PecanPie Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 17. mars 2010 Det var veldig rart å sette karakterer, første gang jeg noen gang har gjort det! Jeg fikk ganske god veiledning, og karakteren var skjemabasert. Måtte likevel bruke noe skjønn, så jeg mente at læreren burde se over dem i tilfelle jeg hadde vært for snill. Avstanden tar veldig hardt på. Savner hele tiden, her om dagen savnet jeg så mye at jeg var sinna! Ganske komisk i ettertid egentlig, satt på BARTen (t-bane-tog-opplegg her) og hørte på Nine Inch Nails og skulte sinna rundt meg, før jeg marsjerte trampende hjem. Sånn ellers går det ganske greit. Vi snakker ikke sammen hver dag. Det er vanskelig å få til når han for tiden jobber 13-14-timersdager, forskjellen mellom oss er 8-9 timer (nå er den 8, snart en den tilbake på 9 igjen) og hans ledigtid er når jeg sover og omvendt. Som regel blir det i helgene, hvis ikke en av oss eller begge er ute og ser folk. Vi sender meldinger hver dag, så vi hører jo fra hverandre. Samtidig er det jo bare for en liten periode. Han kommer på besøk nå, og når han drar er det åtte små uker til jeg skal hjem igjen. Jeg liker meg veldig godt her, jeg lærer masse og er veldig glad for at jeg har fått muligheten til å oppleve. Men jeg skal aldri, aldri være så lenge og så langt borte fra kjæresten min igjen! Nei, nå er det langt på dag! Klokken er over 8 allerede På tide å stå opp, kle seg i grønt og finne et sted hvor jeg kan innta morgenkaffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 17. mars 2010 #22 Del Skrevet 17. mars 2010 Åja, nei da er du kanskje en annen plass. Her jeg er er det maange nordmenn, kan kjenne de igjen på lang avstand. De er alle blonde, går i den samme uniformen og de går i flokk! Ren saueflokk hele gjengen... Egentlig helt greit at det ikke er så mange her da, når jeg tenker meg om Så bra med kjærestebesøk! Hva skal dere gjør når han kommer? Kos deg i i dag! Er det ikke herlig hvor nydelig vær vi har for tiden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 17. mars 2010 Egentlig helt greit at det ikke er så mange her da, når jeg tenker meg om Så bra med kjærestebesøk! Hva skal dere gjør når han kommer? Kos deg i i dag! Er det ikke herlig hvor nydelig vær vi har for tiden!! Når han kommer skal vi sjekke ut nabolaget mitt, være litt i San Francisco også har vi leid bil. Vi kjører litt sørover og har "base" der, også utforsker vi området. Orker ikke en tur hvor vi kjører "hele tiden", så da satser vi på avslapping med litt oppdaging mellom avslappings-slagene. Været er herlig ja! Ikke verst å kunne gå ute i t-skjorte klokken 8 om morgenen i mars! Er kanskje ikke så spesielt her da, når folk går i slipperser i all slags vær. Gærninger er de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 17. mars 2010 #24 Del Skrevet 17. mars 2010 Anbefaler en tur langs Hwy 1 ja, det er helt :dåne: der. Et av de fineste og vakreste stedene på denne jord - i tillegg til SF! Jeg har nå sittet ute og lekt gjemsel med sola i lange tider jeg, men det er først nå jeg begynner å vinne, og det er så stas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #25 Del Skrevet 17. mars 2010 Ja, tenkte å kjøre et stykke på Highway 1. Har bil mandag-lørdag, men jeg tipper vi kommer hjem på fredag og tar en last days shopping på lørdag. Neste søndag finnes ikke i min kalender, så den snakker vi ikke noe om. Har ikke helt bestemt meg for i hvilken rekkefølge vi skal ta ting i SF, men jeg må vel dra ham med opp på Castro hvertfall. I følge kjæresten til venninna mi har han aldri blitt sjekka ut så mye av noen noen gang, og i alle fall ikke av menn! Dessuten er det en liten butikk der med de diggeste cookies-ene jeg noen gang har smakt. Golden Gate må vel sjekkes ut, det samme med Pier 39 (turistmagnet, men som turist må man vel se sånne ting også), ta trikk, kanskje en tur til Asbury Heights, Chinatown. Og shopping selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 17. mars 2010 #26 Del Skrevet 17. mars 2010 Kan godt forstå at det er rart å sette karakter for andre.. Er det barneskole opplegg du har praksis på? Spennende iallefall! sinna fakitks.. den var ny.. Men jeg kan jo forstå det oxo da.. det er jo tross alt mange mils avstand og timer... Men nå kommer han til deg da, og det blir garantert kos vil jeg tru! :rødme: Kjenner selv at ei uke uten min kjære er jeg nesten fortapt Morgenkaffe jah! Her blir det en kopp med varm melk før jeg finner senga! Ha en fine dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #27 Del Skrevet 17. mars 2010 Har praksis på en middle school, det tilsvarer vel ungdomsskole i Norge. Tror elevene er 11-13 år gamle, sånn i snitt hvertfall. "Mine" elever er 12 år tror jeg. Veldig spennende, men jeg sliter litt med språkproblemer. Jeg oppfatter hva arbeidsoppgavene deres er, men om de spør hva de skal gjøre sliter jeg med å ha andre forklaringsalternativer enn det læreren deres sa, og som de kanskje ikke forsto. Nå er jeg en tur hjemom, bestemte meg for å dra til SF i dag for å se om jeg finner litt mer sommerlige klær. Olabukse og sort cardigan er for varmt, holdt på å krepere på vei hjem fra forelesninger. Professoren sa at det ikke blir forelesning på fredag, og da ble jeg nesten litt skuffa. Det var liksom det som skulle få tiden til å gå før jeg reiser på flyplassen og henter kjæresten. Jaja, jeg får bruke den tiden til å reise hjemom, kanskje ta en ekstra lang dusj før jeg drar dit. Ah, jeg gleder meg! Jeg kjenner at jeg klarer meg fint med kjæresten på avstand, men jeg kjenner samtidig hvor stor del av livet mitt han faktisk er. Jeg ser på turen som en eneste stor oppdagelse av meg selv, mine følelser og tilpasningsevne. Men aldri, aldri igjen! Jeg har helt klart lært at jeg er hjemmekjær! Går og dagdrømmer om å våkne opp hjemme på en varm sommerdag. Helst en lørdag, eller kanskje aller helst en søndag, så jeg kan sette meg på verandaen med frokost. Jeg elsker virkelig morgener før verden har kommet igang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #28 Del Skrevet 18. mars 2010 Ah, jeg har hatt en deilig ettermiddag i SF! Har fått byttet ut store deler av singletene mine (hvite singleter som er gule under armen er udigg!), kjøpt en shorts, en lett, hvit topp og en helt nydelig kjole. Fant en butikk som kan beskrives som en fusjon mellom Indiska og Noa Noa. To av mine favorittbutikker hjemme i Norge. Det var helt fantastisk! Jeg kan nesten ikke beskrive det med ord. Dit blit det flere besøk, det skal jeg love dere. Synd det var såpass dyrt der, kjolene lå på ca $150. Men de var rett og slett vakre. Prøvde blant annet på denne og denne, men endte opp med en kjole som var på salg, og en søt kopp med forbokstaven min på. Etter litt leting fant jeg kjolen min, denne. Jeg syns fargene er utrolig fine, lengden er perfekt til korte meg med litt lår og den sitter fint i livet. Gleder meg til å bruke den! Jeg har også leid en ny sesong av SATC, mitt tidsfordriv om kveldene. Jeg legger meg tidlig, i 20-21-tiden, og da er 4-6 episoder av serien perfekt. Nå skal jeg pakke ut av posene mine, dusje og kose meg med serie og strikketøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 18. mars 2010 #29 Del Skrevet 18. mars 2010 for nytt tøy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Androide Skrevet 18. mars 2010 #30 Del Skrevet 18. mars 2010 Anthropologie har jeg faktisk aldri vært innom, men det skal definitivt sjekkes ut, har en rett i nærområdet. Så ut som de hadde masse søte kjoler der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 18. mars 2010 Forfatter #31 Del Skrevet 18. mars 2010 Anthropologie har jeg faktisk aldri vært innom, men det skal definitivt sjekkes ut, har en rett i nærområdet. Så ut som de hadde masse søte kjoler der Det ser ut som en skikkelig rikmannsbutikk syns jeg, og selvom det er litt over min prisklasse til daglig likte jeg den kjempegodt! Følte at jeg var velkommen og hørte hjemme der på en måte. Ingen som skulte på meg fordi jeg gikk i slitt singlet, alle var imøtekommende og hyggelige. Etterhvert som jeg pakket opp tingene mine i går dukket det opp ting jeg har glemt at jeg har kjøpt. Sokker, flere singleter, tights osv. Men bare ting jeg trengte selvsagt! Bortsett fra kjolen som jeg bestemte meg for å ikke prøve i butikken, den skal byttes! I dag har vårrengjøringen startet, jeg kastet ut en pose med gule og grå singleter som en gang i tiden var hvite. En hel del tomflasker er tatt ut av rommet, sengetøy og undertøy er til vask og etterpå står klærne for tur. Deilig å få slike ting unnagjort. Mest av alt prøver jeg å få tiden til å gå kjempefort. Prøver å ikke være for effektiv. Skal legge meg tidlig i kveld, og om nødvendig se hele sesong to av SATC. Tror det er 12-14 episoder, så det blir jo noen timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #32 Del Skrevet 19. mars 2010 Samboern er i lufta! Jeg gleder meg sånn, og klarer ikke helt å forstå at om under et døgn ligger han og snorkesover akkurat her hvor jeg ligger nå! Det skal bli så herlig å få ham her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 19. mars 2010 Forfatter #33 Del Skrevet 19. mars 2010 Klokken er ca 4.30 am, og jeg våknet til to meldinger hvor det sto "Det er forsinkelser". Ikke noen detaljer, ei heller noen påfølgende meldinger om han var i luften. Dette tror jeg er typisk mannfolk, hun jeg bor med hadde akkurat den samme opplevelsen. Et lite søk på nettet viste at flyet har vært i luften i godt over en time allerede. Nå må jeg sove litt til. Tror jeg skal stille vekkeklokka litt, en 20-minuttersøkt på KG midt på natten merkes nok på kroppen i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 20. mars 2010 #34 Del Skrevet 20. mars 2010 Kose dere masse!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 21. mars 2010 Forfatter #35 Del Skrevet 21. mars 2010 Kose dere masse!!!! Tusen takk! I dag har vi shoppet i SF til den store gullmedalje. Kjæresten var lettere sjokkert over alt han fikk meg seg hjem Etterpå gikk vi innom butikken og hamstre litt potetgull og is (fikk en liten kommentar fra han i kassa, "you have noticed that we have some vegetables over there, right?". Frukt- og grøntavdelingen der er på størrelse med en gjennomsnittlig Rema1000. Men, vi kjøpte jo faktisk melon, jordbær og epler også! ) før vi gikk og spiste pizza på italiensk restaurant. Nå ligger kjæresten og sover, jeg tar vel kvelden snart jeg og. Er helt utslitt etter dagens shopping. I morgen er det tilbake til SF for å være litt mer turister. Gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 21. mars 2010 #36 Del Skrevet 21. mars 2010 Tusen takk! I dag har vi shoppet i SF til den store gullmedalje. Kjæresten var lettere sjokkert over alt han fikk meg seg hjem Etterpå gikk vi innom butikken og hamstre litt potetgull og is (fikk en liten kommentar fra han i kassa, "you have noticed that we have some vegetables over there, right?". Frukt- og grøntavdelingen der er på størrelse med en gjennomsnittlig Rema1000. Men, vi kjøpte jo faktisk melon, jordbær og epler også! ) før vi gikk og spiste pizza på italiensk restaurant. Nå ligger kjæresten og sover, jeg tar vel kvelden snart jeg og. Er helt utslitt etter dagens shopping. I morgen er det tilbake til SF for å være litt mer turister. Gleder meg! Aww, koselig!!! Håper dere nyter tiden sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 28. mars 2010 Forfatter #37 Del Skrevet 28. mars 2010 Da har kjæresten dratt fra meg Åtte uker til neste gang vi sees - kan nesten ikke vente! Blir litt stressa også, for det betyr at det bare er sju uker til jeg skal levere en ca 30-siders oppgave. Og jeg har ikke startet en gang! Huttemegtu, må sette igang! Første gang jeg er på nett på noen dager. Macen bestemte seg plutselig for at internett er ikkeno gøy, og har konsekvent vist meg hvor fantastisk nettdekning det er der jeg bor, men nektet å utveksle informasjon med omverdenen. Nå skal jeg til Apple-butikken i SF for å høre hva de har å si. Må vel nesten juge litt da, og si at internett ikke funker i det hele tatt.. Juge på engelsk går sikkert fint, spesielt når jeg ikke klarer å juge på norsk. Håper jeg får fikset det, har pensum jeg må se til i morgen. Håper jeg får kommet med en oppdatering om ikke så alt for lenge. Vil på internett på rommet mitt igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pleiepike Skrevet 29. mars 2010 #38 Del Skrevet 29. mars 2010 Er kanskje enkelt å juge på et språk du ikke har som morsmål?? Forbanna at det ikke går da.. *sukk* Husker selv å jeg stresset med å få internett på min leilighet da jeg bodde i Arendal på et studenthjem.. Ikke gøy!! Håper du og din kjære har kost dere masse! 8 uker er jo ikke lenge til da Men litt verre hvis du ikke har begynt på oppgaven du skal skrive...? Kanskje på tide å begynne...? Du skal skrive oppgave om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 29. mars 2010 Forfatter #39 Del Skrevet 29. mars 2010 (endret) Starbucks er blitt min internettvenn! Kommer man tidlig nok får man sitteplass også - ikke verst. Jeg tenkte å skrive om språk, språkutvikling, språkopplæring. Ja, noe med språk. Emnet er ganske spennende. Tenkte å sette meg ned denne uka og konkretisere litt hva jeg vil skrive om og oppsøke litt litteratur. Mac-mannen sa bare at det ikke var noe gærent med min maskin. Det er jo i for seg betryggende, men det kostet med to timers venting og $192 (i shopping...), så det ble en dyr affære. Trøstet meg med misosuppe og sushi og sashimi da jeg kom hjem. Også har jo kjæresten min kjøpt CSI-spill til meg, så jeg hadde jo timesvis med underholdning! I dag er det hverdag igjen. Jeg skal på forelesninger og lese pensum og vaske litt klær. Hun jeg bor med har besøk av familien sin denne uken. Skulle gjerne hatt besøk av familien min jeg, men jeg har bestemt meg for at ukedagene er skoledager. En uke er mye verdt når semesteret er så kort som det er. Har sjekket karakterene mine også. Føler jeg ligger bra an. A- i Organisasjonssosiologi og Jeg tipper C-B i kultursosiologi. Ser at jeg har tatt meg opp veldig siden starten, det er vel språket som er kommet regner jeg med! Merker at jeg er mye sterkere i engelsk nå enn da jeg kom. Tidligere orket jeg knapt se film uten norsk tekst, nå går det lett som en lek. Endret 29. mars 2010 av Paren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 30. mars 2010 Forfatter #40 Del Skrevet 30. mars 2010 Huseiern måtte til slutt gripe inn for å se på Macen min. Til slutt fant han feilen: Jeg har en eller annen gang skrevet inn feil passord! :klaske: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå