Gjest Gjest_nina_* Skrevet 29. desember 2008 #1 Skrevet 29. desember 2008 jeg har 2 små kjempe søøøte barn, på forøvrig 4 og 2, de står opp litt tidligere enn meg å da når jeg våkner er huset snudd på hodet, de kan stå opp om natten å gå å legge seg igjen, de fær med sminke, mat , å alt som er tillgjengelig egentlig. det er forferdelig mye ekstra for meg å ta. I dag når jeg våknet hadde de kledd av seg, blautet ut klærne sine, tatt brunkrem på hele doe, tatt mayones på kjøkkene,gnodd inn osten med mayones,hentet youghert,så det var youghert hele benken,jeg har noen pakker som ikke er levert ut¨å de har de opnet osv osv . DETTE GIDDER JEG IKKE jeg har sånn krok som jeg tenkte å feste til rommet deres.slik at det blir 5-10 cm åpning på døra.men at de ikke kommer seg ut .de ligger på samme rom for tiden. høres dette helt grusomt ut? jeg klikker snart. skal ta vekk tvèn å playstation i HELE dag nå da først. håper på mange svar hilsen utslitt mor
Gjest *Mim* Skrevet 29. desember 2008 #2 Skrevet 29. desember 2008 Skjønner godt at du ikke gidder, men jeg synes ikke det er noen god løsning å låse dem inne. Da hadde jeg heller tatt jobben med å stå opp tidligere en stund. Hva gjør du når de har snudd huset opp ned som du beskriver? En fireåring bør absolutt skjønne at dette ikke er lov!
Pjukset Skrevet 29. desember 2008 #3 Skrevet 29. desember 2008 Nei jeg syns ikke de skal låses inne. Men hva gjør at de er oppe midt på natta? Er det noe som gjør at de ikke sover natta gjennom? Er det en av de som våkner og fyrer opp den andre? Sover de på samme rom? Hva slags straff gir du barna når slike ting skjer? Jeg tror det eneste riktige er å lære barna at slik oppførsel får konsekvens, også må du være veldig konsekvent.
tingeling Skrevet 29. desember 2008 #4 Skrevet 29. desember 2008 Hva med å sette en babycall på rommet deres, så hører du hvis de står opp?
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 29. desember 2008 #5 Skrevet 29. desember 2008 En passende straff er f.eks. at de må være med å rydde opp i udåden. En annen er at den maten de faktisk har klint til med kan de nå ikke få på en stund: Ost, nei det har vi ikke for den ødela jo dere. Det forutsetter jo selvsagt at du ikke kjøper inn samme varen før du måtte fordi den forrige er brukt opp. Det aller viktigste er at du er konsekvent: sier du at det blir nix mer playstation ja så må du også holde det. Låse inne barna ville jeg ikke anbefale - tenk hvis det blir brann. Men er det mulig å dele dem opp slik at de sover på hver sitt rom? Kan de belønnes dersom de blir på rommet sitt til du står opp? Altså: at du forklarer dem at dersom de venter med å forlate sitt rom så får de et merke og når de har samlet X merker så kan disse byttes i en opplevelse eller en ting som de har lyst på?
The Kitten Skrevet 29. desember 2008 #6 Skrevet 29. desember 2008 Man låser ikke inn barn som om de var hunder.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. desember 2008 #7 Skrevet 29. desember 2008 De bør kanskje ikke ligge på samme rom? Hadde det vært meg så hadde jeg tatt en eller begge inn på mitt rom slik at jeg våknet når de våknet. Hvor sover du egentlig siden du ikke hører noe? Kanskje du må legge deg på sofaen for en periode? ER jo faktisk litt skummelt at de kan drive på å styre slik alene i lange tider, sånn skal det ikke være, tenk om det skjer noe?!
Gjest Chrizzy Skrevet 29. desember 2008 #8 Skrevet 29. desember 2008 Man låser ikke inn barn som om de var hunder. Er enig, for barna må jo kunne komme seg til foreldrene sine om det skulle være noe, kanskje de har mareritt, får ondt, er redde osv.
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 29. desember 2008 #9 Skrevet 29. desember 2008 Ikke lås inn barna, men få lås på kjøleskap og lås inn sminke og sånne ting som de kliner utover. Istedenfor å låse inn barna kan du vel heller låse igjen stue- og kjøkkendør og på badet sørge for at ingenting er tilgjengelig for dem.
Pjukset Skrevet 29. desember 2008 #10 Skrevet 29. desember 2008 Ikke lås inn barna, men få lås på kjøleskap og lås inn sminke og sånne ting som de kliner utover. Istedenfor å låse inn barna kan du vel heller låse igjen stue- og kjøkkendør og på badet sørge for at ingenting er tilgjengelig for dem. jeg syns ikke slikt skal være nødvendig, barna må lære seg konsekvensen av handlingene sine. Låses ting inne så finner de alltids noe annet å gjøre ugagn med.
Jade Skrevet 29. desember 2008 #11 Skrevet 29. desember 2008 Aldri aldri aldri lås inn barna! Etter min mening, er dette barnemishandling. Likte tipset over her, om at de skulle være med å rydde opp det de har gjort. Inndragning av goder (f.eks. playstation) er sikkert ikke dumt heller. MEN IKKE LÅS DE INN!!!
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #12 Skrevet 29. desember 2008 Aldri aldri aldri lås inn barna! Etter min mening, er dette barnemishandling. Likte tipset over her, om at de skulle være med å rydde opp det de har gjort. Inndragning av goder (f.eks. playstation) er sikkert ikke dumt heller. MEN IKKE LÅS DE INN!!! De er bare 2 og 4 år - så da er det kanskje ikke så mye Playstation.
Gjest Gjest_Malene_* Skrevet 29. desember 2008 #13 Skrevet 29. desember 2008 Jeg tenker med gru på at de kanskje kan gå ut om natten også?
Jade Skrevet 29. desember 2008 #14 Skrevet 29. desember 2008 De er bare 2 og 4 år - så da er det kanskje ikke så mye Playstation. I følge startinnlegget, så spiller de playstation: skal ta vekk tvèn å playstation i HELE dag nå da først.
Gjest Gjest_Katrine_* Skrevet 29. desember 2008 #15 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ville uansett fått en ekstra lås på ytterdøren. Det er bare ett spørsmål om tid før de tar seg ut alene også. Jeg har bare ett råd til deg, og det er at jeg ville ha stått opp tidligere. Lykke til. Dette hørtes slitsomt ut.
Tikk Skrevet 29. desember 2008 #16 Skrevet 29. desember 2008 Jeg synes det høres ut som de er for små til å være oppe alene. Støtter forslaget om babycall på rommet deres, så kan du stå opp sammen med dem
Gjest Gjest Skrevet 29. desember 2008 #17 Skrevet 29. desember 2008 En krok kan lett fjernes av flinke, små barnehender... Tror du har fått noen tips her: Stå opp med barna om morgenen. Gi dem straff og konsekvenser når de har gjort noe galt og gi dem ros når de har gjort noe riktig og ikke gjort noe galt. 2- og 4-åringer bør allerede ha lært at gale ting får negative konsekvenser. Det er slitsomt å oppdra barn, det er det ingen tvil om... Kusinen min har vekkerklokka på om morgenen også i helgene for å komme seg opp ca. samtidig som datteren, så hun kan holde et øye med henne.
Piper Skrevet 29. desember 2008 #18 Skrevet 29. desember 2008 Jeg syns man bør komme seg opp tidligere, før man i det hele tatt vurderer å låse barna inne på rommet. Du velger selv å stå opp etter de, da får du også velge å ta de konsekvensene det medfører, nemlig å måtte rydde etter de. Om du vet når de våkner på morningen, setter du klokken på ett kvarter før det, står opp og er klar til de små tasser ut av sengene sine. Barn er utrolig kreative, og de er ekstra kreative når ingen voksne er tilstedet.
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 29. desember 2008 #19 Skrevet 29. desember 2008 jeg har 2 små kjempe søøøte barn, på forøvrig 4 og 2, de står opp litt tidligere enn meg å da når jeg våkner er huset snudd på hodet, de kan stå opp om natten å gå å legge seg igjen, Jeg syns man bør komme seg opp tidligere, før man i det hele tatt vurderer å låse barna inne på rommet. Du velger selv å stå opp etter de, da får du også velge å ta de konsekvensene det medfører, nemlig å måtte rydde etter de. Om du vet når de våkner på morningen, setter du klokken på ett kvarter før det, står opp og er klar til de små tasser ut av sengene sine. Barn er utrolig kreative, og de er ekstra kreative når ingen voksne er tilstedet. Jeg synes også at hun bør stå opp med de om morgenen. Men et større problem er det vel om det er slik at de våkner midt på natta og gjør ugang. Moren kan da ikke være våken døgnet rundt heller. Jeg får ikke følelsen av at dette er en mor som ligger og later seg og sover og lar barna styre som de selv vil. Det er jo ille om det er slik at barna står opp kl. 5 om morgenen når de egentlig ikke skal opp før 6.30..... Skal moren da liksom begynne å stå opp før kl. 5 for å hindre de i å gjøre ugang? Poenget her må jo være at de IKKE står opp så tidlig og finner på tøys og tull. Hvis de ikke kommer til de tingene som de gjør ugang med så blir det vel mindre interessant å stå opp også.... Jeg mener ikke at de skal låses inne. Men at de ikke kommer til kjøleskap med mayones og yoghurt og badeskuffer med brunkrem... Ellers så kan hun jo ha sånn premietavle. Et klistremerke for hver morgen de klarer å la være å stå opp og gjøre tull. Også en premie for hver uke de har gjennomført.
Gjest Gjest_Lill_* Skrevet 29. desember 2008 #20 Skrevet 29. desember 2008 Jeg syns man bør komme seg opp tidligere, før man i det hele tatt vurderer å låse barna inne på rommet. Du velger selv å stå opp etter de, da får du også velge å ta de konsekvensene det medfører, nemlig å måtte rydde etter de. Om du vet når de våkner på morningen, setter du klokken på ett kvarter før det, står opp og er klar til de små tasser ut av sengene sine. Barn er utrolig kreative, og de er ekstra kreative når ingen voksne er tilstedet. Komme seg opp tidligere? TS sier jo at ungene står opp midt på natta jo! Jeg er for å låse igjen kjøkkendøra og badedøra. Det eneste rommet de bør ha tilgang til utenom sitt eget på nattetid må være morens rom. Må de på do så må de vekke mor først. Ellers (om hun har plass) så må hun skille de om natta slik at de sover hver for seg. Det er sikkert slik at den ene vekker og drar med seg den andre her. Har de ikke tilgang til det de roter med om natta så blir det nok fort slik at det ikke er så spennende så stå opp om natta lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå