Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #321 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, jeg får lage den søte engang, men da må jeg komme tilbake til dere og få hjelp. For jeg må vite alt. Hvilken frukt, hvor mye osv KG hadde postet sånn der morsdagkake, den der hjerte kaken med gele over. Der sa de hvordan man lager den der sukkerbunnen, men de sa ingenting om hvor lenge den skulle steikes.. Husker ikke om de sa hvor mange grader heller. Da sitter jo jeg der.. Stokk dum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #322 Del Skrevet 12. februar 2009 ohlalaaaa!! Denne på vinteren, og mitt forslag om sommeren kanskje? Bra plan, synes jeg! TittTitt: Det er sikkert greiest med paiform.. Men det koster ikke mye da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #323 Del Skrevet 12. februar 2009 Det er bare å spørre, TittTitt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #324 Del Skrevet 12. februar 2009 YES!! Takk Men sånn når dere har alt, dere lager bunnen sant, og pakker den rundt en form. Kan da ikke være ildfastform? De e rjo store.. Da blir det en stor pai ihvertfall Også bare putter dere oppi det dere vil h, kakker et egg over og ost på toppen og inn i ovnen? Må ikke dere røre om egget før det blir helt over fyllet? Eller blander man alt fyllet sammen og har ost oppå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #325 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) De paiene jeg har spist har vært med egg og litt melk sammenpiska, sånn som til omelett f.eks, og så helt over fyllet i paibunnen. Paibunnen må forresten stekes litt på forhånd! Et kjappere alternativ til kosemat er å ta ganske tykke og tørre loff/brødskiver og legge i bunnen av ei form, og så helle over en eggeblanding med ganske mye revet ost i (sånn at det blir en ganske tykk blanding), og så legge bacon/skinke/sopp/hva man måtte ønske på toppen, og putte det inn i ovnen... Beklager at jeg kupper boka di, Idnar! Endret 12. februar 2009 av Mazilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #326 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, det med den der loffen, heter ikke det armeriddre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #327 Del Skrevet 12. februar 2009 Det blir ikke helt det samme.. Arme riddere er søte og stekes i stekepanne. Litt samme prinsipp da, med loff som gjennomtrekkes av egg og melk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #328 Del Skrevet 12. februar 2009 Syntes ikke denne Mia Pai'en var noe særlig god.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #329 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg har forresten kuttet opp frukt og laget meg smoothie poser som jeg har i frysen no. Kjempe bra! Skal kjøpe mer frukt og lage enda mer smoothie. No har jeg bare 4 poser, det blir jo bare 4 smoothier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #330 Del Skrevet 12. februar 2009 De paiene jeg har spist har vært med egg og litt melk sammenpiska, sånn som til omelett f.eks, og så helt over fyllet i paibunnen. Paibunnen må forresten stekes litt på forhånd! Et kjappere alternativ til kosemat er å ta ganske tykke og tørre loff/brødskiver og legge i bunnen av ei form, og så helle over en eggeblanding med ganske mye revet ost i (sånn at det blir en ganske tykk blanding), og så legge bacon/skinke/sopp/hva man måtte ønske på toppen, og putte det inn i ovnen... Beklager at jeg kupper boka di, Idnar! Kupp i vei, du!!! Ja, det med den der loffen, heter ikke det armeriddre? Nei, armeriddere er brød dynket i egg, melk, sukker og kanel (blandet sammen.) Og steikes på steikepannen. DET er snaddermat!!!!! Jeg lager paibunn som du sa. Så lager jeg bløt eggerøre mens bunnen steiker litt. Da går det suuperfort!!! Så tar jeg på det på toppen som jeg vil ha på og ost og steiker. Min ble ferdig på 10 min. Skulle legge ut bilde, tenkte jeg men det ble så mye styr. De har paiformer på ikea også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #331 Del Skrevet 12. februar 2009 Syntes ikke denne Mia Pai'en var noe særlig god.. Jeg har ikke prøvd fullkornspaien, men kjøttpaien er goooo!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #332 Del Skrevet 12. februar 2009 Det med å lage eggerøre var jo kjempelurt! Takk for tipset! Synes forresten du skal ta deg bryet med å legge ut bilde! Nå fikk jeg lyst på smoothie også.. Gleder meg til Bergenstur, for da skal jeg drikke Gul Suring på Fruktbar igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #333 Del Skrevet 12. februar 2009 Hehe, du er så søt du Idnar. Linker alltid til meg, det setter jeg pris på No får jeg gå videre, eller legge meg.. Må prøve å få litt søvn til imorgen! Kose dere videre da, så snakkes vi jenter :kose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #334 Del Skrevet 12. februar 2009 Jeg fant liksom ikke bildet igjen, så tok det så lang tid... Kan ikke bruke opp kvelden min på det!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #335 Del Skrevet 12. februar 2009 Si god natt daaaa Idnar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #336 Del Skrevet 12. februar 2009 Hehe, du er så søt du Idnar. Linker alltid til meg, det setter jeg pris på No får jeg gå videre, eller legge meg.. Må prøve å få litt søvn til imorgen! Kose dere videre da, så snakkes vi jenter :kose: Go natt og sov godt og drøm søtt og kose på litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #337 Del Skrevet 12. februar 2009 Til meg og..? Nå blir du visst alene her, Idnar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #338 Del Skrevet 12. februar 2009 Ja, Mazilla!!!! Til deg og!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TittTitt Skrevet 12. februar 2009 #339 Del Skrevet 12. februar 2009 Go natt og sov godt og drøm søtt og kose på litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idnar Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #340 Del Skrevet 12. februar 2009 Nå ble jeg plutselig litt ensom her Får gjøre meg ferdig med regningene, måke snø, rydde kjøkkenet og komme meg til køys jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå