Gå til innhold

PecanPies tankeboks


PecanPie

Anbefalte innlegg

Jeg bor for tiden i USA, og skal bo her til mai. Jeg har på en måte en liten pause fra livet hjemme i Norge. Jeg har alt der hjemme. Jobb, kjæreste, hjem, familie. Men så sitter jeg her da, i et lite leid hus på Amerikas vestkyst. Borte bra, men hjemme best.

Det er veldig fint her. Jeg trives helt greit. Det hadde antakelig vært enklere om jeg stolte mer på egne evner og avgjørelser. Jeg en etterdilter. Syns det er vanskelig å velge selv, om det meste. Er redd for å skille meg ut, drite meg ut. Velger å tro at andre ser dumt på meg og tenker "jaha, hvorfor i alle dager valgte hun kaffe macciato framfor latté?".

Jeg liker å være sosial, men jeg trives nok aller best alene. Eller sammen med kjæresten. Jeg liker aller best å handle mat alene. Shoppe alene. Lese alene.

I alle fall så bor jeg i statene med ei venninne fra studiene hjemme. Det går veldig fint. Vi betaler leien når vi skal begge to, deler utgiftene og betaler hverandre det vi skulle skylde den andre.

I dag har vært en alminnelig forelesningsdag. Jeg har vært tidlig oppe, lest i et par-tre timer før første forelesning. Har hatt to forelesninger med tid til litt lesing mellom dem. Prøvd å svare på quizen i siste forelesning på klønete engelsk.

Også har jeg selvfølgelig kastet bort alt for mye tid bak dataskjermen. Midterm blir selvsagt skjøvet til siste dag: I morgen. Den skal leveres onsdag formiddag, og jeg har omtrent halvparten igjen. På fredag har jeg nok en midterm. Håper den går bra!

Om halvannen uke får jeg besøk av kjæresten! I 10 dager skal vi bare kose oss, han og jeg. Savner han noe fryktelig! Gleder meg til jeg ser ham på flyplassen. Når han drar er det bare åtte uker til jeg kommer hjem. Det går nok fort. Fine fyren. :rødme:

Nå skal jeg hoppe i dusjen. Tidlige morgener gir ikke tid til slike aktiviteter.

Endret av PecanPie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

Eksameneksameneksameneksamen.

Syns jeg har vært flink til nå, skrevet tankekart og greier. Nå håper jeg bare at kjæresteparet borti hjørnet her flytter seg så jeg kan få plugget inn Mac-laderen. De har halvannen time på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Gratulerer med første innlegg. Ja, sånn bortsett fra meg da ;)

Dagens mål, vi tar det i det små:

- Kjøpe te i fancy teboks og en travel mug til kaffe på tidlige morgener.

- Drikke minst en liter vann. Eller i det minste mer vann en kaffe.

- Brette sokker og sortere undertøy.

- Helst vaske en maskin med klær også.

Og selvfølgelig gjøre ferdig midterm. Kjæresteparet ser ikke ut til å ville flytte på seg, så da må kanskje jeg gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brette sokker faktisk, den var ny! :jepp: Mine ligger i en haug i sokkeskuffen min den :ler:

Spennende å bo i USA da.. Du studerer der borte? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kaller man det da? :klø: Kanskje man bare sorterer sokkene? Jeg veit ikke, liker å ha dem i par hvertfall. Drit kjedelig da.

Har fått kjøpt te i fancy boks og satt på en vaskemaskin.

Studerer her ja! Liker det godt. Hele opplegget her er så mye bedre enn hjemme i Norge. Jeg "slipper unna" med to fag, mange her har fire. Da har de knapt nok tid til annen en lesing.

Men så har jeg praksis i tillegg da. Er 3-4 timer to ganger i uka på en middle school og hjelper litt til. Kjempespennende! Også skal jeg skrive en independent study på ca 30 sider. :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Midterm er så kjedelig at jeg nesten skriver mer her enn på oppgaven. Jaja, har synset litt i den nå da, så da må jeg vel unne meg en liten pause....

Oppdatering på dagens gjøremål. Det gikk visst ikke an å streke gjennom, så da får jeg ta ferdiggjorte ting i kursiv.

- Kjøpe te i fancy teboks og en travel mug til kaffe på tidlige morgener.

- Drikke minst en liter vann. Eller i det minste mer vann en kaffe.

- Brette sokker og sortere undertøy.

- Helst vaske en maskin med klær også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen er levert. Evaluering av egen innsats: Kunne helt klart vært bedre! Har tatt litt for mye vann over hodet tror jeg, så fram til final exam blir det å sitte ned og pugge og forstå den tunge teorien! Jeg digger det vi leser om som er såkal "popular science", men jeg tror nok at jeg ville fått en bedre og dypere forståelse av det om jeg hadde kunnet den grunnleggende teorien.

Når jeg tenker meg om tror jeg at jeg kan en del av det, men jeg kan bare de norske termene. I morgen skal vi ha om makt, og jeg tror jeg kan noe om det også. Makt er en form for bytte osv.

Ellers har jeg gjort alt jeg skulle i dag, bortsett fra å kjøpe travel mug. Rart det der når man har eksamen! Har til og med fått strikket litt.. Holder på med genser til min kjære!

Nei, nå får jeg rydde opp eksamensrotet og legge meg snart og lese litt pensum før jeg sovner. Dataen skal slåes av, den har stått på siden kl 8 i morges stakkar! Kanskje jeg skal gi den en liten tastaturvask også, det er vel godt innsmurt av oatmeal, kaffe, iced lemon pound cake, te, stakkars-meg-som-har-eksamen-muffins og diverse annet snadder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått eksamen!

Jeg ser forresten at vi befinner oss i samme området :lur: Så her vil jeg følge med! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått eksamen!

Jeg ser forresten at vi befinner oss i samme området :lur: Så her vil jeg følge med! :vinke:

Takk! Om vi er på samme sted vet du sikkert at det er ganske mange nordmenn her, så jeg er ikke overrasket at det er flere på KG som er i samme område.

Har du dagbok her på KG, Androide? Så kanskje jeg kan overvåke litt tilbake :fnise:

Har en eksamen til i morgen, gruer meg litt. Men det er betryggende at den bare teller ca 15% av den totale karakteren, deltagelse og jevn pensumlesing- og forståelse telle langt mer. Totalt teller midterm og final exam 45% til sammen - under halvparten av karakteren! Slikt liker man, det inspirerer til underveislesing av pensum. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk til gode å overhøre en eneste nordmann her jeg, som jeg ikke allerede visste var her. Men så er jeg ikke akkurat der jeg tipper at du er heller, da ;)

Jeg hadde dagbok her tidligere. Men nå får det holde med bloggen jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er sikkert ikke på samme sted, eventuelt studerer du noe annet. Men vestkysten er deilig, hvertfall nå når man vet at de har hurtet og frøset i mange måneder hjemme. Da er det godt å kunne skilte meg plussgrader og sol.

Var litt av en overgang da jeg kom hit i begynnelsen av januar. Reiste fra Gardermoen som hadde en temperatur på -30 grader, og kom hit på kvelden, og da tipper jeg det var +12. En temperaturforskjell på 42 grader kjennes godt! :jepp:

Jeg kjører på med hele linja, blogg, KG-dagbok, facebook. Har ikke Twitter da, bør kanskje vurderer å skaffe meg det og. Så jeg ikke mangler noe liksom! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer ikke :)

Ja, jeg vet, det var absolutt helt herlig å komme tilbake etter juleferien! Endelig virker det som om våren har kommet også, er meldt deilige 20 grader neste uke :sol:

Hehe, bra det ikke skal mangle på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, nei da er du kanskje en annen plass. Her jeg er er det maange nordmenn, kan kjenne de igjen på lang avstand. De er alle blonde, går i den samme uniformen og de går i flokk! Ren saueflokk hele gjengen...

Jeg er leeei av eksamenslesing. Leileilei. Prøver å kjøre hodet gjennom et kunnskapsnåløye. Jeg er for tjukk i huet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen gikk OK. Svarte på nesten alt, var én ting jeg ikke kunne. Eksamen besto av 10 multiple chioce-oppgaver og seks kortsvarsoppgaver.

Hun jeg bor sammen med dro nettopp for å møte kjæresten sin på flyplassen. Jeg prøver å dele gleden med henne, men det er vanskelig. Jeg savner jo kjæresten min. Det er riktignok under en uke til han kommer, men det kan blir en lang uke. Har planer om å tilbringe lite tid hjemme, bruke mye tid på lesing og kanskje en tur til San Fran. Har heldigvis obligatoriske ting jeg må gjøre hver dag, så jeg blir aldri å lure på hva jeg skal gjøre.

Unntaket er i morgen, men jeg har mye å lese så jeg skal vel klare å aktivisere meg selv.

