Gå til innhold

PecanPies tankeboks


PecanPie

Anbefalte innlegg

Sitter på Starbucks med morgenkaffe og syns det er litt trist at dette antakelig er siste gang med nettop det, morgenkaffe på Starbucks. Eller Peete's. Eller Tully's. Eller Yali's. Ser ikke så veldig fram til svinedyr kaffe når jeg kommer hjem akkurat!

I går var jeg på en kjempefin tur til Napa med gode naboer og venner. Drakk masse vin, både "sparkling" og "still", og var innom en nydelig vingård som var ordentlig laid back og koselig. Spiste deilig mat og avsluttet dagen med litt shopping. Var kjempetrøtt da jeg kom hjem, og sovnet tvert i ti-tiden.

Mamma og pappa er på vei også, det blir så bra! Har ikke hørt noe fra dem enda (bra kanskje, siden de mest sannsynlig fortsatt er i luften), men håper jeg hører fra dem etter hvert. Jeg gleder meg til de kommer, gleder meg til å vise dem hva jeg driver med her borte.

Nei, nå bærer det bort til nærmeste bibliotek for å skrive ferdig oppgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå rimer det ikke lenger :fnise:

Koselig med Napa-tur da. Har du vært i Sonoma? Jeg liker enda bedre der, er litt mer avslappet stemning, og litt flere som tilbyr gratis vinsmaking :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå rimer det ikke lenger. Er dårlig på nick, men fant på dette mens jeg spiste maple something pecan scone eller noe i den dur.

Har vært i Sonoma også, men har liksom ikke noen klare inntrykk som bestemmer hva jeg liker best. Er det ikke vin begge steder da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa kom seg hit uten askeproblemer. Har blitt noen kvelder med god middag og vin, veldig artig! I morgen kjører vi sørover til ubestemt sted, gamlingene ville ha varme! Kan ikke skjønne hva som er gærent med 13 grader, vind og regn... :fnise:

Fikk tilbake depositumet på huset i dag, og $400 blir raskt brukt opp skal jeg si! En tur på F21 resulterte i en kjole og litt juggel. Etterpå kjøpte jeg juggel, belte og sandaler på American Eagel Outfitters. Og til slutt brukte jeg $300 på to kjoler på, selvfølgelig, Anthropologie. Etterpå traske mamma og jeg opp og ned Ashbury Heights. Var dessverre kjedelig der i dag, er kanskje ikke så rart når alt som kryper og går gjemmer seg innendørs.

I dag skal jeg sove helt alene i huset jeg og roomien leier/leide. Hun reiste i 4-tiden natten som var, og etterpå ble jeg liggende og være litt engstelig samtidig som jeg irriterte meg over en skikkelig irriterende lyd utenfor. Hørtes ut som om noen kjørte kvartalet rundt med en tom handlevogn. Skulle ikke forundre meg og det ikke var så langt fra sannheten, altså!

Om bare noen dager er det hjemreise. Herlig! Det blir så bra! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Sonoma også, men har liksom ikke noen klare inntrykk som bestemmer hva jeg liker best. Er det ikke vin begge steder da? :fnise:

Jo, vin er det begge steder, men i Sonoma syns jeg det var en litt mer avslappet atmosfære, det var billigere der, og som sagt, vi fikk mere gratis vin der. Man er da ikke Nordmann for ingenting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: grattis me nytt navn! :nigo:

Takk! Sånn, litt mer anonym ;)

Jo, vin er det begge steder, men i Sonoma syns jeg det var en litt mer avslappet atmosfære, det var billigere der, og som sagt, vi fikk mere gratis vin der. Man er da ikke Nordmann for ingenting ;)

Ja, kanskje. Selv betalte jeg de stedene vi var i Sonoma, og en av to steder i Napa. Det ene stedet var økologisk med kun fulltidsansatte som trådde til der det trengtes, vinen ble smakt under omvisningen, og det var gratis. Men samtidig har jeg prøvd bare noen få av maaange steder i både Napa og Sonoma Valley til sammen.

Første dag på "road trip" med mamma og pappa. Har spist deilig mat og drukket god vin. Er litt flau over engelsken deres da, den er norsk når det kommer til både ordvalg, tonefall og setningsopbygning. :fnise: Mamma sier kronisk "Thenkjuverrimøtsj" når noen kommer med mat på bordet eller med regningen.

Selv kan jeg ikke vente på at det skal bli lørdag. Onsdag i morgen. Let's go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venninnen min og jeg flyttet til det huset vi har bodd i det siste halve året ble vi helt overveldet av skap- og romløsninger. Vi har hatt hvert vårt store rom å boltre seg på, jeg fikk eget bad mens hun fikk ett svært walk-in closet. Disse to rommene lå vegg i vegg.

I løpet av tiden har jeg lagt merke til at det er speil både i hennes klesskap og på mitt bad - og at disse to speilene fører inn til et felles skap. Jeg tenkte at dette var jo en snål løsning, sikkert en amerikansk greie som jeg trenger mer tid enn fem måneder på å forstå.

