøyd med antrekket, om jeg skal få si det selv: Jeans, enkel rosa/cerise genser, og sølvsandaler med rosa negler inni. Eneste minuset er at sandalene klikker veldig når jeg går. :(

Oppdaget i dag tidlig at det ene skoparet jeg kjøpte i går er litt ødelagt. Pokker. Jeg tror ikke de hadde flere i min størrelse heller, så nå blir det vel et styr å finne nye. :-?

Mitt sunne liv går bra foreløpig (det har bare vart siden mandag, så det er kanskje ikke noe å skryte av). Jeg har ikke spist et gram fett for mye, og har gjort styrkeøvelser hver dag.

Jeg klarer bare ikke å dra meg ut og løpe. Jeg har en helt ufattelig dårlig kondis. Når jeg sier at jeg har verdens verste kondis, er det alltid noen som sier at de har de også. Men jeg er det absolutte nullpunktet! Helt sant.

Derfor vet jeg liksom ikke helt hvordan jeg skal begynne. Har ikke lyst å bare løpe en liten tur heller, skal det være så skal det være. Spørs om jeg skal nøye meg med å spasere til jobb.

Men da kan jeg ikke ha på de nye skoene :oops: . Jeg er så flink til å komme på unnskyldninger for å unngå fysisk aktivitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det vært en del diskusjon om abort. Det har fått meg til å tenke. Jeg har alltid sagt at jeg ikke vil ta abort, fordi jeg mener det er å ta et liv. Likevel - hvis jeg skulle bli utsatt for voldtekt, ville jeg klart å bære fram det barnet? Ville jeg ikke tenkt på voldtektsmannen hver gang jeg så på barnet? Vanskelig det der, for det barnet fortjener jo også å leve. Jeg må gruble litt på den der. Håper det aldri blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Men da kan jeg ikke ha på de nye skoene :oops: . Jeg er så flink til å komme på unnskyldninger for å unngå fysisk aktivitet!

He, he... gå til jobb kan du jo... Men da må du kjøpe deg noen nye "gå til jobben" sko og ha med deg sandalene dine i veska.

Jeg er sjokkert over at du ikke så utviklingen innlegget ditt tok Tuji :ler:

Man kan alltid rettferdiggjøre kjøp av sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tuji!

Ville bare stikke nesa innom og si "hei" jeg!

Velkommen som dagbokskriver, koselig når folk oppretter dagbøker her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå stikker jeg til byen. Skal få noen til å se på tatoveringen min. Den trenger nemlig reparasjon, er skjev og fæl. Fysj.

Dessuten trenger jeg jo gå-til-jobb-sko!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært i byen og hentet flybilletter, for i morgen reiser vi til Stockholm! Fant billige billetter på restplass.no, og har fått superpris på hotell via "kontakter".

Gleder meg veldig, vi skal kose oss der helt til tirsdag. Tror dette blir fin opplading til resten av sommeren, skal nemlig jobbe ganske mye, så jeg er faktisk ikke sikker på når jeg får fri neste gang. MEst sannsynlig blir det i midten av august.

Derfor skal vi nyte denne helgen, shoppe, spise god mat og være kjærester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra Stockholm, og det har vært en deilig helg!

Hotellet lå rett ved gågaten, og det var kort avstand til Gamla Stan. Vi har shoppet mye, begge to, og det er ganske uvanlig. Som regel fungerer mannen min som en liten bremsekloss på forbuket mitt, men denne helgen kjøpte vi alt vi hadde lyst på. Det ble mange fine plagg og sko, det!

I tillegg spiste vi ute en til to ganger hver dag, så nå er vi blakke som kirkerotter. Men det var det verdt. Dette er sannsynligvis det eneste vi får i sommer som kan ligne på ferie, så da er det lov å sløse litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vølkomming heim att :-)

Jeg har fortsatt ikke fått unge og synes det er litt kiipt. Kan du skremme den ut?? *sukk*

Men ferdig med syting - livet er jo deilig! Jeg har nytt soverom som jeg kan flytte inn på i løpet av uken, og det er sååååååååå fint! Du må komme å se soverommet vårt neste gang du er på denne kanten.

(he, he... går det ann å forelske seg i sitt eget soverom?

JA! Når du har sovet på stua siden september!)

Elles så ville jeg bare snike meg til å skrive i tempelet ditt... håper det er lov :roll:

Kos fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er lov! Gøy med besøk, det kan bli litt stille i slike tempel, vet du.

BØH!

Den var til bebissen. Kom den ut nå?

Grattis med nytt soverom, forresten! Det var vel deilig, kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...