MellonCollie Skrevet 23. desember 2011 Forfatter #1801 Del Skrevet 23. desember 2011 Glemte å skrive i går, men N fikk øyekatarr i helga som var! Så hun har måttet dryppe øynene sine i flere dager, stakkar. Nå er hun heldigvis helt kvitt det igjen. Vet det har gått i barnehagen, men D har sluppet unna. Men hun er jo stadig med inn der, så.. Dagen i dag har vært fantastisk. Storkost meg hjemme med to unger som er så glade i hverandre. Jeg får nyte det så lenge DET varer Så spiste vi kveldsmat hos mamma og pappa, og der fikk vi en stor overraskelse.. I det vi hadde fått på D pysjen og var på vei til å komme oss ut i bilen for å kjøre hjem, så kom det plutselig en nisse inn i gården D fikk STORE øyne; "Nissen kommer!!". Han ga nissen en klem, og vi fikk invitert nissen inn i gangen. De to pratet en del, og når nissen satt seg ned satt D seg på fanget og fortalte fint hva han ønsket seg til jul. Nissen spurte hvor vi bodde, og D fortalte fint adressen vår og at vi skulle sette frem småkaker og melk (slik vi hadde pratet om tidligere på dagen) Ga nissen en stor kos når han skulle dra. Ikke antydning til skeptisk eller redd, og han er ganske overbevist om at dette var Nissen med stor N!! Vi andre voksne ble også satt ut, for ingen hadde arrangert dette. Svaret var at nabomammaen skulle være nisse for sine barn og så hadde hun sett at det var samling hos oss, så hun tenkte hun kunne ta en bortom med det samme. Helt fantastisk, kanskje et av mine beste øyeblikk med D. Utrolig herlig å se den gleden og troen han viste. Magisk! Resten av huset sover, jeg nyter en stille førjulskveld med Rockeulven og konfekt. Ønsker dere alle en RIKTIG GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. januar 2012 #1802 Del Skrevet 1. januar 2012 Innom til tross for KG-pausen, måtte bare se hvordan det står til hos dere Håper dere har hatt en kjempefin jul, og ønsker dere et fantastisk nytt år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 1. januar 2012 #1803 Del Skrevet 1. januar 2012 Åh, så herlig Håper resten av julen også ble fin! Og godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #1804 Del Skrevet 2. januar 2012 Innom til tross for KG-pausen, måtte bare se hvordan det står til hos dere Håper dere har hatt en kjempefin jul, og ønsker dere et fantastisk nytt år! Du er savnet, Ella Håper alt er fint hos dere også! Åh, så herlig Håper resten av julen også ble fin! Og godt nyttår! Takk - godt nytt år til deg også. Håper 2012 gir deg alt du ønsker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #1805 Del Skrevet 2. januar 2012 Vanligvis er 1. januar min "tenkedag". Refleksjoner, ettertanke, ønsker og tanker pleier å oppsummeres. Vel, når man har fått to barn har man ikke alltid tid til sånt Snuppa var rabiat i går. La seg som normalt kl 19, og våknet med et skrik kl 20. Og slik gikk det frem til kl 2, da ga vi paracet. Stakkars jenta vår kastet opp av hyling.... vet fortsatt ikke hva som var feil, men tipper igjen tenner. Ser at det er to nye på vei oppe. Et skikkelig tanntroll, den lille frøkna Det er rart; da storebror var liten skrek han som dette i noe som virket som hver dag, jeg taklet det så fint. Nå er jeg ikke vane med skriking, og etter 10 minutter visste jeg ikke hvor jeg skulle gjøre av meg... hun skriker sjelden, den lille snuppa. I alle fall slik som i går! Dagen i dag har heldigvis vært normal igjen 2012 ble innledet med et våkent barn i hver arm Snuppa våknet rundt 2330, hun er ganske var på lyder når hun sover. Og storebroren våknet ca 2355 - da ble det for mye bråk for ham også. Minsta brøy seg ikke så mye om hva som skjedde, hun lå blid og sprellet. Eldstemann derimot var litt mer engstelig, og spurte "kan du skru det av nå, mamma?" med henvisning til al fyrverkeriet... etter at han fikk våknet litt og fikk et par minutter på seg (og krøllet seg inntil meg) ble det litt mer spennende, men fortsatt litt voldsomt akkurat ved midnatt. Begge barna fikk være med ned og hilse på gjestene når de kom inn etter å ha vært ute i hagen, og så sovnet de igjen rundt 00.30. Det er litt symptomatisk for hvem de er, det der. Han er litt mer følsom. Engstelig. Samtidig som han er fylt med så mye liv, glede og energi - tidvis alt for mye energi, som han ikke helt klarer å styre og dermed blir litt voldsom og ufokusert. Men det er vel kanskje slik det er å være tre år. En liten kropp fylt med så mye inntrykk Han er inne i en veslevoksen periode. "Vi må gjøre det sånn vettu, mamma". Putter på "vettu" etter så mange setninger. Eller "altså /asså". "Den er SÅ kul, asså!!" Jeg ler meg skakk, og kjenner samtidig at jeg blir flau - for hvor tar han det fra? Tar meg selv i det når jeg putter på unødvendige småord på slutten av setninger Dessuten er han så flink med rollelek for tiden. Han skal være pappa, og jeg skal være baby. Og da kommer virkelig empatien og omsorgen i ham frem. Han er en fin gutt. "Du og N er bestevennene mine" sa han i kveld når jeg skulle legge N, før han overøste oss med kyss. Snuppa er også fin, og jeg er spent på hvem hun blir. Hun viser tendensen til å være mye mer uredd. Staere! Og så fornøyd med alt mulig, så lenge hun får lov til å være med og få med seg alt som skjer. Hu er stort sett blid så lenge hun får lov til å være der vi andre er, og kan da fort bli litt "borte" for oss - hun bare underholder seg selv Men hun sier godt i fra når nok er nok, eller om hun ikke får til det hun vil! Mannen min og jeg.. vi har det bra. Men jeg skal jo være så ærlig å si at vi har hatt bedre tider, sånn kjærestemessig. Det er mye Familien AS. Organisering, barneprat. Fysisk del omtrent ikke-eksisterende...og for at vi skal få nok søvn til å komme gjennom hverdagen har det også blitt mange dager han tar gjestesenga for å ikke vekkes av N når hun skal spise på natta. Det gjør det ikke akkurat lettere på fysisk plan... MEN, begge to er enige om at det er "logiske" grunner til at det er slik, og vi har også lovt at nå blir det skjerpings. Så, i 2012 skal det investeres i kjærestetid. Det blir mye enklere når jeg kan sende snuppa på overnatting. Og fra våren av blir det enklere Men på tross av at vi har hatt det bedre har vi det også veldig bra Vi er stolte av hva vi har fått til, og vi er enige om de viktige tingene i livet. Og rett før jul var vi jo ute på date, og da var det ekstremt mye latter. Vi har det gøy sammen, og det har alltid vært viktig. Men han og meg.. DET er for alltid, så vi har mye tid til dating, latter og kjærestetid om litt tid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 2. januar 2012 Forfatter #1806 Del Skrevet 2. januar 2012 Tankene fikk et eget innlegg, så her blir et mer "loggbokinnlegg" også Har hatt en super jul. Ungene fikk SÅ mye fint i år, og heldigvis veldig mye klær. Snuppa er over på str 74 og vi hadde nesten ikke bodyer. Nå er skuffen derimot fylt opp med lilla, rosa og rødt Storebroren fikk endel ull og "penere" klær, noe som også passet fint. N fikk i tillegg Sophie the girafe, et armbånd, noe bøker og en bæremeis (vel, den var vel mest til oss ). Storebroren et PCspill om Knerten, togdeler til Briotog, puslespill, "fussball-bord" og bøker. Jeg fikk endel gavekort, så jeg gleder meg til å fornye garderoben litt utpå våren. Da er nok vekta ganske stabil, og ikke minst er det godt med en oppfriskning før jeg skal starte på jobb igjen. Og så fikk mannen og jeg en del ting til huset, av ting vi samler på. Vi begynner å bli voksne Romjula har vært fylt opp med både familiejuleselskap, vennefrokoster/lunsjer, en barnebursdag og en voksenbursdag! Så tiden har flydd.. D overnattet hos mormor&morfar en natt, så da var vi