Vi hadde i utgangspunktet huset ut mai, men av diverse årsaker dro hun hjem et par dager før jeg skulle feriere. Altså måtte jeg sove alene i huset. Jeg låste alle dører jeg kunne komme på før jeg la meg, ytterdør, døren til trappen ned til første etasje og selvsagt døren inn til rommet mitt.

Om morgenen skulle jeg dusje. Som regel åpner låsene seg når man vrir på dørklinken. Jeg tok med meg et håndkle ut av rommet, åpnet døren og lukket den etter meg som jeg alltid gjør. Kom på at jeg må hente noe på rommet. Kommer ikke inn. Døren var låst fra innsiden! På rommet mitt lå alt jeg eide, klær, penger, mobiltelefon, datamaskin. Prøvde å dirke opp låsen. Nytteløst. Løp ut i bare håndkledet og banket på hos de naboene jeg kjente. Nytteløst. Prøvde nøklene mine som lå i gangen. Nytteløst.

Plutselig kommer jeg på det: Hullet i veggen mellom klesskapet og badet! Det var ca 0,5*0,5 m, og det burde gå fint å klatre gjennom, selv for meg. Åpnet speilskapene, tok ned hyllene, og vips! Så var jeg inne på rommet mitt igjen.

Hvorfor der er et hull akkurat der, har jeg ikke peiling på, ei heller hvorfor det er et hull i det hele tatt. Men at det var et nyttig hull når nøden var som størst - det er det ikke tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er USA-oppholdet snart forbi. Den siste uka har jeg feriert med mamma og pappa, deilig. Mye å se, deilige middager, god vin. De siste dagene har vi oppholdt oss på Laguna Beach, hatt nydelig vær. Jeg har ligget på stranden, vandret på stranden, lest bok og bare kost meg.

I dag kjører vi nordover igjen før vi skal ta fatt på flyturene hjemover. Krysser fingrene for at vi kommer hjem i rute, selv om asken så svært skummel ut på de siste prognosene. Men, så lenge vi kommer til Europa går det greit.

Ah, det skal bli så godt å komme hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Boka blei ettersendt. Neida. Bare litt glemt.

Skjer ikke så mye om dagen, jobber og gleder meg til ferie. Samboern og jeg pusser opp soverommet. Har revet ned tapet, sparklet og pusset. I dag skal vi legge ny tapet, det blir spennende. Har aldri gjort dette før.

Det er sabla godt å være hjemme, veldig deilig å bo med samboern igjen!

Men, et stort problem som har oppstått etter at jeg har kommet hjem, er at jeg spiser for mye drittmat. I statene var det superenkelt å finne god, sunn, ferdiglaget mat. Her er det klin umulig! Må plutselig kokkelere igjen, rare greier. Må bli skjerpings, starter i mårra! Mindre brød, mer grønnsaker. Åwje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe.. Jah, jeg er veldig enig på at det finnes alt for møe dritmat her i norge! SYYYYKT!!! Men, det er jo gøy å lage litt mat au da? :-P :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lager jeg for sikkerhets skyld tre runder med muffins. :fnise: En runde lime og kokos, en med honning og kanel også skal jeg lage en siste runde med sjokkis. Sunt og godt.

Er spent på å se om det blir noe tapetsering her i dag. Svigerfar skulle ta turen opp når han hadde tid, og han har vært opptatt i hele dag. Jaja. Får bare hive meg rundt og sette igang med den siste runden muffins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er superlett å finne usunn, ferdiglaget mat her også :fnise:

Men jeg skjønner hva du mener. Utvalget her er jo fantastisk :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er superlett å finne usunn, ferdiglaget mat her også :fnise:

Men jeg skjønner hva du mener. Utvalget her er jo fantastisk :strix:

Jada, klart det var lett å finne usunn mat. Men, akk! Jeg savner sushi dinner til $10. Det var mildt deprimerende å kjøpe sju biter middelmådig sushi til 90 kr her i Oslo...

Skal du ha noe billig selger Statiol wiener i lompe til en tier. Løp og kjøp! :sukk:

I kveld skal jeg spise brokkoli og blomkål til middagen. Gleder meg! :fnise:

Måtte kaste honning- og kanelmuffinsene. De var ikke stekt inni, også glemte jeg de på brettet. Kjempelurt. Neida.

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh my... Nå har vi lagt vår aller første lengde med tapet.

Først målte jeg feil, så tapeten ble for kort.

-

-

Så målte jeg feil - igjen! - så tapeten ble for kort.

-

-

Alle gode ting er tre, tapeten ble litt for lang (hurra!) og etter en tjue minutters basketak henger den (forhåpentligvis enda) på veggen.

Så måtte vi gi oss, for nå er det VM-finale på TV. Eller hvertfall om en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, klart det var lett å finne usunn mat. Men, akk! Jeg savner sushi dinner til $10. Det var mildt deprimerende å kjøpe sju biter middelmådig sushi til 90 kr her i Oslo...

Skal du ha noe billig selger Statiol wiener i lompe til en tier. Løp og kjøp! :sukk:

Jepp, det kommer til å bli en overgang det, å gå fra å spise ute 3-4 ganger i uka til å komme tilbake til norske priser. Heldigvis er det en stund til enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...