Gå til innhold

MellonCollies dager

MellonCollie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pys da :roll::ler:

Jeg er en av de som gleder meg frynsete til å begynne å trene igjen, her er det mer et organiseringsspørsmål enn så mye annet....bortsett fra det at Liten bare hyler når pappaen tar i henne da :sjenert: Håpløse lille mammadalt :klaske:

Føyer meg inn i rekka her og bøyer meg i støvet over hvor flink du er med treningen :pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg bare håper at de tre månedene kiropraktoren har gitt meg treningsforbud varer lenge jeg :ler:

:fnise:

Pys da :roll::ler:

Jeg er en av de som gleder meg frynsete til å begynne å trene igjen, her er det mer et organiseringsspørsmål enn så mye annet....bortsett fra det at Liten bare hyler når pappaen tar i henne da :sjenert: Håpløse lille mammadalt :klaske:

Føyer meg inn i rekka her og bøyer meg i støvet over hvor flink du er med treningen :pls:

Ja, jeg nyter godt av at hun legger seg fast kl 19 her.. da har jeg endel timer jeg kan utnytte på kvelden!

Og ikke si det til noen, men jeg er egentlig ikke så flink. Jeg er bare desperat etter egentid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg skryter så voldsomt over hvor bra det går med barna alene er det vel bare rett og rimelig at jeg rapporterer når det går litt skeis også? :fnise: Mannen dro på jobb i dag tidlig (evt natt til i går, det er vel mer rett definisjon). Morgenen gik superfint, vi tok det veeeldig med ro og leverte i bhg litt etter 9. Snuppa har vært litt rar på dagen i dag også, sovet veldig korte lurer og vært mye våken. Og hatt 4-5 bæsjebleier.

Og etter storebror kom hjem ville hun ikke sove :sukk: Vanligvis er hun våken max 2 timer av gangen, og hun sto opp fra en lur kl 14.00. Forsøkte å legge henne kl 16, men nei - det skulle hun IKKE! Vanligvis er det jo bare å legge henne ned, så sovner hun :sjenert: Når klokka var 1740 hadde hun fortsatt ikke sovet noe, og var da i tilstanden overtrøtt. Da fikk jeg heldigvis lurt henne til å sovne litt, men hun våknet igjen etter 10 min og var egentlig like grinete da.

Og når jeg bare er opptatt med sutrete lillesøster kom det frem en liten pøbel i storebroren ;) Burde lukta lunta når han stakk hodet inn til meg med en puslespilleske i hånda og sa "jeg skal rydde litt etterpå!"... for på rommet sitt hadde han helt ut ALLE puslespillene sine!!! Og noen av de er rimelig like på størrelse og farger....... blir nok litt kaos neste gang det skal pusles, for tviler på at vi fikk sortert alt rett, haha.

Ellers var han egentlig ganske flink. Måtte le litt, jeg var oppe i andre etasje med snuppa mens han styra nede i stua med noe leker. Plutselig hører jeg at han tusler ut på do, tar opp dolokket - tisser, vasker hender og rusler ut! Han sa ikke fra til meg engang, fiksa alt selv :rodmer:

Heldigvis sovnet snuppa når jeg la henne kl 19, så da fikk storebror og jeg en fin leggestund. Jeg var sliten av snuppa og hadde nok vært litt irritert på ham i noen situasjoner ved nattstell etc, så alltid godt å avslutte fint. Mannen kommer hjem i morgen kveld, da tror jeg han er hjemme resten av uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til min verden. :sjenert: Her må A tvinges til å sove på dagtid, helst ved at jeg enten sitter eller ligger ved siden av henne. :roll: Og når hun først sovner er det bare for et kvarters tid. :fnise: Men jeg kan tenke meg det er hundre ganger vanskeligere når du har en minipøbel i tillegg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du er flink når ting er vanskelige også jeg :biggrin:

Hehe, takk takk!

Velkommen til min verden. :sjenert: Her må A tvinges til å sove på dagtid, helst ved at jeg enten sitter eller ligger ved siden av henne. :roll: Og når hun først sovner er det bare for et kvarters tid. :fnise: Men jeg kan tenke meg det er hundre ganger vanskeligere når du har en minipøbel i tillegg. :ler:

Uff, håper A kommer på bedre tanker etterhvert. Det er hyggelig å legge seg ved siden av de og de sovner en gang i blant, men kan tenke meg det er slitsomt når man MÅ...

--------------

Tenk at det går an å bli så glad i et bittelite menneske på så kort tid - den lille snuppa mi har virkelig surret meg rundt lillefingeren :rodmer: Hun er så vakker! Nå ligger hun på teppet ved siden av meg og leker med storebror sin gamle favorittleke; Freddie The Firefly ;) Når jeg titter på henne og prater til henne skrattler hun. Kjære vene, jeg kunne spist henne opp!!

Nå leker hun også mye mer liggende på siden, så kanskje hun har planer om å rulle seg rundt etterhvert. Satse på at hun ikke er like treig som broren ;)

I morgen er det KK-mila. Jeg har vel ikke skrevet at jeg tok "generalprøve" forrige helg. To runder i lysløypa her tilsvarer 10 km, og jeg jogget på 64 min. Så da har jeg justert målet mitt - jeg håååper på å klare det under 60 min :sjenert: Men det er det hemmelige, innerste målet mitt. Offisielt sett er det fortsatt 1 time og 15 min som er målet ;)

Send meg raske, oppmuntrende tanker fra kl 14.00 i morgen jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til heiagjengen!! Jeg kom meg fint gjennom løypa, men endte på 62 minutter. Så det ble jo ny rekord for min del, selv om jeg ikke klarte heeelt det jeg hadde håpet innerst inne ;) Men er storfornøyd bare med å ha gjort det altså!

Eneste skår i gleden nå er at jeg har blitt skikkelig forkjøla. Mistenker det er en konsekvens av å ha stått ute i kulda i svett, klamt treningstøy i over 20 minutters kø for å få hentet ut bagen med de andre klærne mine i... brrr... Så halsen er helt forferdelig, ørene verker og hodet føles tett.

Mannen skulle jo ha barna mens jeg løp, og han dro på besøk til en kompis. Hadde med NAN og flaske til N, og tok frem dette et par timer etter hun fikk mat av meg. Når han prøver å gi begynner hun bare å hyle. Med en gang han tok flaska vekk var hun fornøyd igjen.. han prøvde flere ganger, og hun nektet å spise. Så da ble det 1 stk småstressa mann, ja! Han fikk begge barna ut i bilen og kjørte tur slik at han skulle hente meg fortest mulig når jeg kom i mål ;) Heldigvis sovnet N da i bilen, uten noe hyl og skrik, så hun rakk aldri bli skrubbsulten i våken tilstand. Men kjekt å vite at hun plutselig ikke tar flaske lenger da :sjenert:

Kommende to uker er jeg mer eller mindre alenemor på heltid. Så det blir intenste greier... mannen drar på onsdag, kommer hjem natt til lørdag. Reiser igjen mandagsmorgen og blir borte nesten hele uka. Jeg BØR bli kjapt frisk, for å si det sånn!

Ellers er N litt urolig om dagen. Mye promping igjen, men virker ikke som hun har vondt i magen. Men hun promper seg faktisk våken til tider :eeeh: Jeg kan ikke skjønner hva jeg evt spiser som er feil heller... drikker fortsatt ikke melk, men har kanskje spist mer ost enn vanlig siste tiden. Lei av å måtte tenke over alt jeg putter i munnen, og av å ha dårlig samvittighet for at det kanskje er min feil at hun sliter. BLÆH.

Bare sovet korte dupper (til henne å være..) i dag, og dermed blitt mer grinete også. Håper på en bedre dag i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med deg i helga??

Hehe, du må ha postet akkurat etter jeg postet - se det laaange innlegget mitt over ditt for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis frisk i dag! Og prompeline ( :fnise: ) har vært blid og fornøyd igjen.

Jeg er trøtt etter lite nattesøvn. To ganger opp for å mate snuppa i tillegg til at hun plutselig var lysvåken i 30 minutter i går kveld når vi la oss. Det samme er hun forøvrig i skrivende stund. Men hun er blid og rolig, så lar henne bare ligge for seg selv, så sovner hun av seg selv igjen etter å ha pludret og prompet litt. Raringen. Og storebror som fortsatt bruker bleie på natta kan vi egentlig bare putte truse på også på natta. Han har hatt tørre bleier hver natt i et par uker, og jeg våkner gjerne en gang på natta av "jeg må tisse!". Han er jo så flink da, men det er ganske slitsomt å stå opp kl 3 for å følge ham på do ;) Egentlig er jo storebror mannens ansvar, men han har tydeligvis gått i koma på natta - for han våkner aldri lenger. Og når jeg først er våken kan jeg like godt ta det, selv om mannen har sagt jeg skal dulte til ham. Men har med andre ord omtrent vært oppe en gang i timen i natt, storebror var våken et par ganger han også.

Storebror var med kompis hjem fra barnehagen i dag, så snuppa og jeg har hatt lang dag alene. Hentet ikke storebror før etter barne-tv, så da var det jo rett hjem og legge seg. Han er så stor når han gjør sånne ting. Hadde visst gått kjempefint, og gutta hadde storkost seg.

Høyt tempo når jeg kom og D vendte det døve øret til når jeg ba ham kle på seg og bli med hjem... håper han oppførte seg bedre før jeg kom :sjenert: Han kan være så voldsom og tøysete i lek, men jeg TROR han vet når nok er nok, og at han er annerledes når ikke jeg er der. For samtidig som dette, så er han jo så fin gutt. Omtenksom og høflig. Og jeg håper det er slik han oppfattes.

Vet det er en del tull i barnehagen om dagen også, men det er ikke ham spesifikt ped.ledr har fortalt om - bare at mange av barna liker å terge/erte hverandre i lek, og å teste ut hvor grenser går. Jeg vet at han er en av de som kan terge, og håper bare det er en kort periode.

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To flotte kosedager med fine unger! I går gjorde vi vel egentlig ikke så mye spesielt - var bare her hjemme og lekte etter bhg. Fikk D med på litt roligere aktiviteter enn hva han vanligvis gjør, satt lenge og perlet faktisk! Og så laget vi filmer av oss selv i Photo Booth, til D sin store glede :ler:

I dag feiret vi FN-dagen i barnehagen til D, og barna hadde laget kunst som de "solgte" til inntekt til søndagens TV-aksjon. Fikk servert mat og fikk jo da også pratet litt med foreldre til de andre barna. Mammaen som hadde med seg D hjem på onsdag sa at D hadde vært veldig enkel å ha med å gjøre, så det var ikke noe å "bekymre" seg over ;) Han tar det heldigvis ut her hjemme de gangene det er noe, hehe. N syntes også det var spennende i bhg i dag, satt med store øyne og tittet på alle barna (og voksne). Hun er så rolig sammenlignet med hva broren var, det er helt utrolig.

Når vi kom hjem fra bhg hadde jeg gjort klart til en skikkelig kosefredag! Vi stablet sammen sofaen og puffen sammen med masse puter og pledd, poppet popcorn og rigget oss til sammen foran "Løvenes Konge". D elsker Pumba og Timon :fnise: Gjør ikke noe at det regner og blåser ute når vi kan kose oss sånn! Når det var leggetid skulle jeg lese Karius og Baktus for D. Merket han begynte å bli litt trøtt i tredje kapittel, og han sovnet på armen min med et smil mens jeg startet de første setningene i fjerde kapittel :hjerte: Ble liggnede der en stund og nyte stunden, jeg er så ubeskrivelig glad i de to småttingene mine!

Nå er det bare å vente på mannen. Han rakk et tidligere fly enn hva han opprinnelig hadde bestilt, så ser ut til at han kommer før jeg legger meg! :hoppe:

Endret av MellonCollie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, og skal forresten starte på et strikkeprosjekt neste uke. Jeg vil lage Blånisselue til D! Og kanskje votter hvis lua blir fort ferdig og det var gøy, hehe!

Det er første gang jeg skal strikke på sikkert 18 år ;) Pysepus; jeg regner med du er tilgjengelig for dumme spørsmål :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh yes! *strikkesmily*

:tommel:

----

I helga skulle vi egentlig ha barnevakt for N for første gang. Mannen og jeg skulle til et vennepar for å spise middag på lørdagskveld. Fredagskvelden når jeg skulle legge meg strøk jeg over N slik jeg alltid gjør før jeg legger meg, og oppdager at hun var varm. Sjekker tempen, og den viste 39,3.

Så N satte en effektiv stopper for barnevaktopplegget ja, her har det vært hjemmehelg med syk snuppe. Tempen har vært mellom 38,5 og 39,7 - men fin allmenntilstand. Slapp og trøttere enn vanlig, men spiser godt og har både ledd og lekt litt innimellom. Men blitt fort sliten. Sovet oppå meg eller mannen hele helga, bortsett fra på natten. Da har hun godtatt egen seng. Håper tempen går ned til i morgen, ellers får vi vel kontakte lege. Blir det tre dager med "høy" feber er det vel greit å sjekke ut noe.

D var jo blitt lovt å overnatte hos bestevenninne siden vi skulle bort, så han dro selv om vi andre ble hjemme. De hadde storkost seg! Han skulle egentlig sove på madrass på gulvet på rommet hennes, men de to hadde tøyset og skravlet så mye at han måtte flytte inn på naborommet :fnise: Der hadde han sovnet godt!

Forøvrig ikke hatt NOEN uhell denne uka, verken i bhg eller hjemme. Og helt tørre beler på natta, så nå blir det truse døgnet rundt. Tjohoo!!

Ellers er vi ivrige på boligfronten igjen. Vært på 3 visninger siste tiden, men ingen som er interessante nok. Mannen likte det forrige vi så på, men der var det jeg som var uenig. Nå er det et hus med visning neste uke som begge ser stort potensiale i, så vi får se hva som skjer :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det har sine utfordringer å være alene med to barn innimellom ja! :fnise:

Spennende med boligjakt, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som det har sine utfordringer å være alene med to barn innimellom ja! :fnise:

Spennende med boligjakt, lykke til :)

Ja, jeg er glad jeg ikke er alenemor på permanent basis, for å si det sånn... :sjenert:

Takk takk - er både skummelt og spennende med husjakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...