Nye ørepropper er kjøpt inn, så jeg skal vel klare å få sovet litt om natten også.

Må si det hjelper fælt å få skrevet ting ned her og minne meg selv på at det er faktisk bare snakk om fem dager! Det går fort! De siste ni ukene har gått superfort, selvfølgelig gjør fem dager det også da!

Kvelden er enda ung, men jeg skal pusse tennene, legge meg i senga og se på første sesong av Sex og singelliv. Var en tur i San Fran sammen med to venner, vi var alle tre rimelig slitne og gjespet i kor.

Fram med strikketøy og DVD - jeg går til sengs!

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, skikkelig dårlig dag! Jeg har rukket å lese pensum, drikke kaffe, dratt fram og tilbake til San Fran, vært noen timer i San Fran og klokken er fortsatt bare halv fire!

Kjenner sjalusitrollet i meg presse seg på, sammen med tårene over hvor frustrerende og flaut det er å reagere på denne måten.

Men i morgen! I morgen har jeg ting å gjøre, trening som skal gjennomføres, pensum som må leses. På tirsdag skal jeg i praksis igjen, det gleder jeg meg til. Og så går det samme runden en gang til, og så er det plutselig fredag!

Nå skal jeg hoppe i dusjen, dusje i minst en halvtime (selvom jeg sikkert ender opp med et kvarter), og så skal jeg lese resten av pensumet til i morgen. Jadda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig mandag!

Har slått i hjel halvannen time på Starbucks med havregrøt og kaffe. Elsker slike morgener.

Været er bare nydelig, jeg syklet hjemmefra i halv ni-tiden uten jakke og med ballerinas på. Aldeles snart er det forelesninger, og så er det bare å finne seg lunsj og en ledig flekk på bakken og holde seg der resten av dagen. Deilig, deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, noen som har det... Her er det au fint vær, men det er så surt ute.. Blåser og kulda er her igjen osv... Gosj.. Jeg vil ha sommer!! :nigo:

Endret av pleiepike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har været vært minst like fint! Har ikke fått vært så mye ute, har hatt praksis (jeg rettet engelskstiler! Skrevet av amerikanske barn! sykt.) også vasket, ryddet og ommøblerte jeg rommet så det er klart for kjærestebesøk. Senere tok jeg en laaang dusj og forberedte slik at det skal være lett å dra over høvelen på fredag morgen. :fnise:

Jeg gleder meg så veldig til å se kjæresten, kan nesten ikke vente! :rødme:

Nå har jeg flyttet selve senga og lagt madrassen på gulvet. På torsdag skal jeg flytte opp "sofaen" fra stua. Den er en billig Ikea-madrass, bedre enn å sitte på gulvet! Da får vi en nesten-dobbeltseng. Blir litt høydeforskjell, men da er han i det minste ikke langt unna! Vi er begge personer som liker litt space når vi deler seng, så da bli jo det en fin løsning. :Nikke: Kommer nok til å bare ville ta på, kysse på, kjenne på, ligge inntil hele tiden allikevel. Greit å ha muligheten til å rulle unna hvertfall.

Aiai, er visst ikke stort annet jeg tenker på om dagen. Sliter med å få lest pensum, jeg klarer ikke å fokusere.

Planene for i morgen er en sløv morgen på Starbucks med kaffe og frokost. Skal prøve å lese litt pensum der før forelesning. Henger etter allerede på nytt tema (det begynner i morgen), men boken vi leser nå virker lang mindre spennende enn den forrige. Jaja, kommer meg vel igjennom. :sukk: Morgendagens andre forelesning blir nok mer interessant. Har tatt en survey i dag som skulle brukes i morgen tror jeg, er så spennende å se resultatene! Og så skal jeg prøve å ta en skikkelig lesedag. Pløye igjennom litt før jeg får besøk på fredag. Torsdagen blir å gå med til klesvask og siste rydding, så det blir vel lite lesing da.

Nå skal jeg sove. Jeg er faktisk trøtt, så det er vel bare å benytte muligheten. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rette dems prøver kan vel kanskje ikke være like enkelt...? Høres ikke sånn ut iallefall :ler:

Ååh, så digg at kjæresten din kommer snart!! :duskedame: Må være utrlig hardt egentlig å ha den avstanden egentlig...? Trur ikke jeg hadde klart det :ler: Men synes dere er flinke som får det til å funke :jepp:

Håper du får en fine dag da! Og at d får gjort litt klesvask og sånt etter hvert :jepp: Det er oxo min plan i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...