Gå til innhold

Klar for en liten gullunge :)


drømmer

Anbefalte innlegg

Tusen takk for alle super viktige detaljer dere har delt med meg her nå, føler vi har blitt litt bedre kjent i dag :fnise:

Måtte vi håpe for guds skyld at dette ikke blir lest av elskede tolmodige KG kjærester.

Mulige konsekvenser (om man tenker worst case ) : konfiskering av en stk bærbar pc i hjemmet, eller forbud av bruk av "et slags forum på nettet" som KG heter her i huset. :kghjerte:

Bør jeg hive meg over telefonen og meddele disse viktige opplysningene til min kjære ?

Forslag til telefon samtale :

-Hei elskling

-hei hei

-kom over noen viktige opplysninger på nettet her en dag

- å, har renta gått ned enda mer ?

- æh nei, tror det er viktig at du æh.... muligens når du dusjer eller....æh eller kanskje når du kviler da eller noe sånt.... bare.. ja du vet...

- at du kanskje kunne begrense deg til hver fjærde dag eller noe for at du ikke får en skadelig opphopning av sædceller til du kommer hjem ?

-..........................

:eeeh:

Tror det er best mannen får ha hobbyen sin i fred ihvertfall til hjemreisen nærmer seg

:vinke:

:skratte: Du er litt morsom du.. :lur: Ikke dumt forslag til tlfsamtale i det hele tatt! :fnise:

Ja, nå er vi litt på gli her inne med tanke på å bli kjent! Viktig med gode opplysninger vet du!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Da sitter jeg endeli hjemme i sofaen og nyter en fridag. Det er jammen meg godt det.

Akkurat spist litt frokost... så nå blir det kaffe drikking og litt små prat med elsklingen min som er langt langt borte... Men for å se litt lyst på det så er jeg snart hallveis i denne alene perioden! og det er jo bra.

Er veldi gla for at jeg har en kjæreste som gleder seg sånn til å få barn. Det er så godt å ha det sånn.

Jeg mener at det å få barn sammen, må være noe av det mest romantiske en kan oppleve i et forhold. :hjerter_rundt:

Husker en gang når jeg var 15 - 16 år. Da hadde jeg en venninnn som ble gravid. Den gang fikk hun noen filmer på helsestasjonen som var meningen hun skulle se sammen med barnefaren. Men hun så dem med meg, og det var jo kjempe greit det, vi var jo ikje gammle nok til å ha reflektert så mye over dette.

Men enda så kan jeg tenke på de filmene og hvor ensomt jeg syns det virket å være gravid alene... ( og dette er snart 15 år siden )

Syns så forfedelig synd i de som opplever dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne fri dagen over... i morgen får jeg venninne besøk, og det blir koseli.

Hun har en liten baby på 3 mnd, så da blir det kosing og drømming.

Siste måndene har det seriøst gått opp for meg at jeg har vanvittig lyst på en liten en..Håper jeg ikke trenger gå å vente i flere år før det skjer. Er litt bekymret pga mannens reise jobb, men men, jeg er nok ikke den eneste som er i en sånn situasjon.

Go natt alle sammen og God Helg :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :vinke: Hilsen fra en annen ny prøver her. Kjente meg veldig igjen i det du skrev om å bli misunnelig på andre som blir gravide! Vi hadde bestemt oss for et tidspunkt da vi skulle begynne å prøve, og akkurat i månedene før var det plutselig kjempemange (føltes hvertfall sånn) blandt venner og familie som ble gravide. Jeg ble sååå lei meg for at det ikke var oss! Grein og alt mulig... :sjenert: Tror nok ikke det er så uvanlig!

Lykke til forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :vinke: Hilsen fra en annen ny prøver her. Kjente meg veldig igjen i det du skrev om å bli misunnelig på andre som blir gravide! Vi hadde bestemt oss for et tidspunkt da vi skulle begynne å prøve, og akkurat i månedene før var det plutselig kjempemange (føltes hvertfall sånn) blandt venner og familie som ble gravide. Jeg ble sååå lei meg for at det ikke var oss! Grein og alt mulig... :sjenert: Tror nok ikke det er så uvanlig!

Lykke til forresten! :)

Hei hei og gratulerer til deg og med ny dagbok !!

Det er vel bare sånn når vi har bestemt oss for å få barn, at først da legger man ekstra merke til alle som er gravide og alle som har babyer. Men men, det blir nok vår tur om ikke så alt for lenge.

--------------

Nå har jeg hatt en super dag med koseli venninne besøk. Så har jeg vert å trent, og nå sitter jeg bare å sløver på sofaen og venter på å finne sengen. :vin:

Har fått eggløsningstestene i posten, så nå venter jeg bare på å begynne å teste. Håper alt er i orden.

Burde vel egentlig gått til legen for en sjekk også, er over tre år siden siste gyn. undersøkelse..... :sjenert:

Er noe av det verste jeg vet.

I morgen er det rydde dag her i huset. Nå skal jeg få orden på saker og ting!!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da va helga over. Har heldivis noen flere fri dager før det blir jobb igjen torsdag og fredag.

I dag har jeg rydda litt i huset og i kveld måtte jeg ut å måke snø :fryser:

Så jeg føler jeg har fått litt trim. Kjenner det godt i armene...

I dag har jeg tatt min første eggløsningstest :sjenert:

Lengter veldi etter mannen for tiden , men satser på at tiden går fort.

I morgen skal jeg ut å trøste shoppe litt.

Ha en fin uke alle sammen !!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lengter så forferdeli etter drømme mannen min akkurat nå... :tristbla:

Tror jeg har eggløsning. Hva skal jeg gjøre ?? selge eggene på finn...

Ja ja, tiden mot mannens hjenmreise nærmer seg sakte men sikkert. Håper vi er heldige når han er hjemme.. :kgbaby:

Ellers har det vert en lang lang arbeids dag, nå stuper jeg i seng, klar til innsats i morgen. Før det er helg med avslapping og hjemme kos.

Håper alle KG damer får en fin helg, med masse baby støv i luften..

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Helgen min har vert stille og rolig. Har vert på trening både lørdag og søndag, og det er jeg fornøyd med !! kjente det var lenge siden sist spinning, for på søndag hadde jeg så vont i baken at det var så vidt jeg klarte å sette meg ned på sykkelen :fnise: Men jeg er i veldig god form da, så det var hærli å svette litt.

Jeg har ikke bodd her så lenge så har ikke den helt store omgangskretsen når mannen er borte. Men lørdag kvelden var jeg på besøk hos en "ny" venninne, og det var veldig koselig.

Jeg syns det er vanskelig å komme i kontakt med folk rett og slett. Derfor gleder jeg meg så veldig til å bli gravid. Ser for med at en da har litt lettere for å treffe andre i samme situasjon. Og treffe nye venninner.

Har rett og slett blitt mye jobbing på meg i mange år, og jeg har ikke hatt tid og anledning til å ha en stor omgangskrets desverre. Nå har jeg fått en jobb som gjør at jeg har veldig mye fritid, og da merkes det veldig at mine få gode venner bor langt borte, og vi kan ikke treffes så ofte. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Det kan være lettere å komme i kontakt med "likesinnede" når man er gravid, ja. Men det kan også føles litt ensomt - at man er alene om spørsmålene og tankene. Men hvis det er lagt opp til god organisering av treff, grupper eller lignende for gravide der du bor så er det ikke noe problem! :) Men det er jo alt hva man gjør det til selv også.. :)

Finnes det jobber med mye fritid altså? Det vil jeg høre mer om..! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå har jeg som sagt ofret litt for å få ha det sånn som jeg har det nå. Men er kjempe koseli når mannen er hjemme, og vi begge har fri dager. Blir mye kvalitetstid og mye kosing!! :sengekos: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk svipa :)

Håper tiden mot neste eggløsning raser avgårde :jepp:

Japp, krysser fingre for at mann og EL er der før du vet ordet av det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Blir ikke så mye KG for tiden, etter som det ikke skjer så forferdeli mye hos meg når mannen er borte.

Akkurat nå er det mye jobbing på meg, og jeg har ikke tilgang til internett så ofte.

Jeg går og grubler på hva tid jeg har eggløsning neste gang, og om jeg kommer til å være sammen med mannen da ? Tok noen eggløsningstester sist uke, og hvis de stemmer så hadde jeg eggløsning på dag 18 sånn ca. Så nå lurer jeg på om mensen kommer 14 dager etter dette... Om den gjør det, kan dette bli veldi bra!! :humpe:

Har forferdeli lyst å bli gravid....Tenker på det veldig mye. Ser liksom for meg senarioer der jeg forteller det til familie og venner, hvordan det blir når jeg skal ta testen, hvordan svigers tar det osv.....

Håper det ikke er bare meg som tenker sånn.

Vil ønske dere som er innom en fortsatt fin helg!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei

Blir ikke så mye KG for tiden, etter som det ikke skjer så forferdeli mye hos meg når mannen er borte.

Akkurat nå er det mye jobbing på meg, og jeg har ikke tilgang til internett så ofte.

Jeg går og grubler på hva tid jeg har eggløsning neste gang, og om jeg kommer til å være sammen med mannen da ? Tok noen eggløsningstester sist uke, og hvis de stemmer så hadde jeg eggløsning på dag 18 sånn ca. Så nå lurer jeg på om mensen kommer 14 dager etter dette... Om den gjør det, kan dette bli veldi bra!! :humpe:

Har forferdeli lyst å bli gravid....Tenker på det veldig mye. Ser liksom for meg senarioer der jeg forteller det til familie og venner, hvordan det blir når jeg skal ta testen, hvordan svigers tar det osv.....

Håper det ikke er bare meg som tenker sånn.

Vil ønske dere som er innom en fortsatt fin helg!! :vinke:

Kjenner igjen det der med å danne seg bilder av hvordan en graviditet skal oppleves, hvordan den skal fortelles til venner og kjente, osv. :fnise: Jeg kan fortelle at i 90% av tilfellene (tror jeg da) blir det langt fra sånn du hadde tenkt deg! :ler: Men herlig er det allikevel!!

Jeg som hadde Pappamelona på sjøen da jeg fikk positiv test, måtte jo finne en lur måte å fortelle han på - høre om han var i nærheten av byen min, om han kom til å komme innom i nærmeste framtid etc, men det var vrient. Han skulle ikke innom før 2 uker senere, så da måtte jeg nesten bare ta det over tlf. Hehe.. Ble ikke helt som jeg hadde planlagt, men det var jo SÅÅ godt da han kom hjem og vi fikk pratet om det, for han hadde jo fått latt det synke inn skikkelig da vi møttes igjen. :rødme: Planlagt var det, ja, men det måtte jo synke inn hos oss begge de første dagene!

Tror det er ganske normalt å fantasere litt om slike ting, da det jo er en herlig og spesiell opplevele for de fleste parter i familien. Så du må bare kose deg med disse tankene frem til du får hjem sjømannen din. For en mnd senere må du (forhåpentligvis) tenke godt over hvordan du skal fortelle at du har tatt positiv test!

:klemmer: og god søndag til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: vi er nok mange som planlegger hvordan dette skal fortelles. Ikke minst etter så lang tid med prøving har jeg sett for meg ting som skal kjøpes :fnise:

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at jeg ikke er alene :fnise:

Er vel bare prøvere som forstår hvordag ting forandrer seg når en faktisk er begynt å prøve å få barn.

"ta det som det kommer" funker liksom i et par uker, før en begynner å bli utolmodig.

Jeg går også og tenker på alt mulige ting som må kjøpes til huset, hvor barnerommet skal være stelle bord på badet..

Alle mulige teite bekymringer før en i det hele tatt har hatt litt sengekos, rundt eggløsning :fnise:

Ja ja, greit å konstantere at en bare er normal kanskje ? og veldig veldig klar for barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forferdeli lyst å bli gravid....Tenker på det veldig mye. Ser liksom for meg senarioer der jeg forteller det til familie og venner, hvordan det blir når jeg skal ta testen, hvordan svigers tar det osv.....

Håper det ikke er bare meg som tenker sånn.

:klem: Absolutt ikke bare deg nei. :ler:

Godt å høre at jeg ikke er alene :fnise:

Er vel bare prøvere som forstår hvordag ting forandrer seg når en faktisk er begynt å prøve å få barn.

"ta det som det kommer" funker liksom i et par uker, før en begynner å bli utolmodig.

Jeg går også og tenker på alt mulige ting som må kjøpes til huset, hvor barnerommet skal være stelle bord på badet..

Alle mulige teite bekymringer før en i det hele tatt har hatt litt sengekos, rundt eggløsning :fnise:

Ja ja, greit å konstantere at en bare er normal kanskje ? og veldig veldig klar for barn..

Ta det som det kommer ja... SÆRLIG! :ler:

Ja, vi er vel normale, selv om vi føler oss ganske unormale når det står på som verst. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...