jente 79 Skrevet 15. mars 2009 #261 Del Skrevet 15. mars 2009 Velkommen hjem igjen. Hørtes ut som en fin tur, selv om gutten din gråt en del Lillegutten her slet også med en del puss i øynene når han var mindre. Jeg fikk tips om å dryppe morsmelk på øynene, og det hjalp faktisk. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #262 Del Skrevet 16. mars 2009 Gossip Girl: Takk, det hadde jeg Ella*: Kvelden gikk bra. Natta derimot Ulva35: Det var nok sikkert hjemlengsel som var utslagsgivende for din mor da tenker jeg, ja. Det hjelper lite å trives i en by dersom man savner sine kjente Jente79: Takk for godt tips! Nå ser det ut til at det verste er over for nå, men jeg skal absolutt huske på det til senere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #263 Del Skrevet 16. mars 2009 Natt til søndag var første gang vi hadde våkenatt på en stund.. Han la seg fint, men klokka 23 våknet han. Og derfra gikk det slag i slag frem til kl 6. Da sto samboer opp med ham slik at jeg sov til 9. Og så la samboer seg igjen da.. Lillegutt var veldig tett den natta, var nok det som gjorde det. Dagen i går var han enormt opp og ned. VI var på besøk hos mine foreldre, og han brukte hele følelsesspekteret sitt for å si det sånn Men i går kveld var han helt utslitt, og sovnet fint. Og i natt har han sovet bedre i det minste. Men han har ikke villet spise grøt de siste par kveldene, så han har våknet oftere for mat på natta. Men i dag virker han frisk og rask igjen. Han er endelig blid! Og, han har endelig fått bæsja. Ikke gjort det siden onsdagsmorgen, så det har nok også plaget ham. Synes det er litt slitsomt å være mamma om dagen, jeg Nå er det sikkert blitt forsterket av at han har vært veldig sutrete og i dårlig form stakkar. Men utenom det også, så er han så frustrert for tiden. Han oppfatter jo så mye rundt seg, og har så lyst til å utforske ting. Men så kommer han seg ingen vei. Han snur seg jo fortsatt ikke en gang. Så det å ligge alene å leke for tiden er stort sett uaktuelt. Han bare sutrer, fordi han vil komme seg andre plasser og leke med alt annet enn det jeg gir ham. Jeg vet det bare er en fase. Men den er innmari slitsom mens den står på - kanskje den mest slitsomme hittill.... Det kommer nye utfordringer når han blir mer mobil, det vet jeg. Men jeg gleder meg til det allikevel I dag er vi bedt på lunsj med barseljentene, men jeg ser an litt. Synd om han ikke er helt frisk og smitter de andre babyene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #264 Del Skrevet 16. mars 2009 Har jo helt glemt å fortelle noe viktig.... Vi har fått barnehageplass fra august! Fikk svar forrige onsdag, at vi fikk plass på 2. valget vårt. 1. valget er en kjempepopulær barnehage, så der regnet jeg ikke med å komme inn. Men er knallfornøyd med den vi fikk også! Er en idrettsbarnehage, og de har to småbarnsavdelinger. Er mulig å gå dit herfra, og de har stort, fint uteareal. Har sittet og lest årsplanen for dette året nå på morgenen, og det ser så bra ut! Klart det blir rart å skulle "levere" ham fra oss der når den tid kommer, men jeg er sikker på at det er bra for ham også. Så håper jeg heller vi klarer å redusere den daglige tiden hans der så mye som mulig ved at samboer og jeg har ulik arbeidstid. Men det får vi ta når jeg får meg en jobb. Hadde jeg fått meg en 80% stilling hadde det vært det aller beste, men vi tar det som det kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 16. mars 2009 #265 Del Skrevet 16. mars 2009 Så gøy dere har fått plass :hopper: Er viktig å være fornøyd med barnehageplassen man får Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 16. mars 2009 #266 Del Skrevet 16. mars 2009 for barnehageplass!! Så flott da. Skal han starte i august? Vi har søkt, men ikke med oppstart før i desember så jeg regner med å ikke få før neste år. Idrettsbarnehage høres jo kjempeknall ut da! Kjekt at det er i gåavstand også. I går hadde lillebabyen vår en skrikeperiode og jeg kjente at det var utrolig deilig å kunne gå på kino og koble av litt, selv om jeg tenkte på han under hele filmen da. Han sov heldigvis hele tiden mens jeg var borte så mannen har sikkert ikke noe i mot å "gi meg mer fri" Har du fått gjort noe uten babyen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 16. mars 2009 #267 Del Skrevet 16. mars 2009 Så flott at dere har fått barnehageplass! Og