Gå til innhold

Kongens nyttårstale


Sheherasade

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kongen er ein klok mann! :dagens-rose:

Ja, det er han.

Nyttårstaler osv blåser jeg i, men jeg synes sånn generelt at både Kongen og Dronningen er to utrolig flotte, kloke mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, for dere tror vel at han skriver denne helt selv? Han har gjerne hjelp fra opptil flere manusforfattere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gulla_*
Ja, for dere tror vel at han skriver denne helt selv? Han har gjerne hjelp fra opptil flere manusforfattere..

Nei, de fleste vet at han ikke skriver den selv, men at han hinter om hva han vil ha med og godkjenner talen etterpå!

Jeg lurer på hvordan kongen har merket finanskrisen? :klø:

Klart han har fått med seg krisen selvom ikke han personlig har merket det!

Jeg har heller ikke personlig merket det, men har da fått med meg hva som skjer fordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Farge

Ofte er det mange selvfølgeligheter i slike taler, men samtidig synes jeg det er fint at noen en gang i året faktisk setter seg ned og sier dem.

Det fineste jeg synes Kongen sa i år var det om rusmisbrukeren han hadde møtt. At hun skulle ønske man kunne slutte å omtale henne og andre i liknende situasjon som samfunnets svakeste. De som faktisk klarer å stå oppreist gjennom sykdom og avhengighet er vel ofte sterkere enn oss vanlige "velfungerende"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de fleste vet at han ikke skriver den selv, men at han hinter om hva han vil ha med og godkjenner talen etterpå!

Klart han har fått med seg krisen selvom ikke han personlig har merket det!

Jeg har heller ikke personlig merket det, men har da fått med meg hva som skjer fordet!

Så vidt jeg husker fra talen snakket han om at "vi har alle sammen merket finanskrisen på kroppen," ikke "vi har alle sammen fått med oss hva som skjer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan kongen har merket finanskrisen? :klø:

Tro ikke at kongens glatte ytre og mange floskler gjenspeiler hans ikke-kongelige liv. Han og i særdeleshet hans familie er tungt investert i forretninger og akjser.

Bare kongen og dronningen vet hva slags formue de har. Mange forsøk har vært gjort for å finne ut det og NRK Brennpunkt har kommet svært nær. Det var Brennpunkt som konkluderte med at kongeparet har en formue på 130 millioner kroner. Men dette er bundet opp i verdipapirer og eiendom.

http://arkiv.na24.no/Nyhet/218528/Kongens+...ige+kroner.html

Så den stakkars kongen vår har nok tapt ganske mange millioner på aksjer og eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...