to voksne på ett barn her hjemme. FOR en luksus Nyttårsaften var jeg jo litt innpå, men vi hadde altså besøk av et vennepar her. Laget tre-retters middag og koste oss. Stille og rolig Dagen i går slappet vi bare av. Det kom litt snø, så vi skyndet oss ut slik at D fikk akt litt og vi lagde en snømann. I dag er all snøen borte, bare snømannen som sto halvveis igjen Jeg har hatt begge barna hjemme i dag, plandag i barnehagen. Dro til fotograf for å ta passbilder og så på politistasjonen for å søke om pass. Nærmer seg sydentur! Mannen kom tidlig hjem fra jobb, for han dro igjen nå i ettermiddag og blir borte til fredag. Gøy å se passbildet av N - hun er nesten prikklik broren på hans passbilde fra da han var 9 mnd. Helt vilt! Hun er litt likere meg enn hva D var bare, men FOR en søskenlikhet. Glad det er bhg igjen i morgen. D ser frem til å møte vennene sine, og jeg ser frem til en dag som er litt roligere Nesten to uker ferie på ham har blitt leeenge, haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #1807 Del Skrevet 3. januar 2012 1 stk oppkastsyk treåring - check 1 stk energisk men forkjøla baby - check 1 stk natt uten søvn grunnet overstående - check 1 stk mann på jobbreise hele uka - check Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 3. januar 2012 #1808 Del Skrevet 3. januar 2012 1 stk oppkastsyk treåring - check 1 stk energisk men forkjøla baby - check 1 stk natt uten søvn grunnet overstående - check 1 stk mann på jobbreise hele uka - check Håper du får et godt nytt år :gjeiper: hehe, kanskje ikke så koselig med alt det overnevnte, men håper året blir bra for dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 3. januar 2012 Forfatter #1809 Del Skrevet 3. januar 2012 Håper du får et godt nytt år :gjeiper: hehe, kanskje ikke så koselig med alt det overnevnte, men håper året blir bra for dere Hehe, har ikke startet optimalt nei. Men tross alt bagateller i den store sammenhengen.. Håper 2012 blir årets deres, Gossip --------------- Snuppa våknet 0215 i natt for mat. Da hostet og snørret hun fælt, så hun fikk ikke sove igjen. Endte med at jeg tok henne inntil meg mens jeg satt oppreist i senga, da fikk hun roet seg og sovnet til slutt rundt kl 3... i det jeg legger henne ned hører jeg at storebroren er våken. Følger ham på do, og så spurte han pent om jeg kunne legge meg ned ved siden av ham. Lå der noen minutter og trodde han nesten var sovnet, så gikk tilbake til soverommet. Men mellom 3 og 4 måtte jeg inn til ham omtrent hvert 10. minutt, han fikk ikke sove igjen. Men han var rolig og fin, virket litt klam... Tenkte han kanskje hadde litt feber eller noe, og sa at han kunne ligge i senga mi med meg (så slapp jeg og gå frem og tilbake..). Han krøllet seg inntil meg på vårt soverom, og koste på ansiktet mitt mens han kalte meg jenta si Fant ikke helt roen, men 04.35 tenkte jeg "nå har han sovnet". 04.42 sprutet det oppkast utover meg og puta mi Fikk ham ut på do, og måtte skifte på ham og senga. Med all ståheien ble snuppa lys våken også. D virket i fin form etter å ha fått opp oppkastet, og var overbevist om at det var ståopptid. Så vi sovnet nok ikke før 0530... og så var det morgen igjen 0715. D har spist en yoghurt i dag, og den kom opp igjen. Forsøkte å drikke vann, det kom opp igjen. Han kastet opp 4-5 ganger på tom mage Jeg troooor han har feber også, han er i alle fall varm. Etter kl 1400 har han ikke kastet opp, og i alle fall fått i seg litt eplemost/farris-blanding og litt vann. Men mat / frukt ville han ikke ha. Uavhengig av form blir det nå ikke barnehage før fredag pga karanteneregler. Og mannen kommer ikke hjem før den tid. Jeg er innestengt i huset med to unger i to fulle dager til. Galskapen lenge leve..