det er slitsomt å være mamma! Særlig når ungen er i dårlig form. Håper han snart blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coxy Skrevet 16. mars 2009 #268 Del Skrevet 16. mars 2009 Velkommen hjem! Fint at du har kost deg, selv om det har vært utfordinger med lillegutt på kveldene.. Kjedelig at han har vært syk også Håper han virkelig er i bedre form nå! Og for barnehageplass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 16. mars 2009 #269 Del Skrevet 16. mars 2009 Så bra at dere fikk barnehageplass! Hørtes ut som en bra barnehage, og praktisk med gåavstand. Kjenner veldig igjen den frustrasjonen... Det er slitsomt av og til, ingen tvil om det. Men plutselig får han seg framover, og da blir det sikkert bedre. Når han i tillegg har vært syk så er det ikke rart du blir sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #270 Del Skrevet 18. mars 2009 Så gøy dere har fått plass :hopper: Er viktig å være fornøyd med barnehageplassen man får Ja, er kjempeglad vi bor i denne delen av byen. Er her de fleste av de mest poulære barnehagene er for barnehageplass!! Så flott da. Skal han starte i august? Vi har søkt, men ikke med oppstart før i desember så jeg regner med å ikke få før neste år. Idrettsbarnehage høres jo kjempeknall ut da! Kjekt at det er i gåavstand også. I går hadde lillebabyen vår en skrikeperiode og jeg kjente at det var utrolig deilig å kunne gå på kino og koble av litt, selv om jeg tenkte på han under hele filmen da. Han sov heldigvis hele tiden mens jeg var borte så mannen har sikkert ikke noe i mot å "gi meg mer fri" Har du fått gjort noe uten babyen? Han skal starte i august, ja. Midten av august en gang.. blir rart, men jeg føler uansett det blir riktig. Er sånn det må bli. Du er inne på noe der Revenka. Det er en liten stund siden jeg har gjort noe uten baby.. men skal ut en liten tur i kveld, da. Det er utrolig deilig å ha noen timer til å bare være seg selv. Så flott at dere har fått barnehageplass! Og det er slitsomt å være mamma! Særlig når ungen er i dårlig form. Håper han snart blir bedre. Ja, det er vel sikkert sånn det skal være - at det er slitsomt. Tror jeg har vært litt bortskjemt i ganske lang tid Velkommen hjem! Fint at du har kost deg, selv om det har vært utfordinger med lillegutt på kveldene.. Kjedelig at han har vært syk også Håper han virkelig er i bedre form nå! Og for barnehageplass! Formen er heldigvis helt fin igjen! Så bra at dere fikk barnehageplass! Hørtes ut som en bra barnehage, og praktisk med gåavstand. Kjenner veldig igjen den frustrasjonen... Det er slitsomt av og til, ingen tvil om det. Men plutselig får han seg framover, og da blir det sikkert bedre. Når han i tillegg har vært syk så er det ikke rart du blir sliten. Nei, jeg håper det går fremover snart. Er så mange faser de skal gjennom disse små, så er jo ikke rart de blir frustrert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 18. mars 2009 #271 Del Skrevet 18. mars 2009 SÅ bra at du har fått barnehageplass, og det var den barnehagen du ville ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #272 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Hva skulle jeg gjort uten KG - var godt å få luftet litt frustrasjoner her! Blir jo også litt "strssa" av at Lillegutt er så treig motorisk. Ser de andre babyene på sangen som er mindre enn ham, men som har snudd seg rundt i flere måneder allerede. Vet jo at alle gjør ting i sitt tempo, men er aldri noe gøy å være den som er treigest Tror nok også Revenka var inne på noe vesentlig, det har ikke blitt så mye alenetid i det siste. Og det forsterker nok følelsen av slitsomhet. Samboer jobber mye overtid, og da blir jo hovedansvaret på både hus, baby og hund på meg (en hund som forøvrig har løpetid, makan til mas og styr på henne). Det er nok litt mye på en gang nå for hele familien, og da føles vel alt litt ekstra slitsomt. Jeg skal en tur ut i kveld og se hockey med noen venner, så da blir det i det minste noen timer fri. Men samboer jobber overtid både i dag og i morgen, og på fredagen reiser han på guttetur til London. Så Lillegutt og jeg skal være hjemme alene frem til mandag. Men han fortjener den turen. Håper han får koblet av litt Var på et jobbintervju i går (2. gangs), og det er vel det kjipeste intervjuet jeg noen gang har vært på! Så om jeg skulle bli tilbudt jobb