Gå til innhold

Det nye livet til Ambriel!

Fremhevede innlegg

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det leeenge siden jeg har vært!

Blir nok en liten oppdatering her nå ja!

Begynt på skolen, noe som har vært veldig veldig gøy! Traff to utrolig koselige jenter allerede første dagen, og vi har hengt sammen som "De tre musketerer" siden da :biggrin: Lærer masse, har mange øvelser og vi har det utrolig morro (noe som også har resultert i noen litt morsommme bilder på facebook :gjeiper:) Og om bare 1 uke til skal vi lære å sette sprøyter!! :biggrin: hi hi

Første eksamen hadde vi for vel 3 uker siden nå, har ikke fått noe resultater på denne enda, men føler det gikk greit og at jeg hvertfall klarte å stå, som var det viktigste for meg da :)

Jeg og min kjære har det veldig bra! Tærer litt på forholdet avstanden og at han sliter litt med å få seg jobb her i Kr.sand, men vi får bare krysse fingrene og håpe at noe dukker opp veldig snart! :)

Men vi har det faktisk så bra at Ambriel har klart å bli :gravid::sjenert: Absolutt ikke planlagt, og vi forstår fremdeles ikke helt hvordan det har skjedd :klø: Men uansett så viste testen 2 tydelige og klare streker, og jeg er snart 9 uker på vei!

Var hos legen idag for første gang og tok masse blodprøver. Jeg venter egentlig bare nå på telefon fra sykehuset hvor de sier: "jammen, du har jo aldri vært gravid", det hele er liksom så uvirkelig! Legen min ble skikkelig ivrig og skulle absolutt prøve å høre etter hjertelyd, men det er ennå litt for tidlig så han hørte kun min :sukk: Må innrømme at det hadde vært utrolig spennende å høre den da! Men men, har time igjen om 3-4 uker hvor vi skal fylle ut alt av skjemaer, og vekt og alt det der... Har allerede gått opp noen kg, så spent på hvordan vekta utvikler seg i tiden som kommer :)

Det merkelige er at 1 ukes tid før jeg tok testen, våknet jeg opp en morgen og bare visste det! Jeg visste at jeg var gravid :sprettoy: Ventet til 1 ukes tid etter forventet menstruasjon ihåp om at den var forskjøvet pga eksamensnerver... men neida, hele meg visste mens jeg ventet på svaret, at jeg var gravid. Symptomene jeg kjenner er kvalme (stort sett kvalm hver dag, hele dagen... Kaster ikke opp, men er veldig på nippet til tider), jeg er ekstremt trøtt, såre og ømme bryster og lett hodepine. Merker allerede at det er ubehagelig å ligge rett på magen også, så joda, det er nok ei bolle inni denne ovnen :gjeiper: Har vært veldig mye frem og tilbake mellom meg og kjære, men jeg vet med meg selv at jeg aldri kan klare å gjennomføre en abort, så derfor er vi enige om at vi bare må få det til å fungere :)

Har snakket med lærere på skolen, helsesøster og nå med legen, og alle mener at dersom jeg og kjære er innstillt på det, så vil jeg kunne klare både baby og studier. Studieårene mine er lagt opp såpass greit at jeg kan lese og jobbe mye hjemmefra. Og dessuten er jeg såpass gira på å klare begge deler så skal jeg det! Jeg vet det blir tøft, og jeg kommer sikkert til å angre, men jeg gir ikke opp heller så lett :)

Jeg må le litt da, jeg og R var sammen i over 4 år, og ingenting skjedde! Også har jeg og kjære vært sammen i 4,5 mnd og jeg er allerede 2 mnd på vei :sprettoy:

Jeg har enda ikke fått meg til å si det til mamma da :sjenert: Vet liksom ikke hvordan jeg skal begynne eller hva jeg skal gjøre eller si! Har kjøpt to søte små skjerf, hvor det står "Bestemors skatt" på den ene, og "Jeg digger Bestemor" på den andre. Skal prøve å få stotret det frem ikveld, men får se om jeg tør. Er så redd hun skal bli skuffet, siden hun gjentatte ganger de siste mnd har sagt "Jeg er så glad det ikke er du som er gravid" siden ei god venninne av meg venter barn om bare et par uker. Jeg vet at når sjokket får lagt seg så vil hun glede seg, er bare så redd for å se de skuffelsen jeg tror vil dukke opp i øynene hennes når jeg sier det. Men men, jeg skal vel få det frem på en eller annen måte :)

Da var de største oppdateringene gjort, fått meg en ticker har jeg også :rødme:

Får vel gjøre litt skolearbeid frem til middag.

:klemmer: fra Ambi-Bambi med bolle i ovnen :gravid:

Skrevet

Forresten, dere som har meg på facebook, ikke skriv noe der er dere snille! :) Svært få som vet det enda, og ikke helt klar for å røpe noe før uke 12 enda :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Gratulerer så mye med en liten spire i magen! Så spennende :)

Må si ifra om du får deg graviditetsdagbok her, for da blir jeg en av dine faste følgere :nigo:

Skrevet

Tusen takk Milla :klemmer:

Jeg skal lage meg en dagbok etterhvert, men jeg er litt overtroisk så tror liksom at spira bare plutselig skal falle ut om jeg gjør for mye ut av det :sjenert:

Er vel kanskje bare å hoppe rett uti det egentlig ;)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ja når testene viser at graviditeten er et faktum, så bare hopp i det :)

Såklart, det er alltid en risiko før 12 uke, men det er jo alltid en risiko generelt å være gravid og skulle føde et barn, men man kan ikke gå og tenke på det, for da blir man gal ;)

Kos deg masse og nyt tiden, før du vet ordet av det er den lille spiren blitt 18år :fnise:

Kanskje jeg kan få følge deg på facebook også...?! Skal ikke si noe om dette ;)

Skrevet

Det er mange svangerskap ute og går her for tida :gjeiper:

Tequila har adoptert sin lille rosa chihuahua-bamse-pipeleke og er da også blitt mor til denne lille saken. Litt søt der hun løper rundt og passer på den som om den skulle være levende (se bort ifra at hun kaster han utfor trappa noen ganger da :sprettoy:) Prøvde å ta den vekk litt, men da ble hun bare stressa fordi hun ikke kunne finne den, så vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere dette :klø: Kanskje best å bare la det gå sin gang tror jeg :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Ja ikke ta etter henne med å kaste babyen ned trappen iallefall ;)

Artig når hundene holder på sånn, det får bare gå sin gang. Hvis hun har glede av det så er det vel bare hyggelig :)

Skrevet
Ja når testene viser at graviditeten er et faktum, så bare hopp i det :)

Såklart, det er alltid en risiko før 12 uke, men det er jo alltid en risiko generelt å være gravid og skulle føde et barn, men man kan ikke gå og tenke på det, for da blir man gal ;)

Kos deg masse og nyt tiden, før du vet ordet av det er den lille spiren blitt 18år :fnise:

Kanskje jeg kan få følge deg på facebook også...?! Skal ikke si noe om dette ;)

Det er absolutt sant, og det er jo snart 4 uker siden testen viste positivt og jeg har fortrengt det litt til nå for har vært redd for at det skulle skje noe. Men da jeg så at Dinedama også var gravid for et par dager siden begynte jeg plutselig å glede meg :biggrin:

Veldig gjerne :D Kanskje best du sender meg en pm med navnet ditt, fordi navnet mitt er visst veldig vanlig på facebook, så jeg er visst ikke den letteste å finne :gjeiper:

Gjest ~Milla~
Skrevet

:strix: :strix: Ambriel skal ha baby, Ambriel skal ha baby :strix: :strix:

Sånn.. da har jeg fått ut det ;)

Skrevet
:strix: :strix: Ambriel skal ha baby, Ambriel skal ha baby :strix: :strix:

Sånn.. da har jeg fått ut det ;)

Ååååw, du er nå god og søt da :strix:

Skrevet

Åååå! Gratulerer søta mi!!! :strix: :strix:

Så fantastiske nyheter da! Og utrolig bra at det fungerer med studiene og! :bolledeig:

:strix: :strix:

Åååå! Kommer ikke over det, du skal bli mamma! (Yes, endelig kgtante :ler: )

:kose: Har tenkt på deg i det siste og om du kanskje vil ha besøk snart? For jeg savner deg!

:klemmer::kose:

Skrevet
Åååå! Gratulerer søta mi!!! :strix: :strix:

Så fantastiske nyheter da! Og utrolig bra at det fungerer med studiene og! :bolledeig:

:strix: :strix:

Åååå! Kommer ikke over det, du skal bli mamma! (Yes, endelig kgtante :ler: )

:kose: Har tenkt på deg i det siste og om du kanskje vil ha besøk snart? For jeg savner deg!

:klemmer::kose:

Takk takk søta :strix:

Ja, en av lærerne på skolen sa at den lille hadde planlagt seg selv veldig greit :gjeiper:

Ambi skal bli mamma! :rødme: Og selvfølgelig skal du bli KG-tante! Det var det første jeg tenkte på når jeg tenkte jeg skulle skrive her! ;) Også vil jeg gjerne at du skal være sladris etterhvert også, om du har lyst? :sjenert:

ÅÅw, jeg savner deg også :( Kan jeg bare sjekke litt opp i timeplanen, så skal jeg finne en tid som jeg har litt fri :biggrin: Har endel fri nå frem mot eksamen, eller det er ikke fri da, men studiedager :gjeiper:

Skrevet
Gratulerer så masse :klemmer:

Tusen takk vennen :klemmer:

Skrevet
Takk takk søta :strix:

Ja, en av lærerne på skolen sa at den lille hadde planlagt seg selv veldig greit :gjeiper:

Ambi skal bli mamma! :rødme: Og selvfølgelig skal du bli KG-tante! Det var det første jeg tenkte på når jeg tenkte jeg skulle skrive her! ;) Også vil jeg gjerne at du skal være sladris etterhvert også, om du har lyst? :sjenert:

ÅÅw, jeg savner deg også :( Kan jeg bare sjekke litt opp i timeplanen, så skal jeg finne en tid som jeg har litt fri :biggrin: Har endel fri nå frem mot eksamen, eller det er ikke fri da, men studiedager :gjeiper:

En smart liten spire, allerede! :jepp:

Åå :strix: Selvfølgelig vil jeg være sladris for deg! Det er en ære! :hjerte:

Kan du ikke gjøre det, og så kan jeg komme og hjelpe deg å lære deg om innvoller og bein! (Vi kan se den flotte dvden sammen :fnise: )

:klemmer:

Skrevet
En smart liten spire, allerede! :jepp:

Åå :strix: Selvfølgelig vil jeg være sladris for deg! Det er en ære! :hjerte:

Kan du ikke gjøre det, og så kan jeg komme og hjelpe deg å lære deg om innvoller og bein! (Vi kan se den flotte dvden sammen :fnise: )

:klemmer:

Ja, ser ut som om jeg bærer på et geni allerede :ler:

:strix:

Da skal jeg sjekke opp i timeplanen min og se hva som skjer fremover ;) Mulig vi kanskje må ta det på nyåret for jeg vet vi har mye innleveringer, tester og eksamen nå før jul :sukk: Også når ikke formen er helt på topp pga den dumme kvalmen :sukk: Men jeg skal finne tid, for du SKAL snart komme ned hit til meg! :jepp:

Og den flotte DVDen var ikke så flott likevel :( var 4 animasjoner på den bare.. Men jeg kan sikkert alltids klare å finne en annen flott film som viser innvoller og annet gøy til oss :biggrin::ler:

Skrevet

Slekter på mammaen sin ;)

Vi kan godt ta det på nyåret altså, du bestemmer :jepp:

Gleder meg så masse altså, har ikke vært i byen din siden jeg var 7 år! :dåne:

Filmen så jo så flott ut :dry: Involler og slikt ja, :bolledeig::ler:

Skrevet

Ja den DVDen var en skikkelig skuffelse :glare:

-----------------------------------------------------

Ny dag idag, og idag er jeg 9 uker akkurat :bolledeig:

Hjemme fra skolen, slik jeg har vært mye de siste ukene. Sliter veldig med denne forbanna kvalmen :sukk: Og 1,5 timers busstur hver vei til skolen er ikke akkurat så veldig fristende... Så er problemet når jeg er hjemme at sitter jeg oppe og jobber med skolearbeid så blir jeg uggen, men om jeg legger meg ned i senga så sovner jeg :klø:

Jaja, bare noen uker igjen til akkurat dette gir seg, håper vi :gjeiper:

Skrevet

:bolledeig: 9 uker!! :bolledeig:

Skjønner godt at bussturen ikke er så fristende, håper kvalmen og trøttheten går over etterhvert kjære deg :kose:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...