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 3. januar 2012 #1810 Del Skrevet 3. januar 2012 Helle pelle for en natt Lykke til de neste dagene, håper både N og D kommer seg fort til hektene igjen Det er nå arbeid nok å være alene med de, om de ikke skal være syke i tillegg...Han er søt da, din lille D, som kaller deg jenta si Bare synd han kastet opp på deg etterpå Koselig å lese de lange innleggene dine, føler nesten jeg kjenner dere En flott familie er dere iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. januar 2012 Forfatter #1811 Del Skrevet 7. januar 2012 Helle pelle for en natt Lykke til de neste dagene, håper både N og D kommer seg fort til hektene igjen Det er nå arbeid nok å være alene med de, om de ikke skal være syke i tillegg...Han er søt da, din lille D, som kaller deg jenta si Bare synd han kastet opp på deg etterpå Koselig å lese de lange innleggene dine, føler nesten jeg kjenner dere En flott familie er dere iallefall Takk takk! Jeg har som regel mye på hjertet når jeg først skriver. Og er nok ikke kjent for å være en kvinne av få ord ------------- Spysjuka var heldigvis over etter tirsdagen. Og på torsdag ettermiddag kom mannen hjem igjen :hjerte:I går ble D levert i bhg som vanlig, og det var helt tydelig stas. Han var blitt savnet, og han hadde savnet vennene sine. Herlig! Mannen og jeg hadde en superfin kveld på alle måter i går, en god start på 2012 kjærestemessig I dag har vi være på juletrefest, og siden mannen ledet arrangørkomiteen har det vært hektisk fra start til slutt. Så vi ligger nå flatt ut på hver vår sofa og snakker minst mulig i kveld. Middag ble gatekjøkkenburger og ingen har orket å rydde vekk leker etc N har forøvrig nå fått tann nummer FEM :omg: Venstre fortann oppe spratt gjennom i går, så nå er alle fire fortenner + en hjørnetann på plass. Tanntrollet mitt! D fikk sin første tann på alderen N er nå Dessuten har vi nå innført måltid nr 3; middag. Bare prøvd litt ulike grønnsakspuréer hittil. Det hun har likt best, var 4mnd glasset fra Nestlè....... hjemmelaget har fått blandet mottagelse. Glasset til Nestlé derimot gapte hun som en gal og ville ha mer, mer, mer. Jeg fortsetter med litt blanding av glass og hjemmelaget, så får vi se hva hun vil ha mest av - orker ikke stresse med at hun MÅ ha hjemmelaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 8. januar 2012 #1812 Del Skrevet 8. januar 2012 Huff da, høres ut som du har hatt litt av en uke alene med de to små! Bra du har et litt humoristisk syn på det også D virker jo bare som verdens herligste, men tror jeg hadde freaket litt ut hvis noen hadde spydd meg i ansiktet altså Bra ting har tatt seg opp utover uken og at du og mannen har det fint Håper resten av helgen har vært bra også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 8. januar 2012 Forfatter #1813 Del Skrevet 8. januar 2012 (endret) Huff da, høres ut som du har hatt litt av en uke alene med de to små! Bra du har et litt humoristisk syn på det også D virker jo bare som verdens herligste, men tror jeg hadde freaket litt ut hvis noen hadde spydd meg i ansiktet altså Bra ting har tatt seg opp utover uken og at du og mannen har det fint Håper resten av helgen har vært bra også Man kommer heldigvis langt ved å ha litt humoristisk syn på ting, men klarte ikke helt ta frem humoren akkurat når det sto på som verst Men det er vel litt av greia på hvorfor ting ofte kan virke litt i overkant "solskinnsfylt" i boka her. Jeg har lært meg de siste årene at jeg kommer så mye lenger ved å se på ting i et positivt lys. Humor og selvironi kommer man langt med - og vips, hadde jeg pratet ut på vidda Spy i ansiktet midt på natta når man ikke er forberedt er ikke til å anbefale, nei. Og likevel var fokuset mitt på å guttungen og å få hjulpet ham ut på badet--- ahhh, de instinktene, de instiktene ------------------- Hatt ørlite snø her i helga, så i dag gikk vi ut på