er, kommer jeg til å takke nei. Fikk 0 kjemi med hun dama, og hun forsøkte ikke akkurat å selge inn arbeidsplassen som noe positivt. Jeg har jo selv jobbet endel med rekruttering, og det opplegget i går var rett og slett uproft. Tror hun glemte at et intervju går to veier - både å se om kandidaten er den rette, men også for kandidaten å se om bedriften er den rette. Jeg stresser ikke enda, har noen andre søknader inne. Natta i natt var den beste på lenge. Han har jo ikke villet spise grøt på kvelden i det siste når han var syk, og dermed har det blitt mer våkentid og måltider igjen på natta. Men i natt tenkte jeg at nå må det være stopp. Han våknet kl 1, men da følte jeg at jeg ikke bare kunne dra frem puppen. Så vi var våkne frem til nesten 2, men da sovnet han selv uten pupp Har hatt mine runder med slike våkenperioder på natta, men hvor det har endt med at jeg har gitt pupp etter en time bare for å få sove Så sov han videre til 5, og da var det greit at han fikk mat. Og vi sov videre til 730. Alt av legging går heldigvis bra. Både på dagtid og kvelden er det i 95% av tilfellene bare å legge ham ned med smokken, så sover han. Må dra frem det positive også, midt i sytingen Nå er det straks avgårde på siste gangen med babysang Endret 18. mars 2009 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 18. mars 2009 Forfatter #273 Del Skrevet 18. mars 2009 SÅ bra at du har fått barnehageplass, og det var den barnehagen du ville ha. Ja, kjempedeilig å ha det på plass! Må bare huske på å levere svarslippen at vi tar imot plassen også nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 18. mars 2009 #274 Del Skrevet 18. mars 2009 Å ja, husk det Lett å glemme sånne ting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 18. mars 2009 #275 Del Skrevet 18. mars 2009 Det er deilig å gjøre noe utenom det å ha baby. Jeg var ganske lei og grinete før jeg dro på kino og kom tilbake som et nytt menneske. Ang jobbintervju så hender det at man møter på intervjuere som ikke vet rollen sin under intervju. Jeg har vært borti slikt i forbindelse med fagforeningen jeg er leder av på jobb. Var også på jobbintervju selv en gang hvor det var to som intervjuet meg. Mannen var kjempehyggelig og jeg følte meg velkommen, dama var helt grusom og var skikkelig negativ. Hadde følelsen av good cop - bad cop Jeg ble veldig overrasket da de tilbydde meg jobben etter det intervjuet. Satt hele tiden og lurte på hvorfor de hadde innkalt meg til intervju når de tydeligvis ikke var fornøyd med utdannelsen jeg hadde. Blæh. Jeg tror det var fordi hun var en av to damer på arbeidsplassen blant om lag 50 menn og ville helt sikkert ikke ha en ung jente der Håper det gikk bra på babysangen. Ikke bry deg om hva de andre kan og ikke kan, det utgjevner seg fort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 18. mars 2009 #276 Del Skrevet 18. mars 2009 Godt med litt MellonCollie-tid. Det fortjener du! Så håper jeg lillegutt er snill og grei når faren er borte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 18. mars 2009 #277 Del Skrevet 18. mars 2009 Må bare hive meg på Imli jeg, og si meg enig i at det er slitsomt å være mor, noen ganger mer slitsomt enn andre ganger Jeg gledet meg også til å få en mer mobil baby, det er veldig kjekt samtidig som det er slitsomt også- som du selv skriver for barnehageplass! Så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 19. mars 2009 #278 Del Skrevet 19. mars 2009 Skjønner godt det er slitsomt når samboeren din jobber mye. Sånn har det vært en del her også. Kanskje du kan få barnevakt den kveld i helga og komme se glitt ut? ellers ser jeg Kjæres guttetur som en ypperlig anledning til å reise på hytta eller lignende med mamma og pappa. Da tar de det meste med lillegutt, og jeg får slappet av! Har ikke du denne vogna? Bare tenkte på deg når jeg så programmet, og tenkte det var greit å advare deg. for barnehageplass Får satse på at det dukker opp en mer interessant jobb. Ganske spesielt når et intervju blir sånn ja. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 19. mars 2009 #279 Del Skrevet 19. mars 2009 Gratulerer med barnehageplass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 20. mars 2009 #280 Del Skrevet 20. mars 2009 Gratulerer med barnehageplass og ha en kjempefin helg Lykke til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå