Gå til innhold

På veien til å bli en liten familie


BareSol

Anbefalte innlegg

:duskedame: Da var det på tide at jeg flyttet dagboken min hit!! :duskedame:

Kan jo begynne med å fortelle litt om meg selv. Er ei jente på 26 år som bor på østlandet. Har samboer og vi har vært sammen i et år nå.

I oktober var vi på romtantisk kjærlighetsferie. Der fant vi ut at jeg skulle slutte på pillen. Ikke prøve så veldig, men bare ta det som det kommer. I første periode fulgte vi denne planen. Så vi ble ikke veldig overrasket da tante rød kom på besøk.

Men jeg er ei utålmodig jente. Begynte å lese på nett, ville planlegge litt mer, jeg ville helst ha bebis i går Så da var det planlegging! Rundt EL hadde vi sex hver dag i omtrent en uke. Følte vi gjorde en innsats! :sengekos:

Så var det tid for testing. Hadde kjøpt inn en liten haug med billig-tester. 19. desember tok jeg første testen. Der skulle man lese inn resultatet før 5 min var gått. Syns jeg svakt så en liten strek, men følte den kom jo mer minuttene gikk, så stolte ikke helt på den. Følte meg ikke gravid, så tenkte jeg ikke var det. :tristbla:

Tre dager etter, 22 desember tok jeg en ny, tante rød hadde fortsatt ikke kommet. Streken var der ganske mye mer tydelig nå!! Likevel klarte verken jeg eller samboeren min å slå oss til ro med dette. Så champagnen ble ikke sprettet. Av en eller annen grunn tenkte vi at også denne testen var feil... :tristbla:

Så etter jobb kjøpte jeg en clearblue digital test. nå trengte jeg å vite svart på hvitt... Ventet til morgenen 23. desember med å ta den. Jeg rakk så vidt å legge testen fra meg før svaret kom frem "GRAVID"! :gravid:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Det var verdens beste julegave fra 'mannen' og meg til 'mannen' og meg!

Så her er jeg nå. Fortsatt lykkelig gravid. 6 uker på vei idag. Har ikke de helt store symptomene. Er trøtt midt på dagen, ikke noe særlig matlyst, litt uggen i kroppen i ny og ne, men kan absolutt ikke klage. Syns egentlig formen er veldig bra :jepp:

Har bestilt time hos legen, men skal ikke dit før 4. februar. Legekontoret mente jeg ikke trengte å komme før i uke 10. Jeg syns det er en evighet til, men tror jo alt er i orden, så det er vel ikke nødvendig at jeg drar noe før.

Det er jammen fint å være meg akkurat nå :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Arhirwen

Slenger inn en liten hilsen her! :) Morro å gå over i denne dagboken! :jepp:

Syntes også det var en evighet til uke 10 og første legetime - men plutselig er man der! :)

Ønsker deg alt godt i svangerskapet, og håper formen holder seg fin!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnah

hei hei!

flott å se at du har fått laget deg en bok her inne!! håper virkelig jeg kommer etter snart :jepp:

nå må du fortelle meg hva hemmeligheten din er! er utrolig at du ble :gravid: så fort! etter å ha lest mer om graviditet (siden vi begynte å prøve), blir jeg bare mer og mer fascinert over prosessen. tenkt hvor mye "flaks" du må ha for at det skal klaffe :rødme:

har dere fortalt noe til de kommende besteforeldre eller? ingen rundt oss vet hva vi driver med, og slik blir det helt til vi har en positiv test i hånden. tenker vi forteller det til de hjemme da ganske fort da, gleder oss veldig til det!

PS. Synes det du skrev i boken min egentlig var veldig sant :) tenkte jeg skulle nevne det!

ha en fin kveld!

:klemmer: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig hilsen du hadde skrevet til meg! Ofte kan det jo være lett å bare spørre om spørsmål i sin egen dagbok. Så kan folk velge om de vil svare. Får man ikke et greit svar kan man jo begynne å titte litt rundt. Tenker da jeg. Man kan jo spørre/skrive hva man vil her :)

Vi har ikke fortalt til så mange ennå. Til mine to beste venninner. For det første klarte jeg ikke la være! For det andre begynte de å lure litt da jeg måtte takke nei til vin under middagen på nyttårsaften :ler:

Vi har ikke fortalt noe til kommende besteforeldre ennå... jeg har lyst til å vente litt. Tenker at ventetiden for dem blir lang nok uansett. Så vi regner med å vente en måneds tid, etter at jeg har vært hos legen for første gang i hvert fall.

:ler: Hemmelighet? tror jammen ikke jeg har noen hemmelighet gitt. Prøvd å følge et par kjerringråd. Men om det er de som har hjulpet tror jeg vel kanskje ikke... jeg har vel rett og slett hatt flaks! Super flaks!

stor :klemmer: tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn en liten hilsen her! :) Morro å gå over i denne dagboken! :jepp:

Syntes også det var en evighet til uke 10 og første legetime - men plutselig er man der! :)

Ønsker deg alt godt i svangerskapet, og håper formen holder seg fin!

:klem:

Jaaaa, det er kjempe stas å allerede kunne lage dagbok her! Selv om det ikke helt har gått opp for meg ennå... hehe, har tatt FIRE tester, likevel tror jeg liksom ikke helt på det. Men det går vel plutselig opp for meg :)

Var du på første legetime først i 10. uke? du er vel i 10. uke nå du? så du har nettopp vært der? Er så nysgerrig på den timen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Jaaaa, det er kjempe stas å allerede kunne lage dagbok her! Selv om det ikke helt har gått opp for meg ennå... hehe, har tatt FIRE tester, likevel tror jeg liksom ikke helt på det. Men det går vel plutselig opp for meg :)

Var du på første legetime først i 10. uke? du er vel i 10. uke nå du? så du har nettopp vært der? Er så nysgerrig på den timen :ler:

Jeg skal dit på tirsdag. :) Tror det er første gang jeg gleder meg til å gå til legen! :fnise:

Virker som det er veldig forskjellig praksis rundt omkring når det gjelder første legetime. Noen leger tar graviditetstest mens andre ikke o.l. Men jeg mener min lege kommer til å ta en del blodprøver og slikt.

Tror jeg også skal få utdelt helsekort eller hva det heter som jeg skal ha med meg overalt. Og så må jeg ha med meg urinprøve. :) Det skal vel også velges fødested tror jeg.

Kan fortelle i detalj etter jeg har vært der på tirsdag. ;)

Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! da må jeg få høre hvordan det har gått etter tirsdag! Jeg trodde jeg kom til å få time nesten med en gang, så er litt lettet over at det er ganske vanlig å gå i 10. uke :)

Formen min er utrolig bra egentlig. Føler liksom at jeg går og venter på den store kvalmen. Eneste jeg føler er at jeg blir fort trøtt og sliten. Blir vanlig sulten, men når jeg først setter meg for å spise blir jeg litt uggen og maten frister ikke så mye lenger. hehe, så syns liksom ikke jeg kan klage over de få symptomene :ler:

Hvordan føler du deg? Merker du mye til spiren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen
Så spennende! da må jeg få høre hvordan det har gått etter tirsdag! Jeg trodde jeg kom til å få time nesten med en gang, så er litt lettet over at det er ganske vanlig å gå i 10. uke :)

Formen min er utrolig bra egentlig. Føler liksom at jeg går og venter på den store kvalmen. Eneste jeg føler er at jeg blir fort trøtt og sliten. Blir vanlig sulten, men når jeg først setter meg for å spise blir jeg litt uggen og maten frister ikke så mye lenger. hehe, så syns liksom ikke jeg kan klage over de få symptomene :ler:

Hvordan føler du deg? Merker du mye til spiren din?

Hehe.. uansett er det ikke så artig å bli uggen når man spiser! Får håpe det går over! :)

Jeg er rake motsetningen når det gjelder mat - jeg gikk fra å være musespiser til fråtser omtrent! :fnise: Har tredoblet matinntaket mitt (og selv om det høres mye ut, er det akkurat passe for min kropp siden jeg er ganske spebygd). Tolker lysten på mat som at babyen trenger det. :jepp: Så får vi heller roe ned etterhvert. Hehe..

Jeg har stadig murringer og/eller stikninger i magen ,og synes det egentlig er veldig artig. Vet ihvertfall at det skjer noe der! Men krysser fremdeles fingrene for at alt er bra - tror ikke den tanken kommer til å slippe taket heller. :)

Ellers er det litt intense svingninger i humøret til tider. :ler:

Har kun hatt to intense kvalmeperioder som hver har vart i ca 1,5 dag. Så ikke noe store problemer der annet enn at det kræsja med to eksamener. :(

Som en følge av at jeg er så liten og tynn har jeg allerede fått mage da, og det er jo ganske stas! ;)

I kveld var vi på IKEA og gikk selvfølgelig gjennom barneavdelingen. Konklusjonen i etterkant er at jeg tror min bedre halvdel på ha tøyler på meg den dagen vi skal shoppe inn til baby! :fnise:

Ha en fortreffelig lørdag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille spiren :)

Tusen, tusen takk! Hadde aldri trodd det skulle være så stas å være seks uker på vei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen er tilbake etter juleferien. Gjett om jeg syns det er deilig! Misforstå meg rett, jeg syns det er super koselig med jul og kjempe trivelig å være med hele familien. Men samtidig så var det veldig godt å begynne på det 'normale' livet igjen :jepp:

En annen grunn til at det er deilig med det normale liv er at nå har jeg ikke så mye tid til å tenke på spiren. Jeg er jo så kort på vei, så jeg prøver liksom å ikke la det ta over hele livet/tankene mine. Så det er deilig med travle dager på jobb.

Symptomer... det var nesten sånn at jeg sutret fordi jeg ikke kjente noenting. Men nå har morgenkvalmen kommet smygende. For lenge våken uten mat er som regel krise. Så Baresol-mannen forter seg å lage frokost og sette frem biola til meg hver morgen. Men det er helt pyton å våkne på morgen, nesten litt fyllesyk...hehe.

Men utenom det er jeg jo frisk som en frisk! Så syns ikke akkurat jeg skal klage på symptomer som tar knekken på meg :ler:

Overalt jeg leser så står det at man blir sulten og fysen nesten hele tiden. På meg er det motsatt. Det er omtrent ikke noe som frister. Veldig lite mat som jeg har lyst på. Så vanskelig å finne på middager her i huset for tiden. Heldigvis har jeg en samboer som vil gjøre absolutt alt for meg nå, så føler meg som verdens lykkeligste jeg!

hehe, dette tror jeg ble et rotete innlegg. Men jeg blir litt rotete oppi hodet mitt når jeg tenker på graviditeten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*huker av på mine innlegg* :jepp:

Så gøy at du har fått deg en graviditetsdagbok!! Også så fort som det gikk! :strix:

Noen av oss er så heldige! Ja, jeg synes vi skal kalle oss heldige, siden det er mye som skal til for at ting skal klaffe så fort og greit!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Da jeg var 6 uker (du er snart 7 uker da!) virket det som en evighet til det skulle nærme seg 3 mnd - men her er jeg jo! Hehe.. Så det går nok fortere enn du aner, og ihvertfall nå som hverdagen har kommet tilbake!

Blir spennende å følge deg fremover også, og er glad på dine vegne at du ikke har så mange symptomer! :danse:

Jeg har faktisk lest flere steder at det er like normalt å miste matlyst som å få. :) Så tror nok ikke at du skal bekymre deg noe over det! Nå i det siste har min matlyst variert en god del - men er jeg sulten så er det med STOR S!! Og da tilnærmet fråtse-tilstand. :sjenert: Musespiser'n sjøl liksom..hehe..

Har du hatt en fin julefeiring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Jeg måtte bare gi opp denne dagboken en liten stund. Jeg skrev den da jeg ikke var så veldig langt på vei. Jo mer jeg var på nett, jo mer leste jeg om alt det 'skumle' som kunne skje. Jeg ble helt gal av det. Man kan tydeligvis få for mye informasjon :-)

Var på tidlig UL i uke 11. Jeg måtte bare :sjenert: ... jeg klart ikke vente helt til uke 18. Så var på Volvat. Det var noe av det smarteste jeg noensinne har gjort. Etter den dagen slappet jeg helt av og koste meg mer med graviditeten!

Har også vært på ultralyd i uke 18. Der så vi en nydelig liten gutt. Akkurat så perfekt som han kan være. :rødme:

Nå nyter jeg dagene som gravid. Det er helt perfekt. Mens jeg skriver dette kjenner jeg at sjarmklumpen sparker meg. Det er så fint! Det er en aktiv krabat, sparker og sparker!

Så nå skal jeg bli mye flinkere til å skrive i dagboka mi her og lese deres dagbøker

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...