tur. D på akebrettet, N i Ergoen. Var vel ute nesten en time, men da syntes jeg N var kald nok i ansiktet sitt... er fortsatt ikke heeeelt bestevenn med Ergoen heller. Bør jeg ha pute under rumpa hennes fortsatt? D og jeg tok oss en tur ut alene senere også, møtte venninne og barna i en park og fikk lekt litt. Deilig med frisk luft, og godt med alenetid med D. Han er så fiiiiin!! Ler meg skakk av ham om dagen, fantasien er enorm! Jeg har vel forresten glemt å notere her at amminga holder på å gå åt skogen? Hun har jo tullet med det lenge egentlig... nå i det siste har hun hylskreket bare jeg forsøker å legge henne ned i ammeposisjon. Kun på dagen, vel og merke. Hun spiser på kvelden og på natta, og noen ganger også på sengekanten på morgenen. Det har gått litt bedre de siste par dagene, men hun spiser ikke mye. Og ikke har jeg så mye melk igjen heller tror jeg. Kommer til å være forsiktig med å "tvinge" henne, vil heller beholde et positvt forhold til de ammingene jeg får til.. Og ender jeg opp med å kun amme morgen + kveld (evt natt), så er jo det bedre enn ingenting. Har tatt vekk "vippestolen" på TrippTrapp-stolen i dag, og heller tatt frem babybøylen på storebror stol. Han overtar TrippTrapp, og Kiddostolen er nå N sin. Store jenter kan få sitte i babystol. (Jeg tittet på bilder av D på N sin alder...han hadde sittet i den leeenge allerede på denne tiden. Og jeg hadde tatt ut mykbagen fra vogna. Husker jeg syntes han var så stor på denne tiden, når jeg ser bildene og situasjonen. N er jo fortsatt bare en bitteliten baby i mitt hode Tror nok hun lider under at hun er andremann....) Nettopp lest ut en spennende bok. Kommet i lesemodus igjen, men det er farlig. Jeg er ikke så flink til å legge fra meg bøker når det er spennende. Og da går det fort utover søvn - særlig når mannen er bortreist..og han drar på tirsdag Dessuten; bestilt meg Zumba til Nintendo Wii! Så nå er jeg spent..får jo aldri kommet meg på sats når mannen reiser så mye. Men i morgen blir det SATS (for første gang på gudene vet hvor lenge..), og så Zumba resten av uka! Endret 8. januar 2012 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 8. januar 2012 #1814 Del Skrevet 8. januar 2012 Jeg bruker pute i Ergoen enda, ellers vil ikke Liten sitte i den særlig lenge...prøv det og se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 9. januar 2012 #1815 Del Skrevet 9. januar 2012 Jeg bruker ikke pute lenger, men så er jo ikke A av de minste heller da. Det viktigste er jo at panelet ikke kommer lenger ut enn knehasene. Men jeg merket fort når pute ikke var nødvendig lenger. Da var hun blitt såpass tung at hun seig mer ned i panelet på en måte. Vanskelig å forklare. Huff, kjedelig med ammingen da. Høres forresten veldig velkjent ut. Det er sånn vi har hatt det en stund nå. Jeg prøver alltid å gi henne pupp, men er det noe som skjer rundt henne nekter hun, samme hvor sulten hun er. Så gøy med trening! Jeg også har lyst på zumba til wiien, men jeg tenker jeg må prøve å trene zumba på treningssenteret først for å se om jeg liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. januar 2012 Forfatter #1816 Del Skrevet 10. januar 2012 Ja, da får jeg teste ut litt med pute i den her inne også... vi reiser til syden om 3 ukers tid, så er greit å ha bæretøy klart til da. Ei venninne driver og syr ferdig en MT til meg også i disse dager, men da kan jeg jo variere litt I natt har vi hatt en god natt igjen, for første gang på LENGE! N var våken for mat kl 03.00, men begge ungene sov fra 19.00 til 06.30 bortsett fra den ene oppvåkningen på 10 min. Håper kommende natt er i samme dur. I dag har N spist godt også, nesten et helt stort middagsglass + to store porsjoner grøt. Men det er definitivt ferdigmaten som er best altså!! Prøvde hjemmelaget i helga, hun bare spytter ut. Hipp