Gå til innhold

PecanPies tankeboks


PecanPie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om jeg helt klarer å le av det selv, for hele greia er så teit at det bare er irriterende. Her har jeg irritert meg i dagesvis, oppholdt meg i timesvis i SF, plaget huseier.. alt for at et tall var feil i passordet?!

Ok, da. Litt morsomt er det jo. :fnise:

Det var ikke så gærent at det ikke var godt for noe heller. Som sagt fikk jeg shoppet litt. Denne gangen var fangsten denne kjolen. Syns ikke den tok seg så bra ut på det bildet egentlig, den ser selvfølgelig mye bedre ut på meg. :nigo:

Syns kjolen minner bittelitt om denne kjolen designet av avdøde Alexander McQueen. Den er fra høsten 2005. I den perioden var jeg svært opptatt av klær og mote, og den kjolen har sittet fast i hjernebarken siden da. Drømte om å kjøpe grønt stoff for å lage noe liknende og greier. Jeg syns fortsatt kjolen er veldig vakker, og skulle svært gjerne hatt den i skapet. Eller, om jeg hadde hatt den hadde den nok ikke vært i noe skap. Jeg hadde nok hengt den som veggpynt i stua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg har gjort nesten det samme da jeg bodde i et kollektiv i Arendal... Så du er ikke alene om å ha trøbbel med passordene :nigo:

Oh, gudd å fin kjole.. Jeg vil å ha,.. synd jeg ikke helt kler den type kjole :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kjoler, skulle gjerne gått med det hele tiden! :strix:

Dessverre har jeg ikke veldig flatterende lår, så jeg er veldig kresen på lengden, hvordan den sitter rundt livet osv. Aller best liker jeg knelange 50-tallskjoler.

I dag har jeg vært på en nydelig tur! Gikk hjemmefra ca kl 1030 og kom hjem kl 17. Har vandret rundt i strøkene rundt downtown her jeg bor. Planla litt på Yahoo Maps på forhånd, og om jeg hadde kjørt bil hadde ruten vært på 14 km. Vet ikke hvor lang den var til fots, men det er ikke så farlig, deilig var det i alle fall.

Først gikk jeg ned til det dyre shoppingstrøket her og tittet litt. Hadde planer om å finne en garnbutikk, og jeg fant den, men bestemte meg for å ikke gå inn. Etterpå gikk jeg en tur innom Anthropology (siste gang på en stund, jeg lover!) og kjøpte denne toppen. Den sitter kjempefint rett under puppene og skjuler en lite flatterende mage kjempefint! Kjøpte et belte til å ha i livet og en strømpis også.

Etter en kjapp iste og litt pensumlesing fortsatte jeg videre til et annet shoppingstrøk. Gikk innom to garnbutikker. På den ene kjøpte jeg lace-garn og garnet jeg bruker til genseren jeg strikker til min kjære. Begge deler skal byttes! Genser-garnet var feil farge på og lace-garnet var så dårlig spunnet at jeg nesten begynte å gråte. Neida. Joda. På den andre butikken kjøpte jeg nydelig grønnmelert sokkegarn som jeg ikke vet hva skal bli enda. I begge butikkene syntes de det var kjempeartig at jeg var norsk. I den siste lurte hun på "standardspørsmålet": "It's really cold there in the winter, right?" :fnise: Må jo innrømme at joda, det er det, og hvertfall når jeg reiste fra Gardermoen i -30 grader og kom fram til +12-14 grader.

Så gikk jeg hjem og lagde middag for første gang på.. En måned? På menyen sto det thai-inspirert kyllingsuppe. Den ble overraskende god, så nå sitter jeg her god og mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker kjoler, skulle gjerne gått med det hele tiden! :strix:

Dessverre har jeg ikke veldig flatterende lår, så jeg er veldig kresen på lengden, hvordan den sitter rundt livet osv. Aller best liker jeg knelange 50-tallskjoler.

Jeg også :strix: Og jeg går stort sett bare i kjoler. Har noen skjørt også, men bukse, det er sjelden! Jeg har vært veldig flink til å kjøpe kjoler her borte også :sjenert: Har kjøpt seks nye på under en uke nå :fnise:

:tommel: Knelange 50tallskjoler er også min favoritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også :strix: Og jeg går stort sett bare i kjoler. Har noen skjørt også, men bukse, det er sjelden! Jeg har vært veldig flink til å kjøpe kjoler her borte også :sjenert: Har kjøpt seks nye på under en uke nå :fnise:

:tommel: Knelange 50tallskjoler er også min favoritt!

Puh, det var godt å høre at det ikke bare er jeg som bruker penger (jeg egentlig ikke har) her borte! For jeg trenger virkelig flere kjoler, noen topper, en sort bokse, sommersko... Må et par ganger innom Victorias Secret denne måneden også. Har jo sånn Secret Reward-kort som de delte villig ut i hele mars. Satser selvfølgelig at jeg får $500 å handle for på VS! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Tida flyr når man har det moro. Dagene er egentlig litt endsformige, med lesing, forelesninger og praksis. Var ute en tur i går, var igrunn ganske artig. Danset tilogmed! Dansegulvet var teppegulv som var nedsølt av søte drinker, så man måtte passe på at ikke skoene hang igjen i gulvet. :fnise:

Snakket med pappa nettopp. Mamma ligger på sykehuset, de trodde hun hadde fått kreft igjen. "Heldigvis" var det "bare" en kronisk sykdom hun har som hadde blusset opp igjen, så nå ligger hun og får antibiotika intravenøst. Det er så vanskelig å sitte flere tusen kilometer unna å ikke kunne gjøre noe som helst :tristbla:

Nå skal jeg bruke litt tid på å komme meg før jeg skal finne på et eller annet smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte på miljøfestival i SF med herlige folk. Var godt å komme seg ut av huset i hvertfall. Tror hun jeg bor med er litt sur fordi jeg ikke spurte om hun ville være med, hun har i alle fall vekslet ca tre ord med meg siden hun møtte oss på kino i sta.

I alle fall bestemte jeg meg på 1-2-3 at jeg bare kunne gripe sjansen og spørre om jeg fikk bli med til SF. Hun jeg bor med hadde ikke stått opp, og jeg ville ikke stresse henne, ei heller legge ut i det vide og det brede om mamma akkurat da. Har ikke sagt noe enda heller, tar det kanskje i morgen. Kosa meg i SF, spiste veggismat og kjøpte ny vannflaske. Etterpå dro vi tilbake hit og spiste pizza før vi fant ut at vi skulle på kino og se "How to train your dragon" en gang til. Spiste alt for mye smørpopkorn, så 3D-filmen gjorde meg litt kvalm :fnise:

Nå skal jeg hoppe til sengs, har sovet alt for lite i natt. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk komplimenter for kjolen min fra en av ekspeditrisene hos Anthropologie, da følte jeg meg ganske snasen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk komplimenter for kjolen min fra en av ekspeditrisene hos Anthropologie, da følte jeg meg ganske snasen! :fnise:

Det har jeg også fått! "Oh, I love that dress!". Det var skikkelig artig å få en slik kommentar! :nigo:

Mamma-oppdatering: Hun er hjemme fra sykehuset, sykemeldt i minst en uke framover. Ser ut som om turen hit går etter planene, hurra! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hællandussen som tiden flyr! I dag var siste forelesning for dette semesteret, igrunn veldig trist! Elsket Sociology of Culture-forelesningene, kommer til å savne de så utrolig mye!

Om halvannen uke er det eksamener, huff. Gruer meg skikkelig, håper på å få en OK karakter, men man vet jo aldri. Den som er best får A, også beveger snittet seg deretter. Håper alle er like "dårlige" som meg! :fnise:

Ellers skriver jeg en stor oppgave også, som skal leveres om to uker. Den er på ca 8400 ord, og jeg har kommet opp i 3000 (og en illustrasjon!). Skriver generelt om ADHD, et veldig spennende tema. Jeg visste litt om det fra før av, men det skal bli godt å få vite litt mer. Har en bror med diagnosen, som jeg nå har forstått at jeg har misforstått under oppveksten vår. Jeg håper jeg kan lære av denne oppgaven, legge fortiden og vonde og vanskelige minner bak meg og ta opp kontakten med ham på nytt.

I dag har kjæresten og jeg vært kjærester i tre år! :rødme: Tidsmessig syns jeg ikke det er så lenge (jeg håper jo tross alt at vi skal leve alle våre dager sammen :fnise: ), men årene har gått fort og jeg har hatt det kjempefint. Nå snakker han seriøst om å begynne å spare til egenkapital til huslån, så vi kan kjøpe om noen få år. Jeg merker at jeg liker tanken, og gleder meg til vi får eget hus (ja, for det skal være et selveierHUS. Om det er rekkehus er ikke så farlig) med hage!

Jeg gleder meg veldig til å komme hjem også! Både fordi jeg gleder meg til å se kjæresten, vite hvordan jeg skal te meg blant folk, kommunisere på "riktig" måte og slike ting, men også fordi jeg merker at det tærer på meg å måtte bo sammen med ei anna jente. Jeg har lett for å dikte historier i mitt eget hode, om at andre er sinte/irriterte på meg, syns at jeg er ekkel, kjedelig osv. Og spesielt når det kommer til andre jenter. Det er sikkert bare tull og tøys, men jeg gleder meg allikevel til å bo sammen med kjæresten som sier rett ut at han blir oppgitt over at jeg roter på kjøkkenet når han har prøvd å rydde. JA, jeg er et rotemenneske, men det hjelper at folk sier i fra.

I morgen skal jeg jobbe på Norway Day Festival i SF! Jeg gleder meg skikkelig, og ser veldig fram til vaffel med syltetøy og rømme. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg må få luftet litt. Har to eksamener å lese til, men jeg klarer ikke konsentrere meg. Kroppen er full av nervøsitet, engstelse, savn, forventninger og ikke minst stress.

Jeg er eksamensstressa og eksamensnervøs. De nærmer seg med stormskritt, og vet ikke om jeg er klar.

Jeg er oppgavestressa, selv om jeg ser lyset i enden av tunnelen. Har enda en uke på meg.

Klarer ikke prioritere hva som er viktigst. Er så stressa og har så mye å gjøre at jeg er helt tiltaksløs.

Jeg håper mamma og pappa klarer å komme seg hit til uka. Krysser fingrene for at vinden blåser riktig vei, og at vulkanen på island ikke spyr ut for mye aske. Jeg gleder meg til at de kanskje kommer, vil så gjerne vise dem hvordan jeg bor her, hvordan området er.

Også savner jeg kjæresten veldig, veldig mye. Kun litt over to uker til jeg er hjemme! Føles som en liten evighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg må få luftet litt. Har to eksamener å lese til, men jeg klarer ikke konsentrere meg. Kroppen er full av nervøsitet, engstelse, savn, forventninger og ikke minst stress.

Jeg er eksamensstressa og eksamensnervøs. De nærmer seg med stormskritt, og vet ikke om jeg er klar.

Jeg er oppgavestressa, selv om jeg ser lyset i enden av tunnelen. Har enda en uke på meg.

Klarer ikke prioritere hva som er viktigst. Er så stressa og har så mye å gjøre at jeg er helt tiltaksløs.

Jeg håper mamma og pappa klarer å komme seg hit til uka. Krysser fingrene for at vinden blåser riktig vei, og at vulkanen på island ikke spyr ut for mye aske. Jeg gleder meg til at de kanskje kommer, vil så gjerne vise dem hvordan jeg bor her, hvordan området er.

Også savner jeg kjæresten veldig, veldig mye. Kun litt over to uker til jeg er hjemme! Føles som en liten evighet...

:klemmer:

Snart er det over vet du og da kan du ta det med ro og nyte ferien!! Har trua på deg jeg. Du klarer dette! Eksamen er noe man må gjennom.. Ta en kveld hvor du samler tankene dine og roer helt ned og start på en ny dag med gode tanker :) U can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Snart er det over vet du og da kan du ta det med ro og nyte ferien!! Har trua på deg jeg. Du klarer dette! Eksamen er noe man må gjennom.. Ta en kveld hvor du samler tankene dine og roer helt ned og start på en ny dag med gode tanker :) U can do it!

Takk! Jeg kjenner et nervøst sammenbrudd er på trappene, jeg får bare bruke dagen godt!

Blir ikke bedre at det er dramarama i huset om dagen, jeg aner virkelig ikke hva som foregår, men er ganske sikker på at roomien krangler med kjæresten. Om hva aner jeg ikke, men jeg gav klar beskjed til kjæresten at jeg ikke gidder å være noen mellommann mellom de to da han spurte.

Syns det er litt trist at hun må fokusere på det i tillegg til alle andre ting vi strever med om dagen. Alt fra skolestress til begeistring til savn. Og så i tillegg en krangel med kjæresten? Nei, jeg er glad jeg har sluppet det.

:sukk:

Jeg får gå tilbake til power point-slides og bøker. Kanskje jeg går en tur om noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaramaet er komplett. Har fått vite hva det dreier seg om nå. Sjalusidramarama. Resultatet ble at hun drar hjem om en uke - det måtte visst bare bli sånn.

Syns det er kjedelig for henne.

Jeg blir ekstra takknemlig for at jeg har en kjæreste som ikke er spesielt sjalu av seg. Dette halvåret hjemme fra har så langt gått langt bedre enn forventet. Klart, det har blitt mye savn, men jeg gleder meg til å dra hjem og bare glede meg til å se kjæresten igjen. Jeg har funnet ut hvor utrolig stor pris jeg setter på å ha ham rundt meg. :rødme:

Nei, nå får jeg gi meg, begynner jo nesten å grine her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dramaramaet er komplett. Har fått vite hva det dreier seg om nå. Sjalusidramarama. Resultatet ble at hun drar hjem om en uke - det måtte visst bare bli sånn.

Syns det er kjedelig for henne.

Jeg blir ekstra takknemlig for at jeg har en kjæreste som ikke er spesielt sjalu av seg. Dette halvåret hjemme fra har så langt gått langt bedre enn forventet. Klart, det har blitt mye savn, men jeg gleder meg til å dra hjem og bare glede meg til å se kjæresten igjen. Jeg har funnet ut hvor utrolig stor pris jeg setter på å ha ham rundt meg. :rødme:

Nei, nå får jeg gi meg, begynner jo nesten å grine her. :fnise:

Sjalusidrama er dritt!!! Vet selv hvordan det er :sjenert:

Viktigste er jo seff hvordan du har det.. Min er heller ikke sjalu.. Og nydelig er det... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjalusidrama er dritt!!! Vet selv hvordan det er :sjenert:

Viktigste er jo seff hvordan du har det.. Min er heller ikke sjalu.. Og nydelig er det... :nigo:

Ja, det er deilig! :jepp::danser:

Jeg var fryktelig sjalu i et tidligere forhold, og du og du så slitsomt det er! Alltid passe på, sjekke, mistenke, grine, kjefte. Nei, det der gidder jeg ikke mer. :fnise:

Vel vel, over til noe helt annet.

Jeg har kokkelert. :kokk: Havregrøt. I mikro.

Den kan sikkert brukes som fugemasse på et bad, eller kanskje som sement om du skal mure et hus.

Jaja, over til eksamenslesingen... :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: fugemasse faktisk!!!! :hoho: Ny vri da, det har aldri jeg gjort.. Lager strengt tatt aldri den type grøt da.... Hehe..

Enjoy lesinga! Lykke te!

Endret av pleiepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med veninna di. SJalusi er grusomt. Jeg har ikke et eneste sjalu-kjæreste-gen i kroppen, heldigvis ikke mannen heller, men har hørt skrekkhistorier om det :frown:

Lykke til med eksamenslesingen!!

Jeg trorjeg kom over bloggen din, forresten. Hvis navnet rimer... :)

Endret av Androide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med veninna di. SJalusi er grusomt. Jeg har ikke et eneste sjalu-kjæreste-gen i kroppen, heldigvis ikke mannen heller, men har hørt skrekkhistorier om det :frown:

Lykke til med eksamenslesingen!!

Jeg trorjeg kom over bloggen din, forresten. Hvis navnet rimer... :)

It does. Har sendt en PM til en eller annen moderator her om å få bytte nick, men har ikke hørt noe. Har blitt kjent igjen én gang tidligere, heldigvis ikke noe skummelt.

Når det er sagt vet jeg om minst to med samme navn som meg her jeg oppholder meg. Om de har blogg aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...