derimot slukes. Jaja, hun får få nye muligheter når hun blir mer vane med middag Verdens herligste og gladeste treåring i dag! Før jul kjøpte vi Kaptein Sabeltann-brød, og bakpå var det mulighet for å fargelegge en tegning, for deretter å sende den inn og være med i konkurranse for å vinne en Sabeltann-film. I dag lå det en konvolutt med navnet hans på i postkassa - og når han åpnet lå det et brev fra Sabeltann, og en film oppi - han hadde blitt trukket ut som vinner. Hohoho, en smule gira treåring her da ja "Ble du glad nå, D?" "Ja mamma, nå ble jeg KJEMPEglad!". Jeg har fått Zumba-spillet i posten. I stedet surfer jeg nett og drikker cola Men, jeg er støl etter yoga i går da, så da fikk jeg i alle fall litt utbytte av det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 12. januar 2012 Forfatter #1817 Del Skrevet 12. januar 2012 Makan til sykdom vi skulle ha nå da. Snuppa våknet 4.30 inatt, jeg ga henne mat og tenkte hun skulle sove videre. Men det hadde ikke hun tenkt. Syntes etterhvert hun virket litt klam, så rundt 6 tok vi tempen og da hadde hun 37,8. Økte på utover dagen, så vi har vært oppe i 39,5 - hun har vært veldig slapp og kun sovet på meg, men fått i seg mat og vært blid når hun har vært våken. Tempen hadde også gått ned, så hun la seg i kveld med 38,6. Så da var det nok ikke noe alvorlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 14. januar 2012 #1818 Del Skrevet 14. januar 2012 Så kjedelig med sykdom. Men godt at hun er bedre igjen nå da! Har du fått prøvd ut zumba-spillet? Er så nysgjerrig på hvordan det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. januar 2012 Forfatter #1819 Del Skrevet 14. januar 2012 Så kjedelig med sykdom. Men godt at hun er bedre igjen nå da! Har du fått prøvd ut zumba-spillet? Er så nysgjerrig på hvordan det er. Jeg skulle ikke sagt hun var bedre. For i går kveld/i natt har hun kastet opp i stedet. Men nå... NÅ er hun frisk! (BANK BANK BANK i bordet). Har prøvd et par ganger..det er helt greit. Men jeg merker jo at noe av greia med Zumba er høy musikk og at man blir litt gira i en sal med andre. Er ikke heeeelt det samme å stå i en halvmørk stue (av frykt for at naboene skal se meg og tro det har klikket helt ) med lav musikk slik at jeg ikke vekker unga Men jeg ble svett, så noe effekt gir det vel! ------------ Vi skulle egentlig være sammen med to vennepar i kveld, unga leke litt først og vi voksne middag og skravlings etter leggetid...men det utgikk jo nå som formen til snuppa ikke er bra. Jeg har heller ikke vært i form, kaldsvetter og vondt i kroppen og hodet. Mistenker at jeg bare er sliten og har en smule søvnunderskudd I skrivende stund ligger D oppe i senga si med en haug med bøker. Jeg leste "Dumbo" for ham før jeg gikk ned, og når jeg var oppe litt senere satt han med "Jungelboken". Han spurte pent når jeg gikk forbi rommet hans; "mamma, kan du lese denne for meg? Jeg klarer ikke lese bokstavene..". Finingen! Han er så glad i bøker og motivert for å lære bokstaver / lesing er han i alle fall! Snuppa er også våken fortsatt, det ble litt sen sistelur på henne. Tullete soving de siste dagene med all sykdommen. Men hun ligger i senga si da, og roper og skravler. "Baba ba ba, ja ja ja ja. Oooouuuiiiii!!". Så lenge begge er blide så er det jo greit. Håper denne timen gjør utslag på at de sover en time lenger i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 15. januar 2012 #1820 Del Skrevet 15. januar 2012 Godt formen er stigende hos samtlige, håper dere holder dere frisk en stund nå! Så kjekt at D er så glad i å bli lest for Gleder meg til å kunne gjøre sånne ting jeg også Han kommer nok til å lære seg å lese tidlig ja, hvis han er så interessert allerede Koselig at N "snakker" så masse også Ha en fin søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå